PDA

Zobacz pełną wersję : Osiowanie proxy - ABS, TPMS,Hill holder,Air Bag -nie dziala



krycho74
17-05-2022, 14:28
Na poczatku tego roku kupilem auto z brakujacym przednim radarem.
Wszystko dzialalo oprocz migajacego przebiegu i zapalajacej sie czerwojej lampli w lewym dolnym rogu na wyswietlaczu licznka.

Powiazalem to z brakiem radaru wiec wykonalem osiowanie proxy.
Migajacy przebieg na liczniku ustal ale mam teraz cala mase niedzialajacych ukladow takich jak ABS, Predkosciomierz, Wspomaganie kierownicy, Hill holder, TPMS, Air bag.

Prosze pomozcie bo nie wiem o co chodzi.Osiowanie robilem przy uzyciu ALFA OBD i MultiECUScan. Za kazdym razem to samo mimo ze osiowanie jest udane.
Jest tu jakas madra glowa ktora podpowie co moze byc przyczyna?
Zacząlem sie zastanawiac czy przypadkiem nie jest to zwiazane z brakujacym przednim radarem ,ale przed osiowaniem nie mialem takich klopotow

steyr
17-05-2022, 17:10
A w MES-ie co Ci pokazuje w panelu Proxi Alignment Procedure? Wszystkie węzły na niebiesko są? Wykonywałeś org Mes-em osiowanie czy piratem?

Braval
17-05-2022, 18:42
Jest bramka SGW?

JackTheNight
17-05-2022, 21:06
Jest bramka SGW
W Tipo nie ma SGW.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Jest tu jakas madra glowa ktora podpowie co moze byc przyczyna?
Zapraszam do Łodzi, to ci to ogarnę.
Najwidoczniej ktoś przed tobą zmieniał body w ktrorym była błędna konfiguracja proxy. I dopuki inne systemy ABS, wspomaganie kierownicy miały prawidłowa konfiguracje to ci działało ale migal licznik. Natomiast ty osiowaniem wgrałeś błędna konfigurację do wszystkich systemów w aucie. Licznik przestał migać bo konfiguracja jest taka sama w każdym systemie, ale uklady/systemy mając złą konfiguracje nie działają porpawnie. Nie jesteś w stanie tego ogarnąć sam.

Braval
17-05-2022, 23:44
Od stycznia 2019 juz jest bramka sgw w tipo. W crossie mojej corki r,2021 jest ,bo sprawdzalem...:tongue

baki
18-05-2022, 08:11
Od stycznia 2019 juz jest bramka sgw w tipo. W crossie mojej corki r,2021 jest ,bo sprawdzalem...:tongue

Witam
Jednak nie wszystkie Tipo z 2019 maja SGW. Ja posiadam Tipo Sedan z sierpnia 2019 i nie mam SGW.
Pozdrawiam

Ale dla....potrzebujących_ w linku:
https://allegro.pl/oferta/sgw-bypass-security-gateway-fca-sgw-8454962118

JackTheNight
18-05-2022, 09:56
Od stycznia 2019 juz jest bramka sgw w tipo
Nie prawda, tyle tipo z rocznikow 2019 i 2020 przerobiłem i w żadnym nie było bramy.

Co do Tipo po lifcie 2021, to nie miałem jeszcze przyjemności łączyć się komputerem, ale według schematow też bramy nie ma. Poza tym jak to sprawdziłeś że jest bramka w crosie, zrobiłeś osiowanie czy nie mogłeś się połączyć z jakimś komputerem auta, czy organoleptycznie pod deska widziałeś moduł sgw?

mariuszjarzynka19790227
18-05-2022, 12:01
Witam
Jednak nie wszystkie Tipo z 2019 maja SGW. Ja posiadam Tipo Sedan z sierpnia 2019 i nie mam SGW.
Pozdrawiam

Ale dla....potrzebujących_ w linku:
https://allegro.pl/oferta/sgw-bypass-security-gateway-fca-sgw-8454962118Tu masz za 99zl
https://allegro.pl/oferta/security-gateway-bypass-chrysler-dodge-jeep-2018-12103856522?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=94306ee3-d26c-4eb7-a9c7-2fa0bb14b577#

Wysłane z mojego DN2103 przy użyciu Tapatalka

krycho74
18-05-2022, 12:45
A w MES-ie co Ci pokazuje w panelu Proxi Alignment Procedure? Wszystkie węzły na niebiesko są? Wykonywałeś org Mes-em osiowanie czy piratem?

Wszystkie wezly na niebiesko sa. Osiowanie robilem oryginalmym Mes-em 4.9 i ALFA OBD

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Mam tipo 2019 z drugiej polowy i nie mam bramki SGW. JackTheNight ma racje.Chyba nie pchali tego gowna do wszyskiego po 2019r

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

JackTheNight chetnie bym do ciebie przyjechal ale mieszkam w Angli. Wydaje mi sie ze body jest oryginalne.
Dzisiaj podpinajac sie jeszce raz, zwrocilem uwage ze zostala zgubiona calibracja dla czujnika predkosci pojazdu .
Probowalem kalibracji ale za kazdym razem wywala mi blad lewego tylnego czujnika.
Jest to dziwne bo wszystko chulalo cacy przed osiowaniem.Czy ktos juz robil kalibracje tego czujnika ? Czy auto musi stac na idealnie plaskiej powiezchni ?
Kalibrowalem ten czujnik ale auto stalo pochylone tylem do dolu.
4189141892418934189441895

JackTheNight
18-05-2022, 17:32
No to pewnie czujnik w kole jest uszkodzony, albo jak masz bębny to masz też koło foniczne które trzeba by było wyczyścić, aby czujnik ABS je dobrze zczytywał. Jak tarcze to chyba koło foniczne jest w łożysku tak jak w przednich kołach :)

krycho74
18-05-2022, 18:43
Dzisiaj już nie mialem czasu żeby zajrzeć do bębna. Zastanawia mnie tylko jedno, skąd ten czujnik wie że coś mu tam nie bangla, tymbardziej że do czasu osiowania proxy wszystko chodziło oprócz migającego przebiegu, dlatego że brakowało Radaru. To dziwne ze nie ma i nie było wcześniej żadnego zarejestrowanego błędu.

Jutro sprawdzę co jest nie tak i będę się odzywał 😉

JackTheNight
18-05-2022, 23:00
Ale zaraz te błędy wcale nie wskazują na czujnik lewego tylnego koła :

- C1307-86 - TPMS BŁĄD INTEGRALNOŚCI SYGNAŁÓW WEJŚCIOWYCH - NIEWAŻNY SYGNAŁ

MOŻLIWE PRZYCZYNY :

WYSTĘPOWANIE USTEREK W CENTRALCE KONTROLI SILNIKA
WYSTĘPOWANIE USTEREK W CENTRALCE AIRBAG


oraz drugi bład :
- C1120-54 - PROCEDURA TESTU TYPU CZUJNIKA PRĘDKOŚCI KOŁA - BRAK KALIBRACJI
I tu piszą aby zrobić procedurę kalibracji czujników prędkości.

Także, czy masz jakieś błędy w silniku i w Airbag ? Sprawdzałeś tam błędy ?

krycho74
19-05-2022, 13:21
Dziekuje JackTheNight za szybka odpowiedz

Odnosnie beldu - C1307-86 - TPMS BŁĄD INTEGRALNOŚCI SYGNAŁÓW WEJŚCIOWYCH - NIEWAŻNY SYGNAŁ

Narazie nie przejmujesie tym .Mysle ze ma to zwiazek z lewym tylnym czujnikiem predkosci kola.

W centralce kontroli silnika zero bledow
W centralce ABS U1706-64 System hamulcowy (NFR) -Signal pausibility failure -Active


Wracajac do lewego tylnego czujnika:

Sciaglem dzisiaj beben ,kolo foniczne bylo lekko zabrudzone. Umylem je i zamienilem czujniki miejscami.

Lewy tylny powedrowal na tylny prawy
Prawy tylny zamontowany zostal na tylny lewym

Zamienilem je po prostu miejscami zeby miec pewnosc ze czujniki nie sa uszkodzone,ponadtto zmiezylem rezystancje i oba mialy takie same wartosci.
Po tym zabiegu uruchomilem MultiECUscan zrobilem kalibracje czujnikow predkosci i dalej to samo.Lewy tylny sensor -error

Z ciekawosci odlaczaczylem lewy przedni czujnik i wtedy wywala blad lewego przedniego czujnika.Mysle ze kalibracja rozpoczyna sie od przednich czujnikow po czym przechodzi na tylne.
Wniosek z tego taki ze cos musi byc nie tak z wiazka Lewego tylnego czujnika.

Czy dysponujesz jakim schematem czujnikow ABS ?

JackTheNight
20-05-2022, 00:23
Mam schematy: odepnij wtyczkę od komputera ABS, psiknij jakimś spirytusem na styki wtyczki i zapnij spowrotem, czynność powtórz, odepnij wtyczk poczekaj aż wyschnie spirytus i zapnij ponownie. Moz njakis nie kontakt we wtyczce. Jak nie pomoże to faktycznie szukać we wiązce trzeba będzie, możliwe że gdzieś przetarta.
41900
41901
41902

krycho74
20-05-2022, 15:10
Dzieki za schemat, niestety to nie ten ale sciaglem osłonę z wtyczki pompy ABS i doszedłem do tego które przewody prowadzą do czujników ABS. Moje kable sa ok .Zrobilem test na ciaglosc i rezystancje.Nie ma zadnego uszkodzenia.
Zastanawia mnie jedno, czy moja pompa ABS jest sprawna .To chyba ostatnia rzecz ktora zostala

W BCM mam jeszcze blad U0418-00 -Blad komunikacji z modulem ABS oraz U1702-64 Elektryczna przekladnia kierownicza (NGE)

Jakies pomysly czy zostaje kupno nowej pompy ?

m4rsh4ll
20-05-2022, 23:14
Wymienilem radio i mruga licznik kilometrów, wkurzaja mnie tez alarmy pasów i autostop. Da rade jakos to komputerem powyłaczać ?

JackTheNight
20-05-2022, 23:31
Dzieki za schemat, niestety to nie ten
Dlaczego nie ten? Dla każdej wersji z silnikiem 1.4 jest ten sam schemat.


Wymienilem radio i mruga licznik kilometrów, wkurzaja mnie tez alarmy pasów i autostop. Da rade jakos to komputerem powyłaczać ?
Oczywisice że sie da, nieraz bywam w okolicach Lancuta, to mogę Ci to poprawić tak aby było dobrze.

m4rsh4ll
22-05-2022, 18:37
Jack the night, a potrafiłbyś podłaczyć wejście aux bo mam tylko usb a chciałbym podłaczyć adapter bluetooth z komórką do tego potrzebuje innego gniazdka jak to co mam zamontowane. Z USB z telefonu strasznie długo zczytuje pliki, poza tym na komorce trzeba cały czas klikac potwierdzenie połaczenia. Czy z adaptera bluetooth bedzie szybsze łaczenie? Wiesz może gdzie można dostać takie gniazdko z usb i aux? Może masz jakies dostepne u siebie?
Chciałbym z youtube słuchać muzyki, na komorce przez usb widzi tylko pliki mp3 ale zczytywanie strasznie długi trwa. Jestem z Jarosławia, ile takie cos by kosztowało, nie chce nic za darmo, najlepiej ustalić wszystko od razu.
Pozdrawiam
Marcin

JackTheNight
22-05-2022, 19:44
Jack the night, a potrafiłbyś podłaczyć wejście aux bo mam tylko usb
oczywiście, jeśli chodzi o Tipo to potrafię prawie wszystko :)

Tutaj masz panel z aux :
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-12v-port-usb-aux-europa-fiat-tipo-ii-17r-11980548095

i lepiej kup, bo szybko znikają z allegro.

Napisz do mnie priv to ci wszystko wyjaśnię, możesz też napisać do mnie na messengerze :
to mój profil na fb : https://www.facebook.com/szymczak.artur/

krycho74
23-05-2022, 15:07
Dlaczego nie ten? Dla każdej wersji z silnikiem 1.4 jest ten sam schemat.


Nie wiem jak, ale przez moja nieuwage zle policzylem piny w kostce przy pompie ABS.
Wszystko sie zgadza udostepniles mi wlasciwy schemat.

Tak jak napisalem w poprzednim poscie moja wiazka jest ok

Jakies pomysly ?

JackTheNight
23-05-2022, 21:50
A na zwarcie do masy sprawdzałeś przewody?

To może faktyczie coś się popierdzieliło przy osiowaniu. Trudno mi określić nie widząc auta niestety.
Masz alfaobd, to zrob mi log z konfiguracji proxi. Jeśli robisz to komputerem to wejdź w body computer zakładkę stan/usterki i kliknij w przycisk "Przeczyt. stanu". Skopiuj wszystko co się pojawi od samej góry do samego dołu (to będzie kilka stron, żebyś czasem nie wysłał mi jednej strony :)) i wklei do pliku tekstowego i później mi tu wrzuć - sprawdzę twoja konfiguracje proxi czy coś w niej nie jest zle.

Dadatkowo zobacz w MES jakie pokazuje prędkości z kół na postoju. Powinny być 0km/h na wszystkich 4 kołach.

krycho74
24-05-2022, 12:47
Test na zwarcie do masy byl zrobiony.Wszystko ok -nie ma zwarcia

W MES prędkość pojazdu pokazuje 0 ,ale prędkość dla wszystkich kol wynosi 511,99. Wrzuciłem zrzut ekranu do załącznika w linku.

W załączniku znajduje się plik o który prosiłeś.
Rozważałem opcje ze cos sie popierdzielilo w konfiguracji przy osiowaniu ale nie mam za duzego doswiadczenia w Fiat i nie umiem stwierdzic czy wszystko jest ok.

https://drive.google.com/drive/folders/1CcwW0a6o8fFMndeMw8UIZHQ7qitxpgrF?usp=sharing

JackTheNight
24-05-2022, 20:51
proxi wyglada ok.
Bezpieczniki sprawdzałeś te które są na schemacie ?
możliwe że faktycznie centralka ABS coś fiksuje.

krycho74
24-05-2022, 21:13
Tak sprawdzałem już bezpieczniki. To pierwsze co przyszło mi do głowy.

Zauważyłem że w centralkę ABS wpisany jest VIN i teraz pytanie czy mogę szukać uzywki czy zostaje tylko nowa ?

JackTheNight
24-05-2022, 21:49
nie wiem, ale wydaje mi się że używka może być - ale nie jestem tego pewny na 100%.
Vin jest pisany do każdej centralki, jak na razie to tylko radar do tempomatu adaptacyjnego ma jakieś znaczenie i musi być nowy, ale czy abs to nie wiem,
ale nie sądzę.

steyr
11-07-2023, 10:32
Odgrzebie temat, może komuś się przyda. W przypadku braku fizycznie radaru w aucie w którym taki radar był fabrycznie, przeprowadzenie osiowania proxy powoduje takie problemy jakie miał autor tematu. Czyli wysiadają wszystkie systemy bezpieczeństwa. Jedynym rozwiązaniem jest montaż odblokowanego radaru i przeprowadzenie osiowania proxy. Reasumując, nie masz radaru w aucie i szczypie Cię w oczy mrugający licznik i kontrolka radaru? Szukaj radaru, przeprowadzenie osiowania proxy pozbawi Cię samochodu aż do momentu jak zdecydujesz się zakupić radar i doprowadzić wszystko do takiego stanu jak auto wyjechało z fabryki.