PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2.3 - zamulony - proszę o diagnozę z Loga



anci.pl
25-03-2022, 22:34
Ducato 2.3 - nie ciągnie - załączam log z programu.

nie ciągnie, dużo pali, w ECU brak błędów. 4173241733

Braval
25-03-2022, 23:19
Sprawdz szczelnosc dolotu, czujnik cisn. doladowania w kolektorze...

anci.pl
27-03-2022, 14:31
Sprawdz szczelnosc dolotu, czujnik cisn. doladowania w kolektorze...

nic nie widać. wygląda ok. błedów na kompie nie ma

Braval
28-03-2022, 21:02
Odepnij przeplywke na probe,jak sie poprawi i odzyska moc ,to masz winnego...

anci.pl
29-03-2022, 00:09
odepnij przeplywke na probe,jak sie poprawi i odzyska moc ,to masz winnego...

bez zmian.

Braval
29-03-2022, 21:18
Moze cos z zaworem EGR, jest dpf w tym aucie?

anci.pl
26-11-2023, 22:58
EGR sprawny.
Żeby wykluczyć EGR - po zaślepieniu -bez zmian.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ile powinna dmuchać turbina w tym samochodzie?

Braval
27-11-2023, 20:22
Rozrzad sprawdzony, moze przeskoczyl? Przy 3 tys. rpm ,masz prawie 2 bary cisnienia, to niezle. Zrob logi cisnienia doloadowania , rzeczywiste i oczekawane. Przeplywka ,tez wydaje sie byc dobra, choc troche rozrzuca parametry przeplywu powietrza,moze to bledy programu?! Jak wspominalem , zerknij do rozrzadu...

NORBERTII
26-01-2024, 15:29
Witam.
Temat co prawda już stary, ale żeby zrobić jakąkolwiek analizę potrzeba dużo więcej danych. Posługując się MES-em, trzeba wziąć pod uwagę jeszcze następujące dane: z sondy lambda, temp. silnika, obroty, korekty paliwa, dane z MAF, ciśnienia doładowania, otwarcie EGR, otwarcie zaworu regulatora paliwa, ciśnienie CR, czujnik FAP, jeżeli ma i wiele innych.
Na początek trzeba rozgrzać auto, sprawdzić błędy DTC oraz skasować i zmierzyć wszystkie parametry na wolnych obrotach. Zwrócić uwagę na parametry, które odbiegają od oczekiwanych. Jeżeli nie ma nić podejrzanego, trzeba się przejechać i uruchomić rejestrację parametrów szybko zmieniających się, czyli ciśnienie paliwa na listwie, CR, na wejściu pompy, obroty silnika, MAF itd. Zwykle jest tak , że oscyloskop wbudowany w MES, daje wgląd w zmiany np. ciśnienia paliwa, które na normalnych wynikach nie widać. Po tych ala badaniach, można wysnuwać logiczne wnioski. Trzeba działać metodycznie. Pamiętać należy o tym, aby w MES-ie, wybrać kila parametrów i uruchomić np. trzy ekrany graficzne oscyloskopu. W każdym umieścić np. po dwa parametry , aby nie zaciemniać obrazu.. Ważne jest, aby zaznaczyć priorytet ważności - szybkości zmian. Wiadomo, że temperatura, albo obroty to nie priorytet 1. Za to priorytetem 1 powinniśmy zaznaczyć parametry ważne szybko się zmieniające. Dla przykładu, ciśnienie w CR, albo na wejściu regulatora SVC.
Pozdrawiam i życzę wyciągania logicznych wniosków.