PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwny wyciek. Lokalizacja. Co to takiego



CHCEtipo
06-04-2022, 22:29
Mam nowo zakupiony fiat 500l tjet. Samochód z 2015r. Przejechane 100kkm. Wczoraj przejechał 400km bez problemowo. Po zgaszeniu pod spodem sucho. dzisiaj kilkukrotnie jazda po mieście i pod autem sucho.
Jednak gdy zostawię go na luzie to zrobiły się kropki cieplne. Włączyłem klimę i myślałem.ze to woda. Jednak zaglądając przez otwór skąd leci udało mi się znaleźć wyciek. Jutro wymienię olej to będę wiedział więcej co to takiego.
Ktoś wie co to jest? Znajduje się od samego spodu przy przodzie auta.

Braval
06-04-2022, 23:03
Olej w dolocie.Na polaczeniu turbo z intercoolerem.Jak olej wylazi, to cisnienie doladowania tez "ucieka".Jak na moje ,moze byc przytkana odma lub auto niezle dostawalo w palnik , stąd tyle oleju w dolocie...:lol:

CHCEtipo
06-04-2022, 23:30
Olej w dolocie.Na polaczeniu turbo z intercoolerem.Jak olej wylazi, to cisnienie doladowania tez "ucieka".Jak na moje ,moze byc przytkana odma lub auto niezle dostawalo w palnik , stąd tyle oleju w dolocie...:lol:
Czy to skomplikowana naprawa? Jeśli połączenie to domyślam się ,ze nie. Trzeba kupić samo połączenie czy konkretny wąż?
Co do odmy to skomplikowana wymiana?
Nowe auto (dla.mnie nowe) i takie coś.

Dodam, że nie ma błędów. Samochód normalnie jeździ.

krowka1978
07-04-2022, 12:53
Jak na moje ,moze byc przytkana odma
Typowej odmy w TB nie ma. Jest separator oleju, który może ulec uszkodzeniu (membrana), może zatkać się spływ oleju do silnika, może być masło w rurze z separatora do rury przed turbiną. Równie dobrze może być też walnięta turbina przez co bierze olej. Trzeba obejrzeć jak wygląda dolot do zimnej strony turbiny. Jeżeli jest dużo oleju, to wciąga z separatora.

Separator nie jest skomplikowany w wymianie, ale szczypce do opasek R-Click wysoce zalecane.

CHCEtipo
07-04-2022, 13:07
Typowej odmy w TB nie ma. Jest separator oleju, który może ulec uszkodzeniu (membrana), może zatkać się spływ oleju do silnika, może być masło w rurze z separatora do rury przed turbiną. Równie dobrze może być też walnięta turbina przez co bierze olej. Trzeba obejrzeć jak wygląda dolot do zimnej strony turbiny. Jeżeli jest dużo oleju, to wciąga z separatora.

Separator nie jest skomplikowany w wymianie, ale szczypce do opasek R-Click wysoce zalecane.

dzięki bardzo za informację. jestem już umówiony z mechanikiem. pokazałem zdjęcia i powiedział identycznie to co ty. w ogóle się tym nie przejął. to normalne, że niekiedy się tak dzieje. samochód był bardzo mało jeżdżony. rocznie 5k km. z tego co czytałem to od krótkich tras takie rzeczy się dzieją. w sobotę po wszelkich wymianach dam znać co było przyczyną.

Edit.
Odma zapchana..została wyczyszczona. Wyciek tam gdzie napisaliście. Wszystkie węże zostały wyczyszczone. Na chwilę.obecna do obserwacji