PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2015 2.3 JTD 130, Wymiana tasmy zwijaka Airbag i blad hill holder



papiqq
12-05-2022, 16:31
Czesc,

Probuje znalesc przyczyne bledu po samodzielnej naprawie.

Po wymianie uszkodzonej tasmy zwijaka airbag pojawia mi sie blad hill holder i esc na panelu, jak skrecam kierownica albo jak jakims czasie jazdy.

Niestety mimo prob polaczenia roznymi adapterami z AlfaOBD albo Multiecuscan nie moge sie dostac do innego interfejsu niz Silnika/Engine. Jezeli ktos ma jakies pomysly bardzo bym prosil o pomoc. Dlugo juz nad tym glowie. W ASO diagnozowali auto bez problemu no ale chcialbym miec dostep do systemu po kosztach :)

Dwie czynnosci ktore zrobilem, ktore mogly miec wplyw.

Wymienilem tasme na taka ktora jest dedykowana do kierownicy z Multifunkcja. moja wersja samochodu jest bez multifunkcji.
Wg mnie to nie powinno miec wplywu, ale moze ktos robil taki manerw.

Druga rzecz to mylem nadkola myjka cisnieniowa.

Trzecia rzecz przy wymianie na postoju duzo obracalem kola lewo prawo aby przetestowac stara i nowa tasme airbag.

Czy ktos mial jakis pomysl co sprawdzic / wtyk albo moze polaczenie tasmy airbag?

Bardzo dziekuje, z gory za wskazowki.

Pozdrawiam,
Patryk

papiqq
19-05-2022, 22:16
Czesc.

Dostałem tylko jedna komercyjna ofertę pomocy - dzięki. Samemu jednak udało mi się rozwiązać problem. Może komuś się przyda: okazało się że powodem błędów był rozkalibrowany czujnik skrętu kierownicy.

Zamówiłem na allegro w końcu sprawny przewód ELM327 z wyluzowanym opornikiem. I udało mi się cała diagnostykę przez Multiecuscan ogarnąć.

W panelu abs pojawiły się dwa błędy jeden o czujniku skrętu a drugi o ukladzie elektrycznym. W ustawieniach była opcja kalibracji czujnika więc ja wykonałem.

Wszystkie bolączki zniknęły.

Przy okazji usunalem ten okropny dźwięk niezapiętych pasów. Na parkingu albo kempingu już nie dokucza. Polecam.

Okazało się że w Proxi mój samochód to benzyniak, zmienilem na Diesel. Czy orientuje się ktoś co ta opcja ma na celu?

Pozdrawiam,
Patryk