PDA

Zobacz pełną wersję : naciąg pasków w tipo



jacek2
20-01-2023, 08:17
Koledzy, jako że wymieniłem u siebie rozrząd swego czasu (nie sam:roll::?:), to mam pytanko... od tego czasu występuje u mnie na zimnym silniku, najczęściej rano takie delikatne świszczenie gwizdanie w zakresie 1500 - 2200 tys obrotów. Słychać to przy przyspieszaniu jak i zwalnianiu hamując silnikiem. na biegu jałowym dodając gazu- też to występuje, ale tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu objaw jest ale bardzo mało słyszalny.... Nadmieniam że przed wymianą tego nie było. I tu moje pytanie bez zaglądania pod maskę w zimie i braku garażu: jak jest realizowany naciąg paska wielorowkowego? czy przypadkiem nie został on zbyt mocno naciągnięty?- chodzi mi o to czy jest tam naciągacz na jakiejś stałej sprężynie dającej jednakowy naciąg cały czas, czy jest tam np odchylenie altka i dokręcenie śrubą. To samo tyczy się naciągu paska rozrządu. Jak on jest naciągnięty?
Rozrząd wymieniony kompletny: z rolką i pompą wody. Czyżby nowe elementy (rolka i pompa) mogą dawać taki poświst?
Wykluczam drgania wszystkich plastyków, bo to już wyeliminowałem= puszkę filtra powietrza umocowałem na sztywniejszych gumowych podkładkach, nawet na próbę wyj**łem rurę z tą przedłużkę z puszką rezonansową która wchodzi do filtra....
Jakieś pomysły? (warsztat w którym było auto twierdzi że wszystko ok :mad:)

steyr
20-01-2023, 08:36
Pasek rozrządu nastawiasz na znak na napinaczu i dokręcasz napinacz, defacto napięcie paska jest stałe. W przypadku paska wielorowkowego jest napinacz z sprężyną, napięcie paska jest zależna od siły sprężyny w napinaczu. Raczej bym stawiał na zbyt naciągnięty pasek rozrządu lub łożyska w pompie wody.

krowka1978
20-01-2023, 09:14
Pasek rozrządu nastawiasz na znak na napinaczu i dokręcasz napinacz,
Jest jedno ale w tym temacie, którego nie poruszyłeś. Napinacz po założeniu paska rozrządu napina się maksymalnie, minimum 2 obroty wałem i dopiero ustawienie na znak, potem minimum 2 obroty wałem w celu kontroli prawidłowości napięcia i ułożenia paska, oczywiście również dopasowanie do blokad. Napinacz paska też ma sprężynę, pracę widać podczas obrotu wałem - zachowanie jest zależne od obciążenia wałka rozrządu.

jacek2
20-01-2023, 09:21
O... i tu są konkretne informacje. Coś mi z tego powinno w głowie wykiełkować.. dziękuję bardzo kolegom.

Redzio
20-01-2023, 10:40
Koledzy, jako że wymieniłem u siebie rozrząd swego czasu (nie sam:roll::?:), to mam pytanko... od tego czasu występuje u mnie na zimnym silniku, najczęściej rano takie delikatne świszczenie gwizdanie w zakresie 1500 - 2200 tys obrotów. Słychać to przy przyspieszaniu jak i zwalnianiu hamując silnikiem. na biegu jałowym dodając gazu- też to występuje, ale tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu objaw jest ale bardzo mało słyszalny.... Nadmieniam że przed wymianą tego nie było. I tu moje pytanie bez zaglądania pod maskę w zimie i braku garażu: jak jest realizowany naciąg paska wielorowkowego? czy przypadkiem nie został on zbyt mocno naciągnięty?- chodzi mi o to czy jest tam naciągacz na jakiejś stałej sprężynie dającej jednakowy naciąg cały czas, czy jest tam np odchylenie altka i dokręcenie śrubą. To samo tyczy się naciągu paska rozrządu. Jak on jest naciągnięty?
Rozrząd wymieniony kompletny: z rolką i pompą wody. Czyżby nowe elementy (rolka i pompa) mogą dawać taki poświst?
Wykluczam drgania wszystkich plastyków, bo to już wyeliminowałem= puszkę filtra powietrza umocowałem na sztywniejszych gumowych podkładkach, nawet na próbę wyj**łem rurę z tą przedłużkę z puszką rezonansową która wchodzi do filtra....
Jakieś pomysły? (warsztat w którym było auto twierdzi że wszystko ok :mad:)

Jakiego producenta rozrząd? Ja mam Gatesa kompletny założony i podobny objaw, tylko mi się wydaje, że bardziej słyszę jak jest nagrzany, aczkolwiek nie słychać tego jakoś mocno.
Jako ciekawostkę, teść też założył zestaw gatesa i też coś słychać.

steyr
20-01-2023, 11:46
Jest jedno ale w tym temacie, którego nie poruszyłeś. Napinacz po założeniu paska rozrządu napina się maksymalnie, minimum 2 obroty wałem i dopiero ustawienie na znak, potem minimum 2 obroty wałem w celu kontroli prawidłowości napięcia i ułożenia paska, oczywiście również dopasowanie do blokad. Napinacz paska też ma sprężynę, pracę widać podczas obrotu wałem - zachowanie jest zależne od obciążenia wałka rozrządu.

O tym nie pisałem, autor tematu zadał pytanie w sensie czy naciąg jest realizowany np. za pomocą sprężyny.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Jakiego producenta rozrząd? Ja mam Gatesa kompletny założony i podobny objaw, tylko mi się wydaje, że bardziej słyszę jak jest nagrzany, aczkolwiek nie słychać tego jakoś mocno.
Jako ciekawostkę, teść też założył zestaw gatesa i też coś słychać.

Gates-a montowałem parę lat temu, ale jak parę razy zobaczyłem stan paska po 15-20tkm to odpuściłem. Praktycznie montuje zestawy Contitecha, z bardziej budżetowych zestawy INA. Do tej pory nie miałem problemów czy reklamacji. Nie piszę że Gates jest zły, tylko swoje spostrzeżenia. Montaż też można skopać.

jacek2
20-01-2023, 11:53
Jakiego producenta rozrząd? Ja mam Gatesa kompletny założony i podobny objaw, tylko mi się wydaje, że bardziej słyszę jak jest nagrzany, aczkolwiek nie słychać tego jakoś mocno.
Jako ciekawostkę, teść też założył zestaw gatesa i też coś słychać.
Teraz z pamięci nie podpowiem, muszę zerknąć na fakturę, ale myślę sobie że są dwie opcje: albo gwiżdże nowa pompa, albo rolka napinająca. Bo raczej altek z dnia na dzień świstać chyba by nie zaczął. No chyba że zbyt mocno naciągnięto pasek wielorowkowy, stąd moje pytanie jak go się naciąga. Bo jeśli tak jak w 125p, lub polonezie, (odchylenie altka na ramieniu i dokręcenie nakrętki), to może ktoś przegiął pałkę i łożyska pod dużym naciągiem w altku dają znać o sobie...

steyr
20-01-2023, 12:23
Teraz z pamięci nie podpowiem, muszę zerknąć na fakturę, ale myślę sobie że są dwie opcje: albo gwiżdże nowa pompa, albo rolka napinająca. Bo raczej altek z dnia na dzień świstać chyba by nie zaczął. No chyba że zbyt mocno naciągnięto pasek wielorowkowy, stąd moje pytanie jak go się naciąga. Bo jeśli tak jak w 125p, lub polonezie, (odchylenie altka na ramieniu i dokręcenie nakrętki), to może ktoś przegiął pałkę i łożyska pod dużym naciągiem w altku dają znać o sobie...

Pisałem Ci, od 20lat jest napinacz z sprężyną jeśli chodzi o pasek wielorowkowy czytaj osprzętu. Tam nic mechanik nie ustawia, odciąga kluczem napinacz naciągając sprężynę w napinaczu zakłada pasek i popuszcza klucz i następuje naciąg paska za pomocą napinacz od siły sprężyny w napinaczu. Ściągnij pasek osprzętu i odpal silnik bez paska czy nadal jest dźwięk. Można się śmiało przejechać autem, na chwilę ładowania tylko nie będzie i klimy.

krowka1978
20-01-2023, 13:12
Bo jeśli tak jak w 125p, lub polonezie, (odchylenie altka na ramieniu i dokręcenie nakrętki),
Byś się zdziwił w jakich rocznikach liderów niezawodności na T występuje tego typu archaiczne rozwiązanie :roll: Osobiście jak zobaczyłem w roczniku sporo nowszym od mojego GP, to nie wiedziałem, czy się śmiać, czy ubolewać nad ich starymi stanami magazynowymi ;-) Może to jeden z sekretów ich niezawodnej technologii :lol: