SiNO
20-03-2023, 22:19
Witam serdecznie forumowiczów
Od niedawna jestem właścicielem auto:
Grande Punto 1.2 8v Benzyna
Problem mam z obrotami silnika jeszcze za czasów Toyoty Yaris 2 1.3 posiadam ELME podpiełem się do niego CarScannerem nie używałem jeszcze ECU ale zrobie to póżniej
Do rzeczy,
Samochód na zimnym ma podwyższone obroty - OK (1100-1300)
Samochód po rozgrzaniu zachowuje się tak :
Obroty silnika :
42712
Film :
https://www.youtube.com/watch?v=CFieFZnzyTY
Problem jest dość powszechny na forach o obrotach ale nic konkretnego nie widziałem
Sprawdziłem przepustnice i Filtr powietrza :
42713
Po odkręceniu :
42714
42715
Filtr :
42716
42717
42718
Z racji że ostatnio po wymianie oleju robiłem nim 300km na odcinki 5-6km , to taki obrazek podobno jest normalny jeśli chodzi o filtr zapchany a raczej pobrudzony.
Co do przepustnicy nie wiem czy to jest ok ?
Co do problemu:
Gdy podczas jazdy i wrzuceniu dwójki i puszczeniu sprzęgła oraz gazu auto toczy się to z tych 700~obrotów które wchodzą mu na "luzie" czy jak kto woli na biegu jałowym
wchodzi na obroty prawidłowe jakie wyczytałem na forach rzędu 900~/950~ auto nie faluje tocząc się ... ale gdy już wrzuce mu ten luz auto dość ostro jak na filmiku spada na 600~
wskakuje na 700 i tak się utrzymuje na biegu jałowym
Ma ktoś pomysł ale co jeszcze przekazać forumowiczą jeśli chodzi o mój problem ?
Wymieniłem
-Przewody Wysokiego Napięcia
-Świece
-Olej
-Filtr oleju
Coś sprawdzić ?
Pokazać logi z MES'u?
Mogę przekazać wam jakieś dodatkowe info póżniej jeśli ktoś miał podobnie proszę o opinie i pomoc
Proszę o wyrozumiałość jest to mój pierwszy post na forum :)
Od niedawna jestem właścicielem auto:
Grande Punto 1.2 8v Benzyna
Problem mam z obrotami silnika jeszcze za czasów Toyoty Yaris 2 1.3 posiadam ELME podpiełem się do niego CarScannerem nie używałem jeszcze ECU ale zrobie to póżniej
Do rzeczy,
Samochód na zimnym ma podwyższone obroty - OK (1100-1300)
Samochód po rozgrzaniu zachowuje się tak :
Obroty silnika :
42712
Film :
https://www.youtube.com/watch?v=CFieFZnzyTY
Problem jest dość powszechny na forach o obrotach ale nic konkretnego nie widziałem
Sprawdziłem przepustnice i Filtr powietrza :
42713
Po odkręceniu :
42714
42715
Filtr :
42716
42717
42718
Z racji że ostatnio po wymianie oleju robiłem nim 300km na odcinki 5-6km , to taki obrazek podobno jest normalny jeśli chodzi o filtr zapchany a raczej pobrudzony.
Co do przepustnicy nie wiem czy to jest ok ?
Co do problemu:
Gdy podczas jazdy i wrzuceniu dwójki i puszczeniu sprzęgła oraz gazu auto toczy się to z tych 700~obrotów które wchodzą mu na "luzie" czy jak kto woli na biegu jałowym
wchodzi na obroty prawidłowe jakie wyczytałem na forach rzędu 900~/950~ auto nie faluje tocząc się ... ale gdy już wrzuce mu ten luz auto dość ostro jak na filmiku spada na 600~
wskakuje na 700 i tak się utrzymuje na biegu jałowym
Ma ktoś pomysł ale co jeszcze przekazać forumowiczą jeśli chodzi o mój problem ?
Wymieniłem
-Przewody Wysokiego Napięcia
-Świece
-Olej
-Filtr oleju
Coś sprawdzić ?
Pokazać logi z MES'u?
Mogę przekazać wam jakieś dodatkowe info póżniej jeśli ktoś miał podobnie proszę o opinie i pomoc
Proszę o wyrozumiałość jest to mój pierwszy post na forum :)