PDA

Zobacz pełną wersję : Złączka karbowana rurka wydech fiat croma 1.9 8v(szukaj>zdjęcia) ;)



el_homer
03-05-2023, 20:50
To znowu ja. xD
Dziś zauważyłem pęknięty element. Tzn nieznaczne pęknięcie na metalowej karbowanej rurce(na zdjęciu).
Powiedzcie mi, jak nazwać ten element, by wyszukać w ASO/na szrotach? xD
Co to jest, i najważniejsze: skąd i dokąd to leci.
Tak bym wiedział, jak rozmawiać ze sprzedawcą, a on mnie nie zyebał że marudzę i sam nie wiem, czego chcę. ;)
I pytanie, czy ta nieszczelność ma jakikolwiek wpływ na pracę silnika/ekonomię etc?
Zapachu spalin w aucie nie stwierdzono. ;)
PS. aha, eLearn wstępnie przekopałem, ale nic mi to nie mówi.
42942

icojeszcze
04-05-2023, 12:00
Hej,

Jest to rurka idąca od kolektora wydechowego do chłodnicy spalin (dalej do egr). Możesz szukać jako rurka egr albo jako całość chłodnica spalin ( numer chłodnicy 55210702). U opla chyba samo kolanko miało numer. Zdaje się, że były dwa rodzaje. tej chłodnicy- jedna jako całość, a druga z oddzielnym kolankiem. I to ta wersja była w 120km wersji.
https://www.otomoto.pl/oferta/rura-rurka-chlodnicy-egr-opel-1-9cdti-astra-h-signum-vectra-c-zafira-b-55202704-nowa-ID6CQ9sy.html#gallery-open

Pozdrawiam

malec17
04-05-2023, 18:15
Tą rurkę trzeba kupić koniecznie do wersji 8V 120KM. Najczęściej występuje ona do wersji 150KM, a sprzedawcy wypisują że pasuje do każdego modelu. Trzeba na to zwracać uwagę bo nie są one zamienne. Wystawiana jest często z chłodnicą EGR. Dobrze jest poszukać też od innych marek bo silniki były stosowane w różnych modelach. Swoją kupiłem od Suzuki bodajże. Jeśli masz jakiegoś ogarniętego spawacza to można też tą rurke zespawać. Scianki w niej są cieniutkie ale da sie to zrobić.

el_homer
04-05-2023, 19:35
panowie, a jak stwierdzić, czy ten mój egr w ogóle działa/jest wyłączony?
czy to nie tak, że jeśli egr nie ma, to ta rurka nie ma żadnego znaczenia?
auto pali od strzała, obroty książkowe, ja nie czuję tam żadnego dmuchania przez tą wyżartą dziurkę, no i spalin nie czuć w ogóle.
nie chce cebulić, trzeba to kupię i dam mechanikowi.
ale teraz czytam jakie to różnice w budowie, długości, no i że w 16v jest osobno rurka i chłodniczka, a w 8v jest to zintegrowane, nierozbieralne, i trzeba drutować.(to podkreślone to chyba nie tej rurki dotyczy, kurde zamotalem się już. xD)
jest sens ruszać temat w ogóle?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

wołam kolegów. ;)
a tu temat, który czytam.
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/rura-chlodnicy-spalin-egr-35389/

malec17
04-05-2023, 20:59
W Cromie jest to rozbieralne. Jedna rurka idzie od kolektora do chłodniczki, a druga od chłodniczki do EGR. Roboty przy wymianie kupa choćby przez sam demontaż osłony kolektora nie wspominając czy śruby dadzą sie odkręcić.

lisekg
04-05-2023, 22:55
Przy okazji wymień ta rurkę płynu chłodzącego na ktróej narysowałeś strzałkę bo zaraz przegnije :cool:

el_homer
05-05-2023, 05:49
Roboty przy wymianie kupa choćby przez sam demontaż osłony kolektora nie wspominając czy śruby dadzą sie odkręcić.
no to tym bardziej mnie zniechęciłes. dzięki. xD

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Przy okazji wymień ta rurkę płynu chłodzącego na ktróej narysowałeś strzałkę bo zaraz przegnije to juz którys z kolei mi zwraca uwagę na to.
ale to jakas czarna maź na tych rurkach, cos jak bitex. sam nie wiem, po cholere to. no, ale taka już kupiłem. ;)