Zobacz pełną wersję : Siena 1.4 - jak wymienić sam korpus pompy wody
Witam. Czy ktoś może mi odpowiedzieć, czy jest sposób na wymianę samego wkładu pompy płynu chłodniczego bez demontażu jej korpusu i metalowej rury? Auto bez układów klimatyzacji i wspomagania kierownicy. Jak wiadomo korpus pompy jest przykręcany na cztery śruby, natomiast dostęp jest do trzech z nich, nie ma natomiast dostępu do dolnej śruby od strony przodu pojazdu. Domyślam się, że sprawę może ułatwić demontaż osłony paska rozrządu, ale czy to wystarczy?
Proszę o pomoc.
Pompe wody chcesz rozbierac? Dobrze się czujesz?42263
Dziękuję kolego za próbę pomocy. Jeżeli jednak nie wiesz jak zbudowana jest pompa wody w Sienie, to raczej nie pomożesz.
Pompa w tym silniku lata na pasku rozrządu wiec i tak cały musisz rozpiąć. Cena rozrządu i pompy to koszt w okolicy 250pln więc nie ma co się rozdrabiać i od razu wymień wszystko.
Generalnie te pompy są nierozbieralne.
GrandePunto8V
30-10-2022, 07:20
Może miał na myśli taki styl?
https://allegro.pl/oferta/pompa-wody-fiat-punto-siena-palio-albea-dedra-1-4-12320672686
https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=2287268&m=0&n=0&lng=pl&ccf=94077835
Tak, to jest właśnie pompa wody w starej Sienie 1.4 (z tym, że u mnie koło pasowe jest pojedyncze). Ps. I nie jest napędzana paskiem rozrządu. Pompa z korpusem występuje niezmiernie rzadko i jest droga. W sprzedaży są zasadniczo same wkłady pompy z o-ringiem w komplecie. W grę wchodzi jeszcze wykręcenie korpusu na zewnątrz i tam wymiana wkładu, ale wówczas należy zaopatrzyć się w kolejny o-ring i uszczelkę. Może też się okazać, że rura metalowa też będzie do wymiany z powodu korozji. Jak wspomniałem przy próbie wymiany samego wkładu jest dostęp jest do 3 z 4 śrub. Być może dostęp do czwartej będzie po rozebraniu obudowy rozrządu i chyba podejmę taką próbę, ale miałem nadzieję, że ktoś już to przetrenował i podzieli się uwagami.
Ps. Sam rozrząd już wymieniony. Auto jest syna i umówił się on na wymianę kompletu z pompą u mechanika, a wyszło jak widać.
Ciezko trafic przez net,kto ma jaką pompe wody w silniku bez podania bardziej precyzyjnych danych.No ale za 108 zl chcesz "kombinowac" z zestwem naprawczym,to przepraszam Cie bardzo,pomylilem adres.:roll:
GrandePunto8V
31-10-2022, 18:44
1. Tak jest. Gościu miesza strasznie. Auto było na rozrząd u mechanika i mechanik zawodowy nie ogarnął tematu, tylko trzeba na forum pytać?
2. Po fotografiach tego silnika w internecie nie widzę żadnej rury metalowej (ona jest w innym, bardziej popularnym stylu pompy, na rozrządzie). Tu jest pompa do bloku i tyle. Tylko nie wiem co robi o-ring na przykładowej fotografii. Może z tyłu coś się jednak dołącza (drugie foto w ofercie ze sklepu poniżej).
https://www.autosklep24.pl/pl/p/Pompa-wody-FIAT-PUNTO-I-SIENA-PALIO-TIPO-TEMPRA-LANCIA-DEDRA-DELTA-silniki-1%2C6-1%2C4-ze-wsp-Genuine-Water-Pump-OE-46437912-7750698-71737979/28564
A nawet jeśli tu też jest rura i koroduje, to właśnie trzeba ją naruszyć jak najszybciej i też naprawić/wymienić, bo z czasem będzie tylko gorzej.
3. Gość chyba nie ogarnia internetu, pompy są "drogie" (przedział 100-150 PLN)? Nie raczył kliknąć w link który podałem (Allegro), widzi tylko załączony obrazek.
Ciezko trafic przez net,kto ma jaką pompe wody w silniku bez podania bardziej precyzyjnych danych.No ale za 108 zl chcesz "kombinowac" z zestwem naprawczym,to przepraszam Cie bardzo,pomylilem adres.:roll:
Pojaśnij mi bo się pogubiłem w Twoich wywodach. O jakim zestawie naprawczym za 108 zł piszesz??? Ok. 108 zł kosztuje wkład pompy (bez korpusu, czy też bez obudowy jak zwał tak zwał), który chciałbym kupić i założyć. Problem w tym, że nie wiem jak problematyczna jest jego wymiana. Alternatywnie, jest zakup pompy wraz z korpusem, za kwotę ok. 230-250 zł, ale pomijając cenę jest trudnodostępna, dochodzi problem z ryzykiem korozji rury wodnej, itp.
1. Tak jest. Gościu miesza strasznie. Auto było na rozrząd u mechanika i mechanik zawodowy nie ogarnął tematu, tylko trzeba na forum pytać?
2. Po fotografiach tego silnika w internecie nie widzę żadnej rury metalowej (ona jest w innym, bardziej popularnym stylu pompy, na rozrządzie). Tu jest pompa do bloku i tyle. Tylko nie wiem co robi o-ring na przykładowej fotografii. Może z tyłu coś się jednak dołącza (drugie foto w ofercie ze sklepu poniżej).
https://www.autosklep24.pl/pl/p/Pompa-wody-FIAT-PUNTO-I-SIENA-PALIO-TIPO-TEMPRA-LANCIA-DEDRA-DELTA-silniki-1%2C6-1%2C4-ze-wsp-Genuine-Water-Pump-OE-46437912-7750698-71737979/28564
A nawet jeśli tu też jest rura i koroduje, to właśnie trzeba ją naruszyć jak najszybciej i też naprawić/wymienić, bo z czasem będzie tylko gorzej.
3. Gość chyba nie ogarnia internetu, pompy są "drogie" (przedział 100-150 PLN)? Nie raczył kliknąć w link który podałem (Allegro), widzi tylko załączony obrazek.
1. Tak syn był u zawodowego mechanika, który nie ogarnął tematu i tyle w temacie. Dlaczego? Nie wiem, ja z nim nie rozmawiałem. Domyślam się, że z powodów, które tutaj przedstawiłem, tzn. albo część trudnodostępna, albo czasochłonna wymiana.
2. Tak tam przykręca się rurę metalową, której nie widać i która może korodować. Koroduje jednak nie w środku tylko na łączeniach, tzn. problemu nie ma dopóki się nie rozkręci. Szczerze mówiąc nawet nie próbowałem szukać tej rury, ale biorąc pod uwagę problem z dostępnością pompy z korpusem oraz rocznik auta w grę wchodzi pewnie ASO.
3. Gościu (moim zdaniem określenie pejoratywnie, ale to może tylko moje odczucie) ogarnia internet, ale podałeś link do ogłoszenia z jedną sztuką pompy, o której napisałem, że nie pasuje do auta syna, gdyż jak wspomniałem w pierwszym poście: "Auto bez układów klimatyzacji i wspomagania kierownicy". Innych ogłoszeń pompy z korpusem na popularnym portalu ogłoszeniowym nie widzę.
GrandePunto8V
02-11-2022, 10:26
1. Zamiast debatować na forum około 5 dni, już dawno byś wykombinował jak się dobrać do tej jednej śruby, do której rzekomo "nie ma dostępu" (w co nie uwierzę na słowo, jak nie zobaczę). Gdybyś miał odpowiednie narzędzia i umiejętności, to byś nie potrzebował forum (sam fakt założenia takiego tematu już świadczy, że prawdopodobnie nie dasz rady - tu jest problem z takimi tematami, a ludzie się obrażają, jak się im wyłoży przykrą prawdę).
2. Kwestii mechanika "zawodowego", który wam się wymigał od tematu, nie daruję. Trzeba go było męczyć (a nie nas), przy okazji rozrządu. A przy okazji rozrządu w takich starych gratach, to jest to podobny poziom techniczny jak sama pompa i jej korpus (z ewentualną korozją nawet). Więc wychodzi jeszcze większa niekonsekwencja w działaniu. Rozrząd do mechanika, a pompę wody sam ogarnę (ale nie wiem jak, więc popytam na forum). Czyli gdyby ci było pisane samodzielnie ogarnąć śrubkę z trudnym dostępem, to równie dobrze byś i rozrząd wymienił... Rodzinka silników FIRE jest śmiesznie prosta, w sam raz dla hobbysty. Rozrząd tu się robi samodzielnie na parkingu pod blokiem - bez dopytywania o cokolwiek na forum.
3. Po coś to jest dzielone, na korpus i "wkład" (pompę), a te są dostępne osobno (czyli można się domyślić, że to się da wymienić i nie ruszać korpusu). Najważniejsze pytanie - dlaczego ma być wymiana pompy, cieknie, czy prewencyjnie (spory przebieg)?
Pompa z pojedynczym kołem, przykładowe oferty:
Tańsza https://sklep.vanking.pl/pl/p/Pompa-Wody-Fiat-Uno-1.4Ie/33621
Droższa https://sklep.vanking.pl/pl/p/Pompa-Wody-Fiat-Uno-1.4Ie/54323
PS
Drugie najważniejsze pytanie, czy ten grat się trzyma jeszcze (korozja podwozia - i czy przeglądy przechodzi normalnie, czy po znajomości)? Jak się sypie i np. w ciągu roku ma iść na złom, to można sobie darować pompę (jeśli nie cieknie, nie hałasuje).
Witam. Istotą założenia tego wątku było upewnienie się, że wymiana samego wkładu pompy bez odkręcania korpusu w ogóle jest możliwa.
Temat się sam rozwiązał, gdyż udało mi się kupić pompę wody z korpusem za 80 zł + przesyłka. Był to przypadek, 1 szt. tzw. leżak magazynowy z uszczelką i o-ringiem. Co do wymiany, to jest dość prosta i wymaga tylko odkręcenia alternatora. Okazało się też, że uszczelka korpus/blok po odkręceniu się rozsypała, więc moje obawy były słuszne. Jedyny problem był z ponownym przykręceniem rury metalowej z tyłu pompy. Ja tego nie zrobiłem, ale polecam przed jej przykręcaniem odkręcić 3 węże gumowe na jej końcu, bo z nimi jest bardzo utrudnione manewrowanie rurą, aby "złapać" śruby. Sama rura okazała się bez korozji jedynie z nalotem kamienia. Co do samej pompy, to pomimo, że była oryginalna z 1997 roku, to tak naprawdę mogła jeszcze posłużyć. Lekki luz na kole, ale bez wycieków. Wymieniałem więc dla świętego spokoju, ew. z oczekiwaniem, że wymiana może mieć wpływ na skuteczność ogrzewania samochodu. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.