Zobacz pełną wersję : Problem z ogrzewaniem po wymianie płynu.
Odkręciłem korek spustowy celem zlania płynu, po zalaniu nowym całkowicie straciło się ogrzewanie, regulator na max a z nawiewu chłodne powietrze leciało mimo że silnik zagrzany porządnie. Zakładam że zapowietrzyła się nagrzewnica, odpowietrznika nagrzewnicy oczywiście brak. Po godzinie na wolnych obrotach oraz trasie kilkadziesiąt km jest dużo lepiej, ale nie wiem czy dobrze? Efekt jest taki że na wolnych obrotach powietrze jest takie średnio ciepłe, ale wystarczy że podniosę mu obroty do 3-4 tys i po kilku sek leci gorące z kratki ze prawie parzy. Tak ma być czy coś jest nie tak? Proszę o sprawdzenie posiadaczy Punto 1.2 8V najlepiej po 2012r jak jest u Was?
krowka1978
15-01-2022, 10:35
Nie ma nic o odkręceniu odpowietrznika chłodnicy podczas zalewania płynu, więc wszystko jasne. Układ sam się odpowietrza za wyłączeniem chłodnicy.
@krowka1978 nie pisałem o chłodnicy tylko o nagrzewnicy. Chłodnice odpowietrzylem ale nie ma to nic do ogrzewania. Głównie mi chodzi o to czy to normalne że jak podnoszę obroty silnika to temp z nawiewów jest wyraźnie wyższa? Temp na regulatorze oczywiście ustawiona na max
krowka1978
15-01-2022, 18:03
Wykonałeś procedurę odpowietrzenia, czyli z wyłączonym wentylatorem wnętrza dogrzanie silnika do 3 włączeń wiatraka na chłodnicy? Termostat sprawny?
Tak, termostat jest nowy właśnie dlatego spuszczałem płyn. Odpowietrzenie chłodnicy zrobiłem na początku, grzałem silnik na postoju bez korka przez godzinę i nic to nie dało, leciało zimmne powietrze przy przekręconym pokrętle na max. Dopiero jak podniosłem ostro obroty to zaczelo grzać. I generalnie ogrzewanie jest w miarę, tyle że na wolnych obrotach grzeje słabiej niż wtedy gdy podniose obroty do 4-5 tys, wtedy leci wręcz gorące ale jak tylko zejdę do wolnych obrotów to z nawiewów leci już chłodniejsze powietrze, tak na oko to różnica to będzie z 10 st. C co najmniej, nie wiem czy to normalne zachowanie czy coś jeszcze mam nie tak? Do tego wczoraj zrobiłem jeszcze trase 100km kilka razy odkręcając po drodze zbiorniczek by zeszło ewent powietrze
Sprawa się wyjaśniła. Okazało się że cieć malinowy który mi wymieniał termostat założył tak wąż między nagrzewnica a termostatem ze był zagięty 90 stopni, prawie nie było przepływu. Nie wiem- bo choćbym się bardzo starał to chyba nie dał bym rady go tak założyć, to nie miało prawa grzać ...... Grzanie teraz jest że aż parzy z kratek (ale z pół godz trzeba pojeździć po mieście [emoji846]) . Jedna tylko rzecz mnie zastanawia. Kiedy jadę rano na zimno po nocy wskaźnik temp przy zegarach długo się nie rusza, nim wskazówka w ogóle drgnie tzrrba jechać z 5-7 min mimo że z nawiewów zaczyna już lecieć lekko ciepłe powietrze..potem jak już się ruszy to w 2 min potrafi dojść na środek. Ten typ tak ma czy mam jakiś niewydarzony czujnik przy termostacie?
krowka1978
18-02-2022, 08:51
, nim wskazówka w ogóle drgnie tzrrba jechać z 5-7 min mimo że z nawiewów zaczyna już lecieć lekko ciepłe powietrze.
Wskaźnik dyga od 50stC, a połowę skali uzyskuje przy około 75stC -oże mniej, może więcej, dokładnie nie pamiętam - przez to nie od razu widać problem przepuszczającego termostatu patrząc na wskaźnik.
Rozumiem i mniej więcej wiem jaki jest algorytm działania wskaźnika bo on działa bardzo podobnie jak w Giuliecie 1.4MA, tylko że tam jak wskaźnik ruszy to idzie bardziej liniowo, tutaj wygląda jakby termistor miał dość wąski zakres pracy, jak wskazówka już ruszy to potem moment i jest na środku. W wolnej chwili zapuszczę mesa i porównam wyniki choć w Julce w zależności od temperatury różnica między odczytem w mes a wskaźnikiem była między 5-15 st C. To by się zgadzalo z tym co piszesz o Punto bo koło 75 st C w mes wskazówka już jest na środku, i porem długo długo się nie ruszy, bodajże chyba dopiero temperatura ponad 110 st jest wstanie ją jeszcze podnieść [emoji846]
krowka1978
24-02-2022, 11:47
Rozumiem i mniej więcej wiem jaki jest algorytm działania wskaźnika bo on działa bardzo podobnie jak w Giuliecie 1.4MA, tylko że tam jak wskaźnik ruszy to idzie bardziej liniowo,
W MultiAir Turbo jest zamontowany termostat o niższej temperaturze otwarcia (jak dobrze pamiętam 80stC, wolnossaki GP/Evo mają około 88stC), to tak przy okazji ;-)
Tak tak, wiem TBMA ma chyba najzimniejszy termostat obecnych czasów, ale i tak grzeje lepiej i znacznie szybciej niż Punto 1.2 8V no ale oczywiście ma to największe znaczenie głównie w okresie zimowym [emoji6]
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.