Arturro78
09-09-2022, 21:26
Moi Drodzy,
Czy ktoś z Was miał lub zna podobny problem jak ja? Przypadek dotyczy Fiata Brava 1999r 1.2 80kM. Pierwsze objawy to przy dodawaniu gazu metaliczne chrobotanie (nie do końca pasujące do ślizgającego sprzągla) i zarazem objaw ślizgającego się sprzągła, auto nie przyspieszało. Następnie po wyjechaniu z garażu na wstecznym i włożeniu pierwszego biegu i puszczeniu sprzągla auto stoi, silnik pracuje brak ciągu. Biegi można zmieniać bez wciskania sprzągła na uruchomionym silniku.
Moja diagnoza padło sprzągło.
Wymieniłem na nowe i jest taka sama sytuacja, dodam, że jak podniosłem jedno koło na lewarku to koło się kręci na każdym biegu, nawet wsteczny też działa prawidłowo, a co ciekawe mogę złapać za koło i je zatrzymać na włączonym silniku i biegu. Słychać, że zazębiają się biegi, wsteczny nawet za pierwszym podjęciem chrobotnie.
Ja podejrzewam mechanizm różnicowy ale mimo braku oleju w skrzyni pracuje ona cicho. Niestety nie ma przeniesienia napędu na półosie w 100% tylko 1% :).
Pytanie czy ktoś miał taką sytuację i co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc i pozostaję do dyspozycji w przypadku pytań.
Czy ktoś z Was miał lub zna podobny problem jak ja? Przypadek dotyczy Fiata Brava 1999r 1.2 80kM. Pierwsze objawy to przy dodawaniu gazu metaliczne chrobotanie (nie do końca pasujące do ślizgającego sprzągla) i zarazem objaw ślizgającego się sprzągła, auto nie przyspieszało. Następnie po wyjechaniu z garażu na wstecznym i włożeniu pierwszego biegu i puszczeniu sprzągla auto stoi, silnik pracuje brak ciągu. Biegi można zmieniać bez wciskania sprzągła na uruchomionym silniku.
Moja diagnoza padło sprzągło.
Wymieniłem na nowe i jest taka sama sytuacja, dodam, że jak podniosłem jedno koło na lewarku to koło się kręci na każdym biegu, nawet wsteczny też działa prawidłowo, a co ciekawe mogę złapać za koło i je zatrzymać na włączonym silniku i biegu. Słychać, że zazębiają się biegi, wsteczny nawet za pierwszym podjęciem chrobotnie.
Ja podejrzewam mechanizm różnicowy ale mimo braku oleju w skrzyni pracuje ona cicho. Niestety nie ma przeniesienia napędu na półosie w 100% tylko 1% :).
Pytanie czy ktoś miał taką sytuację i co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc i pozostaję do dyspozycji w przypadku pytań.