PDA

Zobacz pełną wersję : 1.9 115km zimny kopci i nie równa praca.



Lukasz1987
03-03-2022, 15:59
Dzień dobry. Może ktoś z Was jest w stanie pomóc. Auto na zimno odpala ok tylko pracuje tak jakby na trzy garki. Nawet jak dodam gazu to trzesie silnikiem jakby wtyczka z jednego wtrysku była odpieta. Do tego dużo spalin ciężko mi powiedzieć jakiego koloru. Szare siwe jakoś tak. Jak już tak trochę pochodzi to jest ok. Nie kopci i pracuje ładnie. Równe obroty moc jest normalna... Błędów w kompie nie ma. Świece miałem przepaloną ale 1 tylko już dość długo i auto odpalalo bez problemu nawet jak były większe mrozy. Podmieniłem wtryski na inne ale też nie wiem czy sprawne nawet było gorzej jak na moich. Zmierzyłem cisnienie na cylindrach wyniki :
1-28.3bar
2-28.6bar
3-31.0bar
4-28.6bar
Myślałem że może uszczelka pod głowica. Bo ubywa mi trochę płynu.. I żeby płyn nie dostał się do cylindrow to spuscilem cały i zostawiłem auto aż nie ostygnie. Na następny dzień palę i to samo. Egr jest zaslepiony. Próby przelewów wtrysku praktycznie wszystkie w jednym poziomie... Auto ma już prawie 500tys przejechane. Nie wiem gdzie już szukać. Dół silnika wydaje się jeszcze ok może jednak ta głowica.?

Braval
03-03-2022, 21:48
Wychodzi,ze wtryskiwacze niedomagają.Zmierz cisnienie paliwa oczekiwane i rzeczywiste.Kompresja na ktoryms garze plus lejacy wtrysk i bedzie kopcil zanim sie zagrzeje.:eek:

Lukasz1987
03-03-2022, 23:02
Teraz tak myślę że może faktycznie ten wtrysk. Niby przelewy są ok to też ładnie odpala bo ciśnienie nie ucieka. Ale test przelewowy nie wykryje lejacej końcówki. Ciśnienie paliwa sprawdzałem to było w normie. A gdyby lał wtrysk to rzeczywiste byłoby większe niż oczekiwane? Regulator cisnienia tego nie wyrguluje.?

Braval
04-03-2022, 21:53
Silnika to nie rozbieraj.Trzeba koncowki wtryskow "przeczyscic"ub zmienic.Po wyjeciu wtryskow,zauwazysz ,ktory bardziej okopcony ,ten "leje"Przy odrobinie wprawy mozna go wymyc w myjce ultradzwiekowej(po rozebraniu). Kiedys robilem to w moim stilo.Regulator cisnienia nic nie poradzi. Mozesz dac cos do paliwa na kilka zbiornikow, zobaczysz czy bedzie poprawa.:wink:

Lukasz1987
05-03-2022, 10:13
Wymiana samej końcówki może dać poprawę? W środku jest jeszcze iglica. To też chyba dobrze byłoby wymienić. Znalazłem takie przykładowe końcówki tylko iglicy znaleźć nie mogę. https://allegro.pl/oferta/rozpylacz-koncowka-wtrysku-dsla144p1021-2-4-1-9jtd-6083749942
Jak wyjąłem wtryski to wszystkie były okopcone. Całe czarne.

Lukasz1987
05-03-2022, 14:51
Znalazłem cała kpl końcówkę. https://www.iparts.pl/czesc/koncowka-wtrysku-dsla-144-p-1295-alfafiatlancia-bosch-0433175386,0-30-0433175386-231996.html?gclid=EAIaIQobChMIxefDp4Cv9gIVCkiRBR2s DgaaEAQYASABEgK2ofD_BwE
Kupiłbym 4szt i wymienił tylko zastanawiam się czy taka wymiana pomoże? Pytanie może głupie ale jeśli chodzi o diesla to małe mam doświadczenie. W benzynie to już cuda robiłem ale z ON nie było przyjemności pracować. Zastanawia mnie to czy po wymianę te wtryski nie trzeba jakoś ustawiać czy regulować jak to zawsze straszą zakłady zajmujące się regeneracja.

Braval
05-03-2022, 17:32
Za regeneracje wolają od 150zl/szt ,niby z wydrukiem po ustawieniu.Jak koncowka do (du...y), to cena rosnie.za "naprawe".Mozna wymienic samodzielnie,tylko trzeba "czuc" temat.Mozesz edukacyjnie rozebrac stary wtrysk, zobaczysz ,czy to ogarniesz.auto masz wiekowe, wiec naprawianie po"serwisach" przerosnie jego wartosc...Musisz skalkulować,czy jest sens...:wink:
PS.Koncowki są kompletne,mozesz smialo kupowac.typ sie zgadza.

Lukasz1987
10-03-2022, 17:58
Końcówki wymienione. Brak poprawy. Jak zimny to nie równo pracuje i kopci. Teraz zastanawiam się czy może turbina tak robić. Gdzieś olej się przedostaje.... Jedyne co zauważyłem w Mes to że powietrze oczekiwane jest ok280mm/w a rzeczywiste 500. No ale działa na tych parametrach jak ciepły..... Turbo już też jest ulane.... Może dolot sprawdzić ale co tam poradzę. Brudny będzie napewno i czyszczenie za bardzo nie pomoże.

Lukasz1987
11-03-2022, 21:05
Auto odpaliłem i pochodziło trochę. Przejechałem z 20km i jak zgasilem to już nie odpala wogole. Na kompie pokazuje ciśnienie paliwa w szynie że rośnie do 300bar ale auto ani drgnie. Obroty silnika też pokazuje 250obr/min i zapalić nie ma ochoty. Nawet dym z tłumika nie idzie.

skwarko
20-03-2022, 18:11
Czy wcześniej samochód normalnie zapalał? Czy z dnia na dzień coraz gorzej palił? Klapka w kolektorze od zamykania dolotu przy gaszeniu cofa się Tobie bo zgaszeniu? Turbo będziesz miał ok. Luzy na zaworach kiedy ostatnio sprawdzałeś?

Braval
20-03-2022, 20:54
Wyczysc regulator cisnienia na pompie. Zawór EEGR zatkany , moze sie przepalila zaslepka?