Zobacz pełną wersję : numer OE korka spustowego oleju 1.4 95km
Witam wszystkich,
Czy posiada ktoś z Was albo jest w stanie sprawdzić numer OE korka spustowego oleju do Fiata Tipo 1.4 95km?
Dzięki z góry,
Pozdrawiam
herbi1128
11-12-2022, 12:29
Zgubiłeś ten korek?
MarcinTipo
11-12-2022, 23:45
Witam
Ja do swojego biorę co roku nowy gdyż nie chce mi się czekać aż wyschnie uszczelniacz na gwincie.
Rozmiar 22 na 1,5 skok gwintu a długość 13 mm.
587.100 ELRING
Lub
257.821.001 FA1
Zdarzyło mi się jednego roku że gwint nie był stożkowy i o mały włos śruba całą by nie została wkręcona do miski gdyż sugerowałem się momentem obrotowym 50Nm.
Należy ją wkręcić od 40 do 50 nie więcej.
Zazwyczaj jak wkrecisz że 2 lub 3 gwinty wystają to wystarczy.
Uszczelniacz trzyma i się nie odkręca.
Dokręcić z czuciem.
Raz udało się też kupić pod klucz 10 imbusowy a nie 12 imbusowy.
W ASO kupisz parę groszy drożej i właśnie tam jak kupiłem to wchodził jak w masło.
krowka1978
12-12-2022, 00:36
Jaki uszczelniacz na gwincie? :roll: Osobiście widziałem pakuły lniane, może zastosuj ten patent, nie trzeba czekać haha
W moim GP korek nie wie, że powinien być co roku wymieniony i nie cieknie - siedzi od 2007r.
MarcinTipo
12-12-2022, 04:16
W pracy też nie wymieniamy korków to logiczne i oszczędne jednak doradzając na forum gdyby akurat ciekło to będzie nie miło.
Z tym uszczelniaczem to z włosów z ogona konia zem nie obcinał by sprawdzić czy styknie.
Trochę szkoda że smarują czymś takim ten gwint nie licząc oszczędności.
Nieposmarowana śruba kosztuje tyle samo co posmarowana.
Miłego dzionka.
W moim GP korek nie wie, że powinien być co roku wymieniony i nie cieknie - siedzi od 2007r.
w unie misa mi przerdzewiała i ciekła a korek ani razu nie wymieniany nie przeciekał :-)
JackTheNight
12-12-2022, 19:49
Ja z 7 razy wymieniałem olej w 1.4 95koni i
ani razu nie wymieniałem korka, po co?
Zawsze dokręcam momentem około 45Nm i jest ok, sucho.
A co do korozji miski, to fakt, ale za wczasu
miałem drobne ogniska korozji, drobne i płytkie.
Oczyściłem, pomalowałem jakimś specjalnym
podkładem, potem czarnym lakierem z połyskiem i jak nowa miska :)
Bardzo nie lubię takich prac, drapanie malowanie. W uno wymieniłem a tu jest aluminiowa (w jet). A propos, w tjet tez korek dokręcać momentem 45?
Bardzo nie lubię takich prac, drapanie malowanie. W uno wymieniłem a tu jest aluminiowa (w jet). A propos, w tjet tez korek dokręcać momentem 45?
Do wyczuwalnego oporu, tam jest uszczelka gumowa w rowku.
krowka1978
13-12-2022, 10:40
Bardzo nie lubię takich prac, drapanie malowanie. W uno wymieniłem a tu jest aluminiowa (w jet). A propos, w tjet tez korek dokręcać momentem 45?
Dokręć tak a będziesz gwint zbierał z korka. W przypadku michy w MA jest to 18-22Nm, uszczelka z miedzi. Moment w Tipo T-Jet jest ten sam.
No u mnie w tjet jest gumowa jak pisał Steyr.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.