Zobacz pełną wersję : 1.3 MJ 80KM błąd systemu Start-Stop
Planuje zakup używanego Fiorino 1.3 MJ 80KM z 2020r, przebieg około 60000km.
W egzemplarzu do którego się przymierzam wyświetla się błąd systemu Start-Stop, nic innego nie pokazuje wyświetlacz. Czy zdarza się to często? Może to być oznaką jakiejś poważniejszej usterki, czy np słabego akumulatora? Ze względu na charakter zakupu - na aukcji, nie mogę tego zweryfikować w serwisie. Myślicie, że jest się czego bać, czy raczej to jakaś pierdoła?
Ewentualnie może ktoś celowo zepsuł ten system, żeby silnik się ciągle nie wyłączał?
W fiatach jest opcja wylaczenia S&S programowo lub przyciskiem na desce (w dieslach).Przyczyn nie dzialania S&S moze byc wiele.Jesli auto pali ,jezdzi, reszta podzespolow jest ok,Dadzą "rabat" na tę usterke to bralbym to auto.:rolleyes:
ochkarol
21-10-2022, 23:42
Z drugiej strony ktoś przed sprzedażą nie usunął drobnej usterki?
Też trzeba wziąć to pod uwagę.
Auto nie jest nawet przetarte z kurzu w środku, zero przygotowania do sprzedaży. Mi to nie przeszkadza, nawet wole kupować, jak wiem, że auto nie jest pucowane na sprzedaż - mniejsze ryzyko, że ktoś coś specjalnie chciał ukryć. Z tego co czytam, to problemy z system Start Stop najczęściej wynikają ze słabego akumulatora lub sondy lambda. Obie rzeczy do ogarnięcia bez wielkich kosztów.
Przy okazji, są jeszcze jakieś typowe usterki dla tego auta, które mogą być kosztowne, a mogę je w miarę łatwo sprawdzić podczas oględzin, żeby nie nadziać się na minę? Rok produkcji 2020, 1.3mj 80KM przebieg około 60tyś. km.
Silnik sam w sobie nie jest problematyczny ponad "norme".ma taki w 500l ,ciut mocniejszy , 85KM, przebieg "juz" 200tys. Wypalily sie podkladki pod wtryskami i czuc bylo dym pod maską ,choc mocy nie stracil. Padly dwa wtryski,przelewaly.Wymiana na nowe 700zl/szt. Po problemie.Rozrzad robilem, bo pusicil uszczelniacz na wale, po 180 tys. Sam lancuch i kola w stanie idealnym.mozna bylo nie ruszac, Fiat podaje przebieg 250 tys, do wymiany rozradu.Trzymaj max. stan oleju w silniku, tam jest napinacz hydrauliczny lancucha i silnik lubi "miec" full stan oleju.Pilnuj tego,to zapomnisz o tym silniku.:lol:
Udało mi się sprawdzić błędy w aucie przy pomocy skanera OBD ELM327 i wyskoczył błąd P24AE. Czy to może być błąd związany z systemem Start-Stop? Ciężko mi znaleźć jakieś info na ten temat, wujek google coś o DPF wyświetla, co mnie nieco zmartwiło. Czy jest się czego bać? Są jakieś problemy z DPF w tych autach? Może się to wiązać z jakimiś większymi kosztami?
Definicja:
Obwód czujnika cząstek stałych
Opis:
Czujnik cząstek stałych (PM) służy do określania wydajności filtra cząstek stałych (DPF) poprzez pomiar ilości cząstek stałych (sadzy) pozostających w spalinach za filtrem DPF. Czujnik PM znajduje się na wylocie katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i składa się z sondy i modułu, których nie można wymieniać oddzielnie i muszą być wymieniane jako całość. Moduł komunikuje się i udostępnia informacje modułowi sterującemu zespołu napędowego (PCM) przez łącze danych J1939. Sonda zawiera trzy części wewnętrzne: grzałkę, czujnik temperatury oraz zestaw elektrod pomiarowych cząstek stałych o wysokiej rezystancji elektrycznej. Podczas normalnej pracy moduł uruchomi grzałkę i wykona regenerację elektrod, aby wypalić osadzoną sadzę przed wykonaniem pomiaru. Po zakończeniu regeneracji czujnika cząsteczki sadzy ze spalin są następnie gromadzone na elektrodach i tworzą ścieżki przewodzące między elektrodami, prowadząc do spadku rezystancji elektrycznej. Zmniejszona rezystancja skutkuje zwiększonym prądem na elektrodach, który jest porównywany ze skalibrowanymi progami w celu określenia funkcjonalności czujnika i wydajności DPF.
Przyczyna:
OBWÓD WYJŚCIOWY WYŁĄCZNIKA Z BEZPIECZNIKIEM ZAPŁONU (OBWÓD PRZEKAŹNIKA SCR 2) OTWARTY/WYSOKA REZYSTANCJA
ZABEZPIECZONY OBWÓD WYJŚCIOWY WYŁĄCZNIKA ZAPŁONU (OBWÓD PRZEKAŹNIKA SCR 2) ZWARTY DO MASY
ZABEZPIECZONY OBWÓD WYJŚCIOWY WYŁĄCZNIKA ZAPŁONU (OBWÓD PRZEKAŹNIKA SCR 2) ZWARTY DO OBWODU MASY CZUJNIKA
ZABEZPIECZONY OBWÓD WYJŚCIOWY WYŁĄCZNIKA ZAPŁONU (OBWÓD PRZEKAŹNIKA SCR 2) ZWARTY DO NAPIĘCIA
OBWÓD MASY ZWARTY DO NAPIĘCIA
PRZEKAŹNIK SCR 2
OBWÓD UZIEMIENIA OTWARTY/WYSOKA REZYSTANCJA
CZUJNIK CZĄSTEK STAŁYCH (PM)
Zrob mu wypalanie filtra serwisowe,moze mial czesto przerywany proces wypalania.Ludziska w tych autach z dpf totalnie olewają temat, stad są problemy pozniej. Opowiesc sie zaczyna bo jeden z drugim nie czytają instrukcji obslugi, a pozniej juz tylko koszty...:roll:
Dziękuje za dokładny opis. Z tego co wiem, to auto jeździło wyłącznie po mieście. Całkiem prawdopodobne, że nikt nie dbał o DPF. Aczkolwiek auto się przejachałem i jeździło normalnie. Czy przy założeniu ostrego zapuszczenia DPFu, powinienem się liczyć z jakimiś poważnymi kosztami?
Jak wspominalem, trzeba zrobic logi i ewentualnie "wypalic serwisowo".Zreszta gdyby filtr dpf byl zapchany na full,powinna zapalic sie kontrolka na desce. Przegonienie auta po banie z obrotami w granicy 3 tys. rpm, przez kilka minut powinno pomoc...w wypaleniu filtra.:wink:
No i w końcu Fiorino jest już w moich rękach. Tak więc czas zacząć tą nierówną walkę z włoską myślą techniczną...
W ręce wpadła mi też instrukcja w której jest opis świecących kontrolek. Trochę mnie to zaniepokoiło, bo błąd start stop się już nie wyświetla, ale cały czas pali się czerwona kontrolka silnika. Wg instrukcji jest to awaria sytemu wtrysku lub awaria sytemu wtrysku wodnego roztworu mocznika. Macie jakieś pomysły, co mogę zweryfikować we własnym zakresie, nim zacznę wydawać kasę na serwisy?
Diagnostyke masz widze nieco opanowaną. Dobrze ,ze zacząles przygode od instrukcji.To pierwszy fiat? Masz juz adblue? Zrobic troche diagnostyki kompem , logi podczas jazdy-seriws tez nic nowego nie wymysli.Sprawdzic uklad wtryskowy, zawor EGR , itd. Auto jest stosunkowo mlode ,wiec nie powinno byc "zarzniete"Kontrolka silnika informuje o roznych rzeczach.trzeba to zbadac jakims programem o wiekszych mozliwosciach np. MES lub alfaobd. Kupic program ,legalną licencje (oplaca sie). Interfejsy od PMfactory lub Viakena.Fiata stosunkowo latwo zdiagnozowac i naprawic...wiem bo mam od lat, rozne modele.(jtd).Podawaj kody bledow,bedziemy weryfikowac, rob zrzuty z programow ,cos poradzimy.:lol:
Miałem kiedyś malucha, ale nie wiem, czy to się liczy ;)
Pierwsza potyczka już mnie powaliła na łopatki. Po przyprowadzeniu auta umyłem je na myjce i zostawiłem na ulicy pod domem. Następnego dnia chcąc ruszyć przeżyłem szok - dźwignia zmiany biegów tak się zblokowała, że mogłem wrzucić tylko jedynkę lub dwójkę. No nie wesoło tak dzień po zakupie. Na szczęście stalowe nerwy i podpowiedź wujka google pomogła wybrnąć z opresji. Przedłużacz i suszarka do włosów wystarczyły do rozwiązania problemu.
Co do samodzielnej diagnostyki to mam elm327. Aplikacja Car Scaner niestety nie za wiele widzi, ściągnąłem AlfaOBD Demo, ale chce żeby wprowadzić Code Card Data - 5 cyfr i tu się zaczynają schody. W certyfikacie gwarancji znalazłem kod modelu - 2251Lj1, ale to chyba nie to, bo jest 6 znaków i nie działa? Ten kod jest rzeczywiście potrzebny do diagnostyki czy tylko ta aplikacja go wymaga? Jestem w stanie go gdzieś znaleźć, czy tylko ASO pomoże?
A może polecicie jakiś inną aplikację działającą z elm327, która sobie poradzi z fiorino? Tego "MES" jakoś nie mogę namierzyć, da radę to na telefon ściągnąć?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
P.S. AdBlue jest. Na szczęście nic się od niego nie świeci.
Tu sobie poczytaj ,https://www.multiecuscan.net/
osobiscie wole sprzet stacjonarny i laptopa.Jak lubisz telefonem...:rolleyes:
Byłem dziś w warsztacie, na dokładne weryfikacje czasu nie było ale po sprawdzeniu komputer wyskoczył błąd P24AE-13. Podobno wskazywał czujnik podciśnienia. Na razie po usunięciu drugi raz się nie pojawił i nawet start-stop zaczął działać. Zobaczymy czy jak jutro na zimnym odpale to się uaktywni. Wcześniej kasowałem błąd moim elm327, przegoniłem auto po trasie na obrotach 3-4tyś i niestety błąd wyskoczył ponownie.
Moze trzeba wyczyscic "mechanicznie" dpf i te sonde sprawdzic lub wymienic....Auto byc moze bylo czesto gaszone podczas procesu wypalania i wyszly takie klocki...
Po dalszej diagnozie okazuje się, że winowajcą jest czujnik nox, który niestety jest dość kosztowny. Podobno Adblue w tych autach to straszne zło... Niedopracowane i generujące masę problemów...
MATEUSZ_ELEKTRYK
20-05-2023, 21:47
witam mam foiorino z 2021 przebieg 63000km tez problem z statr stop
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.