Zobacz pełną wersję : Problem z paląca się kontrolka airbag
Tomaszek12334@op.pl
19-02-2023, 18:06
Witam mam problem z kontrolką airbag rozładował mi się akumulator i od tej pory cały czas świeci mi się ta kontrolka z informacją zlecić kontrolę airbag po nie ma żadnego błędu do kasowania jak rozwiązać ten problem
szary1977
19-02-2023, 18:20
Przede wszystkim jaki sprzętem było auto diagnozowane i czy oprogramowanie jest oryginalne czy klon, przeskanuj wszystkie sterowniki samochodu bo miałem kiedyś samochód co przeszło kilu mechaników z świecącą kontrolką ESP i CHECK ENGINE i brak błędów w ESP a świecił bo przepływomierz był uszkodzony.
Tomaszek12334@op.pl
19-02-2023, 18:33
https://allegro.pl/oferta/elm327-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-ver-1-5-7789687296 samochód był takim oprogramowaniem skanowane nie jest to orginalne bo jest to klon może być też przekaźnik uszkodzony ale nie wiem który to jest przekaźnik odpowiedzialny za airbag
szary1977
20-02-2023, 17:48
Jeżeli klon to możesz mieć tak że nie pokaże jakiegoś błędu lata wstecz też pracowałem na klonach i niektóre odczyty pokazywały głupoty. Ja też próbowałam tak z ciekawości reaktywować brzęczek pasów tym klonem i nie dał rady a VCDS klonem jak chciałem go przewodową to popłynołem na 900 pln bo mi go tak przeprogramował że auto już nie odpaliło i nic nie dało nowe kodowanie. Teraz robię tylko na oryginalnym oprogramowaniu. A jak by był przekaźnik walnięty to też musi pokazać błąd. Podjedź do kogoś co ma normalny sprzęt a nie klon.
JackTheNight
20-02-2023, 17:55
Najlepiej programem AlfaObd lub MES-em mozna
odczytać błędy z każdego ECU we fiatach.
Orginalne oprogramowanie to Witech 2 i na niego
może sobie pozwolić tylko ASO.
Na oryginalnym oprogramowaniu to znaczy na jakim robisz?
szary1977
20-02-2023, 20:51
Ja mam MaxiEcu do moich potrzeb mi całkowicie wystarczy i przede wszystkim jest wsparcie techniczne jak coś nie działa jak ma działać no i fajnie ogarnia kodowanie w grupie VAG. Zawsze najlepszy to program dedykowany pod daną markę bo nim najwięcej zrobisz.
JackTheNight
20-02-2023, 22:59
No tak, MaxiECU to taki Delhpi , czyli program do każdego auta.
Dokładnie ALfaOBD czy MES do Fiata to już dedykowana aplikacja do Fiata, także ma większe możliwości niż MaxiECU czy Delhpi.
A powiedz mi czy do Fiata np. Tipo można wyciągnąć PIN Code (to ten kod z karty Code Card - bo do Tipo nie można uzyskać tego kodu nawet z ASO) z Body Computera,, bo jak tak, to kupuje MaxiECU.
Uuu, panowie po co to...
Jakby nie kombinować mes czy alfaobd robią bardzo dużo roboty choć mają pewne niedociągnięcia. Np. wczoraj wkodowałem sterownik nagrzewnicy ptc a dzis patrzę a na radiu logo abartha ;-). I teraz nie wiem czy ostatnio się czymś bawiłem i nie zrobiłem proxy jak należy czy błąd oprogramowania. Albo włączyłem jakiś horn chirp a tu razem z drzwiami otwierał mi się bagażnik. Ale bez tych programików zapomnijcie podmianki radyjek, liczników dokładanie tempomatów, przeciwmgielnych, włączanie menu itp. Tego nie ogarnie program do odczytu podstawowych danych zgodnie z obd które ma właśnie taką ogólną ideę: jadę do mechanika to on uniwersalnym ustrojstwem zgrubsza może zdiagnozować każde auto
szary1977
21-02-2023, 02:56
JackTheNight trudno mi powiedzieć bez podłączenia pod auto, zadzwoń do producenta jest to Polska firma. Wiem że w jakimś Oplu umiałem wyciągnąć pin ale to naprawdę trudno stwierdzić bez podłączenia nawet taki sprzęt jak autel niekiedy nie zrobi wszystkiego.
marx30 ja moim MaxiEcu bez problemu robię dodawanie takich rzeczy jak tempomat, doświetlone zakrętów, automatyczne włączenie świateł po uruchomieniu silnika, automatyczne obniżenie lusterka po wrzuceniu biegu wstecznego itd. Wszystko zależy jaki masz sterownik danego modułu. Ostatnio zmieniałem logo powitalne w clio, dużo zależy od sprzętu jaki masz.
No tak, MaxiECU to taki Delhpi , czyli program do każdego auta.
Dokładnie ALfaOBD czy MES do Fiata to już dedykowana aplikacja do Fiata, także ma większe możliwości niż MaxiECU czy Delhpi.
A powiedz mi czy do Fiata np. Tipo można wyciągnąć PIN Code (to ten kod z karty Code Card - bo do Tipo nie można uzyskać tego kodu nawet z ASO) z Body Computera,, bo jak tak, to kupuje MaxiECU.
JTN...więcej o tym programie w linku:
MaxiEcu â wykaz obsługiwanych marek â AutoMotoHit_pl â wykaz marek Maxi Ecu (http://kmsektor.pl/maxiecu-wykaz-obslugiwanych-marek/)
oraz
https://allegro.pl/oferta/maxiecu-usb-serwisowy-polski-program-diagnostyczny-6563131227
Rafal_Sz
21-02-2023, 08:38
Witam mam problem z kontrolką airbag rozładował mi się akumulator i od tej pory cały czas świeci mi się ta kontrolka z informacją zlecić kontrolę airbag po nie ma żadnego błędu do kasowania jak rozwiązać ten problem
Podjedź do ASO albo do kogoś, kto dysponuje softem który ma dostęp do poduszek i ich modułów z możliwością kasowania i zapisu (bo większość nie ma). 5 minut i po temacie.
JackTheNight trudno mi powiedzieć bez podłączenia pod auto, zadzwoń do producenta jest to Polska firma. Wiem że w jakimś Oplu umiałem wyciągnąć pin ale to naprawdę trudno stwierdzić bez podłączenia nawet taki sprzęt jak autel niekiedy nie zrobi wszystkiego.
marx30 ja moim MaxiEcu bez problemu robię dodawanie takich rzeczy jak tempomat, doświetlone zakrętów, automatyczne włączenie świateł po uruchomieniu silnika, automatyczne obniżenie lusterka po wrzuceniu biegu wstecznego itd. Wszystko zależy jaki masz sterownik danego modułu. Ostatnio zmieniałem logo powitalne w clio, dużo zależy od sprzętu jaki masz.
Obniżenie lusterka? W fiacie?
JackTheNight
21-02-2023, 19:28
Wszystko zależy jaki masz sterownik danego modułu. Ostatnio zmieniałem logo powitalne w clio, dużo zależy od sprzętu jaki masz.
Maxiecu w Tipo tego nie zrobisz, zresztą napisałeś funkcje
które zmieniałeś w innym aucie, nie we Fiacie.
Ja wszystko w Tipo zrobię alfaobd lub MES-em, akurat
Maxiecu jak widzę ze strony producenta to dużo we fiatach nie potrafi niestety.
Akurat sprzęt mam bardzo dobry, bo OBDLink MX+ BT.
We Fiatach swoim sprzętem moge zrobić wszystko oprócz właśnie wyciągnięcia kodu PIN z BC.
Rafal_Sz
22-02-2023, 08:56
We Fiatach swoim sprzętem moge zrobić wszystko oprócz właśnie wyciągnięcia kodu PIN z BC.
Blokady z OBD też raczej nie zdejmiesz w egzemplarzach które to mają. ;)
andrzejmc
22-02-2023, 10:36
Zdejmiesz
https://viaken.pl/pl/oryginalny-adapter-autel-chrysler-12-8.html
JackTheNight
22-02-2023, 11:16
Blokady z OBD też raczej nie zdejmiesz w egzemplarzach które to mają.
Żadne tipo nawet te po lifcie nie mają bramy SGW.
A jak mają to się kupuje adapter, przejsciowk aby ominąć SGW, także SGW to żaden problem, tylko trzeba się więcej narobić aby założyć przejściówkę SGW.
Rafal_Sz
22-02-2023, 13:08
Żadne tipo nawet te po lifcie nie mają bramy SGW.
A jak mają to się kupuje adapter, przejsciowk aby ominąć SGW, także SGW to żaden problem, tylko trzeba się więcej narobić aby założyć przejściówkę SGW.
No jednak nie, moje z 2020 roku ma. Blokadę można jednak zdjąć w ASO na stałe, jednak komputer serwisowy musi być połączony z bazą Fiata. Co ciekawe, tylko nie wszystkie Tipo z tego roku maja blokadę.
Informacja pochodzi bezpośrednio od technika Fiata z Bielska który badał mój przypadek (czterokrotna awaria przekładni kierowniczej).
szary1977
22-02-2023, 16:37
Maxiecu w Tipo tego nie zrobisz, zresztą napisałeś funkcje
które zmieniałeś w innym aucie, nie we Fiacie.
Ja wszystko w Tipo zrobię alfaobd lub MES-em, akurat
Maxiecu jak widzę ze strony producenta to dużo we fiatach nie potrafi niestety.
Akurat sprzęt mam bardzo dobry, bo OBDLink MX+ BT.
We Fiatach swoim sprzętem moge zrobić wszystko oprócz właśnie wyciągnięcia kodu PIN z BC.
Tylko mi zależy na diagnostyce kilku marek a nie jednej i ja bardziej diagnozuję moduły w samochodzie a nie koduje ( bo tym to się raczej nie zajmuję) Masz program do fiata ale jak przyjedzie klient np. Renówką, BMW,OPLEM bądź VW to mu tego nie zrobisz bo wiadomo najlepszy to jest sprzęt dedykowany pod daną markę a na pewno nie ma w Polsce serwisu co ma osobne interfejsy do dedykowanych marek bo w sumie rocznie płacił by grubo ponad 40 tyś. złotych rocznie za licencję a i tak by w połowie nie wykorzystywał możliwości tego sprzętu. Wiem to po sobie bo miałem kiedyś oryginalnego VCDS i wtedy opłata była za ilość podłączonych aut (nie ważne czy tylko sprawdzenie błędu czy kodowanie) i po roku sprzedałem go bo tak naprawdę to nie zarobił na siebie. A do potrzeb własnych to koszt oryginalnego MES'a nie jest jeszcze tak wielki w porównaniu jak byś miał samochód z grupy VAG to wtedy na pewno byś przemyślał czy kupować sprzęt czy taniej by nie było podjechać do warsztatu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No jednak nie, moje z 2020 roku ma. Blokadę można jednak zdjąć w ASO na stałe, jednak komputer serwisowy musi być połączony z bazą Fiata. Co ciekawe, tylko nie wszystkie Tipo z tego roku maja blokadę.
Informacja pochodzi bezpośrednio od technika Fiata z Bielska który badał mój przypadek (czterokrotna awaria przekładni kierowniczej).
Teraz większość nowych aut ma kodowanie online nazywa się to ODIS gdzie trzeba się połączyć z bazą danej marki , znajomy miał kiedyś na warsztacie fiata 500 z USA po dzwonie i nie dało się go uruchomić bo miał właśnie błąd który trzeba było odblokować interfejsem który miał możliwość połączenia się z bazą fiata.
JackTheNight
22-02-2023, 21:13
No jednak nie, moje z 2020 roku ma
Ty to sprawdzałeś czy tylko posilkujesz się informacją od pracownika ASO? :)
Bo ja wiele tipo z 2020 i 2021 roku miałem i żadne nie miało SGW.
Poza tym w schematach serwisowych nie ma bramy SGW, także nie ma SGW w Tipo.
W innych modelach fiata gdzie występuje SGW jest to narysowane na schemacie.
Takze jak to często bywa pracownik ASO ci pewnie bajek naopowiadał.
Jak będziesz w Łodzi może kiedyś, to chętnie bym się spotkał i sprawdzimy czy twoje tipo ma SGW :)
A do potrzeb własnych to koszt oryginalnego MES'a nie jest jeszcze tak wielki w porównaniu jak byś miał samochód z grupy VAG to wtedy na pewno byś przemyślał czy kupować sprzęt czy taniej by nie było podjechać do warsztatu.
No zaraz-przecież jest darmowy VAGCom i jakiś kabelek KKL czy coś. Tzn na pewno był bo robiłem tym Golfa IV mojej żony parę lat temu. No chyba że też rżną w ciula i już wszystko poblokowane. Bo gdybym zmieniał auto to tylko na takie w którym będę mógł coś pogrzebać w ten sposób jak jeszcze takie będą.
Rafal_Sz
23-02-2023, 09:18
Ty to sprawdzałeś czy tylko posilkujesz się informacją od pracownika ASO? :)
Nie pracownik ASO, tylko technik z centrali Fiata. Pracownicy ASO albo maja bujną wyobraźnię, albo wyobraźni nie mają w ogóle. ;)
Jak będziesz w Łodzi może kiedyś, to chętnie bym się spotkał i sprawdzimy czy twoje tipo ma SGW :)
I pozwolę sobie tak zrobić jeśli będzie okazja. Jeśli potwierdzisz swoją rację, to znaczy, że ci najmądrzejsi z mądrych z centrali Fiata też są deb... no tymi, wiesz. ;)
szary1977
23-02-2023, 09:24
marx30 ale to nie jest VCDS sprawdź sobie na necie ile kosztuje oryginalny VCDS na stronie ADAKO.
No alfaobd też nie jest witechem a działa ;-). Ale teraz doczytałem że VAGcom przeistoczył sie właśnie w vcds czyli domniemuję że nie da sie do VW kupić progamiku za parę stów do własnych potrzeb. Jeśli tak to w sumie kamień z serca ;-). Bo rozważając zmiane auta jak wspomniałem bedę celował w coś co da się "programować" i w sumie myślałem że VW jest opcją. Ale jeśli nie to w sumie nawet lepiej (choc takiego seata może bym przygarnął).
szary1977
23-02-2023, 17:37
U chińczyka kupisz wszystko tylko wszystkiego tym nie zrobisz co oryginalnym.
No jednak nie, moje z 2020 roku ma. Blokadę można jednak zdjąć w ASO na stałe, jednak komputer serwisowy musi być połączony z bazą Fiata. Co ciekawe, tylko nie wszystkie Tipo z tego roku maja blokadę.
Informacja pochodzi bezpośrednio od technika Fiata z Bielska który badał mój przypadek (czterokrotna awaria przekładni kierowniczej).
Wątpliwe żeby było SGW, wczoraj w jednym Tipo z 2020r zmieniałem radio i żadnego SGW nie było. Natomiast np. ostatnio miałem Doblo z 2018r na tapecie, i już miał SGW. Odczytasz tylko błędy i parametry, przy SGW nawet błędów nie skasujesz. Da się to ominąć jak wspomina JTN, ale za każdym razem dodatkowa robota z wpinaniem bypass SGW w układ.
Zdejmiesz
https://viaken.pl/pl/oryginalny-adapter-autel-chrysler-12-8.html
Tak patrzę na te coś i czy dobrze kombinuje, ze to coś wpina się zamiast gniazda w aucie? W te dwa gniazda wpina się dwie wtyczki, które idą w instalacji do gniazda obd w aucie? Dobrze kombinuje ze te wtyczki będą gdzieś głębiej w okolicy gniazda obd albo ecu?
Tak patrzę na te coś i czy dobrze kombinuje, ze to coś wpina się zamiast gniazda w aucie? W te dwa gniazda wpina się dwie wtyczki, które idą w instalacji do gniazda obd w aucie? Dobrze kombinuje ze te wtyczki będą gdzieś głębiej w okolicy gniazda obd albo ecu?
Tak, trzeba nurkować pod deskę. Nie działa to niestety na zasadzie że wpinasz w szereg w obd.
Czyli zamiast gniazda obd wpinam te przejściówkę. Wszystko jasne, w takim razie kupię sobie do kompletu :-)
tzn to jest jakaś kostka/filtr pomiędzy siecią can a samym gniazdem? jeśli tak to jaki problem wywalić to w cholerę i wpięć gniazdo bezpośrednio?
Dobre pytanie i jak dla siebie idealne rozwiązanie ale na doraźne grzebanie w cudzym aucie to lepiej chyba pomęczyć kręgosłup i użyć adaptera.
JackTheNight
25-02-2023, 11:05
jeśli tak to jaki problem wywalić to w cholerę i wpięć gniazdo bezpośrednio?
Nie da się. Za sbw są dwie wtyczki, inne niz OBD. Dlatego musi by adapter przejściówka z OBD na dwie wtyczki.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.