Zobacz pełną wersję : Ciśnienie w kolektorze ssącym
Witam wszystkich,
jakie powinno być ciśnienie w kolektorze ssącym w 1.2 8V?
szary1977
29-03-2022, 15:23
Powinno być podciśnienie a nie ciśnienie. A więc tak jeżeli sprawdzasz wakuometrem to powinieneś mieć podciśnienie ok 660 a jak sprawdzasz interfejsem to powinien pokazać na nie odpalonym silniku ciśnienie zbliżone do atmosferycznego czyli ok 1000 mbar a po odpaleniu silnika na wolnych obrotach powinien pokazywać ok 330 mbar
Dzięki Szary! Zadałem pytanie, ponieważ ktoś mi zasugerował, że problem z odpalaniem na zimnym silniku może mieć z tym do czynienia.
szary1977
30-03-2022, 13:16
Przyczyn problemów z odpaleniem na zimnym silniku możesz mieć mnóstwo. Przede wszystkim sprawdzić kompresje silnika oraz parametry silnika przed odpaleniem i podczas odpalania itd. Jeżeli nie masz za bardzo z tym wiedzy to lepiej dać to komuś kto się na tym zna.
Byłem już u kilku mechaników i żaden nie jest w stanie mi pomóc. Wstawię screeny MES-a z zimnego silnika i już rozgrzanego. Może ktoś z Was znajdzie jakąś przyczynę?
41773
41774
41775
41776
41777
41778
szary1977
03-04-2022, 15:17
Problem możesz mieć z ECU silnika masz tam komunikat że nie jest zaprogramowany oraz rozruch silnika niedozwolony
Właśnie się zastanawiam, czy nie oddać sterownik do klonowania, bo już chyba wszystkie opcje już sprawdziłem...
szary1977
05-04-2022, 08:45
A osobiście wolę dać naprawić niż kupować używany bo możesz mieć znowu problem z czym innym te sterowniki lubią się psuć.
Co prawda jest komunikat '' Ecu niezaprogramowany -rozruch silnika niedozwolony '' ale silnik jednak odpala . Powodem komunikatu mogą być okresowe problemy z komunikacją pomiędzy ECU a BSI , może z zasilaniem tych modułów , może z uszkodzeniem któregoś , być może jest usunięte immo w Ecu ? Co do właściwego ciśnienia w dolocie powiedzmy 330- 370 mbar to występuje ono tylko przy 750 obrotach a nie 1326 obrotach które są u Ciebie . Więc ocena poprawności działania czujnika podciśnienia na podstawie jego odczytu w tym przypadku jest niemożliwa . Wydaje się że te wyjątkowo wysokie obroty biegu jałowego są kluczem do znalezienia rozwiązania problemu . Może jest lewe powietrze np . zawór Evap przepuszcza , serwo nieszczelne , złe działanie silniczka krokowego ?
szary1977
05-04-2022, 22:17
Po części masz racje ( nie zauważyłem tego) ale ciśnienie przy tych 1326 obrotach powinno być wyższe a nie niższe czyli masz coś przytkane w dolocie, do sprawdzenia rozrząd.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.