PDA

Zobacz pełną wersję : T-Jet 150 świst powietrza



Gryc93
16-01-2022, 12:30
Siemka !

Od jakiegoś czasu jestem właścicielem Fiata Bravo 1.4 T-Jet 150. Ostatnio zabrałem się za serwis olejowo-filtrowy. Płukanka zrobiona, olej z Castrola na Motula zmieniony, wymienione filtry oleju i powietrza. Po tym całym przedsięwzięciu zauważyłem że moje Bravko zaczęło gdzieś sobie świstac przy przyszpieszaniu. Najbardziej to słychać podczas jazdy i dynamicznym przyśpieszaniu. Gdy ruszam normalnie jakby dźwięk gdzieś się tlił po prostu a na biegu jałowym nie słychać nic po za dźwiękiem dziennego wycia gdy schodzi z obrotów lub jak podtrzymam go na 1500rpm co widać na filmiku oraz gdy się zagrzeje coś gdzieś dziwnie pracuje. Ku końcowi jest już rozrząd z względu na wiek i przebieg dlatego idzie Zaraz do wymiany ale czy to ma coś wspólnego z tym?

Gdzieś też czytam o łożysku alternatora że też tak lubi gwizdać lub zjechane rolki już ale i również na temat turbo dolotu itp i nie wiem gdzie już szukać.

Nie powiem przy wymianie od góry filtru oleju troszkę się na kombinowałem gdzie wsadzić rękę klucz itp może coś poruszyłem? Filtr powietrza wsadziłem Filtrona bo też gdzieś czytam że może zły i za dużo powietrza puszcza?

Dodam że wcześniej tego nie zauważyłem, a moc sprawdzona przed nagraniem filmiku na a4. Prędkość i przyszpieszanie bez zarzutu. Mam wrażenie że powyżej 3000rpm dzwiek znika lub jest zagłuszony.

Niżej filmik z objawów i pracy silnika na yt

https://youtu.be/7jGerR2ZuME

https://youtu.be/C2q3yD8cXoA

https://youtu.be/4CDMK_2y18I

se7en
18-01-2022, 01:42
W 3 filmiku przy silniku słychać jakby rolki prowadzące paska osprzętu. Jak będziesz robić rozrząd to niech ktoś też tam zajrzy. Z kolei w 1 filmiku jakby turbo gwizdało.. Ciężko powiedzieć co go boli z tych filmów.

Gryc93
20-01-2022, 19:56
Rolki paska osprzętu czyli pasek wielorowkowy i te sprawy?

se7en
21-01-2022, 01:34
Tak, bo miałem podobny dźwięk tylko w 1.9, generalnie wszystkie rolki przy tym pasku do sprawdzenia, od alternatora też lubi "grać".