PDA

Zobacz pełną wersję : tipo 1.4 T-jet 120KM fabryczne LPG



Angol
26-01-2023, 17:17
Witam wszystkich, chodzi o korekty krotko i dlugoterminowe, na PB mam minusowe a na LPG dodatnie???? wypadal zaplon na 4 cylindrze, przy wymianie swiec zamienilem cewke na 3 cylinder i wypadl znowu na 4, czyli cewka opada, swiece tez bo nowe. Pojechalem do gazownika od Landi Renzo i padlo na wrtyskiwacze lpg, korekty -25 i wiecej(dlugoterminowe) , na benzynie jest ok -8, po wymianie wtryskow korekty na lpg zrobily sie plusowe a na PB dalej sa na minusie. czy tak moze byc? Auto pali ponad 10 litrow gazu, po wymianie wtryskiwaczy nie robili nic, facet powiedzial ze tipo z fabrycznym LPG wtryski sie po prostu wymienia jak zwykle czesci a mapy same sie dostroja do map benzyny. Wydawalo mi sie to dziwne ale mam ELMa i sobie sprawdzilem, po zrobieniu kilku km korekty dlugoterminowe lpg byly ok 0-3 na plusie ( wczesniej minus 25), myslalem ze fajnie spadlo z -25 do ok +3 ale teraz mam ok -8 na PB i +8 na LPG (mowa o dlugoterminowych) Krotkoterminowe wahaja sie w granichach +-6 podczas jazdy. Co sadzicie, moze tak byc czy mam sie zaczac martwic?

steyr
27-01-2023, 09:25
W zasadzie nie ma źle. W tej instalacji nie ma możliwości regulacji czasu otwarcia wtryskiwaczy i itp. W MES możesz sprawdzić ciśnienie gazu i jakie są spadki ciśnienia pod obciążeniem, na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika ciśnienie powinno być ~1,3-1,4Bar. Korekty się zmieniają wraz z temperaturą otoczenia i ciśnieniem powietrza, wilgotnością powietrza, jakością paliwa i itp.

Angol
29-01-2023, 15:25
Dzięki za odpowiedź, trochę mnie to dziwi że na PB jest - a na LPG + ale skoro piszesz że nie ma źle to przyjmuje do wiadomości, myślałem na początku że może jakieś kabelki przy wymianie wtryskiwaczy LPG dali mi na odwrót i pokazuje ze zmienionym znakiem :⁠-)
Ale jak pomyślę że mapa LPG "dostosowuje" się do Pb to co się będzie działo z instalacją jak tu mam ok -8 a tu ok +8 ??????
Ciśnienie gazu wyłapał by chyba czujnik ciśnienia i wywalił by błąd, dobrze myślę?