PDA

Zobacz pełną wersję : Wypadanie zapłonów na 1 cylindrze. 1.4 MA 140KM 2015r LPG



ixi3
05-02-2023, 14:06
Witam.
Pojawił się problem w moim 500X z wypadającymi zapłonami. Objawy nie palenia na jeden cylinder są wyczuwalne tylko przez kilka kilkanaście sekund. Silnik zimny( przy ciepłym nie występują problemy) po odpaleniu mija kilka sekund ( czasem kilkanaście)i odczuwalna jest nierówna praca silnika. Później podczas jazdy nie ma żadnych problemów. Świece wymieniłem wszystkie na nowe. Zamieniłem cewki na cylindrach. Błąd dalej wyskakuje tylko na 1 cylindrze. Auto ma LPG ale wyłączyłem i jeździ na Pb.
Czy może ktoś spotkał się z takim problemem i wie w czy problem, albo podpowie co można sprawdzić?

krowka1978
05-02-2023, 14:55
Jakie są błędy w ECU? Jest dużo przyczyn, począwszy od zapchanego filtra MA po...

ixi3
06-02-2023, 23:05
Błędy:
P0301-00
P0300-00
P130A-00

krowka1978
06-02-2023, 23:52
Do sprawdzenia trochę jest.
1. Sprawdzenie okablowania cewki.
2. Sprawdzenie okablowania wtryskiwacza/działania wtryskiwacza.
3. Może być walnięty ECU.
4. Do sprawdzenia sprężanie, czyli czy zawory trzymają.
5. Może być uszczelka pod głowicą, pierścienie.
6. Może być walnięty moduł, zabrudzony filtr.
7. Przestawiony rozrząd, kalibracja koła fonicznego - przy rozrządzie trzeba kompem ustawić wymianę.

Sprawdziłbym sprężanie w pierwszej kolejności na tym garnku, szczególnie że gazownia jest.

ixi3
07-02-2023, 14:12
Dzięki za informację.
Zauważyłem jeszcze że zwiększa się czas otwarcia wtryskiwaczy przy występowaniu nierównomiernej pracy tzn. z okolic 2,6ms do 3,1-3,2. Przy normalnym rozgrzewaniu silnika skacze o 0,1-0,3ms.
Po ustaniu problemu od razu zjeżdża w okolice 2,6ms
Jeszcze muszę sprawdzić czy problemy pojawiają się tylko przy takim samym poziomie dawki paliwa.

krowka1978
07-02-2023, 15:38
Może wtryskiwacz szwankuje?

ixi3
08-02-2023, 13:00
Czekam na trochę cieplejszą pogodę aby podmienić wtryskiwacze ze sobą.

ixi3
10-02-2023, 15:57
Zauważyłem jeszcze że wartość korekty wtryskiwaczy to 0,660ms-0,680ms podczas normalnej pracy ( zimny jak i ciepły silnik). Nie wiem czy to normalne ale parę dni temu w fiacie 500 1,2 z 2007r korekta była zero.

James500x
07-05-2023, 21:06
Witam czy poradziłeś sobie z tym problemem bo niestety mam taki sam problem fiat 500x 1,4 lpg 2016 wypadanie zapłonu błędy p0301 p0302 p0300 są podejrzenia na problem z multiair. Zauważyłem spadek mocy i jakby więcej palił. Błędy u mnie pojawiają się podczas jazdy na lpg, na pb nie ma błędów ale lekko poszarpuje .

ixi3
29-06-2023, 20:05
Przepraszam za brak odpowiedzi ale nie zaglądałem na forum od dłuższego czasu.
Problem na razie ustał. Ale auto było u mechanika na wymianie rozrządu. Zamieniono cewki i wtryski cylindrami (1 z 2 i 3 z 4). Przeczyszczono filtr MA. Temperatura również się podniosła więc na razie brak konkretnej przyczyny.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Zauważyłem jeszcze że wartość korekty wtryskiwaczy to 0,660ms-0,680ms podczas normalnej pracy ( zimny jak i ciepły silnik). Nie wiem czy to normalne ale parę dni temu w fiacie 500 1,2 z 2007r korekta była zero.
Mechanik stwierdził że to wina normy emisji i komputer oszczędza środowisko.

James500x
21-07-2023, 00:58
Witam, bardzo dziękuję każdy trop dobry . U mnie w dalszy ciągu problemu, wymieniłem multiaira , wymieniłem cewki i świece , sprawdzone sprężanie na cylindrach (po 12 na każdym ), sprawdzony kat , bo ktoś podpowiedział że może się od lpg spalił i nie jest drożny , wymieniony czujnik ciśnienia i temperatury w kolektorze ssącym, wizyta w fiacie i reset kompa i adaptacje . Błędu jako tako nie ma ale na wolnych obrotach jest kołysanie silnika (jak wypadanie zapłonu ) regularne poszarpywanie , przerywanie więcej pali i raczej trochę słabszy, przy jeździe spokojnej na 6 i 2000 obrotów również poszarpywanie , przerywanie mija po przekroczeniu 2700 -3000. Jedynie zostało mi sprawdzenie rozrządu , nadmienię że był wymieniony przy 7500,00 i do tej pory było super zimą miałem taki problem ze auto przez ok tydzień bardzo ciężko paliło. Auto obecnie ma 123000 przebiegu . Proszę o info może ktoś z Państwa miał problem z przestawionym rozrządem w 500x lub zerwanym klinem ...

GrandePunto8V
21-07-2023, 16:29
Generalnie w większości Fiatów (+ Alfa) od 30+ lat jest możliwe wykruszenie wpustu ("klina") na kółku wału korbowego.
Ale w internetach straszą np. że jak kupisz tanie blokady, to komputer wykryje i walnie błędem P0016 we współczesnych silnikach.
Więc przy przestawionym rozrządzie z powodu przesunięcia kółka raczej też powinien(?).
Paradoks polega na tym, że chcąc sprawdzić, czy wpust jest, możesz go właśnie wtedy ty wykruszyć...

James500x
31-08-2023, 08:57
witam ponownie Panowie mam pytanie czy wiecie jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym 1.4 ma 140 fiat 500x, u mnie na biegu jałowym jest to wartość ok 800 -850 mbar , spotkałem się z opinią że jest 3 razy za duże czyli powinno być ok 270 mbar.

krowka1978
31-08-2023, 20:04
witam ponownie Panowie mam pytanie czy wiecie jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym 1.4 ma 140 fiat 500x, u mnie na biegu jałowym jest to wartość ok 800 -850 mbar , spotkałem się z opinią że jest 3 razy za duże czyli powinno być ok 270 mbar.

800-850mbar dla MA jest jak najbardziej poprawną wartością, tak ma na jałowym. Możesz się też sam przekonać sprawdzając i porównując ciśnienie w dolocie z obliczonym.
W oficjalnej dokumentacji technicznej jest błąd w temacie tej wartości. Jest kopiuj wklej z wolnego ssaka

James500x
31-08-2023, 23:32
Bardzo dziękuję za pomoc

James500x
01-09-2023, 09:16
Jeszcze jedno pytanie , czy jest różnica miedzy t-jet a MA bo mechanik wysłał mi zdjęcie że w t-jet na biegu jałowym jest 270 mbar. Wczoraj byłem u mechanika , po podłączeniu kompa na zgaszonym silniku w moim 500x ciśnienie pokazuje 950 mbar, po odpaleniu silnika na biegu jałowym zeszło do 800 mbar (komuter Gutman),

krowka1978
01-09-2023, 14:29
W T-Jet jest inaczej, a mechanik dupa wołowa, bo komp silnika pokaże wyliczone ciśnienie i aktualne. Wystarczy porównać dwie wartości, żeby stwierdzić, że jest ok. Jak taki mądry, to niech wyśle z innego MA. Wrzucę zrzut ekranu MES ze swojego.
43212

Podsumowując, mechaniki nie umieją FIAT-a, co potwierdza regułę.

James500x
03-09-2023, 12:11
Dziękuje jeszcze raz mam potwierdzenie że u mnie pod względem ciśnienia w kolektorze jest ok, został mi chyba rozrząd do sprawdzenia .