PDA

Zobacz pełną wersję : Grande Punto błąd P0011-61



Zandam
29-04-2023, 01:21
Witam wszystkich. mam w posiadaniu samochód Grande Punto z 2006 r. Poj. 1.4 , 8V, Stan licznika 175 tys km. Dzisiaj mi zapaliła się kontrolka
"Engine" . Kod błędu w Multiecuscan - P0011-61 ( Solenoid valve faulty or mechanically blocked. Also, check for fault in the oil pressure circuit). Po skasowaniu i przejechaniu kliku kilometrów błąd się powtarza. Na postoju przy pracującym silniku, ten błąd się nie pojawia. Proszę o wskazówki .
Pozdrawiam

szary1977
29-04-2023, 07:50
Do sprawdzenia zawór zmiennych faz rozrządu. Na postoju nie pokaże błędu bo wtedy ten zawór nie pracuje.

Zandam
30-04-2023, 10:19
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Dopiero zaczynam, poznawać samochody ze "stajni" Fiata, do tej pory miałem do czynienia z grupą Volkswagen. Musiałem się trochę oczytać w sieci i rzeczywiście brudny okazał się elektrozawór faz rozrządu. Dziękuję za poradę. A swoją drogą, samochód niedawno kupiłem od "dziadka", serwisowanie powierzał zaufanemu mechanikowi. W książce serwisowej są cykliczne wpisy nielicznych napraw i wymiany oleju. Po wyjęciu zaworu, na siatce osadził się nagar w postaci "kaszki"( gruba warstwa). To samo pływało w oleju. Pierwszy raz widziałem tak brudny olej ( chyba nie był wymieniany od "nowości" ). Z tego co wyczytałem to był olej Castrol 10w40 - półsyntetyk. Specjaliści piszą że do samochodów z silnikiem, w którym zastosowano zmienne fazy rozrządu, właściwym olejem powinien być max 5W30. Będę musiał chyba przepłukać silnik - jeszcze nie wiem czym? Myślę też o zmianie oleju na pełny syntetyk?
Życzę udanej majówki i wszystkich serdecznie pozdrawiam.

szary1977
30-04-2023, 13:05
Ja do płukania silnika używam TECH 2000 a odnośnie oleju ZFR to nie ma definicji że musi być 5W30, pierwsze silniki opla z kołami ZFR miały problem nawet na swoim oplowskim oleju 5W30 a an 5W30 bądź 5W40 tylko innego producenta to już tego problemu nie było.

Zandam
30-04-2023, 16:01
Ok Skorzystam z porady i zakupię TECH2000 - jest wysoko oceniane przez innych użytkowników. Olej spróbuję zmienić na olej 5w40 firmy Valveline - tez wysoko w rankingach.

GrandePunto8V
02-05-2023, 07:35
Dla nowych w świecie Fiatów, jest tu taki mini-poradnik (wady modelu): https://fiatklubpolska.pl/download/plik/1033.

Zandam
03-05-2023, 14:50
Dla nowych w świecie Fiatów, jest tu taki mini-poradnik (wady modelu): https://fiatklubpolska.pl/download/plik/1033.

Fajna sprawa, zabieram się lektury. Pozdrawiam.

Pawel82
13-01-2024, 16:41
Witam mam błąd P0011 - Położenie wałka rozrządu "A" (po stronie ssania), rząd 1 - Przedwczesne ustawienie lub sygnał nieprawidłowy (poza zakresem pracy) jak zinterpretowac błąd , padł nastawnik faz rozrządu?

GrandePunto8V
13-01-2024, 17:33
To odpala, czy nie odpala? Bo w innym temacie (https://fiatklubpolska.pl/grande-punto-469/rozrusznik-ladnie-kreci-ale-niestety-auto-nie-odpala-53338/) wczoraj była dyskusja o kompresji, zerwanym "klinie" na kole rozrządu itd.

Podejrzenia internetowe.
0. Błędy OBD2 i parametry we Fiatach czytamy programami do Fiatów (czyli FES lub nowszy MES, Multi ECU Scan). Dla pewności.
1. Być może nadal masz źle ustawiony rozrząd.
2. Albo i lekko uszkodzoną głowicę (zawory trochę krzywe), od akcji z "klinem".
3. Zaniedbane auto, oleje/filtry, czyli syf w elektrozaworze.
Wyjmij elektrozawór i wyczyść: http://fiatpunto.com.pl/topic57963.html
4. Inne problemy, o których jeszcze "zapomniałeś" napisać.

Jesteś niezłym oporniakiem. Dostajesz konkretne linki (forum drugie, YouTube) i nic. Wiedza idzie w las.
Olewasz wszystko i robisz po swojemu i ciągle jest problem...sam go tworzysz (czy pogłębiasz istniejące).
To jest prymitywna konstrukcja (na bazie "FIRE 8V", czyli to ma prawie 40 lat, nie ma tu zagadek/tajemnic).

PS
Tu też był oporniak z oscyloskopem. Został "dotarty": http://fiatpunto.com.pl/post859994.html#p859994, a stawiał się yebaniutki.
Wlazł na forum szukając pomocy, ale wiedział swoje/lepiej. Wyszło, że koło foniczne źle nałożył (oficjalnie, to "ktoś" inny zrobił).

O ile miałeś szczęście i jednak głowica żyje, to jak wyżej: czyszczenie elektrozaworu + program MES, bo tam można dokładniej przejrzeć parametry oraz zrobić "adaptację koła fonicznego" i tym podobne procedury. Uniwersalne programiki nie mają takich funkcji.

Pawel82
13-01-2024, 18:01
Odpala kompresja na wszystkich cylindrach 13 swiezy olej + filtr, po przejechaniu ok 3km pojawij sie check z bledem powyzej

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

mozna elektrozawor wyczyscic np zmywaczem do sprzegiel, albo benzyna ekstrakcyjna bo nie posiadam myjki ultradzwiekowej

GrandePunto8V
13-01-2024, 18:09
Jak w podanym temacie z Forum Punto, byle czym jak najbardziej, dowolny rozpuszczalnik + "na krótko" z zasilacza/akumulatorka, czy skacze tłoczek. W domowych warunkach nic więcej się nie zdziała.

W zaniedbanym samochodzie i po przygodach (jak ten "klin") to nie oczekuj, że jedna rzecz go uzdrowi. Tu będzie kumulacja, kilka usterek na raz.

Pawel82
13-01-2024, 21:31
A dlaczego ma byc kumulacja usterek. Możesz wyjasnic ale bez toksycznych wypowiedzi

GrandePunto8V
13-01-2024, 22:13
A to twój pierwszy samochód? Na prawdę masz 41 lat jak w profilu i pytasz na serio?
Toksyczne to są raczej twoje próby szukania pomocy (sposób w jaki to robisz = nieprawidłowe korzystanie w internetu, zatajanie informacji itd.) oraz napraw (nie odpala, traci kompresję, nagle odpala i jest równa, ale są błędy, po drodze wychodzi temat "klina" na wale).
To prawie przypomina "rozmowę" z: babą, trollem, obcokrajowcem (różnice językowe i tok myślenia wprowadzają "konflikt"), albo "botem sztucznej inteligencji".
Dlatego będzie kumulacja małych głównie usterek. Bo ludzie są leniwi, roszczeniowi, nie uczą się (nie znają podstaw działania maszyn i urządzeń), nie dbają (zaniedbania serwisowe), pracują na odpie*dol (tak np. było robione twoje Punto w "rajchu" przez turasów handlarzy, że osłabili "klina").

Przedsmak kumulacji jest w podanym gdzieś wyżej komiksie (typowych usterek jest 2 razy więcej niż tu pokazano): https://drive.google.com/file/d/1X3TFtWAmjRl-3uF3IgQnFqV_9PcJiKeA/view, ale ty z podawanych na tacy odnośników nie korzystasz przecież...