Zobacz pełną wersję : Wymiana lewarka skrzyni biegów
Cześć,
mam problem ze skrzynią biegów w moim grande punto 1.9 jtd. Skrzyni zacina się i ciężko wchodzi szczególnie przy wstecznym, 5 i 6. Nie odbija też do pozycji neutralnej jeśli przesunie się ją w bok. Dowiedziałem się, że jest tam wsadzona skrzynia oplowska, a na allegro znalazłem lewarek zmiany biegów do grande 1.3 jtd (też 6 biegowy). Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy będzie on pasował skoro jest tam wsadzona oplowska skrzynia? I czy wymiana tego całego lewarka ma sens?
GrandePunto8V
06-09-2022, 17:39
Chwilę. Masz "problem ze skrzynią", a chcesz wymieniać lewarki, bo biegi źle wchodzą?
Przeczytaj własny wpis i powiedz gdzie tam jest sens...
Jeśli to słynne M32, to chyba jasne, że trzeba zacząć od samej skrzyni(?).
Normalnie zaczyna się od mocowań/łap (wszystkich) zespołu skrzynia-silnik. Ale wielu o tym zapomina, ignoruje (głąby na oślep wymieniają linki i olej - i dalej jest źle).
Później linki i wybierak na skrzyni. Regulacja. Dopiero później ewentualnie sam mechanizm zmiany w kabinie.
Później stan oleju (na nic nie liczyć, mimo wpisów bajkopisarzy z for internetowych, gdzie większość pieje z zachywu jak to zmiana oleju uczyniła cuda, uleczyła skrzynię - tak wygląda 90% tematów o skrzyniach/oleju).
Na końcu sama skrzynia. Czasami w temacie może mieszać sprzęgło (ale to raczej da się odseparować, czy to problem ze skrzynią, czy sprzęgło).
Tak, chce wymienić cały lewarek wraz z linkami ( https://allegro.pl/oferta/lewarek-zmiany-biegow-fiat-grande-punto-553485430-12540532071 ), ponieważ chciałbym naprawić auto po kosztach samemu, bo nie nadaje się już do inwestowania w nie i ma pojeździć jeszcze góra pół roku. Dlatego zadałem pytanie na forum, żeby nie kupować w ciemno niczego.
Nie wiem czy to jest M32, w warsztacie powiedzieli mi tylko, że to oplowska skrzynia. Wcześniej było wszystko smarowane w niej, ale nie pomogło. Teraz problem się nasilił i dostałem podpowiedź, że to jedna z linek, która odpowiada za poruszanie się na boki. Olej w niej już kiedyś był wymieniany, więc to na pewno też nie to.
GrandePunto8V
06-09-2022, 18:11
Mechanizm zmiany w kabinie raczej da się zdiagnozować "na oko", czy są widoczne uszkodzenia, wielkie luzy, coś wypadło lub się rozpadło, jest syf, brud.
Jeśli nie (jest czysto, nic nie lata na boki na centymetry), to raczej nie to (jak poprzednio, typowymi usterkami są w podanej kolejności: mocowania/łapy, linki, wybierak na skrzyni, kwestia oleju, a lewarek w kabinie i sama skrzynia normalnie są na końcu listy).
Nie wiesz jaka skrzynia, ale masz Internet(?). Takie rzeczy można (trzeba) znaleźć samodzielnie.
Przykład: https://www.skrzynie.com.pl/m32-budowa-skrzyni-biegow.html
Ale wytłumacz mi o co Ci chodzi? Co mam zrobić w tym internecie szukając jak wygląda skrzynia? Mam rozmontować pół auta, żeby porównać skrzynię ze zdjęciem z internetu? Szukam podpowiedzi odnośnie problemu, żeby móc jak najmniejszym kosztem naprawić samochód. Chciałbym to zrobić z pomocą ojca, żeby było taniej, a jeśli się nie uda to oddam do mechanika - ale dwóch mechaników, u których naprawiam auto, będą dopiero pod koniec miesiąca. Osobiście się nie znam na samochodach i pomaga mi ojciec (który coś potrafi, ale mechanikiem nie jest), doradził że lewarek wraz z linkami jest mi w stanie pomóc wymienić i zastanawiamy się czy to pomoże, dlatego zapytałem tutaj. Teraz z nim rozmawiałem i przekazałem co napisałeś, to wpadł na pomysł żeby wypiąć linki jeszcze i wtedy sprawdzić czy lewarek dalej się blokuje. Jeśli tak to wtedy wina czegoś w lewarku, a jak nie to czego innego. Czy takie rozumowanie ma sens?
Ten lewarek z linku, który podesłałem ma oznaczenie M20, muszę sprawdzić u siebie jakie ja mam. No i jest razem z linkami, więc jeśli to wina linek (o których pisałeś), to wtedy też zmiana by pomogła.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.