Zobacz pełną wersję : 500L 1.4 Multiair automat - Błąd skrzyni P1CC000
Fiat 500L 1.4 multiair rok 2014 przebieg 131tys.km, skrzynia automatyczna DDCT.
Samochód od 3 lat bezproblemowo w moim użytkowaniu.
Wyświetliło się czerwone ostrzeżenie skrzyni wraz z opisem "check transmission" oraz check silnika i nie włącza żadnego biegu. Po kilku godzinach poszedłem do samochodu i ku mojemu zdziwieniu wszystko wróciło do normy (świeciła się tylko kontrolka check silnika) ale samochodem można było normalnie jeździć.
Po podłączeniu komputera diagnostycznego wskazuje błąd: (TCM 1DTC) P1CC000 – Pompa hydrauliczna zablokowana w pozycji Off.
Po skasowaniu błędu wszystko wróciło do normy i skrzynia działała bez zarzutu, nie przeciąga i nie szarpie.
Dwa tygodnie później sytuacja się powtórzyła z tym, że samochodem można było ruszyć dopiero po około 12 godzinach. Diagnostyka wskazała ten sam błąd. Błąd skasowany i w tej chwili jest OK, ale nie wiem jak długo.
Poziom oleju hydrauliki w normie. Olej czysty i klarowny. Silnik pompy działa prawidłowo (wymontowany i sprawdzony). Mokry jest zbiorniczek płynu hydrauliki i skrzynia od góry, tak jakby olej był wypluwany ze zbiorniczka, ale obecnie jego stan jest prawidłowy.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem lub podpowie co może być przyczyną, czego szukać lub na co zwrócić uwagę? Na forum są opisane różne przypadłości ale nie coś takiego.
1 ELEMENT DOTYCZĄCY OKABLOWANIE SKRZYNI BIEGÓW/JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SKRZYNI BIEGÓW SPRAWDŹ OK (NIE WYKRYTO BŁĘDÓW) WYKRYTO BŁĄD DZIAŁANIE Okablowanie skrzyni biegów/jednostki sterującej skrzyni biegów Sprawdź ciągłość przewodów między stykiem 36 moduł sterujący skrzynią biegów i pin 4 centralki regulacji prądu pompy elektrycznej Przejść do Krok 2 Obecność usterek w okablowaniu Przywrócić prawidłową ciągłość okablowania 2 ELEMENT DOTYCZĄCY PRZEWODÓW POMPY ELEKTRYCZNEJ SPRAWDŹ OK (NIE WYKRYTO USTEREK) WYKRYTO USTERKĘ DZIAŁANIE Pompa
elektryczna okablowanie Sprawdzić ciągłość okablowania między stykiem 1 centralki regulacji prądu pompy elektrycznej a stykiem 1 pompy elektrycznej Przejść do Krok 3 Obecność usterek w okablowaniu Przywrócić prawidłową ciągłość okablowania
3 ELEMENT DOTYCZĄCY POMPY ELEKTRYCZNEJ SPRAWDŹ OK (NIE WYKRYTO USTEREK) WYKRYTO USTERKĘ DZIAŁANIE Pompa elektryczna Sprawdź, czy pompa elektryczna działa prawidłowo Przejść do Krok 4 Pompa elektryczna nie działa prawidłowo Wymień pompę Op. 2128C04 JEDNOSTKA ZASILAJĄCA - RR
4 ELEMENTÓW DOTYCZĄCYCH JEDNOSTKA STEROWANIA REGULACJĄ PRĄDU POMPY ELEKTRYCZNEJ SPRAWDŹ OK (NIE WYKRYTO USTEREK) WYKRYTO BŁĄD DZIAŁANIE Jednostka sterująca regulacji prądu pompy elektrycznej Sprawdzić, czy jednostka sterująca regulacji prądu pompy elektrycznej działa prawidłowo Koniec diagnozy Regulacja prądu pompy elektrycznej jednostka sterująca nie działa prawidłowo. Wymienić jednostkę sterującą regulacją prądu pompy elektrycznej Op. 2128E07 JEDNOSTKA STEROWANIA REGULACJĄ PRĄDU POMPY ELEKTRYCZNEJ - RR:roll:
ps. z serwisowki fiata...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Z innej beczki, ale podobna diagnoza...
Kod : P1CC0
Marka : FIAT
Opis : P1CC0 Pompa hydrauliczna FIAT zacięła się
Możliwe przyczyny :
– Wadliwa inteligentna jednostka sterująca (SDU)
– Wadliwa pompa hydrauliczna
– Wiązka przewodów pompy hydraulicznej jest otwarta lub zwarta
– Słabe połączenie elektryczne obwodu pompy hydraulicznej
– Wadliwy moduł sterujący skrzyni biegów ( TCM)
Rozwiązania :
– Wykonaj reset za pomocą CarDiag
– Wybierz paliwo lepszej jakości
– Sprawdź, czy korek wlewu jest dobrze zamknięty
– Sprawdź poziom oleju i dolej więcej, jeśli jest niższy niż MAX
– Uruchom ponownie automatyczną diagnostykę za pomocą CarDiag
– Jeśli usterka nie ustąpi, możesz sprawdzić „Możliwe przyczyny” wymienione powyżej: wzrokowo skontrolować (samodzielnie (samouczki w przyszłości) lub przez profesjonalistę) wiązkę przewodów i związane z nią złącza, sprawdzić, czy elementy nie są uszkodzone i szukać uszkodzonych, wygięte, wepchnięte lub skorodowane styki złącza.:wink:
Dziękuję za wskazówki. Dam znać jakie będą efekty.
Problemem okazał się moduł sterowania regulacja prądu pompy hydraulicznej do którego dostałą się woda. Pomimo, że elektronika tego modułu zalana jest żywicą to wychodzą z niej styki robocze i sterowania które przechodząc przez obudowę i jeżeli ta jest nieszczelna to gromadzi się w niej woda a co za tym idzie zwiera ona styki i ścieka we wtyczkę.
Pomijam fakt samego umiejscowienia tego modułu, bo przednie lewe nadkole to chyba ostatnie miejsce gdzie projektanci powinni umieszczać jakąkolwiek elektronikę.
Tak czy inaczej wymontowałem moduł, wysuszyłem, uszczelniłem i zamontowałem spowrotem. Minęły 3 tygodnie i wszystko w porządku i co najważniejsze obyło się bez zakupu nowego modułu.
A tak jeszcze na marginesie - przy okazji szukania usterki zdemontowałem podszybie i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem zatkane odpływy, stojącą w podszybiu wodę i oczywiście wiązki przewodów które są tamtędy puszczone również zalane wodą. Tak więc proponuje od czasu do czasu tam zajrzeć i sprawdzić czy gumowe odpływy są drożne i odprowadzają wodę.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.