PDA

Zobacz pełną wersję : numer OE korka spustowego oleju 1.4 95km



Redzio
08-12-2022, 23:56
Witam wszystkich,

Czy posiada ktoś z Was albo jest w stanie sprawdzić numer OE korka spustowego oleju do Fiata Tipo 1.4 95km?

Dzięki z góry,
Pozdrawiam

herbi1128
11-12-2022, 12:29
Zgubiłeś ten korek?

MarcinTipo
11-12-2022, 23:45
Witam
Ja do swojego biorę co roku nowy gdyż nie chce mi się czekać aż wyschnie uszczelniacz na gwincie.
Rozmiar 22 na 1,5 skok gwintu a długość 13 mm.
587.100 ELRING
Lub
257.821.001 FA1
Zdarzyło mi się jednego roku że gwint nie był stożkowy i o mały włos śruba całą by nie została wkręcona do miski gdyż sugerowałem się momentem obrotowym 50Nm.
Należy ją wkręcić od 40 do 50 nie więcej.
Zazwyczaj jak wkrecisz że 2 lub 3 gwinty wystają to wystarczy.
Uszczelniacz trzyma i się nie odkręca.
Dokręcić z czuciem.
Raz udało się też kupić pod klucz 10 imbusowy a nie 12 imbusowy.
W ASO kupisz parę groszy drożej i właśnie tam jak kupiłem to wchodził jak w masło.

krowka1978
12-12-2022, 00:36
Jaki uszczelniacz na gwincie? :roll: Osobiście widziałem pakuły lniane, może zastosuj ten patent, nie trzeba czekać haha
W moim GP korek nie wie, że powinien być co roku wymieniony i nie cieknie - siedzi od 2007r.

MarcinTipo
12-12-2022, 04:16
W pracy też nie wymieniamy korków to logiczne i oszczędne jednak doradzając na forum gdyby akurat ciekło to będzie nie miło.
Z tym uszczelniaczem to z włosów z ogona konia zem nie obcinał by sprawdzić czy styknie.
Trochę szkoda że smarują czymś takim ten gwint nie licząc oszczędności.
Nieposmarowana śruba kosztuje tyle samo co posmarowana.
Miłego dzionka.

Qvadrat
12-12-2022, 06:09
W moim GP korek nie wie, że powinien być co roku wymieniony i nie cieknie - siedzi od 2007r.

w unie misa mi przerdzewiała i ciekła a korek ani razu nie wymieniany nie przeciekał :-)

JackTheNight
12-12-2022, 19:49
Ja z 7 razy wymieniałem olej w 1.4 95koni i
ani razu nie wymieniałem korka, po co?
Zawsze dokręcam momentem około 45Nm i jest ok, sucho.
A co do korozji miski, to fakt, ale za wczasu
miałem drobne ogniska korozji, drobne i płytkie.
Oczyściłem, pomalowałem jakimś specjalnym
podkładem, potem czarnym lakierem z połyskiem i jak nowa miska :)

Qvadrat
13-12-2022, 06:59
Bardzo nie lubię takich prac, drapanie malowanie. W uno wymieniłem a tu jest aluminiowa (w jet). A propos, w tjet tez korek dokręcać momentem 45?

steyr
13-12-2022, 08:45
Bardzo nie lubię takich prac, drapanie malowanie. W uno wymieniłem a tu jest aluminiowa (w jet). A propos, w tjet tez korek dokręcać momentem 45?

Do wyczuwalnego oporu, tam jest uszczelka gumowa w rowku.

krowka1978
13-12-2022, 10:40
Bardzo nie lubię takich prac, drapanie malowanie. W uno wymieniłem a tu jest aluminiowa (w jet). A propos, w tjet tez korek dokręcać momentem 45?

Dokręć tak a będziesz gwint zbierał z korka. W przypadku michy w MA jest to 18-22Nm, uszczelka z miedzi. Moment w Tipo T-Jet jest ten sam.

Qvadrat
13-12-2022, 18:57
No u mnie w tjet jest gumowa jak pisał Steyr.