PDA

Zobacz pełną wersję : Skrzynia biegów- zgrzytanie 1 i 2 bieg Tipo 2 2019r



sadzio009
21-08-2022, 11:37
Witam,
Jestem tutaj nowy i po przejrzeniu postów nie znalazłem podobnej sprawy, chyba że ominąłem cos. Mam problem w swoim Fiacie Tipo 1.4 120 km rok 2019 kombi. Podczas wbijania jedynki lub dwójki czasami jest metaliczny zgrzyt. Kupiłem niedawno te auto i ma 80 kkm przebiegu. Wcześniejszy właściciel nie poinformował mnie kiedy był wymieniany olej skrzyni biegów. Czy ktoś miał taki problem i może powiedzieć mi jak go rozwiązał. Jeszcze wspomnę, że nie za każdym razem zgrzyta i częściej pojawia sie zgrzyt przy rozgrzanym silniku.

wuhabe
21-08-2022, 12:44
Witam,
Jestem tutaj nowy i po przejrzeniu postów nie znalazłem podobnej sprawy, chyba że ominąłem cos. Mam problem w swoim Fiacie Tipo 1.4 120 km rok 2019 kombi. Podczas wbijania jedynki lub dwójki czasami jest metaliczny zgrzyt. Kupiłem niedawno te auto i ma 80 kkm przebiegu. Wcześniejszy właściciel nie poinformował mnie kiedy był wymieniany olej skrzyni biegów. Czy ktoś miał taki problem i może powiedzieć mi jak go rozwiązał. Jeszcze wspomnę, że nie za każdym razem zgrzyta i częściej pojawia sie zgrzyt przy rozgrzanym silniku.
Nigdy nie wbijaj biegów. Zmień technikę zmiany biegów. Po wciśnięciu pedału sprzęgła odczekaj chwilę (czas na wyrównanie prędkości obrotowej zębatek w skrzyni) i dopiero włącz jedynkę.
Daj znać czy zmiana techniki pomogła. Jeśli nie, sprawdź czy sprzęgło wysprzęgla całkowicie.

Qvadrat
21-08-2022, 14:02
Ja nie czekam, wbijam od razu i nic nie haczy i nie stuka. Jakbym miał czekać przed wrzuceniem biegu to bym to auto wyjebal wpizdu.

Jak to nie problem z wysprzeglaniem, niedociśniętym pedałem do końca, to może dwumas? Kto wie jak i prze kogo to było jeżdżone.

wuhabe
21-08-2022, 17:00
... to może dwumas? Kto wie jak i prze kogo to było jeżdżone. Prędzej synchronizatory odpowiednich biegów. Ale przyczynę zgrzytnięć przy zmianie biegów można poznać poprzez zmianę biegów w różnych warunkach wysprzęglania. Nie trzeba zgadywać.

krowka1978
21-08-2022, 20:47
Nigdy nie wbijaj biegów. Zmień technikę zmiany biegów. Po wciśnięciu pedału sprzęgła odczekaj chwilę (czas na wyrównanie prędkości obrotowej zębatek w skrzyni) i dopiero włącz jedynkę.
Takie coś nie ma prawa występować w przypadku biegów do przodu. W C514 w GP trzeba 2s. odczekać po wciśnięciu sprzęgła zanim R się wrzuci, co jest w instrukcji (kwestia dyskusyjna, bo ogólnie w autach to raczej nie występuje przez co po przesiadkach ludzie marudzą). Ciekawe czy ktoś kiedykolwiek wymienił płyn w wysprzęgliku, czy nie jest zapowietrzony itp.

JackTheNight
21-08-2022, 21:35
Ciekawe czy ktoś kiedykolwiek wymienił płyn w wysprzęgliku

Ja wymieniam płyn w wysprzęgliku co 3 lata, niestety ASO tego nie robi przy wymianie płynu hamulcowego. :)

Rafal_Sz
23-08-2022, 09:28
Witam,
Jestem tutaj nowy i po przejrzeniu postów nie znalazłem podobnej sprawy, chyba że ominąłem cos. Mam problem w swoim Fiacie Tipo 1.4 120 km rok 2019 kombi. Podczas wbijania jedynki lub dwójki czasami jest metaliczny zgrzyt. Kupiłem niedawno te auto i ma 80 kkm przebiegu. Wcześniejszy właściciel nie poinformował mnie kiedy był wymieniany olej skrzyni biegów. Czy ktoś miał taki problem i może powiedzieć mi jak go rozwiązał. Jeszcze wspomnę, że nie za każdym razem zgrzyta i częściej pojawia sie zgrzyt przy rozgrzanym silniku.

Jeśli ktoś dotychczas jeździł z ręka na lewarku zmiany biegów to bardzo możliwe, że wywalony jest synchronizator. Przy wyjątkowo chamskiej zmianie biegów można też doprowadzić do pęknięcia wodzika. Zacząłbym od wymiany oleju i ocenienia tego co zleci ze skrzyni. Jeśli będzie brokat lub drobne kawałki metalu, to bez rozebrania skrzyni niewiele więcej da się określić i zrobić.

Niestety nadal pokutuje wśród niektórych użytkowników pogarda dla regularnej zmiany oleju w skrzyni. A takie podejście do tematu prędzej czy później ma swoje skutki.

Davidos1979
04-10-2022, 12:50
Witam Panowie,
mam problem w moim Tipo 1.4 t-jet.Przy wrzucaniu biegów R,1,3 ,5 nie wchodzą one tak jak zwykle.Jak gdyby bieg nie był wrzucony do końca,ale samochód jedzie normalnie.Czy ktoś miał podobny przypadek? Przebieg około 29.000 km .
Aktualizacja: Dziś trzeci bieg nie wszedł prawidłowo,coś zgrzytneło i wyskoczył.Teraz znów wszystko działa jak należy.

wuhabe
04-10-2022, 21:24
Być może kwesta regulacji zewn. mechanizmu zmiany biegów.

frangles125
04-10-2022, 23:05
Witam,
Jestem tutaj nowy i po przejrzeniu postów nie znalazłem podobnej sprawy, chyba że ominąłem cos. Mam problem w swoim Fiacie Tipo 1.4 120 km rok 2019 kombi. Podczas wbijania jedynki lub dwójki czasami jest metaliczny zgrzyt. Kupiłem niedawno te auto i ma 80 kkm przebiegu. Wcześniejszy właściciel nie poinformował mnie kiedy był wymieniany olej skrzyni biegów. Czy ktoś miał taki problem i może powiedzieć mi jak go rozwiązał. Jeszcze wspomnę, że nie za każdym razem zgrzyta i częściej pojawia sie zgrzyt przy rozgrzanym silniku.
Przy takim przebiegu to raczej sprzęgło do wymiany trochę ciągnie i synchronizatory nie dają rady wymień sprzęgło i będzie ok.Jeżdżę fiatem już którymś z kolei i ta sama przypadłość sprzegła wytrzymują miedzy 95tyś a 120 tyś

krowka1978
05-10-2022, 01:30
Jeżdżę fiatem już którymś z kolei i ta sama przypadłość sprzegła wytrzymują miedzy 95tyś a 120 tyś
No zobacz, w moim GP fabryczne sprzęgło było wymienione przy 230tyś.km, a i to z mojej nadgorliwości - przy okazji wymiany uszczelniacza wału, żeby w razie czego drugi raz skrzyni nie zwalać - ze sprzęgłem nie było żadnych problemów.

PawełW
20-09-2025, 14:02
Mam ten sam problem, dalikatny hałas przy rzucaniu biegu 1 i 2, auto jedzi norlanie nie szarpie na biegu jałowym cisza.Przenoeg 110 tyś km.
Podkezewam ze wszystko od nowości nie wymieniane dwumas i sprzęgło. Może ktoś miał podobny problem i naprawił usterkę.