Zobacz pełną wersję : Olej skrzyni biegów - kawa z mlekiem
AlterEgo4991
18-10-2022, 18:38
Hej, po spuszczeniu olej wygląda jak kawa z mlekiem. Rok temu wymieniłem go i było to samo. Myślałem że pomoże ale ostatnio znów sprawdziłem i znów to samo. Czy muszę ją jakąś przepłukać albo może coś jest nie tak i muszę naprawić lub wymienić? Jakieś sugestie?
Fiat Bravo 1.6 MultiJet 105 km
szary1977
19-10-2022, 02:40
A patrzyłeś czy nie masz tak czasem uszkodzonego odpowietrznika skrzyni korbowej?
cool_bravo
29-12-2022, 00:25
Ogólnie też miałem po spuszczeniu to samo co ty czyli tą kawkę z mlekiem co dało mi do myślenia dlaczego tak jest otóż poszukałem i wychodzi na to że może być to spowodowane tym że do skrzyni dostaje się woda a wina leży prawdopodobnie w uszczelnieniu wybieraka tak jest w moim przypadku nie wiem jaką masz skrzynię u siebie ale zwróć uwagę czy w jego okolicy jest morko.
szary1977
29-12-2022, 09:30
Szybciej przyczyna jest po stronie odpowietrzenia skrzyni korbowej niż po stronie uszczelniaczy wybieraka.
cool_bravo
12-01-2023, 00:36
Mowa jest o skrzyni biegów więc powiedz jaki ma związek odpowietrzenie skrzyni korbowej?
Kolega się przejezyczył?! Mial na mysli odpowietrznik na skrzyni biegów,moze masz uszkodzony i dostaje się woda podczas mycia lub opadów...
42543
GrandePunto8V
14-01-2023, 20:43
Nie znam Bravo2, ale np. w Grande są fabrycznie za krótkie odpływy wody z półki akumulatora, woda leje na skrzynię (w odpowietrznik może nie, ale blisko, za to do wnętrza może się lać, C514 ma "odpowiedni" otwór, stąd padające łożyska docisku - to tak na marginesie).
Znając Fiata, ich kunszt konstruktorski, to w modelu Bravo2 pewnie też są takie cuda (ciekawe czy tu też woda leci z podszybia na alternator?). Źródło wody musi gdzieś być (otwory technologiczne/inspekcyjne, odpowietrznik, jakieś zaślepki/korki, uszczelniacze, łączenia sekcji skrzyni).
vojtasxxx1
13-04-2023, 17:04
W skrzyniach C530 (wszystkie bravo z silnikiem 1.6 i 1.9) uszkodzeniu ulega wybierak i jego uszczelnienie, przez co woda dostaje się do środka skrzyni i sieje spustoszenie.
Woda najczęściej się dostaje po przez skraplanie się wody szczególnie na krótkich dystansach, szczególnie jak odpowietrzenie jest uszkodzone co uszkadza uszczelnienie wybieraka.
Wina leży po stronie krótkich tras.
Realnie wystarczy zrobić dłuższa trasę i woda powinna zostać odparowana.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.