PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo 120 T-jet fabryczny LPG - problem z P0172



TipFan
10-08-2022, 23:53
Witam.
Tipo SW 120 KM z fabrycznym LPG. Przejechane 50 tyś km. Od ostatnich 3 tyś pojawia się problem z błędem P0172 "Additvie adaption correction of lambda in LPG". Wymieniono świece, filtry gazu, filtr powietrza i sondę lambda przed katalizatorem bo wcześniej był jeszcze regularnie P2195 . Niestety P0172 cały czas powraca w różnych odstępach czasowych. W załączeniu przedstawiam screeny ze szczegółami błędu, może cos ktoś poradzi i podpowie. Gazownicy okoliczni nie chcą się w to pchać bo to fabryczna i niby nic się nie da zrobić tylko Serwis. Z góry dzięki za pomoc.

steyr
11-08-2022, 09:31
Pewnie fabryczne wtryski lpg Medy leją, lub reduktor puszcza lpg podciśnieniem w kolektor dolotowy.

Qvadrat
11-08-2022, 12:57
Jeseli wtryski się zużyją to czuć w pracy na lpg, telepie silnikiem i wykresy z sond lambda są chaotyczne. Obstawiałbym ten gaz w dolocie. Wystarczy odpiąć wężyk z puszki filtra powietrza, ten z tylu z puszka i jak będzie waliło lpg to znaczy ze parownik wali gazem w dolot przez zawór upustowy… może ten zawór się podwiesil bo jakiś syf go przyblokowałâ€Ś

TipFan
12-08-2022, 01:04
Jeseli wtryski się zużyją to czuć w pracy na lpg, telepie silnikiem
Kultura pracy silnika jest bardzo dobra, taka sama jak na benzynie więc to może rzeczywiście zawór upustowy na parowniku. Ale gdyby był podwieszony to miałbym bład cały czas a tak to potrafi zrobić i kilkaset kilo bez błędu.

Qvadrat
12-08-2022, 07:24
Nie wiem, sam od ponad roku rozgryzam temat. Niedługo będę wymieniał parownik.
Ja z kolei mam non stop błąd niskiego ciśnienia na listwie lpg. Czujnik zmieniony i nic. Wtryski nowe bo padły między 60-70k.

TipFan
12-08-2022, 21:23
Wtryski nowe bo padły między 60-70k.
Tak ludzie piszą że 70 tyś i koniec. Skandal. Widać niedługo też mnie to czeka. W serwisie nowa listwa z wymianą 2,5 tyś... u gaziaża połowe mniej. A najlepsze jest to że gdzie nie pojechałbym po warsztatach to wszyscy mnie pytają co mnie skusiło na fabryczną. Że to zło wcielone i w ogóle...

marx30
13-08-2022, 01:12
Tak ludzie piszą że 70 tyś i koniec. Skandal. Widać niedługo też mnie to czeka. W serwisie nowa listwa z wymianą 2,5 tyś... u gaziaża połowe mniej. A najlepsze jest to że gdzie nie pojechałbym po warsztatach to wszyscy mnie pytają co mnie skusiło na fabryczną. Że to zło wcielone i w ogóle...
Mnie skusil brak druciarni, inna glowica a w zasadzie zawory. Biorąc pod uwagę te zamienniki włoskie za ok 800 da się przeżyć.

TipFan
18-08-2022, 11:49
Teraz poza P0172 pojawiły się dodatkowo P2195 i P0088 czyli błędy które miałem notorycznie jakieś 2 miesiące temu. P2195 to niskie napięcie sondy lambda czyli za uboga mieszanka. Czy to nie wyklucza się wzajemnie z P0172? Już nie wiem co robić. Wymieniać listwę czy nie wymieniać?

steyr
18-08-2022, 12:31
Teraz poza P0172 pojawiły się dodatkowo P2195 i P0088 czyli błędy które miałem notorycznie jakieś 2 miesiące temu. P2195 to niskie napięcie sondy lambda czyli za uboga mieszanka. Czy to nie wyklucza się wzajemnie z P0172? Już nie wiem co robić. Wymieniać listwę czy nie wymieniać?

Zasadnicze pytanie? Czy błędy się pojawiają na obu paliwach pb i lpg? Zakręciłbym wielozawór przy butli, wypalił lpg z przewodów i pojezdził na PB i sprawdzić czy też pojawiają się problemy.

TipFan
18-08-2022, 14:48
Przejechane ostatnio 120 km na Pb i brak błędów więc to jednak raczej gaz. Z drugiej strony na lpg też czasem potrafi tyle przejechać bez błędów...

TipFan
26-08-2022, 08:44
Problem rozwiązany. Przyczyną był uszkodzony czyjnik ciśnienia/temp na listwie. Po wymianie na nowy Bosha 5,5 bar problem się skonczył.