PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w manulanej skrzyni biegów Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet 120KM



seweryn58
18-05-2023, 18:13
Witam wszystkich chciałem się poradzić co do wymiany oleju w manualnej 6 biegowej skrzyni biegow w moim tipku.
Przebieg 60tys 2020rok

-Czy olej orginalny będzie najlepszy dla tej skrzyni? TUTELA TRANSMISSION GEAR FORCE SAE 75W(spec:9.55550-MZ6 lub MS.90030M1)

-Czy podczas wymiany mogę wlewać olej przez otwór kontrolny (biały plastikowy korek w skrzyni) czy najlepiej zrobić to od góry przez korek wlewowy?

Co do oryginalnego oleju chciałem się doradzić ponieważ w moim tipku skrzynia chodzi dość ciężko szczególnie drugi bieg może są dużo lepsze oleje o tej samej specyfikacji które można użyć?
Na YouTube znalazłem filmik jak gość wymienia olej w skrzyni ale przez korek wlewowy od góry gdzie dostęp jest utrudniony dlatego myślę czy mógł bym go zalać przez ten kontrolny/przelewowy... ?
https://youtu.be/np0BCjBqduc
Z góry dzięki za odpowiedzi..

Sławek89
18-05-2023, 20:20
Ja wymieniałem olej przy przebiegu ok 80k km. Był w dosyć dobrym stanie.
Wlewałem przez korek wlewowy, żeby było wygodnie to odkręciłem akumulator i jego podstawę. Do wlewania zaopatrzyłem się w kawałek węża ogrodowego i lejek.

Zalewałem Tutelle + ceramizer do skrzyni (bo hałasowała przy mrozach). Zamiast 1,87l wlałem prawie 2,5 l. Od tej pory jest cisza i lepiej pracuje. Do góry wlewu brakowało z 4 cm.

Najważniejsze żeby zaopatrzyć się w duzy klucz imbusowy (chyba 14) i wpierw odkręcić wlew a potem spuścić olej. Przez otwór kontrolny nie ćwiczyłem.

marius83
23-09-2023, 14:45
Witam wszystkich chciałem się poradzić co do wymiany oleju w manualnej 6 biegowej skrzyni biegow w moim tipku.
Przebieg 60tys 2020rok

-Czy olej orginalny będzie najlepszy dla tej skrzyni? TUTELA TRANSMISSION GEAR FORCE SAE 75W(spec:9.55550-MZ6 lub MS.90030M1)

-Czy podczas wymiany mogę wlewać olej przez otwór kontrolny (biały plastikowy korek w skrzyni) czy najlepiej zrobić to od góry przez korek wlewowy?

Co do oryginalnego oleju chciałem się doradzić ponieważ w moim tipku skrzynia chodzi dość ciężko szczególnie drugi bieg może są dużo lepsze oleje o tej samej specyfikacji które można użyć?
Na YouTube znalazłem filmik jak gość wymienia olej w skrzyni ale przez korek wlewowy od góry gdzie dostęp jest utrudniony dlatego myślę czy mógł bym go zalać przez ten kontrolny/przelewowy... ?
https://youtu.be/np0BCjBqduc
Z góry dzięki za odpowiedzi..Też oglądałem ten filmik, nie ukrywam że dzięki niemu wymiana poszła sprawnie. Szpryca i wężyk się przydały. Wlałem około 2 litry Tutella Gearforce 75 W i dodatek Archoil 9100 /9200. Jako że kupiłem auto używane z przebiegiem 170 kkm olej zleciał jak błoto, a na magnesie pod korkiem zebrały się opilki. Przed zalaniem docelowo Tutelli Gearforce przepłukałem dwoma litrami przekładniowego Fuchsa z płukanka Ar 2820. Po wlaniu tego Fuchsa na postoju przez 15 min cykliczna zmiana biegów z obrotami ok. 1500 obr/min, następnie dokładne zlanie tego i docelowo Tutella Gearforce. Skrzynia pracuje teraz dużo lżej i trochę się wyciszyła, lecz dalej coś hałasuje w układzie napędowym przy prędkości 90-100 km/h, tylko nie wiem co to może być. Zaczyna mnie to irytować. Czy też tak macie?

Wysłane z mojego STK-L21 przy użyciu Tapatalka