Zobacz pełną wersję : Płyn chłodniczy i inne pytania
Cześć, przymierzam się do wymiany płynu chłodniczego w Tipo 1.4 T-jet. 2018 r. Pytania:
Czy mogę wlać płyn PRESTONE (kolor zielony) aktualnie mam różowy? Jeśli nie to jaki?
Czy w Tipo jest "kranik" do spuszczania płynu? Czy trzeba popuścić opaskę od dolnego węża?
Gdzie znajdę odpowietrzniki i ile ich jest?
Jak zawsze jesteście najlepsi - dzięki!
Nie ma żadnych kraników. Kiedyś tak było. Jak wymieniasz regularnie, to wlej obojętnie jakiego koloru. Byle by miał te -35 czy jakoś tak. co do odpowietrzników to albo ktoś napisze, albo jutro odpowiem. Zbiornik wyrównawczy jest dość wysoko, więc powinno się dobrze odpowietrzyć.
Tak w ogóle jak nie zmieniasz rozrządu, to wymiana płynu przesuń do 5 lat, to w zupełności wystarczy. Zwłaszcza, że nowoczesne płyny mają wymianę co 5 lat.
krowka1978
27-02-2022, 01:25
Zbiornik wyrównawczy jest dość wysoko, więc powinno się dobrze odpowietrzyć.
Retorycznie zapytam, a chłodnica? Ta się sama nie odpowietrzy - śruba w górnym prawym narożniku chłodnicy.
Cześć, przymierzam się do wymiany płynu chłodniczego w Tipo 1.4 T-jet. 2018 r. Pytania:
Czy mogę wlać płyn PRESTONE (kolor zielony) aktualnie mam różowy? Jeśli nie to jaki?
Czy w Tipo jest "kranik" do spuszczania płynu? Czy trzeba popuścić opaskę od dolnego węża?
Gdzie znajdę odpowietrzniki i ile ich jest?
Jak zawsze jesteście najlepsi - dzięki!
A po co kombinować z płynem zielonym który nie jest zalecany przez producenta - jaki by dobry nie był jak można zalać zamiennikiem oryginału Paraflu UP , czyli np. DYNAGEL 2000 który też jest różowy, a pięć litrów kosztuje około 40 zł . Przykładowe zdjęcie z netu poniżej
Tutaj mnie przekonałeś, kupiłem Dynagel. Odpowietrznik już wiem gdzie jest, tutaj też wielkie dzięki. W wolne popołudnie zabieram się do pracy :) Dzieki i zdrówka!
Jak wymieniasz regularnie, to wlej obojętnie jakiego koloru.
Plynow technologii OAT nie nalezy mieszac z innymi! a najpewniej fabrycznie leja OAT. Co za problem odpalic sobie katalog jakiegos tanszego producenta i zobaczyc, jaki plyn pasuje? Daj se spokoj z kolorami.
Retorycznie zapytam, a chłodnica? Ta się sama nie odpowietrzy - śruba w górnym prawym narożniku chłodnicy.
Pewnie jeszcze potem czeka na niego odpowietrznik na wezu idacym do nagrzewnicy.
Zbiornik wyrównawczy jest dość wysoko
A wystepuja zbiorniczki wyrownawcze polozone nizej niz chlodnica/weze?:wink:
krowka1978
03-03-2022, 01:58
Pewnie jeszcze potem czeka na niego odpowietrznik na wezu idacym do nagrzewnicy.
Nie masz pojęcia w temacie, to nie pisz kocopołów. Jedynym elementem, który trzeba ręcznie odpowietrzyć jest chłodnica. Reszta w 100% odpowietrza się automatycznie przez zbiornik wyrównawczy. Nie ma żadnych badziewnych odpowietrzników do nagrzewnicy, które tylko w pewnym momencie kłopot generują.
Uprzedzając, nastawy temperatury nie mają wpływu na przepływ płynu przez nagrzewnicę. W celu odpowietrzenia należy jednak wyłączyć na panelu automat, w przypadku manuala temperatura na min., AC OFF, wiatrak na 0 - szybciej nastąpi proces podgrzania, nie będzie przeszkadzał wiatrak na chłodnicy z powodu AC.
Nie ma żadnych kraników. Kiedyś tak było.
Jesteś pewien? Coś mi świta, że jest zawór albo śruba spustowa gdzieś w dolnej części chłodnicy.
krowka1978
03-03-2022, 14:47
Jesteś pewien? Coś mi świta, że jest zawór albo śruba spustowa gdzieś w dolnej części chłodnicy.
Niekoniecznie. W GP/EVO jest, w tym w MultiAir/T-Jet. W 500X, czy Tipo niekoniecznie. U mnie w pincecie nie ma, właśnie przymierzam się do rozrządu więc oglądałem chłodnicę lustrem - jedyna możliwość to odpięcie szybkozłączki dolnego węża chłodnicy i wyczepienie z króćca (tak też jest w wykazie czynności przy zmianie płynu). Praktycznie tak samo jak kiedyś w UNO - niestety pod spodem jest rura do intercooler'a, potem zderzak, więc trzeba się postarać, żeby wszystkiego nie pozalewać. Słabe to. W UNO pod króćcem widać było glebę, więc płyn leciał prosto do miski nie zalewając czegokolwiek pod wężem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W TIPO jest tak samo, szybkozłączka.
JackTheNight
03-03-2022, 15:14
W Tipo jest korek spustowy do spuszczania
plynu chłodzącego. Znajduje się na dole w rogu chłodnicy od strony akumulatora.
krowka1978
03-03-2022, 17:53
W Tipo jest korek spustowy do spuszczania
plynu chłodzącego. Znajduje się na dole w rogu chłodnicy od strony akumulatora.
W T-Jet też?
W 1.4 16v w dokumentacji o korku spustowym jest, ale nie w T-Jet, o którym jest w tym wątku.
W MA zrobiłem dodatkową inspekcję telefonem - korka brak, nie widać go, czyli jest niestety zgodne z dokumentacją. W T-Jet wszystko na to wskazuje, że jest to samo.
JackTheNight
03-03-2022, 21:07
Masz rację, w 1.4 95 jest korek spustowy płynu, bo z niego korzystałem przy wymianie rozrządu i pompy,
a w 1.4 T-Jet nie ma korka, za to jest szybkozłączka i nie wiem czasem czy ta szybkozłączka nie jest lepsza od tego korka.
Pewnie jeszcze potem czeka na niego odpowietrznik na wezu idacym do nagrzewnicy.
Nie ma odpowietrzników na wężach. Jest tylko odpowietrznik chłodnicy.
krowka1978
08-03-2022, 03:26
a w 1.4 T-Jet nie ma korka, za to jest szybkozłączka i nie wiem czasem czy ta szybkozłączka nie jest lepsza od tego korka.
Brak korka jest kpiną. Poległem na próbie rozłączenia szybkozłączki - zassała się, że nie idzie ruszyć. Dobrze się złożyło, że pozostałością po wymianie turbiny jest opaska skręcana na rurze wychodzącej z szybkozłączki. Dzięki temu mogłem bez problemu wyczepić rurę przy okazji zalewając wszystko płynem chłodniczym, zanim skierowałem rurę w kierunku miski pod samochodem. Jako, że rura idzie do góry resztę płynu wyciągałem strzykawką. W dzień dalsza rozbiórka do paska, jest już bliżej niż dalej.
Nie ma żadnych badziewnych odpowietrzników do nagrzewnicy
To napisz, ze w Tipo T-Jet nie ma
które tylko w pewnym momencie kłopot generują.
a nie tworz teorii w stylu pana henia z ciemnej stodoly, ktory wali ogrzewanie na maks i dusi po wezach przez 5 minut, uwazajac ze przeciez wszystko jest ok i gotowe.
krowka1978
10-03-2022, 14:57
a nie tworz teorii w stylu pana henia z ciemnej stodoly, ktory wali ogrzewanie na maks i dusi po wezach przez 5 minut, uwazajac ze przeciez wszystko jest ok i gotowe.
Heniek ze stodoły to sam jesteś - będzie mnie jakiś zza klawiatury typek partaczem nazywał! Wypraszam sobie!
Specjalnie nie napisałem, wiedziałem że nie darujesz sobie uprzejmości. Miałem do czynienia z odpowietrznikami nagrzewnicy na wężach w Pugu 206 - nigdy więcej żadnego auta z tym czymś. Żeś taki cwany i wygadany, wydziamgany, to dopowiedz na forum z czym był problem po odkręceniu cwaniaczku :mad: Dobrze, że po nowe węże nie musiałem zapier....ć, bo lało się jak z dupy sraczka :mad: Wymiana tych węży - od razu na złom oddać - ciężkie do zrobienia w tym bolidzie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a nie tworz teorii w stylu pana henia z ciemnej stodoly, ktory wali ogrzewanie na maks i dusi po wezach przez 5 minut, uwazajac ze przeciez wszystko jest ok i gotowe.
Ps. Ku Twej wiadomości. W naszych bolidach (TIPO, Grande Punto, 500X) ogrzewanie na maksa nic nie da, a wręcz pogorszy proces odpowietrzania układu. Domyśl się dlaczego. A i klimę należy wyąłczyć.
będzie mnie jakiś zza klawiatury typek partaczem nazywał!
To jest wlasnie twoj problem. Nie czytasz ze zrozumieniem. Napinasz sie i wszedzie widzisz atak na swoja wspaniala osobe:lol:
wiedziałem że nie darujesz sobie uprzejmości.
Uprzejmosci sa dla ludzi normalnych. Dla ciebie sa tylko "uprzejmosci".
Wielokrotnie zwracano ci na tym forum uwage, zebys zmienil ton swoich wypowiedzi. Ton pogardliwy, zlosliwy i agresywny. Napinasz sie, rozstawiasz ludzi po katach, obrazasz. Tylko ty jeden rzucasz sie tak negatywnie w oczy na tym forum. Pomysl o tym, nabierz troche dystansu i nie traktuj innych jak wrogow.
Miałem do czynienia z odpowietrznikami nagrzewnicy na wężach w Pugu 206 - nigdy więcej żadnego auta z tym czymś.
Zastanow sie troche, kogo interesuje twoj zdezelowany 206 na forum Fiata? Moze zrobiles cos glupiego, moze miales odpowietrznik z francuskiej plasteliny, nie wiem. Kogo to tu obchodzi?
Żeś taki cwany i wygadany, wydziamgany, to dopowiedz na forum z czym był problem po odkręceniu cwaniaczku
Ty masz jednak jakis problem emocjonalny albo po prostu jestes stukniety:roll:
A we Fiacie otwierasz obydwa odpowietrzniki (jesli wystepuja), zeby mozliwie duzo starego plynu zeszlo. Przed napelnieniem ukladu upewniasz sie, ktory odpowietrznik jest nizej i pierwszy bedzie pelen. A jak nie widzisz, to otwierasz manual serwisowy i masz to czarno na bialym opisane.
Problemu po odkreceniu nie ma zadnego, gluptasku, i nie tworz tu znowu wrazenia, ze rozbierasz prom kosmiczny.
Ku Twej wiadomości. W naszych bolidach (TIPO, Grande Punto, 500X) ogrzewanie na maksa nic nie da, a wręcz pogorszy proces odpowietrzania układu. Domyśl się dlaczego. A i klimę należy wyąłczyć.
Ku twojej wiadomosci, wymienialem w iksie termostat, wiec sila rzeczy musialem rowniez dolac plynu i odpowietrzyc uklad. Manual serwisowy mam. Dlatego twoich fantazji i niestworzonych teorii nie kupie.
krowka1978
13-03-2022, 16:56
Dlatego twoich fantazji i niestworzonych teorii nie kupie.
Krótko podsumuję - mam to w dupie.
Ps. Ciekawe, że nic w temacie paska rozrządu nie pouczułeś w odpowiednim wątku :food: Swoją drogą też to w dupie będę miał -bo zrobione z serwisówką, zgodnie ze sztuką.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zastanow sie troche, kogo interesuje twoj zdezelowany 206 na forum Fiata?
Przynajmniej nie był walony jak Twój X ściągnięty jako amerykański odpad, ładowany do kontenera widlakiem - kijem tego szrota bym nie tknął :tongue
co ile wypada wymienić płyn chłodniczy?
co ile wypada wymienić płyn chłodniczy?
pomożecie? ;)
JackTheNight
30-03-2022, 21:36
pomożecie?
Podczas wymiany rozrządu i pompy wymieniam płyn chłodniczy.
Możesz sprawdzić jego wartość takim małym urządzeniem do tego przeznaczonym co pokazuje jego temp. zamarzania. Jeśli ma wartość ok -30* do -35* to osobiście ja bym go nie wymieniał. Chyba że tak jak pisze JTN gdy grzebiesz przy pompie lub przy ukł chłodzenia to wtedy by należało wymienić....
Ile praktycznie litrów wchodzi do układu chłodzenia w 1.4 t jet. Wg książki wchodzi 5 l , a ja zlałem 3 litry. Co z resztą, czegoś tu nie rozumiem. Zlane dolnym wężem.
Zacznij odpowietrzać to wciągnie jeszcze sporo. No i może nie wszystko zlałeś.
Odpaliłbym auto na wolnych obrotach z otwartym korkiem od zbiorniczka, tylko trzeba uważać aby cofka się nie zrobiła, żeby nagromadzone powietrze w układzie nie wypchnęło płynu przez zbiornik
Wyleciało 3 litry, to gdzie są jeszcze brakujące 2.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.