Zobacz pełną wersję : Grande Punto błąd P0011-61
Witam wszystkich. mam w posiadaniu samochód Grande Punto z 2006 r. Poj. 1.4 , 8V, Stan licznika 175 tys km. Dzisiaj mi zapaliła się kontrolka
"Engine" . Kod błędu w Multiecuscan - P0011-61 ( Solenoid valve faulty or mechanically blocked. Also, check for fault in the oil pressure circuit). Po skasowaniu i przejechaniu kliku kilometrów błąd się powtarza. Na postoju przy pracującym silniku, ten błąd się nie pojawia. Proszę o wskazówki .
Pozdrawiam
szary1977
29-04-2023, 07:50
Do sprawdzenia zawór zmiennych faz rozrządu. Na postoju nie pokaże błędu bo wtedy ten zawór nie pracuje.
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Dopiero zaczynam, poznawać samochody ze "stajni" Fiata, do tej pory miałem do czynienia z grupą Volkswagen. Musiałem się trochę oczytać w sieci i rzeczywiście brudny okazał się elektrozawór faz rozrządu. Dziękuję za poradę. A swoją drogą, samochód niedawno kupiłem od "dziadka", serwisowanie powierzał zaufanemu mechanikowi. W książce serwisowej są cykliczne wpisy nielicznych napraw i wymiany oleju. Po wyjęciu zaworu, na siatce osadził się nagar w postaci "kaszki"( gruba warstwa). To samo pływało w oleju. Pierwszy raz widziałem tak brudny olej ( chyba nie był wymieniany od "nowości" ). Z tego co wyczytałem to był olej Castrol 10w40 - półsyntetyk. Specjaliści piszą że do samochodów z silnikiem, w którym zastosowano zmienne fazy rozrządu, właściwym olejem powinien być max 5W30. Będę musiał chyba przepłukać silnik - jeszcze nie wiem czym? Myślę też o zmianie oleju na pełny syntetyk?
Życzę udanej majówki i wszystkich serdecznie pozdrawiam.
szary1977
30-04-2023, 13:05
Ja do płukania silnika używam TECH 2000 a odnośnie oleju ZFR to nie ma definicji że musi być 5W30, pierwsze silniki opla z kołami ZFR miały problem nawet na swoim oplowskim oleju 5W30 a an 5W30 bądź 5W40 tylko innego producenta to już tego problemu nie było.
Ok Skorzystam z porady i zakupię TECH2000 - jest wysoko oceniane przez innych użytkowników. Olej spróbuję zmienić na olej 5w40 firmy Valveline - tez wysoko w rankingach.
GrandePunto8V
02-05-2023, 07:35
Dla nowych w świecie Fiatów, jest tu taki mini-poradnik (wady modelu): https://fiatklubpolska.pl/download/plik/1033.
Dla nowych w świecie Fiatów, jest tu taki mini-poradnik (wady modelu): https://fiatklubpolska.pl/download/plik/1033.
Fajna sprawa, zabieram się lektury. Pozdrawiam.
Witam mam błąd P0011 - Położenie wałka rozrządu "A" (po stronie ssania), rząd 1 - Przedwczesne ustawienie lub sygnał nieprawidłowy (poza zakresem pracy) jak zinterpretowac błąd , padł nastawnik faz rozrządu?
GrandePunto8V
13-01-2024, 17:33
To odpala, czy nie odpala? Bo w innym temacie (https://fiatklubpolska.pl/grande-punto-469/rozrusznik-ladnie-kreci-ale-niestety-auto-nie-odpala-53338/) wczoraj była dyskusja o kompresji, zerwanym "klinie" na kole rozrządu itd.
Podejrzenia internetowe.
0. Błędy OBD2 i parametry we Fiatach czytamy programami do Fiatów (czyli FES lub nowszy MES, Multi ECU Scan). Dla pewności.
1. Być może nadal masz źle ustawiony rozrząd.
2. Albo i lekko uszkodzoną głowicę (zawory trochę krzywe), od akcji z "klinem".
3. Zaniedbane auto, oleje/filtry, czyli syf w elektrozaworze.
Wyjmij elektrozawór i wyczyść: http://fiatpunto.com.pl/topic57963.html
4. Inne problemy, o których jeszcze "zapomniałeś" napisać.
Jesteś niezłym oporniakiem. Dostajesz konkretne linki (forum drugie, YouTube) i nic. Wiedza idzie w las.
Olewasz wszystko i robisz po swojemu i ciągle jest problem...sam go tworzysz (czy pogłębiasz istniejące).
To jest prymitywna konstrukcja (na bazie "FIRE 8V", czyli to ma prawie 40 lat, nie ma tu zagadek/tajemnic).
PS
Tu też był oporniak z oscyloskopem. Został "dotarty": http://fiatpunto.com.pl/post859994.html#p859994, a stawiał się yebaniutki.
Wlazł na forum szukając pomocy, ale wiedział swoje/lepiej. Wyszło, że koło foniczne źle nałożył (oficjalnie, to "ktoś" inny zrobił).
O ile miałeś szczęście i jednak głowica żyje, to jak wyżej: czyszczenie elektrozaworu + program MES, bo tam można dokładniej przejrzeć parametry oraz zrobić "adaptację koła fonicznego" i tym podobne procedury. Uniwersalne programiki nie mają takich funkcji.
Odpala kompresja na wszystkich cylindrach 13 swiezy olej + filtr, po przejechaniu ok 3km pojawij sie check z bledem powyzej
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
mozna elektrozawor wyczyscic np zmywaczem do sprzegiel, albo benzyna ekstrakcyjna bo nie posiadam myjki ultradzwiekowej
GrandePunto8V
13-01-2024, 18:09
Jak w podanym temacie z Forum Punto, byle czym jak najbardziej, dowolny rozpuszczalnik + "na krótko" z zasilacza/akumulatorka, czy skacze tłoczek. W domowych warunkach nic więcej się nie zdziała.
W zaniedbanym samochodzie i po przygodach (jak ten "klin") to nie oczekuj, że jedna rzecz go uzdrowi. Tu będzie kumulacja, kilka usterek na raz.
A dlaczego ma byc kumulacja usterek. Możesz wyjasnic ale bez toksycznych wypowiedzi
GrandePunto8V
13-01-2024, 22:13
A to twój pierwszy samochód? Na prawdę masz 41 lat jak w profilu i pytasz na serio?
Toksyczne to są raczej twoje próby szukania pomocy (sposób w jaki to robisz = nieprawidłowe korzystanie w internetu, zatajanie informacji itd.) oraz napraw (nie odpala, traci kompresję, nagle odpala i jest równa, ale są błędy, po drodze wychodzi temat "klina" na wale).
To prawie przypomina "rozmowę" z: babą, trollem, obcokrajowcem (różnice językowe i tok myślenia wprowadzają "konflikt"), albo "botem sztucznej inteligencji".
Dlatego będzie kumulacja małych głównie usterek. Bo ludzie są leniwi, roszczeniowi, nie uczą się (nie znają podstaw działania maszyn i urządzeń), nie dbają (zaniedbania serwisowe), pracują na odpie*dol (tak np. było robione twoje Punto w "rajchu" przez turasów handlarzy, że osłabili "klina").
Przedsmak kumulacji jest w podanym gdzieś wyżej komiksie (typowych usterek jest 2 razy więcej niż tu pokazano): https://drive.google.com/file/d/1X3TFtWAmjRl-3uF3IgQnFqV_9PcJiKeA/view, ale ty z podawanych na tacy odnośników nie korzystasz przecież...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.