Zobacz pełną wersję : Wymiana klocków hamulcowych tył
Witam. Zbliżam się do wymiany klocków hamulcowych na tylnej osi.
Pacjent to Croma 1.9 jtdm (150 km) 2005r.
Tarcza z tyłu jest wentylowana ,czyli 292 mm.
Moje pytanie: czy klocki hamulcowe do tarcz 292 mm i tarcz 278 mm są takie same ?
Proszę o odpowiedź
Trochę poszukałem w sieci i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi
P.s. oczywiście prawe tylne koło zdecydowanie bardziej się grzeje niż lewe i klocki też są bardziej zużyte. Podobno jest na to jakiś patent z podkładkami między serwo a pompę hamulcowa....???
Może ma ktoś jakieś zdjęcie jak to zrobić.
Dzięki z góry za odpowiedź i porady.
Pozdrawiam.
Patent z podkładkami dotyczy sytuacji kiedy grzeją się koła po przekątnej. To znaczy, że u Ciebie musiało by się grzać jeszcze lewe przednie.
Jeżeli z przodem nie dzieje się nic podejrzanego to za grzanie jednego koła z tyłu raczej odpowiada zacisk hamulcowy (czyszczenie, sprawdzenie czy na pewno działa "pływanie" zacisku).
Zacisk lewy tył regenerowany w tamtym roku. Efektu brak. W tym roku kupiony nowy zacisk, wymienione przewody.
Tarcza wciąż gorąca.
Prawe przednie koło grzeje się bardziej niż lewe.
Zacisk lewy przód regenerowany w tamtym miesiącu.
Problem pozostał.
GrandePunto8V
21-08-2022, 07:08
Jak ktoś wie, że mu się nierówno grzeją hamulce, to się tak nie jeździ przez rok!
Rower możesz sobie tak traktować, nie samochód jeżdżący po publicznych drogach.
Jak ktoś nie zna faktów , i jest takim prymitywem to niech lepiej nie pomaga
Pozdrawiam
Pandemic88
21-08-2022, 11:20
Cześć kolego Igorex może przewody hamulcowe spuchły lub rdza na jarzmach,klocki hamulcowe wchodzą w miarę luźno do jarzma?
Przy hamowaniu, hamulcem nożnym ściąga cię w którąś stronę?
Przewody hamulcowe wymienione, zacisk wymieniony. Od wymiany może zrobiłem 2000 km.
Przy hamowaniu ściąga w prawo.
Na badaniu technicznym różnica w sile hamowania na przedniej osi wynosiła 23 %.
Kiedyś miałem podobne objawy w Temperce. Okazało się że wymieniałem tłoczek hamulcowy i sprzedawca sprzedał mi tłoczek o mniejszej średnicy 19mm zamiast 22mm.
malutki1989
22-08-2022, 09:46
Wymień komplet tarcz i klocków.
Przy okazji przewody do sprawdzenia, wszystkie.
Jarzma i zaciski do czyszczenia.
I najważniejsze płyn do wymiany.
Ja tak w busie robiłem firmowym, oczywiście ze względu na koszty, że wymieniało się albo przód, albo tył. Ale coś za często było te wymiany, raz w roku. Dwa lata temu wymieniłem cały komplet i do dziś wszystko jest OK.
Zacisk lewy tył regenerowany w tamtym roku. Efektu brak. W tym roku kupiony nowy zacisk, wymienione przewody.
Tarcza wciąż gorąca.
Prawe przednie koło grzeje się bardziej niż lewe.
Zacisk lewy przód regenerowany w tamtym miesiącu.
Problem pozostał.
Jeżeli grzeje się na krzyż układ hamulcowy tylne koło i przednie to problem znany, powodem jest wyrobiony układ mocowania pompa/wspomaganie w Cromie. Można ratować się wkładając podkładki pod siłownik wspomagania i odsuwając go od grodzi lub wymieniając na nowy.
Wymiana klocków, tarcz, przewodów, płynu nie pomoże !!! :!:
Dzięki za odpowiedź.
Czy montaż tych podkładek wymaga rozebrania " połowy silnika", czy można to zrobić na parkingu?
Dzięki za odpowiedź.
Czy montaż tych podkładek wymaga rozebrania " połowy silnika", czy można to zrobić na parkingu?
Nie - to prosta czynność, dostęp jest jaki jest :mad:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.