PDA

Zobacz pełną wersję : Stukanie ducato 2.0mjet czy ktoś rozwiązał problem 4 lata sie męcze i kieszenie puste



Panczo30pc
14-06-2023, 02:08
Pomocy rece opadają zaden mechanik nie wie czemu te stuki przy 2/3 tys obrotów

Raffa
16-06-2023, 20:30
Może napiszesz coś więcej?
Skąd stuki, kiedy (zimny/ciepły), czy cały czas, czy w jakichś konkretnych okolicznościach? Przebieg? Co było robione?

Możesz wrzucić jakiś filmik, itp.

Trudno wróżyć z fusów...

Maniek1277
16-12-2023, 11:15
Witam podłączę się pod temat Mam podobny problem Nie wiem co to stuka wrzucam link do filmu na YT
https://youtube.com/shorts/v8XOyOu7AQQ?si=kL6S_PJQIv2JnDGG

NORBERTII
23-01-2024, 16:54
Witam. . Zapomnij o wymianie oleju co 30tys. Trzeba wymieniać co najmniej połowę tej wartości.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Pomocy rece opadają zaden mechanik nie wie czemu te stuki przy 2/3 tys obrotów
W twoim wypadku może być problem w pompie paliwa. Obecnie mam taki sam problem w Ducato 2.0 Multijet. Pracuję nad nim, ale auto jest ciągle używane w kurierce, więc mało czasu na logi i inne pomiary.
Do tej pory co stwierdziłem podłączając do MES-a: EGR został wprogramowany przez poprzedniego właściciela , bo mechanik widocznie nie dał sobie rady ze stukami powyżej 3000 obrotów ( przeszedł w stan serwisowy) Po logach wynika e zawór SCV odcina paliwo w monecie osiągania obrotów na poziomie 3000. Na pewno parametry zakłóca nieczynny zawór EGR, co komplikuje pewną diagnozę, jeżeli masz pewność , że zawór recyrkulacji działa prawidłowo, trzeba dobrać się do zaworu SCV i zobaczyć, czy nie jest brudny, czy orangi są całe i czy nie zacina się. Zawór sterowany jest wypełnieniem 12 V - PWM.
MES ładnie pokazuje działanie zaworu oraz bezstykowego potencjometru. EGR przy dużych obrotach powinien się zamykać. Normalnie zawór bez napięcia jest również zamknięty.
Przy 87 km/h i obrotach 2340, ciśnienie CR, zmierzone 920 bar, natomiast oczekiwane ciśnienie 901 bar, turbo doładowanie 1547 mbar, ciśnienie turbo oczekiwane 1457 mbar. MAF zasysane 575 mg/suw, oczekiwane 1457 mbar. Natomiast zawór SCV wysterowany jest w ok.20%, zwiększając obroty wartość spada do 16%. Anomalia widoczne są na wykresie, gdy dodajemy gazu zawór odcina paliwo w górnych zakresach trybu awaryjnego- czyli ok. 3tys. obrotów. Mój wniosek: na pewno zakłóca przepływ procesu spalenia odłączony EGR, stukanie wtrysków- strzelanie, spowodowane jest ubogą mieszanką paliwa. Turbo (oraz MAF ) dostarczają odpowiednią ilość powietrza , ale brak paliwa. Oczywiście badania w miarę możliwości czasowych trwają. Wtryski wymienione na nowe- korekty w normie +- 0.7 mm/ suw. Rozrząd był robiony, ale nie mam zaufania do mechanika, bo nie wiem czy dobrze ustawił pompę CR. Mam logi z wyprzedzenia zapłonu, ale nie mam dostępu do danych serwisowych. Mając je można by sprawdzić, bez zaglądania do rozrządu.
Pozdrawiam.

macchle
21-06-2024, 15:30
Witam. Dla potomnych miałem identyczny problem. Powodem był niestyk w kostce czujnika ciśnienia paliwa ,profilaktycznie zmieniłem czujnik i nową kostkę czujnika . Problem strzelania został rozwiązany po tym zabiegu z którym klient walczył kilka lat.

terespl
08-05-2025, 00:30
Cześć,


Obecnie mam taki sam problem w Ducato 2.0 Multijet.
U mnie problem objawia się tak, że przekraczając 2,5 tys obrotów (czasem mniej, czasem więcej) pojawia się szarpanie (silnik się dławi) + trzaski, no i automatycznie słabo z mocą. Przy okazji szarpania auto potrafi puścić czarnego bąka.
Pomaga odpuszczenie gazu i zejście na niższe obroty. Samochód ma wyprogramowany EGR (wysterowanie cały czas 100%). U mechanika był robiony rozrząd + nowe wtryski + kilka innych rzeczy, ale nie pomogło. A jak u Ciebie?



Witam. Dla potomnych miałem identyczny problem. Powodem był niestyk w kostce czujnika ciśnienia paliwa ,profilaktycznie zmieniłem czujnik i nową kostkę czujnika . Problem strzelania został rozwiązany po tym zabiegu z którym klient walczył kilka lat.
Sprawdzę u siebie, możesz napisać gdzie jest ten zawór? Najlepsze byłoby zdjęcie. Pisząc "czujnik ciśnienia paliwa" masz na myśli "regulator ciśnienia paliwa"?

Braval
08-05-2025, 23:35
Czujnik cisnienia masz na listwie wtryskowej, a regulator na pompie...:lol:

Zgrywus1984
20-05-2025, 18:12
Cześć,


U mnie problem objawia się tak, że przekraczając 2,5 tys obrotów (czasem mniej, czasem więcej) pojawia się szarpanie (silnik się dławi) + trzaski, no i automatycznie słabo z mocą. Przy okazji szarpania auto potrafi puścić czarnego bąka.
Pomaga odpuszczenie gazu i zejście na niższe obroty. Samochód ma wyprogramowany EGR (wysterowanie cały czas 100%). U mechanika był robiony rozrząd + nowe wtryski + kilka innych rzeczy, ale nie pomogło. A jak u Ciebie?



Sprawdzę u siebie, możesz napisać gdzie jest ten zawór? Najlepsze byłoby zdjęcie. Pisząc "czujnik ciśnienia paliwa" masz na myśli "regulator ciśnienia paliwa"?




Udało się jakoś rozwiązać problem? Mam dokładnie te same objawy, zrobione wtryski, pompa wtryskowa, wymienione wszystkie czujniki, pompa paliwa... miliony monet wyje... a mechanik twierdzi że nie ma pojęcia..

Panczo30pc
27-05-2025, 23:33
Ło panie ja już odpuszczam i sprzedaje to wsadzone tak jak gadsz miliony monet i lipa nie mam siły do tego

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ło panie ja już odpuszczam i sprzedaje to wsadzone tak jak gadsz miliony monet i lipa nie mam siły do tego

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Nawet wsadziłem nową dwumase orginal z aso za 5 tys bo spekulowali mechanicy że może to haa