Zobacz pełną wersję : Fiat Grande Punto 1.3 Multijet - Auto nie odpala ,rozrusznik nie kręci .
Fiat Grande Punto 2006 1.3 Multijet 90 km skrzynia automat , auto cały czas odpalało normalnie wjechałem do garażu zgasiłem i jak chciałem znów odpalić auto nie odpala .Słychać tylko pyknięcie przekaźnika ,rozrusznik nie kręci żadne błędy nie wyskakują , akumulator , stacyjka i przewody do body komputera ok rozrusznik i bezpieczniki sprawne . Body komputer type FI1-AM433RX type FI-125 kHz .Szukam schematu elektrycznego .
szary1977
01-01-2022, 11:28
A prąd do elektromagnesu rozrusznika dochodzi?
ochkarol
01-01-2022, 14:13
Może masy nie ma?
Mam schemat zasilania z E-learn tylko u mnie jest mała niezgodność z połączeniem stacyjki z body computer 41331 schemat z E-learan a umnie jest tak 41332
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
rozrusznik i elektromagnes sprawne , masy jutro sprawdzę
szary1977
01-01-2022, 22:29
Ale czy idzie zasilanie na elektromagnes? Do tego nie potrzeba schematu, czemu sprawdzasz problem od tyłu, bierzesz miernik w rękę i sprawdzasz czy masz przejście masy na silnik a następnie zasilanie + na rozrusznik i impuls na elektromagnes.
Masy sprawdzone na dwa sposoby , na przejście i u płynność spadki napięcia wszystko ok . Rozrusznik sprawny elektromagnes i przewody plusowe ok . Po wyjęciu przekaźnika T18 z schematu , wstrzyknięciu dawki z fleksa i podaniu + 12v na styk 87 przekaźnika T 18 silnik odpalił . Przekaźnik T 18 skrzynka bezpiecznikowa sprawne . Po sprawdzeniu go fiatecuscan i delphi wyskakuje błąd P0685 przekaźnika mocy , tylko ten przekaźnik i przewody z sterowania tego przekaźnika spawane . Wyraźnie ECU ( na schemacie M010 ) nie podaje sygnału
na cewkę przekaźnika . Fiatecuscan i delphi z ECU łączy się bez problemu mogę z czytywać , za to BSI (na schemacie M001 ) nie umiem się połączyć tak samo z modułem licznika . Podejrzewam walnięty moduł BSI ( brak komunikacji BSI z ECU ) . Czy to może być przyczyną że silnik w ogóle nie kręci i nie odpala ?
szary1977
07-01-2022, 10:02
Sprawdź okablowanie CAN pomiędzy BSI i ECU a tak samo możesz mieć walnięte ECU są one hybrydowe tak jak i w oplu i zaczynają się z nimi problemy.
Sprawdzałeś przekaźnik T6 ? wyciągnij go i zewrzyj w gnieździe 87 z 30 po czym spróbuj odpalić .
Diagnostyka Bsi wymaga przejściówki pomiędzy ELM-em a gniazdem OBD .
Przekaźnik T6 sprawdzony sprawny , sprawdzałem to ELM-em bez przejściówki w ogóle nie widzi BCM-a ( BCM z delphi ) sprawdzałem to też delphi 150 z multiplekserem i też nic .
Nie chodzi oto czy sprawny , tylko jeżeli jest przerwa w obwodzie sterowaniu cewki T6 przez BSI to zwierając w gnieździe 87 z 30 powinien odpalić .
Ciekawi mnie czy pozostałe funkcje BSI działają poprawnie np.światła migacze centralny ?
szary1977
08-01-2022, 23:59
Pozostałe elementy mogą działać wszystko zależy od zimnych lutów miałem kilka aut co nie mogłem się połączyć z sterownikiem lub sterownik nie dostał informacji z ECU (sygnału) np. system ESP wariował mimo że odczyty miał OK tylko że przepływomierz był walnięty i to powodowało problemy z ESP bo to jest wszystko powiązane działaniem za pomocą lini CAN
Zimne luty , wilgoć i zaśniedziałe złącza to jedne z częstszych przyczyn awarii to fakt . Natomiast diagnozowanie pewnych usterek bez oscyloskopu i can analizatora za pomocą tylko multimetru , jest bardzo kłopotliwe . Na przykład przy braku komunikacji z BSI multimetr na niewiele się przyda . Natomiast podłączając Can analizator do gniazda OBD pin 1 -9 widzimy czy sieć działa czy BSI prowadzi dialog z innymi modułami . Jeżeli jest wszystko ok to problem leży po stronie testera diagnostycznego ,
jeżeli sieć CAN nie działa prawidłowo to obserwując przebiegi na oscyloskopie i wypinając po kolei moduły podłączone do sieci możemy dość szybko zlokalizować problem .
Nie wiadomo jakiego ELM-ma użył sasch , nie wszystkie obsługują protokół Fiata , na szczęście łatwo to można sprawdzić przeprowadzając test interfejsu . Z modułem silnika połączy się każdy ELM bo to typowy protokół natomiast z modułem komfortu już nie . Do tego jeszcze brak przejściówki z pinów 6 -14 ELM-ma na 1-9 gniazda OBD2. Nie wspomnę o sławetnym rezystorze 120 om . W parametrach bieżących modułu silnika można sprawdzić czy został odebrany kod uniwersalni i czy jest zezwolenie na rozruch silnika . To już wiele nam mówi o stanie sieci CAN oraz o immo czyli kluczyk cewka anteny itd . Ale może auto już zreperowane a my tu się rozpisujemy niepotrzebnie :smile:
szary1977
09-01-2022, 14:17
Dlatego ja wolę dać dany element do zdiagnozowania fachowcowi ja tylko szukam winowajcę i przekazuję go fachowcowi od elektroniki.
Dlatego ja wolę dać dany element do zdiagnozowania fachowcowi ja tylko szukam winowajcę i przekazuję go fachowcowi od elektroniki.
Dokładnie tak - dać do zdiagnozowania fachowcowi i tyle. W kwestii samego zakupu części (jeśli fachowiec stwierdzi, że jest do wymiany), warto zamówić je tu: https://autoczescizielonki.pl/auto/fiat/punto-188-4278 :-). Mi osobiście jest nieco szkoda czasu na próby samodzielnych napraw, bo najzwyczajniej się na nich nie znam, a bałbym się dodatkowo, że coś jeszcze sknocę.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.