Zobacz pełną wersję : Fiat 500 2013 1.2 - problem z manualną skrzynią biegów
Kamil500
14-08-2022, 13:10
Witam,
Od jakiegoś czasu zmagam się z dość irytującym problem (zwłaszcza na światłach) z wrzuceniem pierwszego biegu. Lewarek jakby blokuje się w połowie i nie chce wskoczyć pierwszy bieg, dopiero po kilku próbach udaje się wrzucić, problem pojawia się coraz częściej. Czasem zdarza się również, że wsteczny nie chce wskoczyć i pojawia się takie charakterystyczne zgrzytniecie przy próbie wrzucenia wstecznego.
Bardzo proszę o wskazówki co może być przyczyną.
Z góry dziękuje za pomoc!
GrandePunto8V
14-08-2022, 19:55
Moderacja tu jest?
Temat do kasacji.
W całym internecie są setki takich wątków (że biegi źle wchodzą).
Trochę samodzielności lenie. Jak masz problem z samochodem to najpierw szukasz (GOOGLE), później przynudzasz na forum.
https://www.google.com/search?q=fiat+biegi+zle+wchodza+jedynka
Do sprawdzenia/regulacji/wymiany: wszystkie łapy/poduszki silnika/skrzyni, linki zmiany biegów i mechanizm wybieraka, olej w skrzyni.
Tendencja do zgrzytania wstecznego jest we Fiatach normalna, lekki zgrzyt od czasu do czasu nie jest usterką, taka konstrukcja.
krowka1978
15-08-2022, 10:51
Tendencja do zgrzytania wstecznego jest we Fiatach normalna, lekki zgrzyt od czasu do czasu nie jest usterką, taka konstrukcja.
1. Nie we wszystkich skrzyniach, np. w C635.
2. W instrukcji zapisali jak wrzucać wsteczny, żeby zgrzytu nie było (występuje w C514) - wpis jest w modelach których to dotyczy. Na forum też informacje są. W podforum Tipo na pewno.
Na początek wymień płyn hamulcowy i odpowietrz układ sprzęgła, jak nie pomoże to docisk sprzęgła pada i układ sprzęgła nie wysprzęgla jeśli na postoju przy zgaszonym silniku 1 i R wchodzą bez problemu. Mam Punto 2 1.2 16v 5b, GP 1.4 77km 5b, Tipo 1.4tjet 6b i w żadnym nie ma "tendencji" do zgrzytania, chyba że ta tendencja to jest hałas zazębiających się kół zębatych przy wbijaniu R. Dla mnie zgrzytanie występuje jak sprzęgło nie wysprzęgla i przy załączeniu R lecą wióra w skrzyni i szarpie napędem. Bieg 1 ma synchronizator który uniemożliwia wbicie 1 jak napęd nie jest wysprzęglony do końca.
krowka1978
16-08-2022, 14:42
GP 1.4 77km 5b
i w żadnym nie ma "tendencji" do zgrzytania, chyba że ta tendencja to jest hałas zazębiających się kół zębatych przy wbijaniu R.
Mam też GP, od nowego. Od nowego jest zgrzyt zębów, gdy za szybko R się wrzuca po wciśnięciu sprzęgła - jest w instrukcji, że czekać 2s. przy wciśniętym sprzęgle, zanim R się wrzuci, bo będzie zgrzyt! Kilka razy olej wymieniony, co 2 lata hamulcowy i nic się nie zmienia od 238tyś.km.
Dla posiadaczy innych marek jest to coś odmiennego, co mnie nie dziwi.
Po odczekaniu 2s R wchodzi idealnie.
Nie uwierzę nikomu, że w C514 R z partyzanta wchodzi idealnie, bo miałem okazję kilka GP 1.4 77KM sprawdzić, wszystkie miały tak samo.
W C635, jak wcześniej pisałem, tego efektu nie mam, czy to z partyzanta, czy delikatnie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.