PDA

Zobacz pełną wersję : Diagnostyka Evo 1,4 8v z użyciem kabla VAGKKL



Andrzej281172
29-01-2023, 19:54
Witam
Chciałbym zasięgnąć informacji od kolegów i koleżanek z większym doświadczeniem jak przełączać zworki na wtyczce złącza OBD2 typu VAGKKL (wersja z przełącznikiem: 7, 3, 1/9, 12/13) przy diagnozowaniu poszczególnych modułów tego auta z użyciem programu Multiecuscan?

GrandePunto8V
29-01-2023, 20:23
Poszukaj sobie (Google) i nie zakładać ludzie takich lamerskich tematów (jakich są dziesiątki na każdym forum i ciągle przyłazi ktoś i pyta o to samo). Przykładowo oficjalne forum/strona programu MES miała chyba opisy, schematy kolorowych przejściówek (które zastępują przełączniki i odwrotnie).
https://www.obd2obd.com/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/b/hb0612b7d7644416998ba63fd8a2934bfn.jpg
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx) - całe Grande/EVO można chyba ogarnąć dwiema przejściówkami, żółtą i zieloną.

Andrzej281172
29-01-2023, 20:30
Dzięki za odpowiedź, ale z tego co wiem moje złącze (VAGKKL z przełącznikiem: 7, 3, 1/9, 12/13) posiada już zmiany zawarte w tych przejściówkach które wskazałeś i chciałbym uniknąć kupowania nowych.

KOBRA
29-01-2023, 21:04
Ale EVO nie zrobisz Vag KKL . Potrzebujesz ELM-a i przejściówki żółtej nr 3

Andrzej281172
29-01-2023, 21:31
Nawet tą wersją z przełącznikiem (zwierającym odpowiednie piny)?42571

krowka1978
29-01-2023, 21:42
Ale EVO nie zrobisz Vag KKL . Potrzebujesz ELM-a i przejściówki żółtej nr 3

Grande Punto też Elm327/STN1170 i adapter nr 3.

Andrzej281172
29-01-2023, 22:02
Kolego krowka1978 z tego co wiem ELM327/STN1170 nie posiada przełącznika zamieniającego piny jak mój przedstawiony w linku wyżej. Poprzednio miałem Punto 2 1,2 8V i łączyłem się tym kablem z modułami: silnik, airbag, abs po odpowiednim przestawieniu przełącznika (odpowiednio w położenie 7 dla silnika, 3 dla airbag i 1/9 dla abs-a). Chciałbym wiedzieć czy tym samym kablem mogę diagnozować evo po przestawieniu tego przełącznika i w jakie położenie?

KOBRA
29-01-2023, 22:54
Wprawdzie zwracasz się do krówki ale ,ja Ci odpowiem . Nie będę się rozpisywał dlaczego nie zrobisz nic w swoim nowym aucie Vagiem . Poczytaj sobie na stronie Multiecuscana co potrzebujesz do swojego samochodu (tam jest lista modeli i czym są sterowniki obsługiwane) ,a tam wyraźnie jest napisane ELM i A3czyli przejściówka żółta . Inne protokoły są na nowsze auta.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Grande Punto też Elm327/STN1170 i adapter nr 3.

Ja to wiem . A autor pyta o EVO więc mu odpowiedziałem konkretnie na jego pytanie.

Andrzej281172
29-01-2023, 23:43
OK. Przyjąłem do swej wiadomości i dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi.

Andrzej281172
05-02-2023, 22:54
Po długim przeglądaniu ofert sprzedaży Elm327 doczytałem iż najbardziej odpowiednim była by wersja v1.3 tego użądzenia (podobno obsługuje najwięcej protokołów) a w obecnej sprzedaży widzę jedynie wersje v1.5. Czy ta wersja złącza diagnostycznego v1.5 z redukcją A3 (tą koloru żółtego) będzie odpowiednim kąpletem do diagnostyki mojego EVO 1,4 v8 z 2011roku?

Andrzej281172
09-02-2023, 21:48
Witam po przerwie. Widzę iż nikt z kolegów/koleżanek nie podjął się udzielenia odpowiedzi na moje wątpliwości. Nie wiem czy spowodowane jest to brakiem wiedzy w tym temacie? Ktoś na pewno posiada doświadczenie w tym zagadnieniu. Osobę takową proszę o podzielenie się wiedzą z kolegą, który przeciera dopiero szlaki w tej dziedzinie.

KOBRA
09-02-2023, 23:02
Kup sobie to i po problemie:
1.https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
2.https://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-multiecuscan-typ-3-zolty.html

Andrzej281172
10-02-2023, 16:19
Kolego KOBRA. Dziękuję za odpowiedź lecz wydanie kwoty po nad 200 zł. na jednorazowe (prawdopodobnie) użycie to gra nie warta świeczki. Czy zamiast tego elm327 nie można użyć takiego za 30-40zł z znanego portalu aukcyjnego z wersją v1.5?

Pioner
10-02-2023, 18:36
ELM327 w wersji V1.5 nigdy nie był produkowany przez twórców (kanadyjską firmę elm electronics). Wersja V1.5 to "radosna" działalność chińczyków, która nic nie znaczy. Z tańszych interfejsów szukaj takiego z mikrochipem Pic18f25k80, powinien być zgodny ze standardem 1.4b i przyzwoicie działać. Oczywiście do tego żółty adapter, bez niego połączysz się tylko z ECU silnika i pompą ABS.

Andrzej281172
11-02-2023, 00:39
Witam kolego Pioner. Wszystko rozumiem tylko po czym poznać iż dany interfejs posiada mikrochip PIC12C508. Prawie żaden sprzedawca nie podaje na jakim chipie zbudowany jest układ danego ELM-a?

Pioner
11-02-2023, 00:53
Jeżeli sprzedawca nie podaje, to niestety nie da się tego sprawdzić w żaden sposób przed zakupem. Wkradł mi się mały błąd wcześniej (już edytowałem poprzedni post), układ obecnie stosowany to Pic18f25k80, jest trochę aukcji gdzie sprzedawcy podają, że urządzenie ma taki układ. Na PIC12C508 bazował pierwszy ELM wiele lat temu...

KOBRA
11-02-2023, 09:58
Kolego KOBRA. Dziękuję za odpowiedź lecz wydanie kwoty po nad 200 zł. na jednorazowe (prawdopodobnie) użycie to gra nie warta świeczki. Czy zamiast tego elm327 nie można użyć takiego za 30-40zł z znanego portalu aukcyjnego z wersją v1.5?

Już nie jeden na tym forum i na innych też kupował tanie i teraz ma dwa jeden "tani" i drugi "działający" .Prosiłeś o pomoc , dałem linki do działających . Wybór należy do ciebie.

krowka1978
11-02-2023, 13:06
Szukaj z opisem STN1170, będzie działał. Na poprzedniej stronie wątku, na początku, pisałem.