PDA

Zobacz pełną wersję : Sprzęgło zostaje w podłodze



ArkatoshPL
22-04-2022, 23:35
Cześć,

Od około dwóch tygodni jestem właścicielem Punto II rok prod 2004. Problem z samochodem jest taki, że pedał sprzęgła po wciśnięciu zostaje w podłodze. Jest to kłopotliwe podczas ruszania na skrzyżowaniach czy na wzniesieniach. Zastanawiam się czy co może być winowajcą tego problemu, w instrukcjach samodzielnych napraw jak i w instrukcji obsługi nie znalazłem nic na ten temat. Macie jakieś pomysły?

pozdr.

michalk21
23-04-2022, 11:46
Cześć co to znaczy że pedał zostaje w podłodze ?
W sensie że sprzęgło funkcjonuje tylko pedał nie wraca czy nie działa sprzęgło i pedał jest cały czas w podłodze?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

W samochodach ze sprzęgłem które jest napędzane łapą sprzęgła wystającą na zewnątrz skrzyni w fiatach występował problem z zacierającą się osią łapy sprzęgła, były problemy z stającymi linkami sprzęgła jak również zapieczone łożyska sprzęgła na ryjku skrzyni biegów 2 z 3 napraw wymagają zdjęcia skrzyni 3 z nich to prosta wymiana linki o ile sprzęgło jest nią sterowane.

KOBRA
23-04-2022, 18:58
Do wymiany pompa hydrauliczna sprzęgła .

szary1977
24-04-2022, 00:00
Do wymiany pompa hydrauliczna sprzęgła .
Albo wymiana płynu hamulcowego lub odpowietrzenie układu hydraulicznego sprzęgła.

ochkarol
24-04-2022, 09:06
Miałem identycznie onegdaj w Stilo. Na krótko pomogło odpowietrzenie pompy sprzęgła.

KOBRA
24-04-2022, 12:15
Albo wymiana płynu hamulcowego lub odpowietrzenie układu hydraulicznego sprzęgła.
Albo,Albo. A na końcu i tak skończy się wymianą pompy. Jeżeli pedał zostaje to wymiana płynu i odpowietrzenie może i to nie koniecznie dać efekt tylko na chwilę. Taki urok tych plastikowych pomp.

ArkatoshPL
24-04-2022, 13:33
Cześć co to znaczy że pedał zostaje w podłodze ?
W sensie że sprzęgło funkcjonuje tylko pedał nie wraca czy nie działa sprzęgło i pedał jest cały czas w podłodze?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

W samochodach ze sprzęgłem które jest napędzane łapą sprzęgła wystającą na zewnątrz skrzyni w fiatach występował problem z zacierającą się osią łapy sprzęgła, były problemy z stającymi linkami sprzęgła jak również zapieczone łożyska sprzęgła na ryjku skrzyni biegów 2 z 3 napraw wymagają zdjęcia skrzyni 3 z nich to prosta wymiana linki o ile sprzęgło jest nią sterowane.


Co nie jest zrozumiałe w moim głównym poście? Wyraźnie napisałem, że "sprzęgło po wciśnięciu zostaje w podłodze".

ochkarol
24-04-2022, 15:54
Co nie jest zrozumiałe w moim głównym poście? Wyraźnie napisałem, że "sprzęgło po wciśnięciu zostaje w podłodze".
Przecież zadał Ci michalk21 pytanie doprecyzowujace.
Nie rozwiałeś jego wątpliwości.

GrandePunto8V
26-04-2022, 21:12
Facet, "co nie jest zrozumiałe"? Przykładowo to...

Problem z samochodem jest taki, że pedał sprzęgła po wciśnięciu zostaje w podłodze. Jest to kłopotliwe podczas ruszania na skrzyżowaniach czy na wzniesieniach.
To jak Ty jeździsz tym samochodem? Jak zmieniasz biegi? Normalnie jest to usterka która uniemożliwia korzystanie z pojazdu.
A z tekstu wynika, że Ty tak sobie jeździsz, tylko, że jest to trochę "kłopotliwe"...

Jak tam jest hydraulika, to odpowiedź na temat jest prosta: pompka albo wysprzęglik (jego ewentualne zapowietrzanie się nie jest normalne - zużyty). Ewentualnie niski poziom płynu. Skrajność: w układzie jest inny element hydrauliki siłowej (jakieś dławiki, tłumiki itp.). Albo sprzęgło blokuje się mechanicznie (łapa, docisk, tarcza/"słoneczko").

PS
Wiem, że jest technika jazdy bez sprzęgła, ale to trzeba mistrza świata, aby zmieniać biegi bez zgrzytania, bez szkody dla skrzyni.

ArkatoshPL
28-04-2022, 21:25
Facet, "co nie jest zrozumiałe"? Przykładowo to...

To jak Ty jeździsz tym samochodem? Jak zmieniasz biegi? Normalnie jest to usterka która uniemożliwia korzystanie z pojazdu.
A z tekstu wynika, że Ty tak sobie jeździsz, tylko, że jest to trochę "kłopotliwe"...

Jak tam jest hydraulika, to odpowiedź na temat jest prosta: pompka albo wysprzęglik (jego ewentualne zapowietrzanie się nie jest normalne - zużyty). Ewentualnie niski poziom płynu. Skrajność: w układzie jest inny element hydrauliki siłowej (jakieś dławiki, tłumiki itp.). Albo sprzęgło blokuje się mechanicznie (łapa, docisk, tarcza/"słoneczko").

PS
Wiem, że jest technika jazdy bez sprzęgła, ale to trzeba mistrza świata, aby zmieniać biegi bez zgrzytania, bez szkody dla skrzyni.

Dobrze.. To może jeszcze raz.

1. Auto jeździ, skręca, hamuje i zmienia biegi prawidłowo,
2. W pierwszym poście wyraźnie napisałem, że sprzęgło po wciśnięciu i zmianie biegu na wyższy/niższy zostaje w podłodze. Oznacza to, że nie "odbija", dopiero muszę stopą dostać "pod sprzęgło" i wyciągnąć je do góry. Nie dzieje się to cały czas lecz ostatnimi czasy coraz częściej
3. W pierwszym poście ponadto napisałem, że jest to kłopotliwe podczas ruszania ze wzniesień czy na skrzyżowaniach. Można z tego wywnioskować, że nie jest to problem, który unieruchamia auto.

Mam nadzieję, że tym razem jest wszystko jasne. (Czytanie ze zrozumieniem nie boli)

Dodam jeszcze, że w internecie doczytałem, że może być to problem z "zawijającym" się dywanikiem. Niestety to nie będzie to.

KOBRA
28-04-2022, 21:47
Wymień tą pompę i skończą się dyskusje i Twoje problemy

ochkarol
28-04-2022, 22:47
Mam nadzieję, że tym razem jest wszystko jasne. (Czytanie ze zrozumieniem nie boli)
Twoja uwaga jest co najmniej nie na miejscu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Wymień tą pompę i skończą się dyskusje i Twoje problemy
Też mam takie zdanie w kwestii pompy.
Dyskutować można - byle z kulturą.

ArkatoshPL
07-05-2022, 23:01
Dzień Dobry,

Problemem był zapowietrzony układ. Przy okazji wymiany elementu układu hamulcowego mechanik odpowietrzył cały układ i problem się rozwiązał. Dzięki wszystkim za udział.