PDA

Zobacz pełną wersję : eCall (przycisk SOS) w Tipo (Cross)



00raq00
23-11-2022, 09:54
hejka, od listopada 2022 weszły nowe przepisy dotyczące przeglądów aut i jedna ze zmian mnie zaciekawiła, ze system eCall ma być montowany w każdym aucie po 31 marca 2018.
Czy tylko mi się wydaje ze Cross nie ma tego przycisku w standardzie? Jak nie to jak przejdzie on przegląd w 2024...

Ktoś cos wie na ten temat?

jacekviola
23-11-2022, 10:00
hejka, od listopada 2022 weszły nowe przepisy dotyczące przeglądów aut i jedna ze zmian mnie zaciekawiła, ze system eCall ma być montowany w każdym aucie po 31 marca 2018.
Czy tylko mi się wydaje ze Cross nie ma tego przycisku w standardzie? Jak nie to jak przejdzie on przegląd w 2024...

Ktoś cos wie na ten temat?



w każdym homologowanym po 31 marca 2018 - być może cross leci jako restyling na waznej homologacji z 2016 roku czy kiedy mu tam to zrobili

00raq00
23-11-2022, 10:03
w każdym homologowanym po 31 marca 2018 - być może cross leci jako restyling na waznej homologacji z 2016 roku czy kiedy mu tam to zrobili
Oby... Chociaż czemu wtedy cross ma 100 KM a nie 120 KM, bo ten silnik domyślnie miał 120KM... Ehh trudny temat się szykuje..

jacekviola
23-11-2022, 10:10
Oby... Chociaż czemu wtedy cross ma 100 KM a nie 120 KM, bo ten silnik domyślnie miał 120KM... Ehh trudny temat się szykuje..

w sumie tez fakt. Albo jakoś to obeszli albo... po prostu zadzwonić na najblizszą stację kontroli pojazdów

00raq00
23-11-2022, 10:11
w sumie tez fakt. Albo jakoś to obeszli albo... po prostu zadzwonić na najblizszą stację kontroli pojazdów

Ja zamierzam z fiatem się skontaktować bo ciekawie jest ciekawie 😁

jacekviola
23-11-2022, 10:28
wg https://spidersweb.pl/autoblog/ecall-co-to-jest-retrofit/

Mamy 2022 rok, a nadal nie wszystkie auta w salonach mają eCall – co to jest za magia?
Żadna. Taki stan rzeczy bierze się stąd, że – poza kilkoma dodatkowymi wyjątkami, jak choćby w przypadku aut produkowanych w małych seriach – eCall nie jest obowiązkowy w modelach, które homologowano przed 1 kwietnia 2018 r.

Nie musi być to równoznaczne z datą wprowadzenia danego modelu do sprzedaży – przykładowo jeśli dany model auta wszedł do sprzedaży pod koniec kwietnia 2018 r., to homologowany był z całą pewnością przed 1 kwietnia. Czyli systemu eCall nie musiałby mieć.

a co do homologacji

przypuszczam ze musi byc jakas furtka - faktycznie, spojrzalem teraz w cennik tipo i wyposazenie - ecalla nie ma (albo nie widzę). Może wsadzenie innego silnika nie wymusza ponownej homologacji? Nie wiem, nie mam pojęcia, głośno myślę.
Ale rzeczywiscie, trzeba spytać u źródła.

00raq00
23-11-2022, 10:40
wg https://spidersweb.pl/autoblog/ecall-co-to-jest-retrofit/

Mamy 2022 rok, a nadal nie wszystkie auta w salonach mają eCall – co to jest za magia?
Żadna. Taki stan rzeczy bierze się stąd, że – poza kilkoma dodatkowymi wyjątkami, jak choćby w przypadku aut produkowanych w małych seriach – eCall nie jest obowiązkowy w modelach, które homologowano przed 1 kwietnia 2018 r.

Nie musi być to równoznaczne z datą wprowadzenia danego modelu do sprzedaży – przykładowo jeśli dany model auta wszedł do sprzedaży pod koniec kwietnia 2018 r., to homologowany był z całą pewnością przed 1 kwietnia. Czyli systemu eCall nie musiałby mieć.

a co do homologacji

przypuszczam ze musi byc jakas furtka - faktycznie, spojrzalem teraz w cennik tipo i wyposazenie - ecalla nie ma (albo nie widzę). Może wsadzenie innego silnika nie wymusza ponownej homologacji? Nie wiem, nie mam pojęcia, głośno myślę.
Ale rzeczywiscie, trzeba spytać u źródła.

Napisalem do ASO ;) bo wole miec odpowiedz na pismie :D

jacekviola
23-11-2022, 11:01
Napisalem do ASO ;) bo wole miec odpowiedz na pismie :D

zadzwonilem przed chwilą do Fiat Partner w Katowicach.

I informacja jest taka:

nowe crossy które teraz schodzą do dealerów juz powinny miec ecall bo odnowiono homologację na pocz 2022 roku.
Poprzdnie crossy jak i wczesniejsze tipo - pomimo zmiany silnika - mialy jeszcze homologację sprzed 2018 roku

czyli tak jak mówiłem.


Napisalem do ASO ;) bo wole miec odpowiedz na pismie :D

a co ci to da ? :)

00raq00
23-11-2022, 11:16
zadzwonilem przed chwilą do Fiat Partner w Katowicach.

I informacja jest taka:

nowe crossy które teraz schodzą do dealerów juz powinny miec ecall bo odnowiono homologację na pocz 2022 roku.
Poprzdnie crossy jak i wczesniejsze tipo - pomimo zmiany silnika - mialy jeszcze homologację sprzed 2018 roku

czyli tak jak mówiłem.



a co ci to da ? :)


Ja dostałem poniższa odpowiedź od ASO i dopytalem gdzie można znaleźć ta homologację, żeby mieć dupochrona na przegląd w 2024 😁:

W obecnej chwili system eCall jest obsługiwany jedynie przez samochód Fiat Nowy 500e, pozostałe samochody z grupy Fiat osobowe uzyskały pierwsze homologacje przed wejściem w życie Dyrektywy UE.

W związku z tym Pana samochód nie posiada tego systemu.

Qvadrat
23-11-2022, 11:19
Każdy dostał do auta papier homologacyjny z data i wszystko jasne.

00raq00
23-11-2022, 11:22
Każdy dostał do auta papier homologacyjny z data i wszystko jasne.

Oo widzisz 😁 tego nie wiedziałem, nie przeglądałem papierów. Dzięki w wolnej chwili poszukam 😁

jacekviola
23-11-2022, 12:24
żeby mieć dupochrona na przegląd w 2024 ��:

jaki dupochron? Ochłoń.

Prawo nie działa wstecz. Kupiłeś legalnie wprowadzony na rynek samochód. Auto nie bylo wyposazone w ecall i mogą cię pocałować w pompę.

Guzik cię to musi obchodzić ze w momencie kupna samochod tego nie miał. Nie miał i gucio ci mogą zrobić

koniec pieśni.

marx30
24-11-2022, 03:13
Kurde zobaczcie co z nami robią (bo obstawiam że nie tylko jedna osoba się nad tym zastanawia). Kupujesz coś normalnie na legalu i boisz się czy cię potem do lochu nie wtrącą bo coś tam jakaś wydumka niewiadomo na ch. komu potrzebna może nie zadziałać na przeglądzie. Jedziesz prostą drogą z przepisową prędkością a jakiś pacan wskoczy Ci pod auto bo było przejście otoczone krzakami możesz pójść do pierdla. Przykłady można mnożyć

jacekviola
24-11-2022, 09:37
Kurde zobaczcie co z nami robią

sami sobie to robicie.
Wymyslacie nieistniejące problemy - powtarzam, nic nikt nikomu nie zrobi za brak urządzenia ktorego nie bylo na wyposazeniu auta w momencie kupna.

Gdybys kupil auto z ecall, wymontowal go - to ok, mozesz trząść tylkiem przed przeglądem. Ale nie w tej sytuacji

krowka1978
24-11-2022, 14:35
W moim na pierwszym rejestracyjnym po 3 latach przywalił się do palników D5S, bo coś mocno świeciły według niego :roll: Wiedziałem, że tak będzie, bo właściciele Renegate'ów też to zgłaszali z różnych miejsc w Polsce - jak się trafi na niedouczonego diagnostę, to różnie może być :tongue Podpowiedziałem, żeby sobie o D5S poczytał i spojrzał na lampy, chyba ze wstydu nie skomentował i bez gadania podbił papier, ale jego mina bezcenna :lol:

Qvadrat
24-11-2022, 16:09
Niech się najpierw uporają z brakującymi DPFami…

marx30
24-11-2022, 16:11
Jak na stacji nie mają sprzętu do pomiaru natężenia oświetlenia to na podstawie czego stwierdził ?

krowka1978
26-11-2022, 02:12
Jak na stacji nie mają sprzętu do pomiaru natężenia oświetlenia to na podstawie czego stwierdził ?

Swojego wzroku i tego co pod kopułą ma...

marx30
27-11-2022, 01:48
No wlasnie o tym pisalem powyżej. Mógł Cię wywalić z tego przeglądu bo by mu się tak spodobało mimo że miałeś to na legalu. I co byś zrobił jakbyś się nie znał na DS5 itp.

GhostOfCain
30-11-2022, 11:15
Jeśli nic nie było kombinowane, auto jest nowe a diagnosta nie podbija bo jak piszecie na oko coś mu nie pasuje a nie ma sprzętu , pomimo tego że bierze pieniądze przed przeglądem to istnieje możliwość odwołania się od negatywnego wyniku badania. W takim wypadku kierowca powinien złożyć wniosek do Transportowego Dozoru Technicznego o nowe badanie. Badanie wykona inny pracownik TDT z uprawnieniami diagnosty.

kjk
30-11-2022, 14:15
Jeśli nic nie było kombinowane, auto jest nowe a diagnosta nie podbija bo jak piszecie na oko coś mu nie pasuje a nie ma sprzętu , pomimo tego że bierze pieniądze przed przeglądem to istnieje możliwość odwołania się od negatywnego wyniku badania. W takim wypadku kierowca powinien złożyć wniosek do Transportowego Dozoru Technicznego o nowe badanie. Badanie wykona inny pracownik TDT z uprawnieniami diagnosty.

Wy naprawdę trafiacie na takich upierdliwych diagnostów? Z moich obserwacji raczej wynika, że przegląd pozytywnie przechodzi prawie wszystko, co jest w stanie o własnych siłach dotoczyć się do stacji :lol:

Braval
30-11-2022, 18:53
Swiete slowa! Jest tak potezna konkurencja,że z daleka 'lypią" ocyskami do klienta i przescigają się diagnosci we wręczaniu "prezentow":wink:

dzidek105
30-11-2022, 21:06
Ja mam Tipo 1.4-tjet z 2019, na początku listopada byłem na pierwszym przeglądzie technicznym. Pan wyjaśnił prosto i nieskomplikowanie, przycisk eCall nie był zainstalowany od nowości to go niema i tego nie sprawdza.

jacekviola
01-12-2022, 22:15
Ja mam Tipo 1.4-tjet z 2019, na początku listopada byłem na pierwszym przeglądzie technicznym. Pan wyjaśnił prosto i nieskomplikowanie, przycisk eCall nie był zainstalowany od nowości to go niema i tego nie sprawdza.

no o tym mowię od poczatku