Zobacz pełną wersję : Wentylator chłodnicy 1.4 16v 95KM
Drodzy, wirnik wentylatora przy zatrzymaniu zaczyna latać i tłuc o chłodnicę. Tuż po przeglądzie na 90 tys.
https://youtube.com/shorts/vHm2671i2Uo?feature=share
Domyślam się, że do wymiany. Da radę ogarnąć samemu pod pensjonatem na wczasach? Nie chciałbym w drodze do domu zostać bez klimy z ciężarną i dzieckiem na pokładzie.
Rozrzut cen bardzo duży. Co warto kupić?
Wszystko da się ogarnąć samemu, pod warunkiem, że masz klucze i trochę smykałki. Tylko pytanie, czy łożyska padły, czy sam wirnik dostał luzu.
krowka1978
06-06-2022, 23:05
Nie chciałbym w drodze do domu zostać bez klimy
Nie kumam, to nie tylko do klimy jest. Ważniejsze jest jednak chłodzenie silnika, ale mogę głupoty gadać :tongue
Ps. W czasie normalnej jazdy wiatrak nie włącza się. Sytuacja zmienia się w korkach, na światłach itp. Wtedy żeby zmniejszać "straty" należy wyłączyć klimę i dać ogrzewanie na 100%.
Sama wymiana to kilka wkrętów. Problemem przy wyciąganiu i montażu może być brak miejsca.
Wiem, że nie tylko do klimy, ale przymusowy postój w trasie i możliwy brak klimy z ciężarną żoną i małym dzieckiem na pokładzie to byłby problem.
A jakiej firmy warto kupić? Denso (takie chyba idą na 1-szy montaż), Fast, AltimGT?
Wiem, że nie tylko do klimy, ale przymusowy postój w trasie i możliwy brak klimy z ciężarną żoną i małym dzieckiem na pokładzie to byłby problem.
A jakiej firmy warto kupić? Denso (takie chyba idą na 1-szy montaż), Fast, AltimGT?
Demontując obudowę filtra powinno sie dać go wyciągnąć górą bez problemu, tzn. wentylator z stelażem. Tam miejsca trochę jest. W zasadzie Fast to rdzenny chińczyk, Altim GT nie znam. Denso coś pewnie pokroju org. Generalnie zakładałbym Denso, lub to co masz szybciej dostępne na miejscu.
Dzięki, zamawiam z Allegro, więc dostępność taka sama. Wezmę Denso. 170 zł więcej, a może ciut lepsze, skoro robią też OE
Niestety, brak miejsca. Od góry nie da rady wyciągnąć, chyba że zdemontowałoby się tę aluminiową osłonę kolektora wydechowego, ale nie umiem tego zrobić (odkręciłem 4 śruby od góry i dwie od dołu, ale nadal coś trzyma) .
Niestety, brak miejsca. Od góry nie da rady wyciągnąć, chyba że zdemontowałoby się tę aluminiową osłonę kolektora wydechowego, ale nie umiem tego zrobić (odkręciłem 4 śruby od góry i dwie od dołu, ale nadal coś trzyma) .
Wymieniając chłodnice i tak pierwsze trzeba zdemontować wentylator z stelażem, nie chce mi się wierzyć żeby wentylator z stelażem wychodził tylko dołem. Być może trzeba zdemontować osłonę katalizatora.
Tak, trzeba odkręcić osłonę kolektora, podnieść obudowę filtra, odsunąć zbiorniczek wyrównawczy.
https://naforum.zapodaj.net/c0ae914c8864.jpg.html
Obudowa kolektora miała jeszcze jedną śrubę, której nie widziałem za pierwszym razem.
https://naforum.zapodaj.net/ba09f34c4574.jpg.html
Smutne jest to, że luz w zdemontowanym wiatraku nie występował na łożyskach, ale na wirniku w miejscu mocowania (zużycie materiałowe?), czyli najprostszym i najtańszym elemencie. Oczywiście samego wirnika nie da się kupić.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.