Zobacz pełną wersję : Podniesienie mocy 1.0 na 120 KM
Witam,
czy ktoś wykonywał taką modyfikację? Podniesienie mocy silnika 1.0 ze 100 KM do 120 KM?
Co by się kosiarka przy tej mocy nie uniosła po nad wyżyny.....:smile::dresik:
herbi1128
02-04-2022, 22:07
Coś mi się wydaje że trzeba sprawdzić czy się da i opłaca, żeby silnika nie szukać za chwilę😂
Maniek_wroc
03-04-2022, 07:36
Nie przesadzajcie z tym rozleceniem silnika, ja bym celował raczej w 140 KM ... ale czy da rade? Wyślij zapytanie do Cinsoftu.
Przecież w 500x ta jednostka 1.0 ma 120km.
Także Jeep Renegade z tym samym silnikiem ma 120 KM.
Co by się kosiarka przy tej mocy nie uniosła po nad wyżyny.....:smile::dresik:
Ale błysnąłeś. Jak chrząstka w salcesonie.
Co do tuningu to należałoby sprawdzić osprzęt np. turbo i porównać z wersją 120KM w Renegade/500x. Na pewno skrzynia jest inna - w Tipo 5 biegów, a w wersji mocniejszej 6 biegów. Do tego mogą występować różnice w samych elementach silnika. W każdym bądź razie podniesienie mocy jest możliwe i jak każdy silnik turbodoładowany ta jednostka będzie na to podatna.
Ale błysnąłeś. Jak chrząstka w salcesonie.
No widzę że kolega inżynier mechanik- temat ma obczajony w małym palcu u nogi....
To ja się wycofuję z tematu. Nie było sugestii.:roll:
Przy czym zwiększanie powyżej 120 KM z litra to już sporo i mogą wyjść kwestie chłodzenia itp. skutkująca padem albo ograniczeniem trwałości. Nie sztuka dmuchnąć turbiną sztuka żeby to trochę pojeździło. Tu i tak stary paserati czy kopcąca na carno audica objedzie to tipo
No właśnie na tym chłodzeniu Ford się swego czasu przejechał w ecoboostachâŚ
No właśnie na tym chłodzeniu Ford się swego czasu przejechał w ecoboostachâŚ
Nie przesadzaj, te silniki śmigały do czasu jak nie brakło płynu wskutek pęknięcia wadliwego przewodu :) Głowice w tych silnikach po przegrzaniu nie nadawały się do niczego, gdzie w starym silniku zmieniasz UPG i jedziesz dalej.
NIE przesdzam, koledzy z FordclubPolska (2), co mieli wykupiona gwarancje 12 mieli gwarancyjnie wymieniane silniki po zakończonej podstawowej gwarancji. Ale nie były to motory 1.0 a 2.0 240KM w mondeo i 1,5 sto iles tam koni w foce⌠cała ta gwarancja 12 okazała się nie gwarancja a jakaś formą ubezpieczenia, bujali sie trochę ale zadziałało :-)
Maniek_wroc
07-04-2022, 19:20
1.0 100KM ecoboost kręcą na 150KM samym programem i te auta smigaja nic się nie dzieje.
1.0 100KM ecoboost kręcą na 150KM samym programem i te auta smigaja nic się nie dzieje.
Śmigają do 1 przegrzania, później trzeba szukać głowicy lub całego silnika. Orientowałem się w temacie, bo byłem na kupnie Focusa 3 z 1.0 EB z padniętym silnikiem po przegrzaniu. Odpuściłem temat. W starym klamocie zmieniasz UPG i jeździsz dalej, tutaj się zmienia silnik a jeszcze nie wiadomo co kupisz z używek.
No i na kij mi takie atrakcje przy każdym naciśnięciu gazu zastanawiać się czy to się nie rozdupcy
Przypadkiem natknąłem się że Firefly t3 1.0 też jest stosowany w wersji 120km w Jeep Renegade FL
Ciekawe czemu w Tipo się nie dało zrobić 120km
Może przez normy, Tipo ma euro 6d-final a jeep euro 6d temp. Może musieli obniżyć spalanie poprzez zmniejszenie mocy.
W 120 KM maksymalna moc jest liczona przy obrotach
120 (88) @ 5750
A w 100 KM przy
100 (74) / 5000
Trzebaby widziec wykres zwlaszcza momentu. Bo oni lubią takie numery z ograniczeniem mocy robić. Montowany w tipo 1.4 16v byl wkladany do alfy mito a moc byla ograniczona do 78 KM (jakieś limity dla mlodych w IT czy coś spowodowały taki ruch). I to było tak zrealizowane że w okolicach chyba 4.5 tys obr. komputer przymykał przepustnicę. Poniżej tych obrotów silniki pracowały identycznie max moment ten sam a obcięta była tylko końcówka więc dla zwyklego zjadacza chleba bez roznicy Choć w silniku z turbo pewnie jest to inaczej zrobione.
https://www.superauto.pl/artykuly/nowy-fiat-tipo-2021-opinie-obalamy-mity
Z tego wynika, że silniki nie są montowane w Turcji. Prawda to?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tu znalazłem małe kompendium wiedzy o silnikach Firefly (słowacki portal):
https://autozurnal-com.translate.goog/motory-fiat-firefly-podrobne-konstrukcia-typy-technika?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp
https://www.superauto.pl/artykuly/nowy-fiat-tipo-2021-opinie-obalamy-mity
Z tego wynika, że silniki nie są montowane w Turcji. Prawda to?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tu znalazłem małe kompendium wiedzy o silnikach Firefly (słowacki portal):
https://autozurnal-com.translate.goog/motory-fiat-firefly-podrobne-konstrukcia-typy-technika?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp
Ale żadne silniki nie są montowane w turcji- stare tjety i stajety ( czyli 1,4 16V choć w tipo lekko kastrowane) montowane były w powertrain we włoszech, te nowe też składają w bielsku czyym się głośno chwalili. co do samego 1,0 turbo to wygląda na to że słabsza wersja ma taki sam moment max ale dostępny niżej. Że też tego nie chcą włożyć do 500-tki czy też pandy - byłoby fajne wozidełko.
Ale z tego, co tam napisali, wynika, że są montowane w Turynie. Jakieś SKD, czy co? Czyli testy ostateczne robili by Włosi.
Ponton93
19-01-2024, 11:53
Odkopię temat, ale w półtorej roku mogły się pojawić jakieś nowe informacje. Czy ktoś odkrył czy silnik 100km różni się technicznie czymś od 120km czy tylko softem?
Prawdopodobnie wersja 100KM ma turbinę z mniejszym/mniejszymi wirnikami. Patrząc po włoskich firmach tuningowych, to ze 100KM robią jakieś 120-125KM, a ze 120KM +/- 150KM.
Jak ktoś ma dostęp do nowego epera to wystarczy sprawdzić czy turbo jest to samo.
Ponton93
24-01-2024, 23:15
Czy ktoś z tutaj przebywających takowy dostęp ma i mógłby to sprawdzić?
Znajomy tuner sprawdził mi w dokumentacji i wychodzi na to że są to te same konstrukcyjnie silniki.
Wysłane z mojego RMX3771 przy użyciu Tapatalka
Ponton93
28-01-2024, 16:37
Steyr jak zawsze niezawodny, dziękuję. :)
Wielokrotnie już spotykam Twoje niosące wiedzę posty. Wymienialiśmy się wiadomościami tutaj i na forum LPG :) byłem na kupnie t-jeta, później odpuściłem Tipo i wylądowałem z tym co w opisie
Steyr jak zawsze niezawodny, dziękuję. :)
Wielokrotnie już spotykam Twoje niosące wiedzę posty. Wymienialiśmy się wiadomościami tutaj i na forum LPG :) byłem na kupnie t-jeta, później odpuściłem Tipo i wylądowałem z tym co w opisie ��
Coś kojarze , z reguły nie lubię pisać głupot.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.