szymonpol
15-05-2023, 17:35
Witam, zwracam się do Państwa o pomoc z moim samochodem,
Mianowicie:
Posiadam fiata grande punto 1.4 8V rok produkcji 2009 benzyna+gaz. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem obrotów, wręcz nie obrotów jałowych a braku potrzymywania ich na zadanej wartości. Podczas zmiany biegów zdarza mi się przytrzymać samochód na sprzęgle i w o tym momencie pojawia się mój problem. Podczas opadania obrotów do wartości zadanej około 800 na rozgrzanym silniku samochód jakby nie reaguję na zadaną wartość i zdarzy czasami się ze spadną poniżej 400 i fiacik zaśnie. Zauważyłem ze problem narasta przy opadzie z większych obrotów około 3500 gwarantuję spadek na 500 a czasami poniżej. Problem podczas wciśnięcia sprzęgła na obrotach około 2200 praktycznie nie występuje jedynie sporadycznie. Po opadnięciu obrotów po chwili następuje powrót na wartość zadana wynosząca około 800 obrotów. Problem występuje podczas jazdy na gazie jak zarówno benzynie.
Czynnościami które podjadłem są:
-Wymiana świec,
-Wymiana przewodów wysokiego napięcia
-Wymiana pierwszej sondy lambda (Pojawił mi się raz check engine właśnie związany z nią P0130)
-wymiana termostatu (poparzeni był uszkodzony)
Podczas próby oddania samochodu do mechanika usłyszałem jako informację zwrotna ze jest problem z kompresja na cylindrach i sugeruje remont silnika z wymiana rozrządu.
Po diagnozie mechanika postanowiłem zweryfikować kompresję i wynosi ona 16:16:15,2:16 bar mechanik wspominał o 13:9,6:13:13
Prosił bym o wsparcie czym dokładniej się przyjrzeć jaki element zweryfikować.
Pozdrawiam
Mianowicie:
Posiadam fiata grande punto 1.4 8V rok produkcji 2009 benzyna+gaz. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem obrotów, wręcz nie obrotów jałowych a braku potrzymywania ich na zadanej wartości. Podczas zmiany biegów zdarza mi się przytrzymać samochód na sprzęgle i w o tym momencie pojawia się mój problem. Podczas opadania obrotów do wartości zadanej około 800 na rozgrzanym silniku samochód jakby nie reaguję na zadaną wartość i zdarzy czasami się ze spadną poniżej 400 i fiacik zaśnie. Zauważyłem ze problem narasta przy opadzie z większych obrotów około 3500 gwarantuję spadek na 500 a czasami poniżej. Problem podczas wciśnięcia sprzęgła na obrotach około 2200 praktycznie nie występuje jedynie sporadycznie. Po opadnięciu obrotów po chwili następuje powrót na wartość zadana wynosząca około 800 obrotów. Problem występuje podczas jazdy na gazie jak zarówno benzynie.
Czynnościami które podjadłem są:
-Wymiana świec,
-Wymiana przewodów wysokiego napięcia
-Wymiana pierwszej sondy lambda (Pojawił mi się raz check engine właśnie związany z nią P0130)
-wymiana termostatu (poparzeni był uszkodzony)
Podczas próby oddania samochodu do mechanika usłyszałem jako informację zwrotna ze jest problem z kompresja na cylindrach i sugeruje remont silnika z wymiana rozrządu.
Po diagnozie mechanika postanowiłem zweryfikować kompresję i wynosi ona 16:16:15,2:16 bar mechanik wspominał o 13:9,6:13:13
Prosił bym o wsparcie czym dokładniej się przyjrzeć jaki element zweryfikować.
Pozdrawiam