PDA

Zobacz pełną wersję : Napełniać czy nie klimę a panujące ciśnienie.



MarcinTipo
10-09-2022, 15:20
Witam serdecznie.
Zmierzyłem ciśnienie w układzie klimatyzacji poprzez multiecuscan i nie wiem czy te ciśnienie jest po stronie wysokiego ciśnienia czy niskiego.
Przypuszczam że skoro klimatyzacja nie była używana w dniu pomiarów ani silnik odpalony więc ciśnienie powinno być w miarę wyrównane.
Program MES pokazał 8,01 bara.
Nie wiem czy trzeba napełniać i wydawać niepotrzebnie pieniążki czy też poczekać aż spadnie i niech uzupełnia klimę .
Sama klimatyzacja działa sprawnie.
Pozdrawiam Marcin.

Braval
10-09-2022, 16:24
Nie grzeb ,zrobisz przeglad na wiosne , przed sezonem "chlodniczym":lol:

MarcinTipo
10-09-2022, 20:01
Nie chodzi o to bym chciał grzebać o tym nie ma mowy.
Raczej dziwię się bo niektórzy na forum mają po napełnieniu po 4 bary i mniej a klima sprawna i działa.
Dlaczego u mnie 8.
Z tego co znam siebie to dopuki klima nie zacznie słabiej chłodzić lub te ciśnienie nie spadnie do 1 bara to nic nie ruszę z serwisem.
Ale póki co dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.

Braval
10-09-2022, 20:29
Ostatnio bylem 500L na "sprawdzeniu" klimy, bo byl problem z uruchomieniem , Program pokazywal 5 barow i w serwisie klimy na maszynie rowniez. Czyli nie przeklamywal.Moze roznice we wskazaniach swiadczą o "dokladnosci" pomaru lub rozrzutu dokladnosci czujnikow mierzacych cisnienie?

JackTheNight
10-09-2022, 23:13
8 barów na wyłączonym silniku to poprawny wynik.
Na włączonym silniku ciśnienie wzrasta do 16 barów.
Także masz wszystko ok.
Czujnik jest na układzie wysokiego cisnienia.

MarcinTipo
11-09-2022, 00:34
Dziękuję za fachową odpowiedź.
Pozdrawiam Marcin.

marx30
30-10-2022, 18:08
Panowie a alfaobd ogarnia odczyt cisnienia w ukladzie? Bo nie znalazlem takiej opcji...

JackTheNight
30-10-2022, 18:45
Oczywisice, tylko tej informacji szukaj w komputerze silnika.

marx30
30-10-2022, 19:19
JTN dzięki za info, szukalem w sterowniku klimy. To kolejne pytanko - czy jak ciśnienie spadnie do 0 wywala błąd?

JackTheNight
30-10-2022, 21:53
0 to nigdy nie powinno być. Przy wyłączonym silniku powinno być koło 6 barów, a na włączonym to koło 14 - 16 barów.

marx30
30-10-2022, 22:48
0 to nigdy nie powinno być. Przy wyłączonym silniku powinno być koło 6 barów, a na włączonym to koło 14 - 16 barów.
Wlasnie bylem sprawdzic odłączenie czujnika powoduje wskazanie zero ale nie zapisal sie zaden blad (choc na odpietym czujniku nie odpalałem silnika). Dlaczego o to wszystko pytam. Otoz mialem stluczke typu lampy zderzak ale chłodnice układ klimy nietkniete. Auto stalo kilka tyg w serwisie (czekanie na czesci ubezpieczyciel itp). No i teraz nie dziala mi klima. Godzine temu bylem przekonany ze jednak gdzies uklad dostal strzala i spierdzielił czynnik. Ale właśnie sprawdzilem i jest 2400 mbar. Czyli sie nie rozszczelnil. Test sprzegla el magn wskazuje ze "cyka" ale na wlaczonym silniku nie da sie go zrobic bo "niespelnione warunki". Wlaczanie klimy przyciskiem (na wlaczonym silniku of course) i brak reakcji (nic nie slychać, cisnienie sie nie zmienia). O co zatem chodzi co moze nie działac? 2400 mbar to troche mało ale jest czyli wnioskuje ze nie ma dziury w układzie. Juz zaczynam podejrzewac ze w serwisie po godzinach ktoś podjebał czynnik.

ochkarol
30-10-2022, 23:00
Rozumiem Twoją irytację ale po co te bluzgi?
Po drugie. Skoro jest tylko 2.4 bar to chyba szczelne do końca nie jest. Nie sądzisz?

marx30
30-10-2022, 23:48
Rozumiem Twoją irytację ale po co te bluzgi?
Po drugie. Skoro jest tylko 2.4 bar to chyba szczelne do końca nie jest. Nie sądzisz?
Jednak skłaniam się ku opinii że szczelność układu może być jak baba w ciąży albo jest albo nie. Nie ma stanu pośredniego gdzie czynnik w czasie gdy stoi poza moim garażem ucieka sobie z powiedzmy 5 do 2,4 a potem przestaje.
Wiec tak jak napisałem wiążę ze sobą fakty: 1 gdybym uszkodził układ mechanicznie to raczej uciekłoby wszystko. 2 dałem auto do serwisu i przy nim nie byłem pierwszy raz w życiu i nagle przestaje działać klima. Bardzo dziwny zbieg okoliczności.
BTW Juz sie przyzwyczaiłem ze w amerykańskim korpo nie mozna mowic kawalow o murzynach a w polskiej państwowej firmie puszczać kazika ale nawet tutaj wszyscy tacy wrażliwi? No dobra więc sądzę że nie podjebali mi czynnik tylko go sobie przywłaszczyli

Robson_75
31-10-2022, 06:23
A może jak dostał strzała to było chwilowe rozczelnienie układu i część czynnika zwiało? Ja tak miałem, jak gość cofał i hakiem przywalił w zderzak. Akurat byłem przy tym i słyszałem jak czynnik zwiał, w serwisie stwierdzili, że czynnik jest w dolnej granicy normy i nie ruszali.

marx30
31-10-2022, 09:49
A może jak dostał strzała to było chwilowe rozczelnienie układu i część czynnika zwiało? Ja tak miałem, jak gość cofał i hakiem przywalił w zderzak. Akurat byłem przy tym i słyszałem jak czynnik zwiał, w serwisie stwierdzili, że czynnik jest w dolnej granicy normy i nie ruszali.
No w sumie moze tak być. Tam jest chyba jakis zawór bezpieczeństwa przy przeciążeniu mógł zadziałać.

Qvadrat
31-10-2022, 16:59
Dobij i zobaczysz czy zabangla. Powinno.

marx30
01-11-2022, 00:59
Dobij i zobaczysz czy zabangla. Powinno.
Taki mam zamiar. I tu znow temat rzeka. Uzupelniac to 1234yf czy wywalić ten czynnik i zalać stary 123a. Nie wiem jak dzis sie ksztaltuja ceny. Do niedawna taki manewr się opłacał (pomijam aspekty prawne takiej operacji i ryzyko ze nikt sie pod tym nie podpisze.Zwlaszcza gdyby sie okazało że trzeba nabic ponownie po naprawie bo jednak gdzies jest nieszczelne Nawet portów nie trzeba przerabiać bo są przejściówki.Wgl ciekawe rzeczy czytam np. że wiele nowych aut spoza unii wjechało do niej bez czynnika za to z napisami na naklejkach 1234yf a zalewane potem przed sprzedażą były 123a. Też to że 1234 yf to syf i bron panie boze aby rozszczelniło się to wewnątrz auta. Wisienką na torcie są spraye do nabijania.

Qvadrat
01-11-2022, 07:51
Ten raz nabij normalnie yf. Najbadziej git to masz spokój na trochę a jak nie to w razie ewentualnej naprawy bedziesz się martwił.

Ograniczenie obrotem r134a spowodowało drastyczny wzrost jego ceny i nabicie nim od zera może być niewiele tańsze od uzupełnienie układu yfem.

Szanujące się zakłady maja maszyny z analizatorem gazu i zanim cokolwiek zostanie odessanie czy dobite to maszyna pokaże co za gaz jest w układzie. Jak zakład się szanuje i dba o swoje pieniądze i robotę to nie może sobie pozwolić na podłączenie maszyny z czynnikiem yf do auta z naklejka yf i odessanie czynnika do butli i zmieszanie z niewiadomo czym jak auto było nabijane lpg, 134a, propanem czy innym spejem. To za duża strata zepsuć cała butle gazu za kilka tysi. Bo te maszyny odsysają gaz do podłączonej do nich butli z gazem, nie do osobnej butli.

Dlatego ja bym unikał zakładów podwórkowych bez renomy i sprawdzenia rzetelności przy jakichkolwiek pracach z czynnikiem w klimie. Można skończyć z mieszanka niewiadomo jakiego gazu w układzie a fachman może robić to celowo (aby nie być w plecy na zmieszanym gazie to go opchnie) lub tez całkiem nieświadomie. Trafisz potem do innego co to sprawdzi i cię odeśle w najlepszym przypadku.

Słowem burdel się przez te promowanie w UE yf taki zrobił ze wszystko i tak kiedyś kopnie nas w zadek. Tylko kwestia czasu kiedy.

Bodzio1968
04-06-2024, 22:35
gdzie znajduje sie zawór niskiego cisnienia klimatyzacji w FIAT TIPO 1,4 Z 2019 ROK ZAŁACZAM FOTOGRAFIE I STRZAŁKE CZY TO W TYM MIEJSCU???

rafimali
05-06-2024, 17:02
Witam !!!
Tipo nie mam . Trzeba popatrzeć . Korek od niskiego ciśnienia powinien mieć literę L a od wysokiego H . Do sprężarki jest niskie ciśnienie , a od sprężarki do skraplacza (chłodnica z przodu pojazdu) wysokie ciśnienie .
Pozdro !!!

Killer King
14-06-2024, 14:40
Dobijałem czynnik, bo nie wiedziałem ile mam po 3 latach jazdy.
Było 600 z 620 czy jakość tak, bo brakowało 20

Za dobicie i wymianę oleju w czynniku zapłaciłem 175 zł.

Qvadrat
14-06-2024, 16:51
A pojemność układu nie wynosi przypadkiem 420?