PDA

Zobacz pełną wersję : Wyciek oleju.



damazy61
30-03-2022, 14:00
Cześć może ktoś z Was przerabiał podobny temat u siebie.Croma 2010 r 1.9 multijet 150 km automat.
Chodzi o wycieki oleju w okolicy misy olejowej/wydechu/skrzyni biegów.
Mam wycieki jak na załączonej fotografii. Mechanik stwierdził że to z misy olejowej. Misa została wyjęta i wklejona na nowo. Wszystko od spodu zostało umyte. Po miesiącu jazdy wygląda tak jak na zdjęciach. Mechanik który wklejał miskę mówi że to widocznie z podziału skrzynia/silnik i winny jest uszczelniacz wału za kołem zamachowym. Chciałem już oddać auto do serwisu ASB na wyciągnięcie skrzyni i wymianę tego uszczelniacza ale Ci od skrzyń odsyłają spowrotem do tego co wklejał miskę bo mówią że to z miski. Ten od miski mówi że misa jest wklejona prawidłowo. Generalnie jedno wielkie wariatkowo. W związku z tym przypuszczam że to znany temat w Cromie i może ktoś z was miał coś podobnego i się z tym uporał? Generalnie tam chyba nie powinno być takiego syfu? Czy może ten typ tak ma? Generalnie zabawa w wymianę uszczelniacza jest dosyć droga i wolałbym uniknąć niepotrzebnego grzebania bo takie operacje zazwyczaj kończą się przypadkowym uszkodzeniem przez mechanika innych sąsiednich części. 41760 41761 41762 41763 41764

iron64
30-03-2022, 21:17
W Cromie tego nie mam, ale w poprzednim aucie wyglądało to nawet gorzej i owszem winny był uszczelniacz.

lisekg
31-03-2022, 08:16
O ile dobrze widzę to czarny olej z sadzą - więc uszczelniacz na wale

damazy61
31-03-2022, 14:23
Właśnie dlatego pytam czy ten typ tak ma dlatego że w nowych peugeotach czy Fordach też tak cieknie a po wymianie uszczelniacza lepiej jest tylko na chwilę i znowu zaczyna lecieć. Tak więc robota bez sensu. Jeśli w Cromie nie jest to normą to może warto to naprawić. Choć od wymiany do wymiany oleju nie dolewam (wymieniam do 10 tyś km).

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

damazy61
31-03-2022, 14:52
O ile dobrze widzę to czarny olej z sadzą - więc uszczelniacz na waleTak, ewidentnie to olej z silnika.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Marcin_Croma
31-03-2022, 17:46
Poszedłbym w stronę ponownego demontażu miski i poprawnym jej zamocowaniu.
Moim zdaniem często najprostszy trop prowadzi do rozwiązania problemu.

Madaw
31-03-2022, 22:46
Nie jest to normalna przypadłość w Cromach

damazy61
01-04-2022, 00:05
Poszedłbym w stronę ponownego demontażu miski i poprawnym jej zamocowaniu.
Moim zdaniem często najprostszy trop prowadzi do rozwiązania problemu.Mnie tylko zastanawia co poszło nie tak z ponownym montażem miski że dalej cieknie. O ile to właśnie idzie z miski. Ten mechanik co wklejał miskę zarzeka się że miska została zamontowana dobrze i to wina uszczelniacza na wale. Usunięcie tego wycieku to dość droga zabawa.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

lisekg
01-04-2022, 08:53
Umyć wszystko, przejechać się i sprawdzić ponownie czy to z miski czy z uszczelniacza wału czy może z pokryw głowicy cieknie w dół po bloku...

malec17
01-04-2022, 10:53
Kiedyś jak w mojej alfie zamontowali źle uszczelniacz na wale to po umyciu moze już na 2 dzień wisiała kropla oleju na samym dole łączenia skrzyni z blokiem. U ciebie widać jakby sie to sączyło wiec może faktycznie to z miski. Widze że na dole jest taka blacha przykręcona na 2 śruby do skrzyni biegów. Może po jej zdemontowaniu coś bedzie wiecej widać?

damazy61
01-04-2022, 13:25
Kiedyś jak w mojej alfie zamontowali źle uszczelniacz na wale to po umyciu moze już na 2 dzień wisiała kropla oleju na samym dole łączenia skrzyni z blokiem. U ciebie widać jakby sie to sączyło wiec może faktycznie to z miski. Widze że na dole jest taka blacha przykręcona na 2 śruby do skrzyni biegów. Może po jej zdemontowaniu coś bedzie wiecej widać?Jak się dobrze przyjrzeć to widzę że leci w rogu gdzie skrzynia łączy się z silnikiem ale też na spojeniu miski z silnikiem a nawet po drugiej stronie wydechu cieknie po misce. Tak daleko olej z samego uszczelniacza wału raczej by nie zawędrował nawet pod wpływem szybkiej jazdy [emoji848]. Obawiam się że leci i z miski i z tego uszczelniacza wału.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

marwojcin
03-04-2022, 10:23
Cześć, miałem tak samo jak u Ciebie, z tym, że mi trafił się remont silnika, po odebraniu samochodu od mechanika po kilku dniach pojawiła się znowu kropla, mechanik stwierdził, że uszczelniacz wału musiał być wadliwy.

szary1977
03-04-2022, 16:03
Przypadłość fiatów przy przebiegu ok 120 tyś lubi przepuszczać uszczelniacz wału, niech mechanik umyje porządnie spód auta i po kilku dniach niech ściągnie blachę i endoskopem wejdzie i będziesz wiedział wszystko.

lisekg
04-04-2022, 08:18
Przypadłość fiatów przy przebiegu ok 120 tyś lubi przepuszczać uszczelniacz wału, niech mechanik umyje porządnie spód auta i po kilku dniach niech ściągnie blachę i endoskopem wejdzie i będziesz wiedział wszystko.

Nie... Miałem 3 fiaty i w tym dwa po 300 tyś z żadnego nie ciekło

To przypadłość właścicieli, którzy oszczędzają na jakości oleju i jego wymianie. :cool: A potem obwinianie wszystkich że zanieczyszczenia uszkadzają uszczelnienia i same wałki ;-)

damazy61
05-04-2022, 14:01
No nie wiem czy akurat to ma znaczenie. Od zawsze leje Valvoline wymieniam co 10-12 tyś km. Filtr oleju zawsze biorę oryginalny z ASO. Myślę że po pewnym przebiegu te uszczelniacze twardnieją/wyrabiają się i puszczają. Jak mi ostatnio wymieniali uszczelki chłodnicy oleju to były w dotyku tak twarde jakby były z plastiku. Nowe miękkie.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

lisekg
06-04-2022, 10:19
No nie wiem czy akurat to ma znaczenie. Od zawsze leje Valvoline wymieniam co 10-12 tyś km. Filtr oleju zawsze biorę oryginalny z ASO. Myślę że po pewnym przebiegu te uszczelniacze twardnieją/wyrabiają się i puszczają. Jak mi ostatnio wymieniali uszczelki chłodnicy oleju to były w dotyku tak twarde jakby były z plastiku. Nowe miękkie.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Bo nie sam olej o tym decyduje a dobre dodatki jakie są dodawane do syntetycznych olejów..
Oleje mineralne i mieszane bardzo skracają żywotność gumowych uszczelnień

damazy61
06-04-2022, 10:31
Bo nie sam olej o tym decyduje a dobre dodatki jakie są dodawane do syntetycznych olejów..
Oleje mineralne i mieszane bardzo skracają żywotność gumowych uszczelnieńTo jaki olej polecasz? Ja lałem zawsze ten.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220406/7f1a379b7763c857db70de6e03736e7b.jpg

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

malec17
06-04-2022, 19:41
Ale w wypadku używanego samochodu najwiekszą role spełniał 1 właściciel. Jeżeli on zadbał to kolejny nabywca bedzie zadowolony. 2 czy 3 nabywca już tylko może liczyć na szczęście albo dobrego mechanika.

damazy61
06-04-2022, 20:05
Ale w wypadku używanego samochodu najwiekszą role spełniał 1 właściciel. Jeżeli on zadbał to kolejny nabywca bedzie zadowolony. 2 czy 3 nabywca już tylko może liczyć na szczęście albo dobrego mechanika.Otóż to, gorzej jak nie ma się szczęścia ani dobrego mechanika [emoji1]

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

iron64
06-04-2022, 21:35
Gadałem dziś z kumplem, który tez Cromą śmiga. Niedawno właśnie wymieniał uszczelniacz wału. Czyli zdarza się, ale nie nazwałbym tego częstą usterką jednak.

lisekg
07-04-2022, 09:04
To jest bardzo dobry olej...
Ale tak jak napisaliście ważne jest na jakim oleju pracował silnik wcześniej i jak często był on wymieniany

damazy61
11-04-2022, 23:56
Już naprawione. Został wymieniony uszczelniacz. Nie cieknie.


Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

damiano1721
02-05-2022, 23:37
Jaki koszt wymiany tego uszczelniacza? Mam tem sam problem co Ty

damazy61
03-05-2022, 01:51
Koszt tej operacji wyniósł mnie razem ponad 3tys zł. 1800 zł.(wyciągnięcie skrzyni biegów,uszczelniacz i jego montaż plus ponowny montaż skrzyni.) Przy okazji wymieniono olej w skrzyni dynamicznie (1300 zł). Plus regulacja zbieżności 150zł.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

damiano1721
28-05-2022, 15:47
Koszt tej operacji wyniósł mnie razem ponad 3tys zł. 1800 zł.(wyciągnięcie skrzyni biegów,uszczelniacz i jego montaż plus ponowny montaż skrzyni.) Przy okazji wymieniono olej w skrzyni dynamicznie (1300 zł). Plus regulacja zbieżności 150zł.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Wow nie spodziewałem się że to będzie taki koszt

Zawaś
05-06-2022, 23:39
Oby na dłuuugo był spokój bo wydatek niestety nie mały. Do wymiany oleju w skrzyni daleko jeszcze było?