Zobacz pełną wersję : Viofo A129G DUO + Viofo Hardwire Kit ACC - podłączenie do instalacji
Tomasz Iskiernik
27-01-2023, 14:24
Hej,
Udało mi się zdobyć po kosztach rejestrator jazdy Viofo A129G-DUO kamerka na przód i tył, na dniach chciałbym dokupić Viofo Hardware Kit ACC który umożliwia zasilanie rejestratora nie przez gniazdo zapalniczki a bezpośrednio z instalacji elektrycznej auta.
adapter-zasilania-viofo-hardwire-kit (https://www.wideorejestratory24.pl/adapter-zasilania-viofo-hardwire-kit)
Do tego chcę dokupić "przejściówkę" która umożliwia wpięcie się bezpośrednio w bezpiecznik, niestety nie wiem jaką zamówić ATS, ATC, MICRO2, MINI.
I teraz pytanie czy ktoś to robił i ma z tego jakieś zdjęcia?.
Chodzi mi konkretnie w TIPO, gdzie się podłączyć, jak kable poprowadzić, jak i co demontować żeby czegoś nie urwać/uszkodzić, na co uważać, itp. ogólnie tak "łopatologicznie" przedstawiony sposób montażu?
Wszystko już opisałem w innym temacie ze szczegółami i numerami bezpieczników. Temat rozpracowany.
Tomasz Iskiernik
23-04-2023, 17:08
Hej,
Wszystko już opisałem w innym temacie ze szczegółami i numerami bezpieczników. Temat rozpracowany.
Znalazłem temat z mio smart box, są opisy bezpieczeników, ale niestety nie znalazłem tam informacji szczegółowych czyli jak prowadzić przewody, co i jak demontować, żeby nie urwać/uszkodzić.
Z bezpiecznikami też był problem, gdyż adapter mini z viofo nie jest kompatybilny z bezpiecznikami mini o których piszecie że są w TIPO.
Tutaj aby być dokładnym potrzebna jest przejściówka ATS, inne nazewnictwo wprowadza zamieszanie, dopiero gdy znalazłem ten opis miniMTA/ATS było jasne o co chodzi, wiec temat nie tak do końca rozpracowany
https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=92078&controller=product
Napięcie po stacyjce jest np. pod : F51
A stałe zasilanie lepiej brać z F33 lub F34.
32245
Tutaj mam pytanie,
- F33 i F34 to są zabezpieczenia podnośników tylnych szyb, u mnie w tylnych drzwiach są korbki to zapewne miejsca te będą puste, ale przewody do samej podstawki będą już doprowadzone mimo braku elektrycznych podnośników?
- F51 - według opisu ma strasznie dużo podłączonych innych rzeczy, jakieś HVAC/CSS/IPC/NC SW - te opisy kompletnie nic mi nie mówią, ale wyciągając bezpiecznik i wkładając tam przejściówkę nie wykasuję np: jakiejś pamięci, czy tez nie wyłączę czegoś co spowoduje brak możliwości uruchomienia auta, lub też nie spowoduje jakiś problemów z jego późniejszym prowadzeniem?
Oraz jak optymalnie poprowadzić przewód do tylnej kamery?
Zasilanie będzie doprowadzone od bezpieczników do kamery, z racji tego iż bezpieczniki są pod kierownicą to tutaj za dużego pola manewru nie będę miał i będę musiał jakoś ten przewód poprowadzić poprzez słupek, podsufitkę do kamery która planuję ukryć za lusterkiem od strony pasażera.
Problem pojawia się w zasilaniu tylnej kamery, gdyż przewód muszę prowadzić od kamery do kamery wiec tu lepiej prowadzić go górą jakoś przed podsufitkę, czy zejść w dół do progu i progiem prowadzić kabel na tył, później znów do góry i mniej więcej na środek tylnej szyby?
Są nawet zamieszczonone zdjęcia odpowiednich złodziejek. Jak mam tak jak opisujesz zamontowane kamery. Od bezpieczników lewym słupkiem, jeste nie trzeba od odrywać a wsuwać kabel odchylając uszczelkę drzwi. Odkręcisz daszek kierowcy i kabel chowasz pod podsufitka. Wyjmujesz lampki i ciągniesz kabel podsufitka na tył. Z tylu rwiesz delikatnie dwa szare kołki podsufitki i ja opuszczasz. Kabel do kamery przeciągasz przez jedna z gumowych przełożenie klapy. Odkrywasz osłonę nad szyba i wyprowadzasz kabel. Składasz wszystko. Nadmiar kabla możesz zwinąć i zostawić pod podsufitka z tylu.
ziomekSTG
23-04-2023, 20:54
Ja u siebie nic nie demontowałem w podsufitce z przodu, jest na tyle luźna ze spokojnie wetkniesz kabel. Tylko pod uchwytem od lusterka delikatnie wisi bo nie chciałem nic demontować jak kolega wyżej. A do tyłu to tak jak już opisał @Qvadrat. Ogólnie żadnej filozofii nie ma, ew. będziesz musiał poszukać jakiegoś innego stałego napięcia jeśli z tyłu masz korby.
https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/mio-smart-box-36332/
O w tym temacie wszystko jest kilka bezpieczników do wyboru i alternatywa jak z tylu korba.
Tomasz Iskiernik
29-04-2023, 00:36
Hej,
Jestem po montażu rejestratora jazdy, montaż z przekazu żony trwał prawie 5h :) może wydawać się śmieszne że aż tyle, ale do wszystkiego podchodziłem jak do jajka, żeby czegoś nie uszkodzić.
Podsufitka moim zdaniem jest bardzo delikatna, chwila nieuwagi i można ją łatwo uszkodzić, ale jeśli ktoś chce zamontować kamerkę samemu w fiat tipo sedan teraz będzie widział co zrobić aby montaż przeszedł szybko i bez większych problemów no i chyba najważniejsze, że 300-400zł za montaż takiej kamerki u elektryka samochodowego czy też innym zakładzie zostanie w kieszeni.
Prace zacząłem od demontażu przedniego panelu oświetlenia wnętrza + odkręciłem osłonę przeciwsłoneczną trzeba delikatnie podważyć zaślepkę:
42931
42914
Po odkręceniu śruby krzyżakowej, podsufitkę trzeba przekręcić aby ją wyciągnąć.
42915
Aby zdemontować osłonę lewego słupka, trzeba ją wysunąć równolegle do szyby, jednak podsufitka wsunięta jest w plastikową osłonę lewego słupka, tutaj trzeba ostrożnie działać gdyż ciągnąć za plastik ciągniemy też podsufitkę.
42916
Trzeba podsufitkę umiejętnie wyciągnąć, która wchodzi w mocowanie w kształcie litery U, u mnie dodatkowo podsufitka była przyklejona dwustronną taśmą.
Dolną osłonę kierownicy łatwo się demontuje, ciągnąc ją do siebie, jednak trzeba iść zaczep po zaczepie przesuwając palce wzdłuż krawędzi, trzeba uważać aby nie złamać zaczepu który jest po środku listwy bo w tym miejscu jest cieniutki plastik:
42920
Moim zdaniem słupek trzeba demontować bo inaczej nie wciśnie się tej "beczki" przy wtyczce, dlatego ja cały kabel przeciągałem od dołu (od skrzynki z bezpiecznikami) do góry do lusterka wstecznego.
42932
42933
Patrząc od spodu pomiędzy deską rozdzielczą a osłoną słupka jest duży otwór, przez który można przełożyć kabel tak aby był całkowicie niewidoczny.
42918
Do przeciągnięcia przewodu wykorzystałem pilot w postaci drutu miedzianego 1,5mm2 który był na tyle sztywny aby nim manipulować i na tyle giętki aby móc go wyginać w palcach w trakcie przeciągania.
42917
Samo podłączenie było najłatwiejsze, gdyż zastosowałem się do rozpiski którą udostępnił JackTheNight, czerwony "+battery" przewód do bezpiecznika F33 (zabezpieczenie lewego tylnego podnośnika szyb 25A), jack opisał to jako lepsze rozwiązanie gdyż omija BODY (rozumiem, że chodzi o komputer), żółty "ACC" podłączyłem do zabezpieczenia F51 5A, przewód masowy przykręciłem od przodu śrubą imbusową którą przykręcona jest deska rozdzielcza.
Oczywiście podłączenia wykonywałem przy odłączonej minusowej klemie z akumultora, w którymś miejscu JackTheNight o tym wspominał, wiec zakładam, że chodzi tu aby nie zrobić jakiegoś zwarcia czy też aby komputer nie złapał jakiś błędów.
42919
Pytanie do was!!! adaptery w miejsce bezpieczników wsunęły się bardzo łatwo na ok 3mm może 4mm, obawiam się, że za łatwo, ich nóżki były chudsze niż nóżki bezpieczników, czy w trakcie jazdy zdążyło się komuś że to wypadło?? i co się może stać gdyby taki adapter wypadł z gniazda bezpiecznika F51 w czasie jazdy?? w opisie tego bezpiecznika jest pełno jakiś skrótów których znaczenia nie znam, czy może to spowodować całkowite zatrzymanie auta np: odcięcie zapłonu w trakcie jazdy, zablokowanie kierownicy itp??
Oba przewody przeciągnąłem przez standardowy otwór który jest podsufitce, przy lusterku, zauważyłem go dopiero gdy zdemontowałem oświetlenie kabiny:
42913
Przewód do tylnej kamerki przeciągnąłem przez sam środek , ponownie używając pilotu z drutu 1,5mm2., najpierw do tylnej lampki a następnie na sam tył do szyby:
42921
Demontaż tylnej lampki jest bardzo łatwy, najpierw schodzi osłona, a następnie ściskając zatrzask z prawej strony wychodzi nam cała podstawka:
42922
42923
Przednią kamerę przykleiłem bezpośrednio do szyby, niestety folia elektrostatyczna która niby miała trzymać się szyby, nie trzyma się tego czarnego obszaru który jest wokół krawędzi szyby jak i również w okół lusterka:
42924
42925
42926
Natomiast pod tylną kamerkę po wcześniejszym dokładnym wymyciu trzyma się już względnie dobrze, tzn, nie odpadła od razu po przyklejeniu do niej kamerki, chociaż wygląda to trochę nieestetycznie bo jest widocznych dużo bąbli z powietrzem, chociaż starłem się to nalepić bardzo dokładnie:
42927
42928
42930
Kabla było dużo za dużo, finalnie zwinąłem go i włożyłem w podsufitkę przy tylnej lampce:
42929
Z testów które zrobiłem jeszcze przed montażem obie kamerki z uruchomionym trybem parkingowym w trybie "low bitrate" mają pobór mocy na poziomie 2,5W do 3W, a napięcie przy którym kamerki mają się wyłączyć to 12,2V.
ochkarol
29-04-2023, 21:16
Sprawdź sobie czy nagrywanie poklatkowe będziesz miał w trybie parkingowym np całą noc.
Będzie to pewnik, że zasilanie jest dobrze podłączone.
U mnie - po pierwszym podłączeniu - nagrywało 5 minut, bo komputer odcinał zasilanie po 5 minutach na tym bezpieczniku. Dopiero po drugim podpięciu (już pod właściwy bezpiecznik) mam ok.
Tomasz Iskiernik
02-05-2023, 13:45
Sprawdź sobie czy nagrywanie poklatkowe będziesz miał w trybie parkingowym np całą noc.
Będzie to pewnik, że zasilanie jest dobrze podłączone.
U mnie - po pierwszym podłączeniu - nagrywało 5 minut, bo komputer odcinał zasilanie po 5 minutach na tym bezpieczniku. Dopiero po drugim podpięciu (już pod właściwy bezpiecznik) mam ok.
Pod właściwy bezpiecznik, czyli który u Ciebie to jest??
U siebie sprawdziłem, wszystko działa poprawnie, jestem podłączony do bezpieczników F33 i F51 po pierwszej nocy w trybie "low Bitrate" czyli nagrywanie cały czas tylko z niższą jakością nagrywało 8h po czym się zatrzymało, zmieniłem to w ustawieniach na 12h i teraz po 12h przestaje nagrywać.
Tryb "low bitrate" powoduje nagrywanie cały czas w częściach po 30min, każda 0,97GB, bez względu na ruch lub jego brak, jak również bez względu na wstrząsy lub ich brak.
Jednak to o co się pytałem a na co odpowiedzi nie otrzymałem od nikogo to:
Po wyjeździe w pierwsza trasę, co mniej więcej 10 sekund migała kontrolka "trójkąt z wykrzyknikiem" czyli błąd ogólny, po wciśnięciu hamulca kontrolka zaczynała szybciej pulsować i pulsowała cały czas dopóki miałem wciśnięty pedał hamulca, po puszczeniu hamulca ponownie zaczynała migać co 10sekund.
Po przejechaniu ok 15-20km w trasie i kilkukrotnym hamowaniem głownie przed skrzyżowaniami, kontrolka zgasła całkowicie i już się nie zapalała, jednak błędy zapisane były od silnika:
843A1.000 [1.4L]
C16800 - Nieznany kod usterki
219500 - Nieznany kod usterki
Pytałem się elektryka samochodowego co to może być, nie znał odpowiedzi (albo nie chciał jej udzielić bez wypisania rachunku) jednak zasugerował to, że może mieć to coś wspólnego ze zwiększonym obciążeniem na tym bezpieczniku F51 który zasugerował JackTheNight jako lepsze rozwiązanie dla bezpiecznika F38.
Do bezpiecznika F51 podłączone jest dużo jakiś rzeczy o skrótach mi nie znanych.
ochkarol
02-05-2023, 18:57
Pod właściwy bezpiecznik, czyli który u Ciebie to jest??
Ja mam Peugeota - więc nie będzie to istotne ;)
Ważne, że działa u Ciebie i u mnie.
JackTheNight
02-05-2023, 22:27
843A1.000 [1.4L]
C16800 - Nieznany kod usterki
219500 - Nieznany kod usterki
To nie są błędy z silnika. Błędy z silnika zaczynają się zawsze literą P i kilka błędów od litery U.
Także odczytaj błędy z silnika i z body computera jakimś programem MES lub AlfaOBD,
bo te kody co podałeś to można o kant ... i wiesz co dalej :)
na tym bezpieczniku F51 który zasugerował JackTheNight
Komputer nie sprawdza obciążenia na danych liniach bezpiecznika.
Zamiast F51 możesz się podpiąć o jeden wyżej i jeszcze jeden wyżej aż do samej góry, nie ma to żadnego znaczenia,
bo to jest jedna linia zasilania po stacyjce rozdzielona bezpiecznikami na różne elementy które zasila body.
A twoje błędy w silniku nie wynikają z podłączenia pod te bezpieczniki.
I jak zakładasz baypasy to zakładaj je bezpiecznikami do góry, a nie do dołu jak na twoim zdjęciu przy F51.
Napiecię przychodzi na bezpiecznik w body z prawej strony, więc założenie baypasa bezpiecznikami do dołu,
powoduje że bezpieczniki w baypasie są połączone szeregowo. A powinny być równolegle.
To tak dla formalności.
jednak zasugerował to, że może mieć to coś wspólnego ze zwiększonym obciążeniem na tym bezpieczniku F51
Widać, że ten elektryk nie ma bladego pojęcia o fiacie, ani o zasilaniu dla zasilacza kamerki, sygnał ACC
to tylko informacja dla zasilacza, że włączyłeś stacyjkę - pobór prądu jest zerowy,a kamerka zasilana jest z F33 i to jest
główne źródło zasilania kamerki :)
Bo jeśli ten błąd : 219500 - Nieznany kod usterki
mógłby być tym : P2195-00 - Górna sonda lambda (Napięcie obwodu poniżej wartości progowej)
to niestety sonda do wymiany :)
Tomasz Iskiernik
02-05-2023, 22:55
Napiecię przychodzi na bezpiecznik w body z prawej strony, więc założenie baypasa bezpiecznikami do dołu,
powoduje że bezpieczniki w baypasie są połączone szeregowo. A powinny być równolegle.
To tak dla formalności.
Dziękuję, to bardzo ważna i istotna informacja, widać, że błędów nie uniknąłem :) to jest do poprawy.
JackTheNight
02-05-2023, 23:02
Tak, to ważne bo w razie godziny W (usterki kamerki czy jej zasilacza) ma się spalić bezpiecznik od kamerki, a nie ten drugi.
Odczytaj poprawnie błędy z body computera i silnika i wtedy wstaw, to ci sprawdzę co te błędy oznaczają, ale
na pewno nie mają nic wspólnego z F51 czy F33.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.