PDA

Zobacz pełną wersję : Problem po odpaleniu na zimnym



Vadarel
17-02-2023, 21:41
Witam,
mam GP z 2009 1.4 95km + gaz STAG. Od jakiegoś czasu mam kilka problemów, występujących łącznie. Dodam, że szukałem po tym forum i nie wszystkie podobne tematy opisują dokładnie moje problemy.
A więc.. po uruchomieniu silnika na zimnym zaczyna nierówno pracować, trzęść budą, dławić się, spadają obroty i potrafi zgasnąć lub sam gaszę bo auto jakby miało się zesrać. Czasami w tym czasie miga check engine. Odpalę 3-4 razy i dopiero wtedy zaczyna w miąrę równo pracować, jak wcisnę w tym czasie sprzęgło to delikatnie spadają obroty i słychać jak się delikatnie dusi. Przy tym, gdy już odpali, nagrzeje się i przełączy się na gaz to zaczynają się problemy z przyśpieszaniem. Niezależnie od obrotów i prędkości auto po dodaniu gazu się "przycina". Jest to strasznie uciążliwe, zwłaszcza przy rozpędzaniu na autostradzie lub wyprzedzaniu. Problem nie występuje na benzynie, można dać mu gaz w podłogę i nawet się nie zająknie. Znajomy mechanik podłączył komputer, stwierdził że jest dużo błędów,w tmy od wypadania zapłonu, ale że to może być od spadku napięcia jak mi kilkanaście razy tak się działo, usunął i tyle.
Z góry dziękuje za wszystkie przydatne odpowiedzi, pozdrawiam:
Piotr.

szary1977
18-02-2023, 14:39
Przede wszystkim trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić parametry silnika na benzynie a to że go dławi na LPG to może trzeba odwiedzić gazownika żeby przejrzał instalację.

GrandePunto8V
18-02-2023, 20:49
Tematy istniejące na forum nie opisują problemów przy LPG (gaśnięcie, nierówna praca, wypadania zapłonów)?
Ciekawe...:mad:
Poczytaj jeszcze raz, dokładniej, są podane (w kółko to samo powtarzane każdemu delikwentowi) rzeczy do sprawdzenia, ścieżka zdrowia (typowe punkty, niezależnie od marki samochodu). W większości przypadków (>90%) za problemy odpowiada instalacja LPG (bezpośrednio lub pośrednio). Zaczynając od "kultury technicznej" przy montażu.

A znajomego mechanika zmień (jako znajomego i jako mechanika, podwójna wtopa). Następny "zawodowiec" co wymięka przy Fiacie!

Vadarel
19-02-2023, 14:30
Nie rozumiem chamstwa na tym forum. Gorzej niż elektroda. Jak nie masz odpowiedzi to po co mnie pouczasz? Czytałem tu kilka tematów, ale jak ktoś pisze o regulacji zaworów w 8v to mnie to raczej nie dotyczy. W żadnym temacie nie ma wyczerpujących i konkretnych odpowiedzi, a jedynie podobni do ciebie. Po to chyba jest te forum i ten dział "Grande Punto". Czyż nie?

ochkarol
19-02-2023, 18:32
A gdzie Ty tu chamstwo widzisz? Że ktoś Ci zwrócił uwagę, że ścieżka diagnostyczna w podobnych przypadkach jest już na forum (podejrzewam, że nie raz) podana?
Nie spodziewaj się konkretnej i finalnej diagnozy, bo niejednokrotnie przy identycznych objawach przyczyny są różne.
Od finalnej i konkretnej diagnozy jest osoba, która nad autem ślęczy.
A - wracając do tematu - jednym z pierwszych co można zrobić przy połączeniu NoPb+LPG to reset adaptacji silnika. Jeśli po tym jest ok, to najprawdopodobniej LPG powoduje rozjeżdżanie map benzynowych.
Jeśli nie - szuka się dalej.
Żeby nie było - o resecie map sam niejednokrotnie już tutaj pisałem, pisali inni i piszą na wszelkich forach gdzie jest temat LPG.
A diagnoza mechanika? Faktycznie chwały mu nie przynosi i ja do takiego więcej bym nie pojechał.