PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd P0130 - Górna sonda lambda



bartekborowik
20-01-2023, 13:35
Cześć, mam do zdiagnozowania pewien problem, chciałem się poradzić i upewnić bo w ASO oczywiście chcą wszystko wymieniać bez sprawdzania.

Pacjent to Tipo SW Diesel 1.6 z 2018r. Otóż pewnego razu po dość agresywnym najechaniu na próg zwalniający (jestem w 99% przekonany że to było dokładnie w tym samym momencie, ale nie dam sobie głowy uciąć) zapiszczało i zapaliła się kontrolka silnika.
Auto nie dawało żadnych objawów jakby coś było niesprawne, tego samego dnia sprawdziłem w komputerze i okazało się że to błąd P0130 - dotyczący górnej sondy lambda.
Zajrzałem pod maskę, na moje niekompetentne oko wszystko jednak wyglądało ok jeśli chodzi o kable itp, skasowałem błąd, zrobiłem trasę 150km i nic się nie działo, w drodze powrotnej jednak błąd powrócił.
Pojechałem do ASO żeby usłyszeć bez żadnego sprawdzania że oczywiście sondę trzeba po prostu wymienić - co jak poczytałem może nie być zupełnie konieczne bo podobno jest mnóstwo innych potencjalnych powodów?
Oni również skasowali mi ten błąd, następnego dnia błąd powrócił nawet nie w minutę po zapaleniu samochodu - czy to nie jest tak że sonda zaczyna działać dopiero jak się nagrzeje i dopiero wtedy ewentualnie powinien być wyświetlany błąd?

Zatem rodzą mi się w głowie dwa pytania - czy jest coś, co mogę sobie sam jeszcze sprawdzić, któryś bezpiecznik, może konkretnie któryś kabel w jakimś miejscu czy coś nie zwiera?
Jak najprościej znaleźć zamiennik takiej sondy jeśli rzeczywiście potrzebna będzie wymiana?

Dzięki za porady!

szary1977
20-01-2023, 16:20
Sprawdź na interfejsie czy sonda daje jakieś oznaki ale prawdopodobnie uległa uszkodzeniu i podlega wymianie. Podczas mocnego wstrząsu mogło się coś w niej uszkodzić z powodu starości.

Lanos1.5
22-01-2023, 09:42
[

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Siema. W miarę dokładnie opisujesz mój przypadek . Zapalanie i gaszenie czeka trwało około tygodnia.Zaczeło się jak u Ciebie na progu zwalniającym .Pod kompa nie zaczepiałem sama gasła i zapalała się nic więcej się nie działo.Po około tygodniu zapaliła się dodatkowo max 2500 obrotów ledwie się toczył .Komp wymiana sondy uważaj żeby kupić z dobrą wtyczką jest takie piórko w wtyczce skrajnie z jednej strony .Jednak moc nie wróciła zaczeły pokazywać się błedy od turbiny .Okazało się wałek w turbinie ukręcony ,naprawa trwa. Może u Ciebie tylko sonda sam sobie wymienisz wykręcaj na zimnym silniku pamiętaj o wtyczce sondy powodzenia.

bartekborowik
11-02-2023, 11:03
Mógłbym Was prosić o poradę jaką sondę konkretnie kupić z jakimś linkiem? Jako laik kompletnie zgłupiałem widząc rozstrzał cenowy od 200 do 950 PLN ��