Zobacz pełną wersję : Ducato 2.3 2015 - Szarpie na zimnym kopci
Witam
Mam problem, ducato odpala bez problemu. Po chwili na zimnym zaczyna falować i dymi śmierdzącym-gryzącym dymem biało niebieskawym. przestaje dymić po przejechaniu kilometra półtora. Jak by stał na jałowym to szarpie nawet przez 15min dopóki lekko się nie zagrzeje. Jak ciepły nie ma problemu ale czuć spalimy gryzące.
Wtryskiwacze wymienione. Błędów nie pokazuje żadnych.
Nie wiem co dalej kombinować.
Jakby sie rorzad przestawił?:smile:
Wymieniony rozrząd. Na ciepłym nie szarpie.
Biały dym to woda / płyn chłodzący.
Niebieski - olej.
Teraz, przy obecnych temperaturach, biały dym po uruchomieniu silnika to norma - para wodna w nocy osiadła w całym układzie i się skropliła, po uruchomieniu silnika jest z tego układu wydalana w wyniku jego nagrzewania.
Pytanie oczywiście jak bardzo kopci... I co to za gryzący smród. Z gryzącym smrodem kojarzy mi się chemia i plastik. Ewentualnie jakaś materia organiczna... Mysz? Kuna? Kot?
Płyn chłodzący i olej są czyste? nie ma domieszek drugiego?
Nie ma płyny ok. Dym jest taki śmierdzący. Najgorsze to falowanie że trzęsie całym motorem. Do tego dym aż z pod maski idzie. Jak ciepły to jest ok. Nie wiem może pompa wysokiego ciśnienia..jakiś czujnik. Ale pali na tyk...na ciepłym smiga..no może trochę głośny motor jest..tak powyżej 100km/h to wyraźnie mocno słychać...Mam 6 różnych ducato i ten jest głośny wyjątkowo.
Śmierdzący, gryzący dym i spod maski wg mnie oznacza, że coś się przypala od silnika / wydechu. Wg mnie są tam dwie różne rzeczy, ale oczywiście mogę być w błędzie.
Skoro dym leci spod maski to powinno się dać łatwo ustalić jego źródło.
Tak to wygląda na ten moment.
Zaślepię w tym tygodniu egr i zobacze.
https://youtu.be/isiGSjKBgYU
Dalej tak to wygląda:
https://youtube.com/shorts/0NBFbo_FQE0?feature=share
Kilka minut rozgrzeje się i chodzi normalnie nic nie dymi. Dodam że spalanie dość podskoczyło.
Nie wiem może jakaś sonda?? może DPF?
Wychodzi na EGR,jakby"zalewal" go spalinami i dlatego kopci, malo tlenu.Moze wystarczy przeczyscic zawór.W programie np.MES jest test zaworu EGR i % otwarcia.
Kloit777
29-11-2022, 09:26
Pomierz wartości rzeczywiste w momencie tej wadliwej pracy.
Ja obstawiam,że któryś z wtrysków szwankuje ale głowy bym nie dał sobie uciąć.
Sprawdził bym też kości sterownika silnika czy przypadkiem się woda tam nie dostała.
Marcin lis
29-12-2022, 23:08
Witam
Mam problem, ducato odpala bez problemu. Po chwili na zimnym zaczyna falować i dymi śmierdzącym-gryzącym dymem biało niebieskawym. przestaje dymić po przejechaniu kilometra półtora. Jak by stał na jałowym to szarpie nawet przez 15min dopóki lekko się nie zagrzeje. Jak ciepły nie ma problemu ale czuć spalimy gryzące.
Wtryskiwacze wymienione. Błędów nie pokazuje żadnych.
Nie wiem co dalej kombinować.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam mam ten sam problem z moim ducato również 2.3 130 km 2015r 209 tyś przebieg czy rozwiazales ten problem bo ja wymienilem egr z chłodniczką czujnik na listwie, czujnik tempe.cieczy,filtr paliwa ,przeplywomierz jedt dobry przepustnica dziala wydalem juz ponad 5000 i dalej to samo nie mam juz pomyslow
Witam,
Problem rozwiązany...
Dałem 2 najbardziej lejące wtryski do sprawdzenia i okazało się że miały opiłki. Więc od razu poszedł zakup nowych oryginalnych + do tego nowa pompa wysokiego ciśnienia (miałem regenerowaną) + czyszczenie całego układu i baku (dość sporo opiłków było).
Założone nowe wtryski - zaprogramowane i autko pali od strzała i ani nie drgnie.
Chodzi idealnie i ciszej.
Temat zamknięty.
Kloit777
11-01-2023, 21:35
Witam,jeden z niewielu forumowiczów,który potrafi podzielić się wiedzą swojego problemu do samego końca. :smile:
Jak już wcześniej wspomniałem mam kilka Ducato... i muszę z przykrością stwierdzić że czym młodszy tym więcej problemów. W wersjach po lifcie wtryski to jest norma co rok wymiana.
W starszych wersjach a mam z przebiegami nawet po 600tys nigdy wtryskiwaczy nie wymieniałem.
Czy można wiedzieć ile kosztowała cała operacja?
Wiesz co...
Nowe wtryskiwacze 3200zł
Pompę wysokiego ciśnienia miałem bo z innego kiedyś regenerowałem, ale za używka około 1500zł(nowa 2500zł) ja dałem w zeszłym roku za regeneracje 600 bo była jedna sekcja padnięta.
Filtr paliwa 160zl
Robocizna 1400zł - czyszczenie całego układu paliwowego, zbiornika paliwa, przewodów, wymiana pompy(konieczne rozebranie rozrządu) wymiana i kalibracja wtryskiwaczy.
+100zł za sprawdzenie starych wtryskiwaczy.
No to masz niecałe 6400zł nie liczę mojego czasu.
Tam jest filtr paliwa? jak często jest wymieniany?
Może warto zadbać o to, żeby założyć taki z lepszą filtracją albo po prostu częściej go wymieniać.
Kolejne pytanie, która się nasuwa jest o jakość paliwa, które lejecie...
No Mi chodzi o standardowy filtr paliwa. Ja wymieniam co 20tys
Co do paliwa to mam Flotę i leje tylko na Orlenie.
We wtorek miałem kolejne ducato (2015r. 2,3) i znowu wtryski poszły.
Tym razem gasł po dodaniu gazu.
Na przelewach wtryskiwacze były ok. Komputem pokazywał brak ciśnienia na listwie więc nasuwa się regulator na pompie, ale już raz takie coś przerabiałem i od razu zacząłem od wtrysków.
Strzał w 10.
Wg mnie stacja stacji nierówna, nawet z tej samej sieci. Cholera wie, co pływa w zbiornikach... I cholera wie, co oni tam dolewają, żeby zwiększyć objętość...
Ja bym zaczął od częstszej wymiany filtra. Te opiłki powinny były zostać w nim zatrzymane. A nawet tak jak napisałem - włożeniu jakiegoś, który zapewni lepszą filtrację. 160, czy nawet 200 a 6400, wg mnie warto spróbować.
Witam , wracając do tematu to mam identyczny problem z tym że wymieniałem 4 wtryskiwacze na oryginalne (nie regenerowane ) I problem dalej pozostał. Ma ktoś może pomysł na tą usterkę?
Dpf off że wydobywa się taki dym ?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.