Zobacz pełną wersję : Tyrkotanie przy odpalaniu
tedybear
05-02-2023, 12:02
Witajcie.
Od kilku miesięcy sporadycznie przy odpalaniu auta słychać specyficzne tyrkotanie jak to słychać w 2 sekundzie tego filmiku i trwa niewiele więcej. I nie jest to za każdym razem i nie za każdym razem kiedy auto stoi 4 dni czy dwa tygodnie. Ogólnie specyfika powstawania tego dźwięku nieznana.
Pomożecie w określeniu co to, jak to usunąć i czy można z tym jeździć i czy usterkę trzeba usunąć na już?
https://youtu.be/zijWqqPqwYs
To licznik, a dokładnie siniki krokowe które sprawiają że wskazówki idą w dół na godzinę 6(nie wiem czy zauważyłeś). Akumulator Ci się kończy, zima robi swoje. Przy rozruchu spada napiecie i licznik świruje.zlosliwi twierdzą że to taki fiatowski tester akumulatora. Not big deal ale kiedyś możesz nie odpalić. Wymiana aku załatwi temat.
tedybear
05-02-2023, 13:09
Czyli marx30 silniczki mi terkoczą tylko dlatego, że mam słaby aku? Mi się wydawało, że jak jest słaby aku to wyłącza radio i miałem tak kilka razy, że przy odpalaniu gasło radio.
A tutaj dźwięk raczej przypomina wyrobione ząbki w tych silniczkach. Mam nadzieję, że z samym silniczkiem, licznikiem wszystko ok????
A tak technicznie zapytam to skąd to tyrkotanie? Co ma rozładowane aku z tym silniczkiem i dźwiękiem? Tak z ciekawości dla siebie pytam.
I teraz oczywiste pytanie - jaki akumulator? kupić taki sam czy mocniejszy aby przy okazji zniwelować metalowe kulki? Czy jak kupię większy akumulator to alternator da radę go naładować?
p.s. rzeczywiście wskazówki nie idą do góry - zauważyłem to teraz bo człowiek skupił się na dźwięku.
JackTheNight
05-02-2023, 13:47
Słaby aku daje taki efekt.
Liczniki są sprawne, także nie ma co panikować.
tedybear
05-02-2023, 16:07
Powtórzę pytanie: jaki akumulator kupić? Taki sam czy mocniejszy? Czy jak kupię mocniejszy alternator da radę i jaki polecacie akumulator?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I czy po odpięciu klem trzeba przeprowadzić adaptację
Krzycholu
05-02-2023, 17:43
Jeśli chodzi o adaptacje to u mnie jest obowiązkowa.
Po odpięciu klem but w podłodze a auto max 100 km/h .Muł totalny .
Po adaptacji wszystko wróciło do normy ...
Czyli taki muł jak był...😊
Teadybear, to wszystko już było na naszym forum, np:
https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/co-trzeba-ponownie-ustawic-po-wlozeniu-akumulatora-po-jego-podladowaniu-45449/2
https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/akumulator-do-1-4-95km-49735/
A tak przy okazji, od czasu wymiany akumulatora na większy niż fabryczny (62Ah) terkotanie wskazówek nie pojawiło się ani razu, a minął już ponad rok.
tedybear
05-02-2023, 22:25
Jaki 62Ah akumulator polecacie? Ten Bosch co bym w cytowanym poście?
JackTheNight
06-02-2023, 00:00
Ja zlozylem 75ah, do tego plastikową podstawe akumulatora wymieniłem na większą pod obudowę L3 akumulatora.
42594
42595
tedybear
06-02-2023, 01:56
A co to za pudełeczko na Aku?
Jaki 62Ah akumulator polecacie? Ten Bosch co bym w cytowanym poście?
Nie wiem, czy jest sens słuchać konkretnych rad, bo zakup akumulatora to zawsze trochę loteria. Generalnie, jak to w życiu, bigger is better :mrgreen:, ale za tę samą kasę możesz kupić mniejszy akumulator lepszego producenta (np. Bosch) albo większy mniej uznanej marki (np. ukraińskie A-mega) i tu decyzja też nie jest oczywista.
tedybear
06-02-2023, 10:43
JTN ma ten ukraiński i chyba nie narzeka :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
JTN co to za pudełko na akumulatorze na zdjęciu?
JTN ma ten ukraiński i chyba nie narzeka :)
Generalnie polecam odwiedzić jakiś lokalny sklep w Twojej okolicy, z dobrymi opiniami, specjalizujący się w akumulatorach i zobaczyć co mają. Może będzie trochę drożej niż przez Internet, ale mniejsza szansa na zakup jakiegoś starocia i w razie problemów wiadomo gdzie lecieć z mordą ;-)
JackTheNight
06-02-2023, 13:43
JTN co to za pudełko na akumulatorze na zdjęciu?
Monitor baterii, coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/monitor-baterii-bm2-bm3-bluetooth-4-0-13175227816
tedybear
06-02-2023, 15:36
I to na stałe masz podpięte? To ma Bluetooth więc chyba nie ma stałe co?
JackTheNight
06-02-2023, 15:56
Na stałe jest podpięte.
za tę samą kasę możesz kupić mniejszy akumulator lepszego producenta (np. Bosch) albo większy mniej uznanej marki (np. ukraińskie A-mega).
Akurat w przytoczonym przykładzie jest dokładnie na odwrót, amega jest o niebo lepsza od boscha.
Akurat w przytoczonym przykĹadzie jest dokĹadnie na odwrĂłt, amega jest o niebo lepsza od boscha.
Każda amega ? 3, 5 7 ? Niekoniecznie. Sprzedawca amega ze Szczecina przyznaje się, że któraś seria amega "puszczała" elektrolit przez otwory odgazowujące. Film do obejrzenia na kanale mrakumulator. Wina producenta, który coś zmodyfikował w składzie elektrod albo elektrolitu. W szczegóły nie wchodzę, bo amegi nie kupię po takiej wpadce.
https://www.youtube.com/watch?v=6NNO5N6fPZ8
JackTheNight
06-02-2023, 22:03
Problem był w Amedze 5 , ja mam akurat Amege 7, która tego problemu nie miała.
Dobry mocny akumulator, ma korki także można kontrolować gęstość elektrolitu, jest w białej obudowie na której jest
zaznaczony poziom MIN i MAX elektrolitu. Testerami wychodzi 850A, a deklarowana na etykiecie jest 790A, także porządny aku.
Ja jestem zadowolony z tego aku.
krowka1978
06-02-2023, 22:21
Nikt nie wspomina o np. polskim Autopart. Na szybko kupiłem Bosch 'a, bo był na już. Na spokojnie kupię Autopart. Złych opinii nie mają.
Bosch cudem nie jest, po roku parametry mu siadły. Jednak jest lepszy od fabrycznego złomu.
Bosch nie produkuje akumulatorów. Co więcej Varta to to samo. Produkowane przez Johnson Controls.
Akurat w przytoczonym przykładzie jest dokładnie na odwrót, amega jest o niebo lepsza od boscha.
Może tak być. Chodziło mi bardziej o postrzeganie marki niż faktyczną jakość, a wszystkie faszystowskie marki, jak np. Bosch, są u nas postrzegane pozytywnie (często niezasłużenie). Natomiast o Amega większość ludzi nawet nie słyszała. A tak w ogóle to teraz akumulatory z Ukrainy są dostępne??
tedybear
06-02-2023, 23:19
Ja szczerze nie słyszałem o tej ukraińskiej firmie
Ja mam amege efb już 3 rok leci, tez z korkami i obudowa, przez która widać poziom elektrolitu. Akumulator cały czas jest katowany poborem małego prądu - na postoju godzinami chodzi kamerka, właściwie to nawet dwie kamerki i daje radę.
Autopart trzeba wybierać z rozsądkiem. Jego jakość tez poleciała jak w boschu. Używałem kiedyś boscha i był świetny ale tu są słowa klucze: był i kiedyś. Tak samo jest z wieloma producentami.
Co do wpadki amegi 5 - każdemu się zdarza, najważniejsze jak to potem jest rozwiązane, czy ktoś wychodzi naprzeciw problemowi z jakim jest klient czy się wypina i ma w zadzie, co na ten temat było powiedziane w materiale wspomnianym wyżej? Właśnie z tego powodu zamiast skreślać amege trzeba tym bardziej wziąć pod uwagę ale to tylko moje zdanie.
Problem był w Amedze 5 , ja mam akurat Amege 7, która tego problemu nie miała.
Dobry mocny akumulator, ma korki także można kontrolować gęstość elektrolitu, jest w białej obudowie na której jest
zaznaczony poziom MIN i MAX elektrolitu. Testerami wychodzi 850A, a deklarowana na etykiecie jest 790A, także porządny aku.
Ja jestem zadowolony z tego aku.
Czyli warty zapamiętania ten Amege 7
tedybear
07-02-2023, 13:18
czy a-mega ma w swoim portfolio akumulator o parametrach podobnych do polecanego BOSCH S5 63Ah 610A i który zmieści się na podstawowej tacce, ktora jest zamontowana w oryginale?
z tego co wyczytałem są takie:
A-mega EFB
Polecane do pojazdów wykorzystujących technologię Start*Stop lub z wysokim zużyciem energii
A-mega Ultra
Wysokiej klasy model przystosowany do pracy w środowisku o największym poborze energii.
A-mega Premium
Baterie z tej kategorii dedykowane są pojazdom osobowym i dostawczym o wysokich parametrach technicznych, polecane do aut o wysokim zużyciu energii.
A-mega Standard
Odpowiednie do pojazdów z minimalnym zużyciem energii.
42605
42606
42607
42608
czy a-mega ma w swoim portfolio akumulator o parametrach podobnych do polecanego BOSCH S5 63Ah 610A i który zmieści się na podstawowej tacce, ktora jest zamontowana w oryginale?
Jestem prawie pewien, że żaden akumulator o rozsądnej pojemności nie zmieści się na podstawce fabrycznego akumulatora 50Ah. Masz 3 opcje:
- dopasować fabryczną podstawkę przy użyciu noża i brutalnej siły,
- wyrzucić podstawkę i zamontować akumulator bez niej (podobno bez problemu),
- kupić odpowiednią podstawkę od złomiarzy lub w ASO (nie kosztuje majątku).
JackTheNight
07-02-2023, 14:41
Ja za 49 zł kupiłem plastikową podstawe pod aku
w obudowie L3, jak przyszła do paczkomatu i otworzyłem paczkę, to podstawa była jak nowa, z naklejkami.
Moja podstawa pod aku w obudowie :
L3 ma numer 52032332, a pod mniejszy aku w obudowie L2 ma numer 52032337.
Tutaj zdjęcie tej mojej L3:
42609
Jak masz Start stop to kupuj EFB, ja nie mam star stopu także wybrałem amega 7 Ultra 75Ah 790A.
kartonik
07-02-2023, 14:54
Wychodzi na to, że u mnie pomimo fabrycznego aku w rozmiarze L2 podstawka jest o rozmiarze dla L3. Można będzie coś większego kupić bez wymiany podstawki :cool:
Ja za 49 zł kupiłem plastikową podstawe pod aku
w obudowie L3, jak przyszła do paczkomatu i otworzyłem paczkę, to podstawa była jak nowa, z naklejkami.
Przepłaciłeś :mrgreen: Moja L2, czyli ta średnia:
42611
42612
Bierz efb, jest w takim samym rozmiarze jak twoje oryginalne 63. Ja miałem 50 to zmieniałem podstawkę.
Gdzieś w jakims temacie o aku wrzucałem podane tu numery podstawki i zdjęcie. Brałem w aso.
JackTheNight
07-02-2023, 17:36
I wysokość aku ma mieć 190mm.
Bo są też niższe 175mm,ale wtedy opaska
od góry będzie za luźna.
Powtórzę pytanie: jaki akumulator kupić? Taki sam czy mocniejszy? Czy jak kupię mocniejszy alternator da radę i jaki polecacie akumulator?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I czy po odpięciu klem trzeba przeprowadzić adaptację
Witam
Ja przed miesiącem zakupiłem Akumulator AMEGA EFB 65Ah 650A (posiadam S&S - choć wyłączony programowo). Moim poprzednim był akumulator firmy MUTLTU 63Ah 450A Heavy DUTY).
Polecam aku AMEGA EFB 65Ah 650A
Taki jak w linku: https://allegro.pl/oferta/akumulator-amega-efb-65ah-650a-kielce-11713509229?reco_id=fc38c499-a906-11ed-bf3e-066e44dddb3f&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac9419 6dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&
krowka1978
10-02-2023, 10:05
Witam
Ja przed miesiącem zakupiłem Akumulator AMEGA EFB 65Ah 650A (posiadam S&S - choć wyłączony programowo). Moim poprzednim był akumulator firmy MUTLTU 63Ah 450A Heavy DUTY).
Polecam aku AMEGA EFB 65Ah 650A
Taki jak w linku: https://allegro.pl/oferta/akumulator-amega-efb-65ah-650a-kielce-11713509229?reco_id=fc38c499-a906-11ed-bf3e-066e44dddb3f&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac9419 6dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&
Miesiąc to trochę krótki czas na ocenę ;-) Po roku używania i zbadaniu parametrów można już coś powiedzieć, ale nie miesiąc ;-) Chyba, że aku byłby totalnym złomem, to miesiąc też coś powie.
Sławek89
10-02-2023, 19:48
To ja chyba idę na rekord.
Tipo z 2017 i jeszcze oryginalny akumulator. Dopiero od miesiąca S&S się nie załącza, więc pewnie za chwilę będzie do wymiany.
Mam diesla, może tam szły jakieś ,,lepsze"
Witam
Ja przed miesiącem zakupiłem Akumulator AMEGA EFB 65Ah 650A (posiadam S&S - choć wyłączony programowo). Moim poprzednim był akumulator firmy MUTLTU 63Ah 450A Heavy DUTY).
Polecam aku AMEGA EFB 65Ah 650A
Taki jak w linku: https://allegro.pl/oferta/akumulator-amega-efb-65ah-650a-kielce-11713509229?reco_id=fc38c499-a906-11ed-bf3e-066e44dddb3f&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac9419 6dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&
Autor wątku chyba nie ma nieszczęścia p.t. S&S (tipek z końca 2016 r., silnik 95KM, czyli fabrycznie zapewne zwykły aku 50Ah), więc akumulator EFB to raczej niepotrzebna rozrzutność. Przynajmniej moim zdaniem.
Miesiąc to trochę krótki czas na ocenę ;-) Po roku używania i zbadaniu parametrów można już coś powiedzieć, ale nie miesiąc ;-) Chyba, że aku byłby totalnym złomem, to miesiąc też coś powie.
Ja taki używam już ponad 2 lata. Co roku wyjmuje, doładowuje rozładowuje, naładowuje, dolewam wody jak trzeba, doładowuje. Aku trzyma parametry z etykiety wciąż z dużym zapasem. Do obsługi używam kulona 912. A jak wspomniałem aku jest katowany niskim poborem prądu - kamerka działająca na postoju niejednokrotnie po wiele godzin.
Co to już wystarczający okres eksploatacji by stwierdzić ze jest dobry? Jak dla mnie nie ma obecnie lepszego na rynku. Przynajmniej ja nie znam lepszego aku. Jaki jeszcze aku ma płyty odlewane?
ochkarol
11-02-2023, 22:21
Żaden wyczyn 2 lata.
Ja swoją Vartę Blue Dynamic E11 użytkuję już 4 lata. Nic nie dolewam, nie doładowuję. Do roboty mam 5 km. Auto garażowane ood chmurką.
Zima się kończy, więc 5-ty rok wytrzyma. To też nie jest żaden wyczyn.
Żaden wyczyn 2 lata.
Twój wpis nie na temat. Ja pisałem argument odpierająca, ze kilka miesięcy to za mało by chwalić aku, wiec pochwaliłem po kilku. Mówimy o amedze. Warta wytrzyma ci 5 lat lub dluzej? Spoko, ale i tak jest gorsza od amegi chocby z uwagi na technologie produkcji i oszczędności jakie są robione w nowych aku od kilku lat. Amega ma te niedościgniona przewagę, ze jest robiona w trochę starszej technologi, chodzi mi o produkcje ramki. W tym przypadku starcze jest lepsze.
ochkarol
13-02-2023, 08:05
3/4 wątku jest nie na temat :-P;-)
Oczywiście, że kilka miesięcy to zdecydowanie za mało, żeby cokolwiek opiniować w przypadku akumulatora.
Ale mój wpis miał na celu to, że dwa lata (nie kilka, bo napisałeś, że dwa) to też za mało.
Po dwóch latach to mi fabryczny zaczął niedomagać⌠to jest mało. Jak amega po dwóch latach trzyma parametry lepsze niż ma na etykiecie to jest lepiej niż swietnie.
krowka1978
14-02-2023, 08:22
Ale mój wpis miał na celu to, że dwa lata (nie kilka, bo napisałeś, że dwa) to też za mało.
Mój fabryczny 2 lat nie dał rady .. Wymieniony na gwarancji padł po 3 latach, rozładował się samoistnie do zera.
tedybear
14-02-2023, 09:05
A jak mam fabryczny i ma 6 lat. Dokładnie wczoraj minęło 6 lat jako go odebrałem z salonu. Taki urodzinowy prezent sobie zrobiłem. Tylko kokardki nie było.
Ale Aku 6 lat wytrzymał i tylko raz ładowałem ale to przez moją głupotę
U żony w GP z 2015r mam org akumulator, auto z SS do tego smieszny przebieg 50tkm. Nawet miałem go przez jakiś czas w Tipo, SS działał w porównaniu do 2 letniej Varty. Polecam wyłączyć inteligentne ładowanie w Tipo z SS. Po wymianie aku wyłączyłem, i ładowanie nie spada poniżej 14V. Przy hamowaniu silnikiem dochodzi do 15V.
tedybear
14-02-2023, 11:54
Steyr czyli Twój Fiat ma system KERS - to co Ty masz za wersję haha
Steyr czyli Twój Fiat ma system KERS - to co Ty masz za wersję haha
Standardowe ładowanie przy "inteligentnym ładowaniu". Przy załączonej funkcji jadac ze stałą prędkością i obciążeniem ładowanie było na poziomie 12,5-13V. Przy przyspieszaniu nagłym ładowanie spadało do poziomu napięcia akumulatora aby wykorzystać w całą moc na wale korbowym silnika:lol:
Standardowe ładowanie przy "inteligentnym ładowaniu". Przy załączonej funkcji jadac ze stałą prędkością i obciążeniem ładowanie było na poziomie 12,5-13V. Przy przyspieszaniu nagłym ładowanie spadało do poziomu napięcia akumulatora aby wykorzystać w całą moc na wale korbowym silnika
Teraz takie głupoty wymyślają w myśl szeroko pojętej ekologii. Jakby to coś miało zmienić w wojnie z Ukrainą. Kiedyś pierdół tego typu nie było, i ludzie zdrowsi byli bo mniej stresów było przez te chińskie wynalazki....:mad:;-)
Teraz takie głupoty wymyślają w myśl szeroko pojętej ekologii. Jakby to coś miało zmienić w wojnie z Ukrainą. Kiedyś pierdół tego typu nie było, i ludzie zdrowsi byli bo mniej stresów było przez te chińskie wynalazki....:mad:;-)
co to ma do wojny w ukrainie?
co to ma do wojny w ukrainie?
O rety, to taki mały przerywnik w wywodach o prądach błądzących.....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.