PDA

Zobacz pełną wersję : Ciężko odpala jak dłużej postoi - 2.0mjet



Martini
07-02-2022, 10:38
Cześć, problem z bravo 2.0 multijet 165KM, 2009r, 240tyś najechane. Ciężko odpala na zimnym jak postoi powyżej 4-5h. Niezależnie od temperatury czy jest -2C czy + 20C trzeba długo kręcić. Po pierwszym odpaleniu później odpala za każdym razem dobrze. Auto nie kopci, w czasie jazdy nie ma żadnych problemów, nie szarpie. Auto kręci po 15-20s zanim odpali, zauważyłem że jak odpalam na wciśniętym pedale gazu to łapie z 2-3s szybciej.
Co już zrobiłem:
-Akumulator naładowałem - brak poprawy
-Wyczyściłem punkty masowe - brak poprawy
-Podmiana akumulatora na inny z 1.9jtd - brak poprawy
-Wymieniony wszystkie 4 świece + sprawdzony przekaźnik - brak poprawy
-Filtr paliwa jest świeży, odpowietrzyłem zaworkiem - brak poprawy
-Żadnych błędów w Mesie, DPF wypala się prawidłowo + wymusiłem wypalanie w mesie
-Sprawdzone w MES korekty wtrysków wszystkie 4 w granicach odchyłu +/-0,80
-Wymieniłem oringi na przelewach + wszystkie przewody gumowe
-Wymieniłem pompę paliwa w baku - brak poprawy
-Wymieniłem czujnik temp. wody - brak poprawy
-Wyczyściłem przepływkę i map sensor - brak poprawy
-Podmieniłem czujnik ciśnienia na listwie CR - brak poprawy
Rozrusznik kręci dobrze, pod maską żadnych wycieków paliwa, żadnego zapocenia, nic a nic. Wokół wtrysków też czyściutko podkładki miedziane nie przepuszczają.

Co dalej bo już mi się pomysły kończą?
Dodam jeszcze że w aucie na wykończeniu jest 2masa, ale to nie ma raczej związku z odpalaniem.

malutki1989
07-02-2022, 13:58
Jedno rozwiązanie jeszcze.
Przekręć kluczyk na zapłon, ale nie odpalaj, poczekaj, aż pogasną kontrolki i pompa w baku skończy pracować, wyłącz zapłon i wtedy odpal tak jak zazwyczaj.
Jeśli odpali lepiej, to rozwiązania są dwa, jedno, to uszkodzony przekaźnik świec, który nie informuje o tym sterownika komputera albo przewody (w moim przypadku były przewody) lub drugie, pompa z baku przepuszcza, nie ładuje odpowiedniego ciśnienia startowego, wtedy też przewody paliwowe warto by sprawdzić.

Braval
07-02-2022, 19:26
Pompa CR...dla testu odepnij czujnik temp. wody.Temat walkowany na forum i mamy rozwiązanie.:mad:

Martini
08-02-2022, 00:18
Jedno rozwiązanie jeszcze.
Przekręć kluczyk na zapłon, ale nie odpalaj, poczekaj, aż pogasną kontrolki i pompa w baku skończy pracować, wyłącz zapłon i wtedy odpal tak jak zazwyczaj.
Jeśli odpali lepiej, to rozwiązania są dwa, jedno, to uszkodzony przekaźnik świec, który nie informuje o tym sterownika komputera albo przewody (w moim przypadku były przewody) lub drugie, pompa z baku przepuszcza, nie ładuje odpowiedniego ciśnienia startowego, wtedy też przewody paliwowe warto by sprawdzić.

Przekręcanie kluczyka nawet kilka razy nic nie daje, odpala tak samo źle. Wymieniałem pompę paliwa co prawda na używkę ale sprawną z rozbitego auta które odpalało i bez zmian. Przewody przeglądnąłem żadnych zapoceń, wszystkie złączki trzymają dobrze. Postaram się jeszcze podmienić przekaźnik świec w tym tygodniu i dam znać. Dzięki za zainteresowanie :)

Pompa CR...dla testu odepnij czujnik temp. wody.Temat walkowany na forum i mamy rozwiązanie.:mad:
Czujnik temperatury mam nowy, auto postoi teraz przez noc to jutro rano go odepnę i sprawdzę. Jaki ma związek czujnik temp z pompą CR? W mesie sprawdzałem na starym i nowym czujniku pokazuje temperaturę wody na zimnym aucie zbliżoną do temp. zewnętrznej, a na nagrzanym aucie 90C więc teoretycznie nie świruje. Dzięki za zainteresowanie :)

Martini
08-02-2022, 11:04
Tak to wygląda na odpiętym czujniku:

https://www.youtube.com/watch?v=r0l08F1Vp90

Czyli pompa CR do wymiany, dam przy okazji do wyczyszczenia/zregenerowania rozrusznik.

Braval
08-02-2022, 20:15
Masz wszystko w dziale "bravo" leniuchu
https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/1-9-jtdm-ciezki-rozruch-44792/