Zobacz pełną wersję : Czy pompa może tak rzezić?
hardtechnoboy
23-10-2022, 13:09
Witajcie koledzy. Wymieniłem rozrząd w P2 ojca 1.2 8v 2002r. Wszystko zrobione ze sztuką . Odpala normalnie ale po chwili słychać takie rzężenie. Nieregularne , czy nowa pompa może tak się oddzywac? Pasek CONTI rolka ina. Pompa Dolz.
Dodam że wymieniłem już druga pompę dolza i dalej tak samo. Jedna nawet chodziła głośniej. Pojechałem oddałem na reklamacje i zabrałem następna niestety nie mieli innej. Pierwszy raz się spotykam z takimi odgłosami.
Witajcie koledzy. Wymieniłem rozrząd w P2 ojca 1.2 8v 2002r. Wszystko zrobione ze sztuką . Odpala normalnie ale po chwili słychać takie rzężenie. Nieregularne , czy nowa pompa może tak się oddzywac? Pasek CONTI rolka ina. Pompa Dolz.
Dodam że wymieniłem już druga pompę dolza i dalej tak samo. Jedna nawet chodziła głośniej. Pojechałem oddałem na reklamacje i zabrałem następna niestety nie mieli innej. Pierwszy raz się spotykam z takimi odgłosami.
A napinacz dobrze napięty? Nie za mocno? Robiłem tych rozrządów kilka,i również w innych silnikach i zawsze było ok. Przeważnie zestawy kompletne INA lub Continental stosuje.
hardtechnoboy
23-10-2022, 16:01
Napięty tak że pasek nie da się obrócić o 90stopni. Jakieś 75-80 sproboje poluzować i sprawdzić w nast weeks
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
https://files.fm/u/vvn6nnct7#/view/522kxr272 krótki filmik
Napięty tak że pasek nie da się obrócić o 90stopni. Jakieś 75-80 sproboje poluzować i sprawdzić w nast weeks
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
https://files.fm/u/vvn6nnct7#/view/522kxr272 krótki filmik
Przecież tam na napinaczu masz znacznik, jak ma być napięty pasek. Teorie o przekręcaniu paska o 90st na najdłuższym odcinku to czasy aut epoki PRL-u.
hardtechnoboy
23-10-2022, 16:54
Gdzie niby jest ten znacznik?
https://allegro.pl/oferta/rolka-napinacza-ina-fiat-grande-punto-11444371699?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=CjwKCAjwzNOaBhAcEiwAD7Tb6MBAyus3sk0IfTUq2icQ DlBEtVry0B5PYHR_q0tZXwPBjEgBeK_W7RoCIIcQAvD_BwE
Na sto procent masz za mocno napięty pasek .Jeżeli masz taki napinacz jak wyżej to musisz ustawić tak aby te dwa punkty na napinaczu były w jednej pozycji , czyli dwa języczki z nacięciem muszą się pokryć . Jeżeli inny to tak napinaj aby pasek między pompą a wałkiem rozrządu mógł sie po chwyceniu obrócić o 90 stopni .
Kolega pisze ,ze robil zgodnie ze sztuką.Raczej odpie...il "sztukę":popupie::lol2::axe:
Ten pasek napięty jest chyba jak struna :roll: Jeżeli nie masz znaczników, a powinno być, to przyłóż obojętnie jakiś liniał od kola górnego do pompy. Pośrodku napnij palcami dość mocno pasek. Możesz posłużyć się miarą drewnianą. Powinno ugiąć się o ok 1 cm
hardtechnoboy
26-10-2022, 21:21
zonk. ! Panie @ braval
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Niestety czujnik zegarowy pokazał bicie na kole zębatym które zostało wyprasowane na os wirnika. Reklamacja ,
Wymieniłem na pompę CONTI. Zero bicia zero szumów. Nastała upragniona cisza. Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Niestety czujnik zegarowy pokazał bicie na kole zębatym które zostało wyprasowane na os wirnika. Reklamacja ,
Wymieniłem na pompę CONTI. Zero bicia zero szumów. Nastała upragniona cisza. Pozdrawiam
A z czujnika dalej olej kapie ? :lol:
hardtechnoboy
27-10-2022, 11:30
Czujnik wymieniony na nowy.
Pamiętajcie też, że po instalacji nowej pompy i zalaniu układu płynem chłodzącym taki układ należy odpowietrzyć. Każda pompa, która będzie nawet minimalnie zapowietrzona będzie wydawać dziwne odgłosy. Pomijam już tutaj źle napięty pasek. Chodzi mi o samą pompę. Wszelkie pęcherzyki powietrza w układzie będą powodować dziwne dźwięki w pracy pompy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.