Zobacz pełną wersję : Wymiana nagrzewnicy
Piotr 4x4
24-10-2022, 09:28
Mam poytanko czy ktos wymieniał nagrzewnicę w sedici 1,6 120 kM . jak wygląda proces czasowo i kosztowo, czy trzeba wyrywać cały kokpit??
rafimali
24-10-2022, 17:25
Witam !!!
Dla rozpoznania sytuacji - jaki powód wymiany nagrzewnicy ???
Pozdo !!!
Piotr 4x4
25-10-2022, 09:32
Niedogrzane wnętrze, najpierw mylny trop w postaci wymiany termostatu , a potem już sytuacja bez wyjścia
rafimali
25-10-2022, 16:03
Witam !!!
Pisałem w temacie termostat o możliwych przyczynach niedogrzania wnętrza . Jest kilka . Proszę sprawdzić przed pochopną rozbiórką auta prawidłowe działanie klap napływu powietrza . Trzeba stwierdzić czy Twoje auto ma klapy na linkach czy sterowanie elektryczne ? Sprawdza się przez wyjęcie radia (proszę pamiętać o kodzie do radia) , będzie widać w jakim systemie pracują klapy i czy prawidłowo się otwierają .
Pozdro !!!
Piotr 4x4
25-10-2022, 16:44
U mnie dodatkowo czuć trochę jeszcze płyn podczas grzania więc nagrzewnica na bank poszła
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a sterowanie mam na linkach
rafimali
26-10-2022, 17:29
Witam !!!
Można zrobić rozpoznanie przez wyjęcie kieszeni schowka . Widać całą obudowę nagrzewnicy . W innych samochodach należało wymontować kierownicę i cały kokpit , ażeby
dojść do nagrzewnicy . Posiada złącza do rurek aluminiowych , które to przechodzą przez grodź pojazdu . Możliwe , że cieknie .
Pozdro !!!
Piotr 4x4
27-10-2022, 12:34
Nagrzewnica zdiagnozowana. Padła. ale mam problem ze zdobyciem nowej , która miałaby również złącza demontowalne z rurkami doprowadzającymi . póki co wszyscy oferuja niedemontowalne, razem z przewodami.a na taka się nie godzę. teraz , jak zdobyć tę jedyną???
rafimali
27-10-2022, 17:14
Witam !!!
Co przeszkadza w zamontowaniu z przewodami ??? Jeżeli nagrzewnica obecna w samochodzie jest rozbieralna , ja bym reanimował . Na aukcjach są dostępne nowe ze złączami demontowalnymi koszt około 300zł.
Pozdro !!!
U mnie dodatkowo czuć trochę jeszcze płyn podczas grzania więc nagrzewnica na bank poszła
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a sterowanie mam na linkach
A szyby ci parowały?
Piotr 4x4
28-10-2022, 09:48
Była zamulona , a wyciek niewielki , ledwie wyczuwalny, szyby miały lekka mgiełkę. Problem w tym, że wymiana nagrzewnicy wraz z przewodami wymaga totalnego demontażu, a póki co zamawiane przez Internet , choć wyglądają na łączone i mają opaski przychodzą nierozbieralne. już trzy zwrócone
Piotr 4x4
08-11-2022, 10:00
Mam ciągle problem z odpowietrzeniem ukladu chłodzenia, konkretnie nagrzewnicy po wymianie, ciągle za chłodno w środku. kto wie jak to zrobić raz a dobrze?
Nie napisałeś jak finalnie poszła wymiana.
Piotr 4x4
08-11-2022, 10:43
Ostatecznie zapadla decyzja o wykonaniu łączenia elastycznego między nagrzewnicą i przewodami zasilającymi z komory silnika . Grzanie było na początku ok. potem trzeba było dolać sporo płynu, bo nie do końca odpowietrzono. Po tym znowu grzanie jest letnie, a odpowietrzenie przez korek chłodnicy nie przynioslo efektu gorąca , a jedynie średnie ciepełko.
rafimali
09-11-2022, 00:15
Witam !!!
Opaski zaciskowe w komorze silnika poluzować do momentu wypływu cieczy chłodzącej (przerabiałeś łączenie) . Prawidłowe połączenie napływu i powrotu cieczy na wężach .
Pozdro !!!
Piotr 4x4
10-11-2022, 15:39
opaskę trzeba zsuwać czy wystarczy poluzować??
rafimali
10-11-2022, 17:24
Witam !!!
Opaski mają się kręcić swobodnie na wężach na obwodzie ( pierwsze połączenie robisz na zasilaniu , opaska na powrocie jest poluzowana , ale mniej , żeby wąż nie zeskoczył z rurki .) . Samochód odpalony , druga osoba podnosi lekko obroty i trzyma podwyższone obroty , Ty kiedy są podniesione obroty silnika ruszasz wężem na zasilaniu nagrzewnicy i ma pojawić się ciecz na łączeniu gdzie znajduje się opaska . Zakręcasz opaskę za zasilaniu . To samo czynisz na powrocie do pojawienia się cieczy . Życzę powodzenia w działaniu .
Pozdro !!!
Piotr 4x4
30-11-2022, 13:08
Ostatecznie okazało się, że wadliwe grzanie było spowodowane omyłkową zamiana przyłączy podczas wymiany nagrzewnicy, przez co zmieniono kierunek przepływu. teraz wszystko hula!
Brak słów jednym słowem... :roll:
rafimali
30-11-2022, 22:34
Witam !!!
Opaski zaciskowe w komorze silnika poluzować do momentu wypływu cieczy chłodzącej (przerabiałeś łączenie) . Prawidłowe połączenie napływu i powrotu cieczy na wężach .
Pozdro !!!
Witam !!! Pisałem wcześniej o prawidłowym podłączeniu. Ważne , że działa . Pozdro !!!
Piotr 4x4
02-12-2022, 08:55
a no właśnie znowu nie działa. Dzis jechałem i na początku grzał a potem tylko lekko ciepły wietrzyk. Płyn w normie , węże dolotowe znacznie mniej ciepłe niż wąż do chłodnicy. ręce opadają.....:roll:
rafimali
02-12-2022, 16:24
Witam !!!
Jeżeli nie grzeje to : sprawdzić zasilanie i powrót na króćcach od silnika (brak drożności , sprawdzić za pomocą drutu , kamery inspekcyjnej ) , klapy sterujące przepływem powietrza , drożność nagrzewnicy , prawidłowe podłączenie nagrzewnicy , odpowietrzenie układu . Jeden z tych elementów zawodzi .
Pozdro !!!
Piotr 4x4
02-12-2022, 16:56
Nagrzewnica nowa, chyba tylko zapowietrzenie. Już było dobrze a tu znowu coś nie tak. będę odpowietrzał
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.