jarohaus
04-01-2022, 12:30
Chcę przestrzec Was przed pochopnym zakupem tzw. przedłużonej gwarancji. W istocie nie jest to gwarancja fabryczna, jak sugeruje nazwa dokumentu. Umowa zawiera wykluczenia. Głównie chodzi o możliwość odmowy naprawy i wymiany w ramach gwarancji części i zespołów które uległy normalnemu zużyciu. Kto mnie zapewni, że dana część zostanie przez serwis lub firmę Fiat potraktowana jako ta, która nie uległa normalnemu zużyciu i zostanie naprawiona w ramach tej tzw. gwarancji?
Dla mnie tytuł jak i sposób sprzedaży tej umowy oraz zawarte w niej ograniczenia stanowią źródło nieuzasadnionych dochodów firmy, kosztem nas - klientów.
Mało kto dokładnie czyta i zastanawia się nad tymi zapisami. Ja też dałem się wkręcić.
Oprócz kosztu zakupu gwarancji ponoszę jeszcze koszty obowiązkowych przeglądów. Gdy przy awarii docisku sprzęgła przy przebiegu 53 tyś zł okazało się, że gwarancja tego nie obejmuje. Jest to ponoć normalne zużycie. Przy takim przebiegu? Oczywiście reklamowałem sprawę.
Nie wiem czy warto iść na drogę sądową. Może ktoś miał podobne doświadczenia?
Dla mnie tytuł jak i sposób sprzedaży tej umowy oraz zawarte w niej ograniczenia stanowią źródło nieuzasadnionych dochodów firmy, kosztem nas - klientów.
Mało kto dokładnie czyta i zastanawia się nad tymi zapisami. Ja też dałem się wkręcić.
Oprócz kosztu zakupu gwarancji ponoszę jeszcze koszty obowiązkowych przeglądów. Gdy przy awarii docisku sprzęgła przy przebiegu 53 tyś zł okazało się, że gwarancja tego nie obejmuje. Jest to ponoć normalne zużycie. Przy takim przebiegu? Oczywiście reklamowałem sprawę.
Nie wiem czy warto iść na drogę sądową. Może ktoś miał podobne doświadczenia?