Zobacz pełną wersję : Fiat Brava_ELX 100 16v
Doszedłem do wniosku że mojej Bravie, która zostaje ze mną na długo poświecę nowy temat :)
Brava właśnie wróciła do mnie od mechanika z podstawowych prac i w końcu mogłem zrobić zdjęcia całej trójce :)
Samo auto jest z 2001 roku, posiada silnik 1.6 w wersji już CF3, czyli takiej jaka potem bez większych zmian trafiła do Stilo. Auto jest bardzo dobrze wyposażone jak na Bravę i dużo jej nie brakuje do "full opcji"
Z "bajerów" to ma to:
- 4 szyby elektryczne
- fabryczny pilot w kluczykach
- podgrzewane siedzenia
- elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego
- 4 poduszki powietrzne
- spryskiwacze lamp
- klimatyzacja automatyczna
- radio CD
- tunel z podłokietnikiem
- tapicerka Blue Velvet
Brakuje jej do full opcji tylko szyberdachu, zmieniarki CD i skóry. Przy czym te 2 ostanie mam i zamontuje w dobrym momencie :) Prac przy nie będzie sporo, ale wszystkie bardziej estetyczne niż mechaniczne. Z mechaniki obecnie dolega jej to że trzeba wymienić trawersę oraz katalizator. Ale to jeszcze nie zagraża bezpieczeństwu. Poza tym wszystko jest już zrobione. Plany mam ogromne wiec będzie co pisać. Między innymi oryginalny spoiler, felgi 15' czy drewniana kierownica z gałką. Mam też nówki lampy i wiele wiele innych bajerków :D Doszedłem do wniosku że do auta będę montował tylko części które miała oryginalnie lub akcesoria z oficjalnego katalogu akcesoriów aby była jak najbardziej oryginalna. Punktem kulminacyjnym będzie odmalowanie całego auta :)
41449
41450
41451
41452
marek230482
21-01-2022, 21:17
Z tym lakierem to na bogato :)
Ambitne plany ;)
Co do oryginalnych elementów to drewniana kierownica i gałka to juz chyba przeszczep z AR? Może lepiej dać kierownicę ze sterowaniem z Marea HLX?
Może olistwowanie dać w kolor, jednoliciej będzie.
Klamki również polecam z Marea, oryginalnie w lakierze - nie będą parcieć.
Pod Panelem klimy masz tą szufladkę jednokomorową? W Marea były dwukomorowe z podziałem zapalniczka popielniczka. Do zmodyfikowania niezależne otwieranie bo fabrycznie otwierały się dwie na raz przy otwarciu popielniczki.
Może lifty maski zastosujesz?
Jakieś pierdołki mi jeszcze po MW zostały pewnie ;)
Albo 17" ze STILO :D
ochkarol
22-01-2022, 14:43
Oryginalne lampy przednie to porażka. Rozważ soczewki. Ja zamieniłem na soczewkowe Depo + Osram Night Breaker i różnica była kolosalna (robiłem wówczas 30 kkm rocznie).
Nie wiem czy były w Brava ori soczewki ale chyba nie.
Ambitne plany ;)
Co do oryginalnych elementów to drewniana kierownica i gałka to juz chyba przeszczep z AR? Może lepiej dać kierownicę ze sterowaniem z Marea HLX?
Może olistwowanie dać w kolor, jednoliciej będzie.
Klamki również polecam z Marea, oryginalnie w lakierze - nie będą parcieć.
Pod Panelem klimy masz tą szufladkę jednokomorową? W Marea były dwukomorowe z podziałem zapalniczka popielniczka. Do zmodyfikowania niezależne otwieranie bo fabrycznie otwierały się dwie na raz przy otwarciu popielniczki.
Może lifty maski zastosujesz?
Jakieś pierdołki mi jeszcze po MW zostały pewnie ;)
Albo 17" ze STILO :D
Co do kierownicy i gałki to żadne przeszczepy. Oryginalne części z katalogu akcesoriów do Bravy :-) mam katalog i naszukałem sie żeby zdobyć te części. Kierownice że sterowaniem mam w czerwonej i super sprawa, ale do tej nie wrzucę bo to już nie oryginał. Listwy w kolor też z tego powodu odpadają. Miałem plan żeby ją zrobić jak brazylijską Bravę HGT i wtedy listwy i kiera by były jak z Marei, ale zrezygnowałem z pomysłu. A co do schowka to tak, jest jeden cały, i mi się to podoba. Gniazdko 12v jest na tunelu za podłokietnikiem i jest to wg mnie lepsze miejsce.
Oryginalne lampy przednie to porażka. Rozważ soczewki. Ja zamieniłem na soczewkowe Depo + Osram Night Breaker i różnica była kolosalna (robiłem wówczas 30 kkm rocznie).
Nie wiem czy były w Brava ori soczewki ale chyba nie.
I tak i nie. Soczewki wyglądają lepiej i mam już 4 komplety w garażu. Będę robił pełna regenerację i przejściówkę na instalację żeby nic nie lutować i rozcinać. Ale jednocześnie mam też nowe zwykłe lampy. Co do świecenia to z moich 3 najlepiej świeca światła właśnie w tej, mimo że czerwona ma soczewki i też night breakery. Odbłyśniki są zużyte ale bez przebarwień jeszcze. Także soczewki po regeneracji do tej też wstawię, ale ostatecznie porównam co lepiej świeci na nowej lampie :-)
ochkarol
22-01-2022, 23:07
Kupiłem Brava jak miał 4 lata - więc o zużyciu lamp raczej nie było mowy. Świeciły tragicznie.
Jeszcze jak było sucho, dawało jakoś radę ale jak w nocy padał deszcz to była jakaś masakra.
Po roku jeżdżenia po nocach zmieniłem na soczewki - nie było porównania.
marek230482
23-01-2022, 10:03
Miałem kilka bravo 182 i zawsze soczewki, więc nie wiem jak świecą zwykłe. Ale nawet na ówczesnym forum BBM wszyscy jednogłośnie pisali że zwykłe lampy to beznadzieja.
No to ja mam narażone odmienne doświadczenia. Mając auto ze zwykłymi i auto z soczewkami, to na tę chwilę lepiej mi świeca zwykłe. Zakladammze.sytucka się zmieni jak zrobię odbłyśniki, ale wtedy porównam z nowymi zwykłymi i zadecyduje. Zresztą mając przejściówki instalacji, wymiana lamp zajmie mi 5 minut. Do jazdy i dla rzeczoznawcy zwykle, na zloty soczewki ;)
Soczewki fabrycznie były z tego co kojarzę jedynie w Marea ze spryskiwaczami. W Bravo/Brava co ciekawe spryski mogły być ale w parze ze zwykłą lampą.
Ja w soczewce miałem xenon 5000K i świeciło w miarę. Na fabryce nie było szału.
W BBM fajnie wyglądał jeszcze ten zestaw zegarów na lewym przednim słupku.
Soczewki fabrycznie były z tego co kojarzę jedynie w Marea ze spryskiwaczami. W Bravo/Brava co ciekawe spryski mogły być ale w parze ze zwykłą lampą.
Ja w soczewce miałem xenon 5000K i świeciło w miarę. Na fabryce nie było szału.
W BBM fajnie wyglądał jeszcze ten zestaw zegarów na lewym przednim słupku.
Dokładnie, soczewki tylko w Marei, i to też tylko wyższych wersjach wyposażenia. Wersja SX zwykłe, ELX/HLX soczewki.
spryskiwacze do Bravy, były tylko z pakietem Komfort w Polsce, do silników 80 16v i 100 16v, czyli właśnie tak jak mają moje obie bravy. Nie wiem jak było w innych krajach
41455
A jeszcze ciekawostka. Spryskiwacze do Marei są takie same ale niższe :-) dzięki temu troszkę lepiej wyglądają. 4cm różnicy na stole.
Tak spryskiwacze są niższe bo zderzak MW jest inny bardziej do przodu wysunięty.
Auto było niedawno u lekarza. I jest jeden problem. W zasadzie od początku był problemy wypadaniem zapłonów. Chodziło równo ale co jakiś czas było wyczuwalnie zadrżenie. U mechanika wymieniliśmy podstawowe rzeczy, czyli świece kable i cewkę. Pomogło ale nie było idealnie. Mechanik wziął się za dalsze sprawdzanie i pogrzebał przy rozrządzie. Co ciekawe na ustawieniu fabrycznym efekt występuje dalej. Na delikatnym przestawieniu auto chodzi prawie idealnie ale na rozgrzaniu delikatnie telepie budą. Teraz się zastanawiam co dalej. Czy iść w stronę wtryskiwaczy, czy wałków, bo chciałbym się tego drgania pozbyć.
marek230482
26-01-2022, 22:58
A kompresja?
krzysiek821
20-02-2022, 20:41
Bardzo ładna Brava :)
Muszę przyznać, że trochę zazdroszczę Ci tego wyposażenia ;)
Ja mam wersję STEEL z polskiego salonu i trochę mu brakuje do Twojego...
Jeżeli szukasz spoilera na tylną kalpę, to mam taki w kolorze srebrnym, który kiedyś odkleiłem z innej Bravy i chciałem go przemalować pod mój kolor, ale w międzyczasie kupiłem taki w moim kolorze i ten mi zalega w garażu.
Dzisiaj też odgrzebałem skrzynkę z gratami do Marea jakie mi zostały jak byś chciał do swoich Bravek. Dekielki lamp do soczewek ok 6 sztuk, szuflada zapalniczka popielniczka indywidualnie otwierane, obudowa kolumny kierownicy, panel klimatyzacji automatycznej, gumowe korytko pode korek wlewu oleju, rolka regulacji podświetlenia zegarów, halogen, korek wlewu oleju itd.
Bardzo ładna Brava :)
Muszę przyznać, że trochę zazdroszczę Ci tego wyposażenia ;)
Ja mam wersję STEEL z polskiego salonu i trochę mu brakuje do Twojego...
Jeżeli szukasz spoilera na tylną kalpę, to mam taki w kolorze srebrnym, który kiedyś odkleiłem z innej Bravy i chciałem go przemalować pod mój kolor, ale w międzyczasie kupiłem taki w moim kolorze i ten mi zalega w garażu.
A wiesz jaki ma kod? Bo mam nówkę spoiler prosto z Włoch, ale jak masz w moim kolorze to ten bym sobie zostawił ;)
krzysiek821
21-02-2022, 19:34
A wiesz jaki ma kod? Bo mam nówkę spoiler prosto z Włoch, ale jak masz w moim kolorze to ten bym sobie zostawił
Niestety nie wiem. Na tylnej klapie nie było naklejki od wewnątrz...
Jedyne co pamiętam,to że była chyba przedliftowa ;)
Mogę Ci oddać za darmo, jedynie koszt wysyłki po Twojej stronie ;) Chyba, że przyjedziesz osobiście, ale z Wrocławia do mnie masz jakieś 200 km.
Oto zdjęcia:
41596 41597 41598
41599 41600
Jak widać jest on w dwóch miejscach pęknięty - ja chciałem to poszpachlować i pomalować pod kolor, ale dałem sobie spokój, gdy znalazłem taki w kolorze.
Niestety odpada. To nie jest oryginalna lotka z linii akcesoriów ;) a mi zależy na oryginale. No i jeśli do malowania no to mam swoją tak czy siak do malowania. Dzięki za ofertę :-)
krzysiek821
21-02-2022, 20:55
Ok ;) choć wydaje mi się, że jest on jednak z linii akcesoriów, tylko z rynku holendrskiego lub belgijskiego. Od dołu jest wygrawerowana nazwa producenta i numer homologacji.
Sprawdzę to z ciekawości, zrobię fotkę i dam znać. Jest on idealnie dopasowany do lini klapy bagażnika i dotąd myślałem, że to element FIAT LINEACCESSORI ;)
Tak z ciekawości - ten katalog akcesoriów Masz w języku polskim ?
Jest on do Bravy przed czy po liftowej ?
Ja mam taki katalog z 1995r. i jest po niemiecku...
Dzisiaj też odgrzebałem skrzynkę z gratami do Marea jakie mi zostały jak byś chciał do swoich Bravek. Dekielki lamp do soczewek ok 6 sztuk, szuflada zapalniczka popielniczka indywidualnie otwierane, obudowa kolumny kierownicy, panel klimatyzacji automatycznej, gumowe korytko pode korek wlewu oleju, rolka regulacji podświetlenia zegarów, halogen, korek wlewu oleju itd.
Dzięki Zawaś, ale nic z tego nie potrzebne. Mam jedna całą na rozbiórkę więc to mam ;)
Ok ;) choć wydaje mi się, że jest on jednak z linii akcesoriów, tylko z rynku holendrskiego lub belgijskiego. Od dołu jest wygrawerowana nazwa producenta i numer homologacji.
Sprawdzę to z ciekawości, zrobię fotkę i dam znać. Jest on idealnie dopasowany do lini klapy bagażnika i dotąd myślałem, że to element FIAT LINEACCESSORI ;)
Tak z ciekawości - ten katalog akcesoriów Masz w języku polskim ?
Jest on do Bravy przed czy po liftowej ?
Ja mam taki katalog z 1995r. i jest po niemiecku...
Możliwe że w salonach sprzedawali dodatki jeszcze inne. A katalog mam też niemiecki z wersji przedliftowej. Ale lotka była ta sama, nawet po 3 brazylijskim lifcie :) Kupiłem właśnie tą z katalogu.
41608
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A swoją drogą mogę się pochwalić innymi akcesoriami jakie doszły ze słonecznej Hiszpanii :)
Udało mi się kupić kiedyś czarną końcówkę wydechu z lini akcesoriów, ale w praktyce jest brzydka. Więc polowałem na chromowaną i oto jest :)
Z gałką inna historia bo kupiłem jakiś czas temu kierownicę i gałkę w zestawie używane. Ale okazało się że gałka jest niekompletna, ale udało mi się wyrwać nówkę sztukę. Teraz zostało kierownicę odnowić tylko pod kolor i będzie piękny zestaw :)
41609
marek230482
23-02-2022, 21:04
Nieźle. Ta gałeczka prezentuje się niezwykle fajnie.
Jestem po długich rozmowach i swoich przemyśleniach i narysowały mi się dwie drogi rozwoju mojego projektu.
1. Dopieszczać Bravę i utrzymywać ją w stanie fabrycznym, wraz z fabrycznymi dodatkami i celować na przyszłość w żółte tablice i fajne auto na spotkania motoryzacyjne.
2. Darować sobie żółte tablice i zrobić swapa na silnik 2.0 z Bravo lub Marei. Oczywiście wszystko jakby z fabryki wyszło bez żadnych "tuningów". Mając dawce jest to bezproblemowa operacja. A przy okazji można dużo rzeczy zrobić wymienić itp. Ta opcja mnie kusi bo przy podliczeniu kosztów zrobienia porządku z obecnym silnikiem i osprzętem (szpilki kolektora, katalizator + wydech, klimatyzacja) to koszt jest taki jak całego dawcy :) A 150 koni to jednak 150 koni w fajnym lekkim aucie :)
marek230482
24-02-2022, 18:15
SWAP :food:
No to korzystając że jestem już w domu to mogę co nieco o dawcy napisać. Kupiłem dziś Maree Weekend, jak wiadomo z 2.0, w wersji CF 2. Gdyby nie silnik to w życiu nie wziąłbym tak zapuszczonego auta.... Do środka to lepiej nie wchodzić w czystym ubraniu. Wszystko jest brudne i się klei :/ Różne plastiki połamane. Blacharsko niby trzyma się kupy ale progi zrobione tak że sam bym chyba to lepiej zrobił. Plastikowe nadkola blachowkrętami do błotników zamocowane. Brak uchwytów do mocowani bagażu więc w bagażniku dziury na wylot. Oczywiście klar złazi wszędzie itp itd. Mechanicznie jest lepiej. Tylko hamulce do kitu, tył nie łapie a przód wibruje. Ale za to silnik działa jak trzeba. Nie stuka, trzyma obroty i pięknie się wkręca. Gdyby nie opony prawie 8 letnie to bym coś poszalał, a tak to jechałem do 100. Wyżej się już huk i wibracje robiły.
Ale są też plusy inne :D Auto wziąłem bo jako dawca się sprawdzi. Z tej Marei do mojej Bravki trafia następujące rzeczy:
- SILNIK! :D
- cały osprzęt oczywiście
- zderzak przedni (pod brazylijskie HGT)
- błotniki przednie (długie kierunki)
- hamulce przód i tył (oczywiście po regeneracji)
- fabryczny alarm
- mechanizm wycieraczek ze wszystkim co trzeba (po psiknięciu płynem zmywają same) w żadnej moje Bravce to nie działa :(
- elektryczny fotel! :D
Z fotelem będzie zabawa. Mam małe z tym puzle. Mam następujące fotele:
- przedliftowa skóra bez poduszki, bez ogrzewania, z ręczna regulacja lędźwi
- poliftowe z poduszką, walnięte ogrzewanie, i elektryczna regulacją lędźwi, złamana regulacja wysokośći
- poliftowe bez poduszki, z ogrzewaniem i bez poduszki, bez regulacji lędźwi
- Marei poliftowe, z poduszką, bez ogrzewania, i elektryczna regulacją lędźwi, elektryczna regulacja wysokości
Z tego chce zrobić misz masz. Bazę biorę ze skórzanych, mają cały stelaż, są najmniej zużyte. Ściągam tapicerkę, ściągam gąbki, demontuje ręczną regulacje lędźwi i montuje: elektryczne regulacje lędźwi, elektryczną regulacje wysokości, poduszkę powietrzą. Gąbki siedziska daje ze skórzanych a oparcia z wersji z poduszką. Na to maty grzewcze i można zakładać skórę z dociętym otworem pod poduszkę. Plan ambitny :D
A poza tym skoro zapadła decyzja o malowaniu całości, to myślę nad kolorem. Ale chyba zostanę przy tym co jest bo wtedy nie trzeba paru miejsc malować. Np wewnętrznych rantów drzwi.
41707
marek230482
17-03-2022, 21:50
Gratuluję. Ale będziesz miał fajną zabawę :D
Udało mi się zdobyć grala :-) mianowicie kolanko między przepływomierzem, rezonatorem, a przepustnicą, w doskonałym stanie. To które mam w 2.0 jest w stanie agonalnym, ale będę chciał je wysłać do firmy co robią przewody na zamówienie z silikonu i możliwe że dolot zrobię na nowych rurach od filtra :-)
Sprawdzałem też kwestię VIS i widzę że elektrozawory są dostępne hurtem, więc w razie czego nie ma problemu :-)
Zaczynam przymierzać się do pierwszych prac rozbiórkowych przed lakiernikiem, więc jak tylko posprzątam garaż żeby mieć miejsce zacznę jakieś fotorelacje. Natomiast w tym temacie postanowiłem że sam też wyciągnę silnik i albo kupię żurawia, albo postaram się pożyczyć na kilka dni.
Rozglądałem się za wariatorem i widzę że to ciężki temat.... Wręcz wartości auta... Dobrze że na razie mam sprawny ale tego nie sprawdziłem przed zakupem 2.0...
marek230482
01-04-2022, 18:28
No niestety. Też mam ten problem w gtv. Na razie jest ok ale jak padnie to umarł w butach :D
No niestety. Też mam ten problem w gtv. Na razie jest ok ale jak padnie to umarł w butach :D
Do AR jest zdecydowanie łatwiej dostać. Kosztuje co prawda sporo ale jest. Natomiast do fiatowskiego 2.0 i to tego konkretnego, to tylko jeden na eBayu za 3600zł! Jeśli mówimy o nowym. Ale widzę że są też firmy regenerujące więc jest nadzieja na przyszłość. Zawsze można wyrobioną zębatkę dać specjalistom od części robionych na zamówienie. Podejrzewam że koszt byłby mniejszy niż 3600...
marek230482
02-04-2022, 10:47
Lata temu miałem w rękach nie raz rozebrany wariator. Szczerze nie wyobrażam sobie jak można takie elementy "dorobić". Więc bym nie pokładał nadziei w jego naprawie. Nie będzie pukał, nie będzie przepuszczał oleju ale na jego fabryczne zdolności to bym nie liczył. Równie dobrze można go spiąć na sztywno. Będziesz miał trochę mniej mocy. Podejrzewam że po tych regenerowanych też fabrycznych osiągów nie będzie.
W 2,4 z kappy i abatha jest ten sam wariator?
Lata temu miałem w rękach nie raz rozebrany wariator. Szczerze nie wyobrażam sobie jak można takie elementy "dorobić". Więc bym nie pokładał nadziei w jego naprawie. Nie będzie pukał, nie będzie przepuszczał oleju ale na jego fabryczne zdolności to bym nie liczył. Równie dobrze można go spiąć na sztywno. Będziesz miał trochę mniej mocy. Podejrzewam że po tych regenerowanych też fabrycznych osiągów nie będzie.
W 2,4 z kappy i abatha jest ten sam wariator?
2.4 ma to samo wg Epera. Mój plan jest szukać sobie używek na zapas w dobrych cenach i niech leżą na półce. Podobnie silniczkiem od VIS jest ;)
A co do regeneracji i dorabiania to jestem dobrej myśli. Jesteśmy na etapie kiedy pierwsze auta, powiedziałbym nowoczesne, zaczynają stawać się zabytkami. Więc będzie coraz więcej firm które zajmą się dorabianiem rzeczy na zamówienie dla zabytkow. A przynajmniej na to liczę. Zwłaszcza jeśli mówimy o czysto mechanicznych rzeczach. A wariator to też nie jest tylko do koncernu fiata ograniczony ;) dany radę.
Pierwsze prace rozpoczęte. Jeszcze nie dokonuje rozbiórki auta, ale zdemontowalem panele z tapicerką z boczków które miałem z moich 80. Łatwiej byłoby całe boczki przełożyć, wiadomo, ale różnica w kolorze plastików jest za duża. Dlatego panele że skórą wkładam do poliftowych boczków aby wszystko się zgadzało :-) w końcu też zobaczyłem dobrze różnice w boczkach z marei i bravy. Wcięcie pod uszczelkę i kolor delikatnie inny.
41881
41882
marek230482
15-05-2022, 11:58
Dobrej jakości jest skóra w BBM? Porównywalne z alfami z tamtych lat?
Jadąc po czerwona bravę, miałem wiele wątpliwości. Bo jednak ta skóra była najpóźniej z okolic 1998. I nie wiedziałem ile jeździła. Ale jak zobaczyłem ją na żywo to się mile zaskoczyłem. Nie jest spękana, dziurawa czy przetarta. Wrzucę jutro fotki fotela kierowcy. Wygląda na używany, ale nic nie zniszczony. :-) Więc mogę ocenić pozytywnie. Ale z durgiej strony, jest to pierwsza skóra jaką widzę w Bravie. W Marei skóry które widziałem zawsze były tragiczne. Ale tam też była sztuczna skóra. Nie mam pewności jaka jest z niej Bravki, możliwe że też sztuczna. Czas nam pokaże :-)
Tak oto wygląda 24 letni fotel kierowcy. Nie mam pojęcia jaki przebieg.
41886
marek230482
16-05-2022, 21:11
To jest raczej naturalna skóra. Sztuczna się tak nie marszczy. A poznasz na pewno jak zobaczysz ją od środka. Sztuczna jest na materiale/siatce. Naturalna będzie "mechata" jak nubuk :)
Narazie dalej trwają prace przygotowawczo koncepcyjne.
Problem jaki mi wyszedł że nie doczytałem wcześniej wszystkiego. Planowałem na Bravkę wsadzić felgi 15, motylki siedmioramienne, takie jak bywały w Bravo Suite, czy Brava HGT, czy tez po prostu jako opcja w Bravce. Ale nie wejdą one na zaciski od 2.0. Co mnie zaskoczyło to fakt że Brava HGT ma tarcze 257 wentylowane, a nie 285 jak ma Bravo HGT czy Marea 2.0. Spodziewałem się że wersja 132 konna będzie mieć też większe tarcze i te felgi podejdą. Ale jednak nie, więc to burzy moja koncepcje. Mam 2 rozwiązania. Pierwsze to montaż zacisków które mam od Marka, bo to są dokładnie te co były w Brava HGT jak i JTD i pierwotne felgi. Albo montaż lepszych hamulców i polowanie na felgi z Bravo HGT, Fiata Coupe lub założenie beznadziejnych felg fabrycznych od Marei. Skłaniam się obecnie ku felgom z Bravo lub Coupe ale ich w ogóle nie ma dostępnych. Może będę zmuszony kupić coś niefabrycznego, czego chciałem uniknąć :/
Natomiast klaruje mi się sytuacja z kolorem i będę robił dwie próbki. Bedę testował na lusterkach Beż Cognac 705/a z Bravy oraz Pomarańczowy Margarita 516 z Bravo. Ewentualnie zostaje Szary Steel.
Dodatkowo w środę jadę po fajne graty :) Jak kupie to się pochwalę.
marek230482
26-05-2022, 21:49
A może dystans załatwi sprawę?
A może dystans załatwi sprawę?
Być może. Będę jeszcze liczył ET, ale do tego i tak potrzebna jest średnica wewnętrzna felgi w odpowiednim miejscu żeby mieć pewność. A za błotnik nie wyjadę...
Felgi do wersji 2.0 mają ET 49, co ciekawe felgi 15 motylki mają ET40, więc wynika że są bardziej odsunięte od zacisku. Szerokość jest ta sama 6J. Więc chyba zaryzykuje. Ostatecznie wsadzę dystanse jeśli felga pozwoli, albo zrobię na hamulcach od JTD i jak kiedyś uda mi się złapać felgi to wymienię na zaciski od 2.0. JTD z mniejszymi zaciskami waży tylko pasażera mniej, więc może nie będzie tragedii w hamowaniu.
Rozwiązałem właściwie mój dylemat z felgami. Postanowiłem kupić 16' z brazylijskiej Marea Turbo :) Na zacisk wejdą, 16' więc super że większe, a felgi z pokrewnego modelu to i spełniają moje wymagania.
41948
Dziś w końcu zainaugurowałem prace rozbiórkowe. Zrobię pożegnalne fotografie, bo Brava już nie wróci do tego wyglądu i koloru ;)
41961
Założyłem dziennik prac gdzie zapisuje poszczególne zdemontowane części, numery, kolejność, oraz notuje ewentualne ubytki w spinkach czy śrubach lub po prostu że część jest uszkodzona i trzeba kupić nową.
Narazie udało mi się dziś zdemontować:
- wszystkie plastiki i tapicerki bagażnika,
- nakładki progowe
- konsolę środkową i ramkę licznika
Niestety oczywiście ruda się pojawia, ale całe szczęście tylko powierzchowna. Dziur nie ma :-)
41962
No i sobie wykrakałem.
41965
marek230482
22-06-2022, 22:59
To widzę że jednak lecisz z tematem. To jaki kolor wpadnie? A takimi małymi ilościami rdzy to się nie przejmuj. Zapaćkaj czymś hamującym rdzę (np tym co się w profile ładuje) i tyle. I tak auto Cię przeżyje :)
Zawiozłem dwa lusterka do znajomego lakiernika i ma mi pomalować na dwa kolory które zwróciły moją uwagę.
Jeden to Beż Cognac, z palety Bravy po FL a drugi to Pomarańcz Margarita z palety Bravo po FL.
Jak dostanę lusterka to wrzucę :-)
Swoja drogą jestem w trakcie rozpisywania wszystkich modyfikacji i planowania zakupów dalszych. Np.
Zakupiłem już całe BOSE z Lybry SW, głośniki w słupki tylne wchodzą bez modyfikacji, w drzwi także poza małym dystansem. Musze jakoś tylko przenieś tweetera w oryginalne miejsce bo w Lybrze tweeter jest zamontowany jako osobny głośnik na grillu przed głośnikiem drzwiowym. Specjalnie kupiłem zestaw z SW bo subwoofer ładnie się zmieść we wnękę błotnika w bagażniku i jak dobiorę wykładzinę to nie będzie widać wiejskich modyfikacji :) Radia zarówno 182H3 jak i H4 maja wyjścia na wzmacniacz. Wiec wszystko powinno ładnie zadziałać, zwłaszcza że auto będzie porządnie wygłuszone. Nie wchodzę w dyskusje że jak mam auto wydłubane to mogę coś lepszego. Wiem że mogę, ale nie chcę. BOSE gra dla mnie ładnie a nie zależny mi na mocy.
Bedę także montował tempomat z Alfy 156. Oryginalna manetka z Marei to rzecz legendarna, ale ze 156 pasuje wizualnie dobrze. Aby to zadziałało wsadzony zostanie sterownik ECU z Lybry. Jedyne co będę działa to znalezienie kogoś lub firmy jakiejś która mi na Mercardorze w brazyli, kupi licznik z Marei 2.0 aby miał kontrolkę tempomatu :) (a swoją drogą jest ładniejszy) Czaiłbym się też na radio Visteona z CD :D
Zamontuje też na pewno czujniki parkowania w listwie na zderzaku z tyłu, ale takie maksymalnie dyskretne, oczywiście malowane.
A i z najważniejszej rzeczy. O ile mam ładna drewniana kierownicę z katalogu akcesoriów Bravy, to nie ma ona sterowania. Na innej śmieciowej testowałem i można do niej dołożyć sterowanie radiem z Lybry. Otwory pod kable są, kąty pasują do poduszki, kwestie tylko przymocowanie stałego. Ale doszedłem do wniosku że jednak skoro wizualnie robię bravę HGT, to muszę mieć kierownicę z Marei z oryginalny sterowaniem. Stąd znajomy stolarz zrobi mi z jednej z moich skórzanych kierownic z multi funkcją, kierownicę pół drewnianą z katalogu Marei. Bedzie jak oryginał razem z czarnym paskiem :) Wszystko z dwóch kawałków drewna. Bedzie git!
marek230482
23-06-2022, 21:46
Nieźle, jestem w szoku :)
a tempomat? Przecież ori sterownik nie ma i nie miał takiej opcji. Z kolei z lybry nie zadziała bez przerzucenia wsadu. To jak to zrobisz?
Nieźle, jestem w szoku :)
a tempomat? Przecież ori sterownik nie ma i nie miał takiej opcji. Z kolei z lybry nie zadziała bez przerzucenia wsadu. To jak to zrobisz?
W CF2, czyli moim nie ma opcji tempomatu tak jak piszesz. W CF3 już komputer miał odpowiednie piny i można było kombinować z włączeniem opcji w ECU. Ale Lybra miała tempomat zawsze, także w CF2 :) Sam komputer jest identyczny 1 do 1 poza dodatkowymi pinami. inne piny to te same funkcje i sygnały. Montowany też w brazylijskiej Marei gdzie był tempomat. Więc chcę zrobić kilka testów. Oczywiście nie wiem czy to zadziała, ale w pierwszej kolejności po prostu wrzucę komputer z Lybry CF2 do siebie, z wyłączonym IMMO, i zobaczę czy to zabangla. Ewentualne problemy z samym silnikiem można rozwiązać strojeniem, ale raczej nie powinno być skoro to to samo od przepustnicy aż do kolektora wylotowego. Jak silnik nie zrobi problemów to wtedy zajmę się instalacją, 6 kabli, 4 z kompa, 2 ze sprzęgła i hamulca i powinno działać. Brak będzie kontrolki tylko niestety.
A jak nie to trudno, daruję sobie.
No i silnik pojechał. Poszło szybciej niż myślałem :-)
41979
Dostałem też próbki kolorów. No i faworyta już mam. Czyli 516 Pomarańcz Margarita po lewej.
41980
marek230482
02-07-2022, 01:11
Kolor będzie mistrzostwo świata.
Przez chwilę zastanawiałem się nad Giallo Ginestra, ale doszedłem do wniosku że to pasuje do Bravo HGT, podobnie jak Rosso. Najpierw zobaczyłem w prospekcie Beż Cognac, ale nie widziałem tego nigdzie na ulicy a na allegro części wyglądały źle, podobnie z tym Pomarańcz Maregerita. Stąd wydałem kasę i pomalowałem lusterka :)
A z postępów to komora już prawie pusta, zostalo serwo, pompa hamulcowa i instalacja. Niestety trzeba będzie kolumnę kierowniczą wyciągać bo otwór jest skorodowany. Już wiem że dłuższy odpływ będę musiał dać z podszybia bo fabryczny kieruje prawie w to miejsce wodę. Tak czy siak, bagażnik i silnik gotowe. Teraz czas na proces wnętrza i obejrzenie podłogi :)
41990
A jakby ktoś się kiedyś zastawiamy dlaczego auto pływa po jezdni i walczy z kierowcą, to poniżej jeden z możliwych powodów ;)
41991
marek230482
06-07-2022, 22:42
O kurde, nigdy nie widziałem taki zżartych sanek w żadnym aucie.
Sieeet...no kolor genialny. Zawsze doceniam odejście od typowych dzisiaj kolorów
Ciekawi mnie jak w takim kolorze będzie wyglądała Fiacina jak i nowatorska kierownica :)
Ciekawi mnie jak w takim kolorze będzie wyglądała Fiacina jak i nowatorska kierownica :)
W zasadzie to tak:
https://www.ebay.fr/itm/265716156268
Ale ze sterowaniem i cienkim czarnym paskiem na drewnianym wieńcu jak w Brava. :)
Prace dalej do przodu. Wyjechało już wnętrze i deska rozdzielcza, teraz zajmuje się opisywaniem spinek, wtyczek i powolnym demontażem instalacji elektrycznej. Jeszcze nie psuje sobie humoru i wykładzina jest na podłodze bo tak wygodniej się pracuje, ale wiem że jedna niespodziana mnie tam czeka :(
Za to zakupy mnie cieszą, właśnie doszedł do mnie zestaw zacisków na zapas, skompletowałem już wszystkie przewody powietrza i nową obudowę filtra. W garażu lezy kompleta głowica z kolektorem i co najważniejsze sprawnym VIS i wariatorem. Jest też sprężarka klimy, nowe przewody klimatyzacji, nowy grill, nowy prawy błotnik, nowa belka pod chłodnice i multum innych części, Zarówno nowych jak i używanych. Obecnie mam już 13 kartonów drobnicy wyciągniętych z auta oraz zakupionych. Wszystkie opisane :) A także dwa wielkie pudła i stos gratów które nie mieszczą się :D
Ogólnie model wybrałem na renowacje nieciekawy w powszechnym mniemaniu, ale frajdę robi mi ogromną :D Może to będzie kiedyś najlepiej zachowana Brava w kraju ;) Kto wie.
marek230482
14-07-2022, 22:53
To trzymam kciuki :)
Troszkę wymagało to kombinowania, ale udało mi się wyciągnąć belkę pod deską. Teraz nagrzewnica i instalacja elektryczna są na wierzchu do wyciągnięcia. Zostało już niewiele :-) te dwie rzeczy, pedały, wykładzina, no układ wydechowy, bak i bzdety w stylu przewodów paliwowych czy hamulcowych od spodu i jakieś wygłuszenia.
42019
No i pusto.
Została część środkowa wiązki i tylna, wybierak skrzyni, i jakieś spinki, klipsy itp. no i bak i układ wydechowy. I auto gotowe żeby jechać do blacharza. Rudej mało jak na to auto :-)
Mam tylko problem z izolacjami. Sama wykładzina ok, ale pod nią mamy jeszcze filce z masą bitumiczną a na grodzi tę pomarańczową izolacje z filcem. Zastanawiam się czym można ją zastąpić. Wiem że są oczywiście maty piankowe i bitumiczne ale myślicie że to wystarczy? Na grubość podpasuje? Nie mogę nic w necie znaleźć.
42029
Przy takim bebeszeniu do blachy zawsze się zastanawiam jak to potem się udaje ponownie zebrać do kupy. Przecież tego co zdemontowałeś musisz mieć kilka skrzyń. Jakoś to sobie opisywałeś? Sam nieraz się za coś zabierałem a po czasie już nie pamiętałem jak to było albo po złożeniu coś zostawało :P
marek230482
25-07-2022, 17:48
Ja przed pierwszym razem też tak myślałem. Potem się okazuje że to wszystko się pamięta :D
Zawaś, skrzyń nie, ale kupiłem dużo kartonów. ;)
A ogólnie to podstawą jest dokumentacja zdjęciowa, dodatkowo prowadzę dziennik i zapisuje co demontowałem. W nim też mam zapisane dokładne zawartości ponumerowanych kartonów. Każda część ma przyczepiony woreczek strunowy ze swoimi śrubami i uchwytami. A dodatkowo w przypadku instalacji stosuje kolorowe taśmy i taśmy malarskie gdzie oznaczam że np w tym miejscu jest spinka i opisuje jaka to spinka. Lub jaka wtyczka do czego jest. Jako że wszystko spod maski i 70% wnętrza wjedzie z Marei, to na Bracie trochę się jeszcze uczę. Już wiem że przy Mareii będę dodatkowo na zdjęciach umieszczał strzałki czy etykiety które potem będę opisywał. Ale z drugiej strony auta staną obok siebie i wiele rzeczy będę przekładał na żywo :-)
Zawaś, skrzyń nie, ale kupiłem dużo kartonów. ;)
A ogólnie to podstawą jest dokumentacja zdjęciowa, dodatkowo prowadzę dziennik i zapisuje co demontowałem. W nim też mam zapisane dokładne zawartości ponumerowanych kartonów. Każda część ma przyczepiony woreczek strunowy ze swoimi śrubami i uchwytami. A dodatkowo w przypadku instalacji stosuje kolorowe taśmy i taśmy malarskie gdzie oznaczam że np w tym miejscu jest spinka i opisuje jaka to spinka. Lub jaka wtyczka do czego jest. Jako że wszystko spod maski i 70% wnętrza wjedzie z Marei, to na Bracie trochę się jeszcze uczę. Już wiem że przy Mareii będę dodatkowo na zdjęciach umieszczał strzałki czy etykiety które potem będę opisywał. Ale z drugiej strony auta staną obok siebie i wiele rzeczy będę przekładał na żywo :-)
Na samą myśl o tym zalewa mnie zimy pot.
Kosztuje cię to multum czasu i pracy.
Jak skończysz to strach będzie wyjechać na ulicę przed dzwonem z czyjejś winy. Odpukać oczywiście.
I trzeba będzie cię oficjalnie zgłosić do F/I/A/T/A do odznaczenia :)
Ha, dzięki! :) Ale z medalem odpada, bo jednak zmiana silnika na taki który nie był w tym modelu i już można powiedzieć ze rzeźba:( A z dzwonem to racja, na pewno zrobię opinie rzeczoznawcy żeby potem walczyć o swoje w razie czego, ale tak czy siak dużo nie zyskam.
Muszę się pochwalić. Doszło bardzo ważne akcesorium :-)
42049
Auto ostatecznie oskubane ze wszystkiego. Wyjechała podsufitka i resztki instalacji. Na aucie zostało tylko zawieszenie, kolumna z przekładnią i linka do otwarcia bagażnika. A tak to blacha i szyby :) Gdzieś za tydzień jedzie na blacharkę.
Jakiś deadline, że tak zapieprzasz? :D
Jakiś deadline, że tak zapieprzasz? :D
Od wiosny czekałem na ten moment ;â ) dziś pojechała na roboty. Ruda zrobi papa. Jak wróci to składanie już bez pośpiechu :â -â )
42131
Ciekawe ile teraz waży ;)
marek230482
18-09-2022, 21:02
Widzę że robota idzie ostro.
A ten emblemat to chyba z drugiego końca świata?
Ale będzie szła ta bravka. I ten dźwięk..... Ja ciągle żałuję że sprzedałem swoje HGT
Ciekawe ile teraz waży ;)
Stawiam na jakieś 500-600kg. Leciutko daje się przetaczać, a poszła do góry jakieś 10cm przynajmniej.
Widzę że robota idzie ostro.
A ten emblemat to chyba z drugiego końca świata?
Ale będzie szła ta bravka. I ten dźwięk..... Ja ciągle żałuję że sprzedałem swoje HGT
Emblemat całe szczęście z Włoch przyleciał, ale jakbym miał możliwość kupowania na MercadoLivre to bym zakupu robił jak głupi. Na pewno zderzak tylny z późniejszych wersji Bravy HGT bym chciał (o ile ktoś by wysłał taki gabaryt) i Radio CD od Visteona by wpadło.
No i okazało się że progi do wymiany, a z zewnątrz nie było widać. Jak to się mówi: niby człowiek wiedział, ale się łudził..
Tak to niestety jest, jak już człowiek zacznie dopieszczać, to nagle wychodzi to i tamto.
Nie mniej jednak przyglądam się bacznie temu "projektowi". Chyba z sentymentu, bo sam miałem bravolota jako pierwsze auto (w tym samym kolorze).
Co do radia CD, pamiętam jak miałem Mare, to szukałem chyba z rok. W końcu się udało znaleźć, z Włoch, najwyższy model CD.... kurde to były czasy.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
CD w Marea mmmm miałem, plus zmieniareczka :) A jeszcze jak był Yatour to już całkiem było nowocześnie. I panel środkowy był od razu ładniejszy :)
marek230482
28-09-2022, 21:16
W tych autach tylko oryginał wyglądał. Nawet kosztem dźwięku :)
Widziałem że mam gdzieś zdjęcie.
Chętnie bym odkupił/znalazł Mare i pracował nad nie.
Niestety nie mam gdzie trzymać....https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220928/f2f3ebb37499c421ecc0a12a5b110d78.jpg
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Takie radia CD mam dwa, to są Grundiki ;)
Mi chodzi o takiego Visteona:
42180
Takie radia CD mam dwa, to są Grundiki ;)
Mi chodzi o takiego Visteona:
42180
Z tego co kojarzę to jest to wersja na rynek Brazylijski i osobiście jedynie kilkukrotnie je widziałem w sieci. Tak że blisko do świąt i jedynie prosić Mikołaja przy czym to może przewyższać jego możliwości ;)
Dziś gorsze wiadomości. Moja dawczyni, Marea, jest ciągle używana i ostatnio jak sobie nią dłużej pojeździłem to pojawił się dość znany problem w BBM. Mianowicie delikatne migotanie kontroli ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Niedługo będę zlewał olej to sprawdzę czy coś tam sobie pływa. Jak tak to ściągamy miskę i pooglądamy... Jak nie to zrobię pomiar ciśnienia, płukankę, wymianę filtrów oczywiście, czujnika ciśnienia oleju. Jeśli się okaże że silnik do roboty to no cóż, będę robił...
Tak się zastanawiam, czy to szło na Europę.
To nie jest na rynek Brazylijski?
Tam dłużej produkowano cześć modeli.
Już mnie kolega uprzedził. ;)
marek230482
01-10-2022, 10:16
To europejskie radyjko jest ładniejsze :D
Odnośnie silnika rain to nawet nie myśl o jakimś płukaniu..... albo panewki już wytarte albo pompa pada. Silnik na stół. Nie jeździj. Bo teraz jeszcze może wystarczy wymiana części. Ale jak będziesz jeździł dalej to moze niebawem obrócić panewę i będziesz miał koszty x2
Ja właśnie twin smarka w gtv robię.
Z silnikiem poczekam na to co będzie w oleju. Jak będzie czysty to wtedy działam dalej. Jak nie to sprawdzam panewki i stan cylindrów. Decyzja potem czy remont czy szukanie nowego dawcy z Lybry Marei czy innych.
marek230482
10-10-2022, 22:35
Czystość oleju o niczym nie świadczy. Musisz sprawdzić panewki. Jeżeli są ok i wał ok to szukasz powodu w pompie.
Generalnie nie odkładałbym tego. Teraz operacja może się zamknąć w kilku stówach. Później.... w kilku tysiącach.
Jak byś ten opał sprzedał to by starczyło jeszcze na pozłacanie karoserii ;)
marek230482
19-10-2022, 20:40
To grubo jedziesz. Tak grubo to ja żadnej alfy nawet nie robiłem :D
I już w kolor
42244
Drewno nie moje. U kolegi co robi Bravę ;â )
I już w kolor
Drewno nie moje. U kolegi co robi Bravę ;â )
Ale pozłacanie jest i tak widzę :D
Udało mi się ostatnio zdobyć ciekawa płytkę promocyjną do Bravy. Dobrze że moim drugim hobby są stare komputery to miałem na czym odpalić. Trochę filmików, rysunki techniczne, opisy wyposażenia w tym akcesoriów, konfigurator, historia fiata i wiele innych. Super sprawa. Coś innego niż też filmik La Scelta dostępny na YT lub VHS ;â )
42247
42248
marek230482
23-10-2022, 20:26
Niesamowite :)
Zaczynam działanie na dawcy. W pierwszej kolejności chce wydłubać wiązki elektryczne z wnętrza bo to pierwsza rzecz którą w Bravie będę układał po wygłuszeniu. No i po odsłonięciu blach w bagażniku pokazało się jaki z mareii jest sztrucel ;â )
42278
42279
Jakby co to będę miał części z HGT na sprzedaż ;â*) wpadł nowy dawca.
42297
marek230482
11-11-2022, 01:19
Łoooo Panie skąd go wyrwałeś? Szkoda na dawcę, czemu nie jeździsz?
Łoooo Panie skąd go wyrwałeś? Szkoda na dawcę, czemu nie jeździsz?
Na Olx był. Dużo szczegółów do zrobienia, np połamana ramka środkowa, błotnik jeden o zwykłej wersji, ale o dziwo rdzy dużo nie ma mimo że stał sporo na trawie. Alternator do wymianie, paski rolki itp. ale bez tragedii tak naprawdę. Niestety braki formalne uniemożliwiają jeżdżenie po drogach. Stąd los przesądzony.
W przód było bum?
Jakoś dawno temu, ale było naprawione, to co widać to brak ozdobnej ramki i brak zamka maski.
No i kilka fotek pacjenta. Na razie z tego co sprawdziłem silnik wydaje się ok :) Jak go sobie oglądam to mi go trochę szkoda. Oczami wyobraźni widzę już go uzupełnieniu ubytków, po polerce i regeneracji felg. No ale niestety, trzeba będzie zrobić co trzeba....
42333
42334
42335
marek230482
14-11-2022, 23:06
A czemu idzie na żyletki? Kurcze przytuliłbym jeszcze raz HGT :)
Wszystko idzie zorganizować ;)
A czemu idzie na żyletki? Kurcze przytuliłbym jeszcze raz HGT :)
Wszystko idzie zorganizować
Brak ciągłości umów. Brak DR.
Rozbieram sobie Maryśkę w tej chwili, bo do Bravki w pierwszej kolejności po wygłuszeniu trafi cała instalacja elektryczna i niestety jest to smutny widok. Dobrze to pokazuje co z autem może się dziać, zwłaszcza jeśli tak jak w tym przypadku jest naprawione po kosztach.
42417
42418
42419
42420
marek230482
13-12-2022, 21:04
Z drugiej strony pamiętaj że nic nie jest wieczne a Ty rozkręcasz auta które mają ponad 20lat. Przy czym to miały być i był "tanie auta". Tak więc nic dziwnego. Rzekłbym że nawet jest dobrze :D to kupno zdrowego jest bardziej dziwne :D
Jasne zgadzam się, ale bardziej chodzi mi o co innego. Marea tak na oko miała robiona podłogę jakieś 7-8 lat temu. Naprawa została przeprowadzano bardzo niechlujnie.
- pod pasażerem od spodu podłogi została przyspawa nowa blacha na dziury, co zrobiło przestrzenie między stara a nowa nawet na 2cm. Zabezpieczenie tylko powierzchowne i zaczęło to gnić od środka;
- pod kierowcą zrobione łaty, ale np łączenie progu z błotnikiem i grodzią zostało wycięte i zlepione, nie ma całego wewnętrznego poszycia progu. Dobrze widać to na 4 fotce
- w bagażniku i na błotnikach dużo łatek, całe łączenie wnęki koła i tylnej ściany było robione. Zostawione zostały niezaślepione dziury w bagażniku w miejscach gdzie powinny być gwinty od mocowań bagażu
- wszystkie izolacje w miejscach napraw zostały zerwanie i nikt nie nałożył nowych, dywanik pod pasażerem i kierowcą leżał bezpośrednio na podłodze, zamiast na 4cm izolacji biutumiczno-filcowej której resztki zostały tylko na tunelu środkowym
- instalacja elektryczna położona luzem bez mocowań
Trzeba bardzo nie dbać o dwoje bezpieczeństwo żeby zrobić w ten sposób naprawy. Teraz się to w rekach rozpada... To jest jednak rzecz wtórna. Bo nie zgadzam się że auto tanie to i powinno tak być. O ile Brava/Bravo ceny zaczynały od 30 000zł to Marea startowała od 40 000 do prawie 100 000zł w topowej wersji. To nie było najtańsze auto. Niestety technologia ta sama co wszystko na bazowej płycie Tipo i jej pochodnych. Zobacz na najdroższe auto na tej samej płycie, czyli Lancia Lybra która koroduje tak samo, a cenowo rozjazd ogromny. W zasadzie Tipo/Tempra/Coupe/155/146/145/GTV/Spider/Dedra/Delta/Bravo/Brava/Marea/Multipla/Lybra/156/147 wszystkie są na jednej płycie tylko najwyżej na jednej z jej 4 generacji. Dlatego ja uważam że te auta są skazane na korozje przez producenta i jego politykę ceną, ale niekoniecznie wynikającą z pozycjonowania danego modelu, tylko oszczędności po całości produkcji całej gamy. Dopiero Stilo/Delta/Bravo jako ostatnia 4 generacja płyty C-Platform/Type Two Platform/Type Three Platform zyskały dobre zabezpieczanie. Takie jest moje zdanie ;) Koniec dygresji :P
marek230482
14-12-2022, 21:02
Tak, zdecydowanie auta grupy fiata końca ubiegłego wieku miały problemy z korozją podłogi. Ale mnie bardziej gryzie to że nie było żadnych sensownych silników benzynowych. Albo ukręcały panewki albo.... ukręcały panewki :D albo nie jechały :P szukam jakiegoś ciekawego daily za saaba no i nie ma nic ciekawego z włoszczyzny nad czym bardzo ubolewam.
Tak, zdecydowanie auta grupy fiata końca ubiegłego wieku miały problemy z korozją podłogi. Ale mnie bardziej gryzie to że nie było żadnych sensownych silników benzynowych. Albo ukręcały panewki albo.... ukręcały panewki :D albo nie jechały :P szukam jakiegoś ciekawego daily za saaba no i nie ma nic ciekawego z włoszczyzny nad czym bardzo ubolewam.
Bo Panie Fiat to prekursor common-raila i DIESLEM JTD/MJTD stoi :)
Bynajmniej stał bo teraźniejszym pseudo eko terroryzmie się nie wypowiadam.
Tak, zdecydowanie auta grupy fiata końca ubiegłego wieku miały problemy z korozją podłogi. Ale mnie bardziej gryzie to że nie było żadnych sensownych silników benzynowych. Albo ukręcały panewki albo.... ukręcały panewki :D albo nie jechały :P szukam jakiegoś ciekawego daily za saaba no i nie ma nic ciekawego z włoszczyzny nad czym bardzo ubolewam.
Laguna II ph2 z 2.0T, lub jak większy budżet to Laguna III z tym samym silnikiem.
Laguna II ph2 z 2.0T, lub jak większy budżet to Laguna III z tym samym silnikiem.
Jak w automacie to skrzynie chyba tutaj nie są za trwałe. Elektryka też wariacje potrafi urządzać. Opinia zasłyszana od posiadacza Laguny II z rodziny.
marek230482
15-12-2022, 19:29
Wiem że włoszczyzna dieslem stoi :D kusząca jest GT, drugi raz 159. Ale wiem że ja z dieslem mam kontakt dobry ale krótkotrwały. Po kilku miesiącach jazdy znów go znienawidzę. DLatego stilon żony jest na prawdę super. Ale jeżdżę nim sporadycznie i niech tak zostanie :)
L II nie zaryzykuję, raczej samobój :) prędzej drugą alfę z TS/JTS :D
L III i to w coupe to łakomy kąsek ale budżet już wysoki i jeżeli taki przeznaczę (nie wykluczone) to do gry wejdzie więcej graczy. Wtedy chociażby gaz do obecnej brery i ogień. Albo 159 V6 + lpg. W budżecie 20-30tys jest już pokaźny wybór satysfakcjonujących aut. W takiej kasie można już rozpatrywać niezawodne W209. Ale kurde poważnie się zastanawiam czy wydawać tyle na auto. Czy jest sens? Frajdy większej mieć na pewno nie będę. Powinienem zyskać na trwałości i niezawodności. Ale czy aby na pewno? Nie mam takiej pewności. Mierząc w auta 2005-2008 można wywalić 3 dychy i bujać się jak z dziadkiem kilkukrotnie tańszym.
Nie wykluczone że zostanę przy staruszkach. Ale co tu wybrać "niezawodnego" dość szybkiego i z jakimś polotem?
Jak włoskie, z benzyną i fajnie jakby nie Alfa, to polecam Lancie Deltę z TBi 1750 czy też jak zwą 1.8. Ze starszych to faktycznie problem. No niby ośmiozaworowe TS nie są złe, ale to już staruszki, a jako że realnie to tyko 155 jest w zasięgu to: witaj korozjo! :D
A Laguny II mi nie demonizuj :P W benzynie i po lifcie to jest już naprawdę dobre auto a ceny są symboliczne.
A wracając do tematu ;) Rozbieram sobie Mareę dalej i miałem problem z kołami. W życiu tak zapieczonej felgi na paście nie miałem, czego wina było wieloletnie jeżdżenie na tych samym oponach + rok stania + wisienka: pasta miedziana pod felgę alu :) Zwykłe walnie młotkiem 1KG nie pomogło. Auto stało dzień zalane WD-40 i też nie dało rady. Dopiero pożyczony młoteczek 10KG pomógł. Felga uratowana, ale jakby nie poszło to zostawał mi palnik co przy alu mogło się źle skończyć.
ochkarol
16-12-2022, 19:06
... Ale co tu wybrać "niezawodnego" dość szybkiego i z jakimś polotem?
No to może Megane 3 w kupecie 2.0 180KM?
marek230482
16-12-2022, 19:21
Delta TBI wyglądem mi nie podchodzi. Ale w tym budżecie to przecież 159 TBI będę miał :)
Megane III coupe - zawiesiłem oko, nie wykluczone, ciekawa pozycja. Ale to też w budżecie około 30k.
Rain, a śruby bez problemu poszły? Bo ja kiedyś miałem podobnie ale problemy zaczęły się od śrub.
Rain, a śruby bez problemu poszły? Bo ja kiedyś miałem podobnie ale problemy zaczęły się od śrub.
W sumie to głupi zabrzmi ale nie wiem.
Nie odkręcał śrub nigdy zwykłymi kluczami tylko tzw. pokrętłem przegubowym. A z tym nie ma różnicy czy zapieczona czy nie ;) Jak odkręcałem to szczerze nie zwróciłem uwagi czy wymagały więcej siły. Natomiast widzę już że zdjęcie tarczy nie będzie proste. Ale chyba to sobie daruje, mam całe zwrotnice luzem w zapasie i je wykorzystam do piaskowania. Ewentualnie w ramach szkolenia z używania palnika spróbuje. Ale przy okazji wyszło nowe druciarstwo. Tarcza jest tylko nałożona piastę, brakuje tych małych śrubek mocujących :)
A w temacie dziś dalsze postępy, wiązka pomiędzy kabiną a komorą wyciągnięta bez uszkodzeń :D Może to głupie ale ciesze się bo to naprawdę wyzwanie żeby ją wydłubać i mnóstwo rzeczy po drodze trzeba zdemontować.
marek230482
17-12-2022, 09:44
Nie słyszałem nigdy o tym pokrętle ale widzę, że to po prostu długi klucz. No ja raz miałem tak zapieczone to ciężko było odkręcić kluczem przedłużonym o słupek ogrodzeniowy.
A jeżeli chodzi o te śrubki to nie takie druciarstwo. Po prostu ktoś zapewne wyrzucił bo po X razy odkręcaniu ta śruba była obrobiona. Uwierz, lepiej jej nie mieć niż nie móc ich odkręcić :P we włoszczyźnie one były jeszcze z tą szpilką wspomagające zakładanie felgi (głównie stalowych). Więc trochę bardziej przydatna. Ale inne marki mają po prostu stożkową śrubkę z imbusem. To jest dopiero koszmar z odkręcaniem w starych autach a służy tylko do przytrzymania tarczy (w zasadzie zbędne).
42454
42455
Dziś prace solidnie do przodu. Kolektor dolotowy zdjęty, serwo, zespół pedałów, wiązka silnika, przewody klimy, sprężarka, alternator. Plan na jutro to nagrzewnica i pozostałe przewody.
Natomiat mam problem z łączeniem przewodu paliwa, biegnącego od filtra węglowego do baku. O ile te czarne idą łatwo, wystarczy ścisnąć, to to białe za cholerę nie chce puścić. Nie wiem jak się zabrać żeby nie połamać. Ostatecznie przetnę niebieski przewód i potem zrobię złączkę :-\ niestety nie mam lepszej fotki teraz....
42456
marek230482
19-12-2022, 20:21
Pewnie są na stałe zaciskane jak np w 166. Zostaje ciąć i dorabiać złączki.
Pewnie są na stałe zaciskane jak np w 166. Zostaje ciąć i dorabiać złączki.
Masz racje, zbadałem temat, udało mi się częściowo to rozebrać. W środku po obwodzie są zaczepy działające tylko w jedna stronę. Nie da się tego zacisnąć, a próba podważenia kończy się złamaniem. Ale za to kupiłem nowy filtr węglowy z którym są te przewodu razem z nową złączką. Problem rozwiązany :)
Już niedługo zaczynam składanie :) Brava wstępnie zrobiona i zabezpieczona. Wraca do mnie w poniedziałek.
marek230482
05-01-2023, 18:58
Jak ją tak wypudrujesz to strach będzie jeździć :D
W jakich rejonach Wro będzie można Cię ustrzelić? :D
Generalnie to pod Obornikami Śląskim, ale bywam na Zakładowej. Natomiast wydaje mi się że kolega na Kowarzyka mieszka :P
Bo na zdjęciach Sieny widać ;)
Właśnie tak myślałem, chociaż nie spodziewałem aby ktoś poza mieszkańcami tego osiedla kojarzył to miejsce
Właśnie tak myślałem, chociaż nie spodziewałem aby ktoś poza mieszkańcami tego osiedla kojarzył to miejsce
Moi znajomi tam mieszkali niedawno, to bywałem ;)
Brava już w garażu :) Mam troszkę mieszane uczucia i czuje że będzie potrzebne więcej prac. Ogólnie komora silnika wygląda miodnie. Kolor na żywo prezentuje się super i to jest to o co mi chodziło. Belka przednia wymieniona full profeska. Progi tak samo. Konserwacja od spodu też super.
42526
42527
42528
Ale jest jedno miejsce które zostało pominięte. Od strony pasażera jak i kierowcy widoczna jest korozja w progu wewnętrznym. Jest to profil niewidoczny po wycięciu progu zewnętrznego i od drugiej strony nie ma śladu korozji. Zastanawiam się co dalej z tym. Podejrzewam że na wstępie pogadam ze znajomym żeby zrobić tutaj chemiczne odrdzewianie na całej długości i potem konserwacja (od strony kierowcy konserwacja na to wlazła), a jak to nie przyniesie efektu i auto przy powrocie na malowanie będzie dalej miało tam korozje to pewnie trzeba będzie wyciąć progi zewnętrze i to środkowe wzmocnienie wymienić. Natomiast jest to niedopatrzenie które nie powinno się zdarzyć i mogło być zrobione jak progi były zdjęte. Koszt większy ale wolałbym mieć już to z głowy.
42529
marek230482
10-01-2023, 17:47
Ale co on taki niedomalowany w niektórych miejscach? A reszta budy? Drzwi?
Teraz głównie było usuwanie korozji, kilkamlatek, wymiana pasa przedniego i konserwacja. Pomalowane zostały w docelowy kolor rzeczy które potem, jak auto będzie miało złożone wnętrze i silnik ciężko byłoby pomalować. Auto wróci na resztę jak będzie prawie złożone. Taki był plan ;)
marek230482
10-01-2023, 21:27
Taktyka dobra, tyle tylko że moim zdaniem słupki A, B, C oraz wnętrze powinno być pryśnięte teraz. Ale ok, jak mu potem tak będzie łatwiej to nie mam pytań :)
Wnętrze zostało pomalowane tylko tam gdzie fabrycznie było malowane w kolor. Czyli tylko w bagażniku. Wszędzie indziej Brava fabrycznie ma kolor szary nijaki podkładowy. I tak też zostało.
Dziś można powiedzieć że rozpocząłem prace nad Bravką. Kilka rzeczy udało się zrobić :)
- wstępnie to rozłożyłem instalacje kabiny z Marei, aby zobaczyć gdzie trzeba będzie ciąć, gdzie spinki itp. Zacząłem od punktu wyjścia czyli tak zwanego modułu komfortu pod kanapą, który przykręciłem żeby mieć coś stałego, podłączyłem kable i dalej rozkładałem tak jak było w Mareii. Na razie nic nie przypinam bo jeszcze izolacja pójdzie.
- zalałem Brunoxem progi, przeszlifowałem i zabezpieczyłem kilka drobnostek które przeoczył kolega
- przeszlifowałem i zabezpieczyłem uchwyt drugiego komputera pod kanapą
- przemodelowałem puszkę subwoofera z Lybry, aby wpasowała się w lewy boczek bagażnika, wygląda obiecująca, jednak będę musiał i tak zrobić dodatkową ściankę ze sklejki aby estetycznie bagażnik wyglądał
Poza tym posiedziałem koncepcyjnie nad instalacjami i doszedłem do wniosku że Lybra będzie dla mnie większym dawcą :) Poza komputerem silnika, Lybra dostarczy mi jeszcze przełącznik zespolony, lusterko fotochromatyczne, czujnik deszczu i moduł wycieraczek automatycznych :) Więc Bravka zyska nowe fajne wyposażenie, które będzie wyglądać jak fabryka.
marek230482
14-01-2023, 23:16
Do bravolota też kojarzę, że przeszczepiałem wycieraczki z lybry :)
A potem handel części z Brav będzie kwitł jak na drożdżach jak magicznym sposobem Lybra stanie się jangtajmerem :D
marek230482
15-01-2023, 10:46
Tak.... niedługo to jangtajmerami zaczną robić dostawczaki :D
Hah, biłem się z myślami czy Lybry nie brać zamiast Bravy. Brava to auto na którym tato uczył mnie prowadzić, oraz które mi pożyczał jak zdałem prawko, a Lybra to mój pierwszy własny samochód :) Lepiej wyposażone, wygodniejsze i bardziej nietuzinkowe. W standardzie miałbym to co do Bravy dokładam. Ale niestety Lybry chorują na tę samą rudą chorobę. A dodatkowo zdecydowanie gorzej z częściami jest.
Tymczasem wczorajsze drobne prace:
- malowanie uchwytu komputera spod kanapy
- cięcie i rozkładanie na czynniki pierwsze wiązki klapy z Marei i końca wiązki Bravy. Obie wiązki mam rozpisane, kable ustalone. Jutro będę lutował poszczególne przewody i rozkładał instalacje w miejsce docelowe. Mam zamówione maty wygłuszające i pewnie w środę bagażnik będzie ogarnięty wstępnie.
Działam sobie nad instalacją i spotkałem problem natury technicznej wynikający z dwóch rożnych rozwiązań z tak banalna rzeczą jak lampka oświetlenia bagażnika. Jak wiecie kładę w Bravie instalacje z Mareii Weekend. No i jest spora różnica w obu atutach.
Marea Weekend: lampka jest umieszczona na suficie, zapala się po otwarciu klapy lub otworzeniu auta z pilota. Działa w oparciu rozłączenie masy w zamku bagażnika, lub sygnału z ISC. Połączona jest instalacją zarówno ze skrzynką bezpieczników jak i do ISC, centralki zamka i alarmu.
Brava: lampka w boczki bagażnika, zapala się tylko po otwarciu klapy. Działa w oparciu o złączenie masy w płytce stykowej klapy. Brak ISC i alarmu. Brava nie ma centralnego zamka na klapie oraz nie pokazuje na liczniku otwartej klapy.
No i troszkę na tym zgłupiałem. Ostatecznie doszedłem do wniosku że lampkę zostawię podobnie jak w Bravie jest, czyli nie będę kombinował z podłączeniem lampki otwarcia klapy, a tylko pójdę bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników, bez ISC i alarmu. A ISC i alarm zostawię tak że będzie myślał że klapa jest zawsze zamknięta. Może coś tylko z alarmem popracuje. Problem taki że moja Brava nie miała alarmu a Marea owszem, więc w tej kwestii mam drobno/duże różnice w instalacji.
Ale żeby oderwać myśli od kabelków, wczoraj zrobiłem takie coś:
42552
42553
No i dzięki temu głośniki BOSE z Lyberki, o wymiarze 165mm idealnie pasują do fabrycznych miejsc pod 130mm. Co ciekawe rozstaw samych otworów jest ten sam, przy czym osłona słupka ma miejsce tylko an 3 śruby i tak dystans będzie się trzymał. Przesunięcie i te wypustki wynikają tylko z tego że sam głośnik z kołnierzem jest za duży aby w fabrycznym miejscu się zmieścić. Zostaje zrobić drugi dystans i zaimpregnować :)
Udało mi się też rozpocząć prace nad wygłuszeniem bagażnika. Podłoga prawie gotowa :)
Ostatnio nic się nie działo. Zacząłem wygłuszać bagażnik i nie skończyłem.
42599
A powód jest taki że szukałem auta na dojazdy. Stilo jest ok, ale perspektywa rosnących cen paliw, praktyczności samochodu i zakazu wjazdu Stilaczem do Wrocławia już niedługo, spowodowały zmianę. Mydelniczka swojego tematu nie dostanie ;) Wersja Enjoy z 1.4 w gazie. Najsłabszy, ale niezawodny i oszczędny silnik do tego auta.
42600
marek230482
07-02-2023, 21:43
Noooo panie.... a czemu nie włoszczyzna? A od kiedy i jakie normy mają wejść?
Noooo panie.... a czemu nie włoszczyzna? A od kiedy i jakie normy mają wejść?
Przyczyna dość prosta: nie ma nic sensownego.
Szukałem auta praktycznego do wożenia dwójki dzieci, jednocześnie oszczędnego w gazie. Włosi są nie po drodze z praktyką w rocznikach mnie interesujących. A jeśli już to np. Phedra jest za dużym klocem z silnikami które oszczędne nie są. Stilo nie chcę kolejnego bo chciałem coś co w środku nie trzeszczy i nie wygląda tak słabo materiałowo, 159 ciasna w drugim rzędzie, Croma beznadziejne benzyny, Delta/Bravo za drogo za sensowne egzemplarze, Musa droga. Jedyna prawdziwa alternatywa dla mnie to był Fiat Idea. Ale Meriva ma zdecydowanie lepiej zorganizowane wnętrze i fantastyczny system Flex Space dla tylnych foteli. Poza tym prosty silnik na łańcuchu, dobrze znoszący LPG i proste zawieszenie. W opiniach mało awaryjna, w budżecie idealnie. Wiec się skusiłem Na razie fajnie się tym jeździ.
Strefę planują wprowadzić od 2025. Jeszcze nic pewnego, ale prędzej czy później będzie.
marek230482
08-02-2023, 20:31
Jak ja miałbym tak podchodzić do motoryzacji to miałbym tylko golfy i passaty :) aha, i caddy :D
No pracuje sobie powoli dalej. Wygłuszyłem dach i oficjalnie podsufitka to pierwsza rzecz która została w Bravie zamontowana już docelowo :) Obecnie wygłuszam bagażnik i jak skończę to wracam do instalacji elektrycznej w bagażniku, żeby tą część auta poskładać. Obecnie w bagażniku zostało dopieścić słupki i przykleić piankę. Po tym biorę się za zawieszenie tylne. Niestety jak to bywa wychodzą mi kolejne rzeczy którymi miał się zająć blacharz. Co chwilkę znajduję małe ogniska korozji które sam już niweluję. Ale wydaje mi się że będzie kilka miejsc które za kilka lat się odezwą. Zwłaszcza łączenia blach podłogi bagażnika z nadkolami tylnymi. W Marei te miejsca były przeżarte na wylot. Nic czego nie da się naprawić, ale wiadomo, koszty w przyszłości mogą być.
42654
42655
W końcu skończyłem pierwsze rolki maty i pianki :) Starczyło na cały dach, bagażnik oraz kawałeczek pod siedziskiem. Zmówiłem kolejne, ale nabiera to już kształtu. Powolutku bo jeszcze sam robiłem poprawki blacharskie w niektórych miejscach. Niestety przez ilośc otworór na spinki, itp. jest trochę rzeźba i puzzel, ale ważne że szczelnie. Tapicerka nawet pasuje przy przymiarkach :)
42688
42689
42690
Hej, właśnie wróciłem z Forzy Italii i z czego to zrozumiałem to spotkałem Twojego bratanka, który też jeździ Bravą z faltdachem :D Byłem zaparkowany koło niego w Nuova Bravo i nazwał Cię świrem
Hej, właśnie wróciłem z Forzy Italii i z czego to zrozumiałem to spotkałem Twojego bratanka, który też jeździ Bravą z faltdachem :D Byłem zaparkowany koło niego w Nuova Bravo i nazwał Cię świrem
No trochę pogadaliśmy, ale myślę że Piotrek, ze swoim wycinaniem dachu, robi mocną konkurencję w byciu świrem :-) Swoją drogą szkoda że się nie poznaliśmy, ale jakby co obiecałem sobie że Brava za rok pojedzie, więc jak coś będzie okazja :-)
A swoją drogą, zainspirowany tym co widziałem na Forzie, wziąłem się w końcu do roboty. Dziś udało się ogarnąć:
- rozbroiłem bak z Bravo, umyłem i jest gotowy do montażu nowego wlewu i wszystkich rurek. Miał wpaść ten od Mareii ale jednak dodatkowe 10l powodują że się nie mieści. Natomiast tego co miałem od 1.6 nie mogę użyć bo ze względu na różnice gwintów nie można do niego zamontować pompy paliwa z 2.0.
- zakończyłem mariaż instalacji elektrycznej z Marei kombi, z tą z Bravy. Ogarnąłem mostki do lamp, lampkę bagażnika co swoją drogą jest drobnostką, ale kosmosem było zgranie tego. Zrezygnowałem przez to z czujnika otwarcia klapy. No i położyłem kable audio do docelowej instalacji.
- zrobiłem już zaimpregnowane dystanse do głośników BOSE do tylnych słupków
- przymiarki subwoofera okazały się kluczowe do podjęcia ważnej decyzji. Nie montuje suba na stałe, ale zrobię mu dyskretna obudowę która będzie zdejmowana, i schowa się we wnęce bagażnika. Niestety mimo dopasowania nie udało mi się estetycznie wsadzić obudowy z Lybry tak abym mógł swobodnie otwierać podłogę i żebym miał dostęp do żarówek. Stąd decyzja o zabudowie na wymiar ale bez stałych punktów mocowania.
No trochę pogadaliśmy, ale myślę że Piotrek, ze swoim wycinaniem dachu, robi mocną konkurencję w byciu świrem :â*-â*) Swoją drogą szkoda że się nie poznaliśmy, ale jakby co obiecałem sobie że Brava za rok pojedzie, więc jak coś będzie okazja :â*-â*)
Koniecznie, przywiozę jakieś bezalkoholowe ; ) I za rok jadę bankowo Sieną.
Koniecznie, przywiozę jakieś bezalkoholowe ; ) I za rok jadę bankowo Sieną.
Sieną mógłbyś na "Wrocław z gratem" przyjechać :D możemy się tam spotkać, bo czasem wpadam. Teraz będę za tydzień w piątek.
A to stąd jest to spotkanie pod Magnolią. To się zgramy może. Na pewno 3 następne piątki mnie nie ma we Wrocławiu.
No i tak wygląda głośnik BOSE z Lybry na swoim miejscu ;â ) Pasuje dobrze i nawet nie widać dużej rzeźby.
43029
Dziś koncepcyjnie udało mi się ogarnąć temat zmian w instalacji elektrycznej w kontekście kilku zmian jakie wprowadzam:
1. BOSE.
Jak pisałem całość instalacji audio wziąłem z Lancii Lybra w wersji kombi. Ze wszystkich możliwości to był najlepszy wybór z kilku powodów. Przede wszystkim liczba głośników. Lybra ma 2 głośniki dwuosiowe, dwa jednoosiowe i subwoofer w bagażniku. Ale co najważniejsze w Lybrze wzmacniacz jest podłączony pod kanały głośnikowe bezpośrednio w radiu, i radio samo w sobie nie wie że jest wzmacniacz. Co innego np BOSE w 156, gdzie niby takie samo ale jednak radio ma tryb BOSE i wtedy puszcza płaski sygnał z osobnych wyjść w radiu, do wzmacniacza a ten robi role małego DSP. Dlatego tez chociaż wizualnie takie same, wzmacniacze ze 156 i Lybry nie są zamienne. W Lybrze, tak jak w Mareii, rolę korektora ma radio a wzmacniacz tylko wzmacnia sygnał i przesyła dalej. Stąd wybór był jedyny aby w pełni wykorzystać możliwości BOSE i żeby całość wyglądała jak z fabryki. Udało się fajnie mi rozwiązać problem głośników 165mm do miejsc po elipsach i w sumie wyglądać będzie jakby z fabryki to wyjechało. Osobnym problemem jednak był subwoofer. Przemodelowałem puszkę aby zmieściła się we wnękę w bagażniku, ale ostatecznie wyszło że i tak będzie blokować otwieranie podłogi, oraz nie przewidziałem wielkości głośnika w słupku i zostaje mało miejsca na spasowanie całości. Stąd zmiana koncepcji i zbuduje nową obudowę dla głośnika która będzie zmontowana na rzepy i materiałowa opaskę dokładnie boczku, co pozwoli ja wyciągać szybko i sprawnie a zapewni dobrą, ustabilizowaną pozycję. Sam kabel będzie można będzie schować, co pozwoli mi na stałe zdemontować subwoofer gdybym potrzebował a pozostałe audio i tak będzie ładnie grać.
2. Przyciemniane lusterko.
Nie ma żadnych problemów. Mocowanie lusterka z Lybry jest takie samo, zasilanie i czujnik wstecznego bez problemu podciągnę i będzie działać jak powinno włącznie z dezaktywacją bo wrzuceniu wstecznego.
3. Tempomat.
Tutaj koncepcyjnie problem mam rozwiązany w teorii. Manetka od Lybry pasuje idealnie. Natomiast komputer stanowił problem. W Mareii 2.0 20v, komputer silnika nie ma pinów w gnieździe do których idą kabel z manetki i czujnika sprzęgła. Stąd zakupiłem komputer od Lybry 2.0 20v, który już takowe ma. Do tego IMMO i pastylkę z kluczyka a by to zadziałało. Problemem będzie ewentualnie wgranie map, jeśli silniki nie zagra dobrze. Ale raczej nie będzie problemu bo wszystkie części składowe silnika są w Lybrze CF2 takie same jak w Marei. Rożnica jest w skrzyni biegów z tego co się zorientowałem. Problemem dodatkowy, jest czujnik naciśnięcia sprzęgła. Lybra ma Marea nie ma na niego miejsca. Musze wymyślić jakieś dobre miejsce na niego i mam dwie możliwości, Albo wyrzeźbić mocowanie przy pedałach, albo przy ramieniu na skrzyni (ale tutaj problem brudu będzie). A coś czego nie zrobię, nad czym ubolewam to ikonka tempomatu... Nie widziałem liczników z takową. Miejsca puste w licznikach są, mogę diodę dodać, żaden problem, ale jak zrobić ładny piktogram to już nie wiem. Bez tego i tak będzie działać.
4. Automatyczne wycieraczki.
Oczywiście także z Lybry. Podmieniam całego pająka (mocowania i wymiary te same), dokładam komputer wycieraczek z Lybry no i zespół przy lusterku. Komputer jest niezależny i nie połączony z komputerem wnętrza w Lybrze, więc można do Bravy włożyć. Czujnik deszczu przy lusterku wystaje poza fabryczne kropkowanie na szybie, a żeby estetycznie wyglądało dorobię odpowiednią naklejkę z kropkowaniem naokoło niego. Dzięki pokrewieństwu miedzy autami, silnik wycieraczek przednich także pasuje. Martwię się tylko o zakres pracy wycieraczek. Szyby nie różnią się znacznie i może nie będzie problemu. jak będzie to wtedy pomyśle dalej. Od strony elektrycznej żaden problem.
5. Czujnik zaparowania szyb.
No i tutaj porażka. Czujnik nie zadziała z jednego powodu. Lybra ma całkiem automatyczna klimatyzacje dwustrefową, Brava/Marea jednostrefową i półautomatyczną. W Lybrze kierunki nawiewów są sterowane elektrycznie i przy zaparowaniu szyb klima tłoczy wszystko na szybę. W Bravie/Marei zadziałałoby tylko włączenie sprężarki, ustawienie temperatury i włączenie tylnej szyby. Teoretycznie, bo i tak nie zdziała bo komputer klimy jest całkiem inny i nie ma odpowiednich wejść. Stąd czujnik zdemontuje z zespołu lusterka, a gniazdo do niego wykorzystam do zasilania kamerki lub zostawię puste, wygląda jak slot na Telepass, więc nie am problemu i nie gryzie po oczach.
Zostaje tylko multum lutowania i budowania wiązek :)
W temacie instalacji, zapomniałem złączu ODB ;) Zamiast tych 3 pinowych rozrzuconych po aucie robię normalne gniazdo w kabinie. Moja baza 1.6 jest z 2001 i już miała takowe. Marea jest CF2, nie CF2, więc jeszcze 3-piny, ale bez problemu idzie przerobić.
Dziś natomiast w końcu ruszyłem dalej wygłuszenie. Zrobiłem całą podłogę po stronie pasażera i dokończyłem pod kanapą. Trochę puzzle, ale jak na pierwszy raz jestem dumny ;)
43033
Podłoga wygłuszona, bagażnik poskładany.
43036
43037
43038
Jeśli chodzi o piktogram tempomatu to pytanie czy można by kupić jakieś najtańsze zegary z dowolnego auto z tempomatem, wyjąć szybkę, wyciąć tą czarną folię maskującą i przykleić nad wolnym gniazdem żarówki?
Jeśli chodzi o piktogram tempomatu to pytanie czy można by kupić jakieś najtańsze zegary z dowolnego auto z tempomatem, wyjąć szybkę, wyciąć tą czarną folię maskującą i przykleić nad wolnym gniazdem żarówki?
Rozbierałem zegary i myślałem o tym, ale nie będzie to takie proste. Całość tła zegarów to jednolity element składający się z dwóch warstw, jedna przeźroczysta druga z piktogramami. W momencie kiedy chciałbym zrobić miejsce na doklejenie czegoś to automatycznie będzie widać łączenie/rzeźbienie na drugiej warstwie. Ale co ciekawe, licznik ma puste miejsce które idealnie by pasowało. Co więcej jest taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=3Wo4itdWlBE
Przeszukałem całe allegro żeby zobaczyć zegary od wersji 1.9, a także serwisówkę, oraz instrukcje brazylijskie, ale nigdzie na ma nic na temat ikonki. Więc raczej to jest właśnie jakaś rzeźba. Szkoda że filmik z nocy i nie widać jak to jest zrobione. Niby bajer tylko, ale za to jak fajnie podkreślą tempomacik :)
Ale zobacz w starczych filmach, że wygląda to legitnie:
https://www.youtube.com/watch?v=SmxHhxYK69U
A jakie się piktogramy kryją jak wyjmiesz żarówki i podświetlisz latarką piktogramy od strony żarówek?
Ale zobacz w starczych filmach, że wygląda to legitnie:
https://www.youtube.com/watch?v=SmxHhxYK69U
A jakie się piktogramy kryją jak wyjmiesz żarówki i podświetlisz latarką piktogramy od strony żarówek?
No widziałem, ale nigdzie nie ma ładnego zbliżenia na licznik w tym miejscu gdzie jest ikonka.
A poniżej jest jak to wygląda, miejsce w liczniku jest. Płytka ma nawet miejsca pod stopki smd. Nie wiem czy są ścieżki do wtyczki, ale to nie jest już problem żeby potem doprowadzić zasilanie diody. Problemem jest czarna blenda, od strony kierowcy jest to przeźroczysta warstwa, do której przyklejona jest druga, czarna z piktogramami odpowiednimi i do niej jeszcze plastikowe wzmocnienie z otworami pod ikonki.
Jest jeszcze nadzieja że wersja CF3 od JTD miała licznik pod ewentualny tempomat, bo komputer, w przeciwieństwie do 2.0, miał obsługę tempomatu wbudowaną. A ta czarna blenda u mnie jest uniwersalna, nawet do diesla, bo mam piktogramy grzania świec, co więcej nawet w liczniku jest żarówka do tego :) A że tarcze i blenda to osobne elementy, to nie ma problemu z tłem tarczy i skalowaniem obrotomierza.
43042
Czas na mechaniki trochę. Okazało się że zgnita Marea, ma belkę która nada się do piaskowania, a na pewno jest w lepszym stanie niż ta z Bravy. Trochę mnie to zaskoczyło. Belka jest już cała rozbrojona i gotowa do zawiezienia do lakierni.
43050
Powoli do przodu. Zdjąłem także już belkę tylną z Bravy. Na jej miejsce wskoczy ta z Marei ze względu na stan. Natomiast ta która była to tragedia. Sprężyny osadzone są na kielichach, które w Bravie tak skorodowały że odboje nie miały czego się trzymać. Belka trafiła do marei żeby auto dało się przetaczać. A tak teraz wyglada podłoga w Bravie w tylnej części:
43065
A z ciekawostek. Pewnie wielu pamięta że w Bravo/Brava/Marea, bywały takie naklejki na konsole co przypominały drewno a były tanim plastikiem. Sam takie widziałem. I miałem mieszane uczucia gdy miałem okazje kupić takowe z katalogu akcesoriów do Bravy. I muszę przyznać że się pozytywnie zaskoczyłem. Te z oficjalnego katalogu Fiata to prawdziwe drewno. Klejone drewniane listwy. Wygląda lepiej niż plastik. Ale i tak nie założę :) Zostanie w kolekcji ciekawostek.
43066
marek230482
27-06-2023, 22:04
To też jestem w szoku z tym drewnem
Jednak Rysiek z Klanu wiedział co dobre i luksusowe :D
Jednak Rysiek z Klanu wiedział co dobre i luksusowe :D
Bardziej Cichy z Chłopaki nie płaczą ;)
Ostatnio nic nie aktualizowałem ale robota idzie do przodu.
Belka tylna przyszła już do mnie po regeneracji. Piaskowanie i dwukrotne malowanie proszkowe. Wygląda super. Przy okazji wiele drobin z tylnego zawieszania zostało także wypiaskowanych.
43129
A w ostatnia sobotę udało się wytargać silnik z Marei :) Wszystko dzięki żurawiowi Marka, bez to tego by była robota dla 5 chłopa. Biorca ładnie z garażu obserwował. Teraz zostało tylko zrzucić z niej przednie zawieszenie i założyć to z Bravy, zdemontować trochę drobin z wnętrza i na handel idzie. Za 300zł ja puszczę to ktoś sam na pewno laweta przyjedzie bo same blachy to będzie 600-700zł. Tak jak z Bravami było.
43130
marek230482
24-07-2023, 18:43
Dobrze że żurawik się przysłużył :) buda pójdzie. Ja zawsze się tak wydmuszek pozbywałem. Wrzucałem jeszcze do środka wszystkie plastikowe śmieci z innych aut bo na śmieciach jest z tym problem.
Z nowości w Bravie na razie cisza.
Ale za to Marea, a raczej sama skorupa, odjeżdża na lawecie. Jeden złomek mniej. Uffff
Za to pojawiło się coś do miłego śmigania po ulicach ;) Oczywiście Włoszka i oczywiście pokrewna do Bravy. Delikatnie zmodyfikowana płyta Tipo :)
43214
Z nowości w Bravie na razie cisza.
Ale za to Marea, a raczej sama skorupa, odjeżdża na lawecie. Jeden złomek mniej. Uffff
Za to pojawiło się coś do miłego śmigania po ulicach ;) Oczywiście Włoszka i oczywiście pokrewna do Bravy. Delikatnie zmodyfikowana płyta Tipo :)
43214
Fajne sreberko. A co tam pod maską?
W Brazylii Marea Sedan wychodziła właśnie z takimi tylnymi lampami.
Mimo że wyleczyłem się z ropożłopów, to tutaj mam 2.4 JTD CF3 150KM. Wolałbym 2.0 benzynkę, ale znaleźć ciężko, droższe i co jest dość dziwną sytuacją, diesel ma ciut lepsze osiągi. Tak czy siak, przyjemność z jazdy jest ogromna, tym bardziej że jest z dozą sentymentu. O ile uczyłem się jeździć na raty Bravie, to Lybra 2.4 JTD CF2 136KM, w dokładnie takim samym kolorze, była moim pierwszym własnym samochodem 😁
Mrrrruczy to R5 w ON fajnie i też się zabiera :D W Marea Sedan kolega miał 2.0 z VIS to na wyścigach nieraz nawet w 3 na pokładzie wygrywaliśmy z mocniejszymi i nowszymi maszynami.
Szukając 159 SW/Cromy nieraz mi to 2.4 z 200KM przez myśl przechodziło. Brak niektórych części nawet w ASO i ich chore ceny, problemy z chłodzeniem i kilka innych aspektów których już nie pamiętam spowodowało że odpuściłem.
Zacząłem składać zawieszenie
Na razie inwentaryzacja i luźne skręcenie. Czekam na przewody hamulcowe i wrzucam na auto już kompletną belkę.
43540
marek230482
03-02-2024, 23:32
Pięknie wygląda, no ja jeszcze nie miałem weny w żadnym aucie tak odnowić zawiasu. Nawet jak w 166 miałem wypatroszony to mi się nie chciało :)
Tutaj wszystko ma być jak nowe
Wpadły amorki i sprężyny.
43545
Auto stało pół roku na kobyłkach w suchym garażu. Dziś wlazłem pod nie żeby sprawdzić przed montażem belki co i jak. No i ruda wychodzi spod konserwacji. Znajomy nie oczyścił tylko ładował na naloty. Witki mi opadły i się zastanawiam czy nie oddać auta na złom a części sprzedać....
marek230482
10-02-2024, 21:38
Chcesz coś zrobić dobrze? To zrób to sam :)
No i chyba trzeba będzie tak zrobić. A na przyszłość jakiś migomacik ogarnąć....
marek230482
12-02-2024, 21:11
Też odkładam na migomat :D
Zamykam projekt. Niestety okazuje się kolejna wydmuszką, ktorą zjadły koszty. Będę miał części, czasem unikatowe na sprzedaż. Ale niedługo wjedzie coś innego co mam na oku. Też fiat.
marek230482
07-06-2024, 23:56
Ale co się wysrało? Przecież mając wypatroszony do gołej blachy i było dobrze to co jeszcze mogło zaskoczyć aż tak żeby polec?
Szkoda, a taka decyzja po takiej ilości pracy jest zawsze trudna. Chociaż powiem, że ja sobie do tej pory pluję w brodę po tym jak 7 lat temu pozbyłem się Cinque bo nie miałem wtedy kasy na remont. Trzeba było przeczekać te kilka lat.
Muszę zrobić porządek. Mam rozbebeszoną Bravę, która jest po remoncie tak zrobionym by że za dwa lata byłby potrzebny nowy. Bravo w stanie rozbiórki na złom, Lybrę rzadową którą też się muszę pozbyć w pierwszej kolejności, Lybrę która jeżdżę jako daily bo Meriva wymaga uwagi. Za dużo tego. A Brava do końca to jeszcze przynajmniej 20k... Kupuję coś co nie wymaga takiego wkładu a da tyle samo frajdy. Budy Bravy na razie nie sprzedaje. Ale raczej ostatecznie pójdzie na żyletki.
marek230482
09-06-2024, 00:00
Serio chcesz wyrzucić na śmieci nowo polakierowaną budę???? :confused:
Ja bym złożył i jeździł :)
Nie jest polakierowana poza komorą silnika, reszta jest jeszcze w starym kolorze.
43884
No i nadjechał kat Bravy. Dekiel to moja inwencja. Zrobię jej osoby temat może.
marek230482
12-06-2024, 22:02
Dawaj dawaj nowy temat rosso :D :food:
Taka aktualizacja.
Brava pojechała na lawecie do huty. Została mi teraz Marea i Lybra. Jako daily mam dzielne Grande Punto :)
Marea miała przygodę. Pasek klinowy zsunął się pod obudowę rozrządu, ale o dziwno nie wkręcił. Wymieniłem napinacz i rolkę, napinacz to wręcz się rozpadł... Poskładałem i po dwóch tygodniach to samo, ale tym razem silnik papa, tym razem przyczyna koło na wale. Obecnie Marea stoi i czeka... Dlatego nawet tematu nie zakładam...
A to dlaczego pojechała do huty? Co się wydarzyło?
A to dlaczego pojechała do huty? Co się wydarzyło?
Naprawa blacharska jaką przeszła była, delikatnie mówiąc, spartaczona. W skrócie: korozja została zamalowana lakierem bezpośrednio, podobnie jak nałożona konserwacja. Progi zewnętrzne zostały wymienione, ale wewnątrz pozostała szalejąca korozja, którą można było zrobić, jak progi były zdjęte. Jednocześnie trafiła mi się Marea w dużo lepszym stanie blacharskim która na tamten moment nie potrzebowała inwestycji, z tym silnikiem i wyposażeniem które chciałem. Jako że duża ilość części pasuje zmiennie, w tym całe zawieszenie jakie uzbierałem, silnik, osprzęt itp. decyzja była prosta.
Niestety awaria Mareii trochę popsuła mi dalsze plany.
marek230482
04-11-2024, 21:26
Ooooo! Żyjesz :)
Ale masz niefart. A taka ładna ta wisienka.
Niestety awaria Mareii trochę popsuła mi dalsze plany.
A co się stało z Maryśką?
A co się stało z Maryśką?
Pasek klinowy stwierdził ze chce być paskiem rozrządu, ale mu mnie wyszło. Więc auto które miało silnik po remoncie ma silnik do remontu.
Co ciekawe spadł pasek który wymieniłem sam po podobnej awarii kilka tygodni wcześniej. Przyczyną wtedy był napinacz, a przynajmniej tak mi się wydawało bo latał już na łożysku. Wymieniłem napinacz, rolki i pasek. No i przy ostatni awari okazało się że napinacz był do wymiany ale nie on był przyczyną bezpośrednią, tylko koło pasowe, które się rozwulkanizowało. Ma pękniętą gumę i pewnie oscylowało trochę przez to.
Zbieram teraz na 2.4 i będę robił....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.