Zobacz pełną wersję : Akumulator do 1.4 95km
Fatal1ty
23-12-2021, 18:07
Cześć, na dworze minusowe temperatury i akumulator z tipo ledwo żyje :placz:
Przymierzam się do wymiany jednak nie wiem jakie parametry dobrać aby nie przesadzić.
Na forum znalazłem jedynie, że oryginał ma 250A, 12V, 50Ah.
Czy do wersji 95km, jest sens wsadzać chociażby BOSCH S5 63Ah 610A P+ ?
Aktualnie mam go do dostania po dobrej cenie. Co polecicie od siebie?
JackTheNight
23-12-2021, 20:55
Bierz tego bosha 63Ah 610A - będzie dobry do Tipo.
ochkarol
23-12-2021, 22:01
Osobiście aż tyle większego aku bym nie zakładał. Kupiłbym o ciut większej pojemności i trochę większym prądzie rozruchowym i tyle.
Od siebie polecę Vartę Blue Dynamic E11.
Rok temu stuknęło jej dwa lata i zimę (niełatwą przecież) zdała egzamin rewelacyjnie. Auto mam garażowane pod chmurką a mój diesel nigdy "nie odmówił palenia".
Z Centrą Futurą onegdaj tak sobie mi się żyło - niby wielkich mrozów nie było a kręciła słabo (i to w benzynie).
JackTheNight
23-12-2021, 23:08
Osobiście aż tyle większego aku bym nie zakładał
Ja bym nawet założył jeszcze większy 70Ah, czym większy tym lepszy.
To tak jak w komórce, czym większa bateria to chyba lepiej , prawda ? A nie że lepiej jak mała bateria jest :)
Podobnie w aucie, czym więcej zapasu energii tym lepiej, a wszelcy ci co piszą, że aż tak dużego to nie, bo co ? czemu nie ?
Tylko nie pisz mi że alternator nie doładuje bo padnę ze śmiechu :) Alternator spokojnie doładuje i 90Ah. :)
Także do Tipo wkładanie 50Ah to jakaś pomyłka, za mało energi na auto z tak dużą ilością elektroniki w aucie.
50 Ah to dobre jest do malucha :)
Jakby tak w Tipo montowali akumulatory 70Ah to nikt by po 3 , 4 czy 5 latach nie wymieniał akumulatora.
Także kolego Fatal1ty ładuj tego boscha 63 Ah i czasem nie pakuj się już więcej w mniejsze aku. :)
W 100% popieram to co napisał Jack pow wyżej..
Też uważam że 50-ka w tipo jedno wielkie gó...o
:rolleyes:
Misiek1621
24-12-2021, 09:07
Ja też w 100% popieram to co napisał Jack. Dwa tygodnie temu mój oryginalny akumulator 50Ah w 1.4 95km już zaczął powoli niedomagać (przy temp. 0 stopni zegary się cofały przy odpalaniu) i wiedziałem że tej zimy będę musiał go wymienić. Upatrzyłem sobie jeden taki sklep co zajmuje się tylko sprzedażą akumulatorów w moim mieście, fajne ceny tam posiadają i myślałem że w takim sklepie to jakiś profesjonalista mnie obsłuży. Więc piątek, godzina 17:30, wpadam do sklepu przed zamknięciem. Upatrzyłem sobie już wcześniej na Internecie Forse EFB 78Ah 750A i mówię że chce go kupić. Pan z obsługi mnie pyta do jakiego auta, ja odpowiadam że do tipo II 1.4 95km bez systemu S&S. A on na to że w katalogu do mojego auta idą o wiele mniejsze aku i on mi go nie sprzeda, bo go nie doładuje ;-/. A jak sprzeda to nie da mi na to gwarancji...... Myślałem, że przez te głupoty co zaczął mi opowiadać to nie wiem co mu zrobię :-P. Żeby to nie był piątek i sytuacja podbramkowa, bo potrzebuje aku na teraz to bym wyszedł ze sklepu, za godzinę wrócił z powrotem i powiedział że teraz potrzebuje aku do jakiegoś Audi 3.0 Tdi i wtedy bym dostał to co chcę i bym też na to gwarancję miał :-) Nasza rozmowa się skończyła na tym, że sprzedał mi Forse EFB 63ah 620A i taki aku mam założony. Zawszze to lepiej niż orginał. Chce zaznaczyć że mimo tego że nie mam S&S chciałem kupić aku z EFB i jestem z tej decyzji zadowolony :-), a tym wpisem to się nie chwale, ani nie żalę tylko musi jeszcze dużo czasu upłynąć żeby ludzie zrozumieli, że już nie ma czegoś takiego jak aku nie doładowany. Ja osobiście patrzę na prąd rozruchowy, czym więcej to dłużej będzie ten prąd maleć więc na dłużej ten aku wytrzyma. Chyba to proste ;-)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dla niedowiarków co uważają że alternator nie doładuje aku to polecam sobie poczytać o Ford Transit (1994r-2000r) wersja skandynawska. Tam do tego auta to się zakładało dwa potężne duże akumulatory i nikt nie protestował że alternator nie doładuję. Czemu ? Ponieważ to producent samochodów zakładał dwa akumulatory i żaden szary obywatel bał się tego podważać przecież to co robi fabryka to jest święte :) A w dzisiejszych czasach mentalność produkcji aut jest inna. Mniejszy aku to mniejsza masa auta, mniejsze koszty produkcji, częściej obywatel aku zmieni itp itd...
ochkarol
24-12-2021, 09:30
Można wyłożyć cały bagażnik zestawem akumulatorów tylko po co?
Akumulator potrzebny jest tylko do rozruchu. Potem zapotrzebowanie na prąd powinien zabezpieczyć alternator. Jeśli mniejszy akumulator się rozładowuje to coś jest nie halo albo z samym aku albo z bilansem prądownym albo z alternatorem.
Gdy wystąpi któryś z dwóch, ostatnich przypadków - większy aku też padnie w końcu i nic to nie da.
Większe akumulatory są w dieslach - dlaczego? Odpowiedzcie sobie sami.
krowka1978
24-12-2021, 10:31
Większe akumulatory są w dieslach - dlaczego? Odpowiedź cię sobie sami.
No nie do końca. Fabrycznie w mojej TB miałem 70Ah 620A. Jako, że wymieniony na gwarancji wytrzymał do przedwczoraj 3 lata i 9 miesięcy, pod maskę trafił Bosch S4 E08 70Ah 760A. Tester podaje, że ma 824A :food: Alternator też mam od MJ 2.0, opcja na klimat zimny. W konfiguratorach akumulatorów opcji nie uwzględnili, trzeba to samemu wiedzieć.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czy do wersji 95km, jest sens wsadzać chociażby BOSCH S5 63Ah 610A P+ ?
Aktualnie mam go do dostania po dobrej
Bierz i nie zastanawiaj się, będzie ok.
ochkarol
24-12-2021, 10:51
Czyli zmieniłeś na tak samo pojemny akumulator z ciut wyższym prądem rozruchowym.
I to ma sens.
krowka1978
26-12-2021, 00:58
a taki 70Ah wytrzyma 7 lat.
Fabryczny nie wytrzymał 2, zamontowany w ramach wymiany gwarancyjnej nie wytrzymał 4. 1. Fabryka - Exide 70Ah 620A, 2. ASO - Mopar 70Ah 620A (producenta na naklejce nie było).
JackTheNight
26-12-2021, 01:29
Fabryczny nie wytrzymał 2, zamontowany w ramach wymiany gwarancyjnej nie wytrzymał 4. 1. Fabryka - Exide 70Ah 620A, 2. ASO - Mopar 70Ah
Akumulator akumulatorowi nie jest równy, to że fabryczny nie wytrzymał 2 lat, to bardzo dziwne, możliwe że jakiś leżak, albo ogólnie trafiłeś na gorszą partię akumulatora. Dobrze, że nie wstawili ci jakiegoś 50Ah :)
Kiedyś te akumulatory na dłużej starczały, obecnie niestety produkuje się wszystko aby wytrzymało gwarancje, a jak widać też nie zawsze się to udaje.
O akumulator trzeba dbać aby wystarczył na wiele lat, ja zawsze dbałem o akumulatory, przed latem i przed zimą ładowałem akumulator napięciem 16V albo i ciut więcej, zależy od akumulatora i oczywiście mowa o zwykłym akumulatorze Ca-Ca, aby uzyskać gęstość elektrolitu na poziomie 1.28 - i taki akumulator starczy wtedy na wiele lat.
W Tipo nie dbałem, to po 3 latach albo i wcześniej niestety wyzionął ducha, nie chciało mi się z braku czasu go już ładować przed każdą zimą i latem, poza tym nie miał korków do badania gęstości elektrolitu, więc ta bezobsługowość akumulatora jest tylko dobra dla zysków producentów akumulatorów. :)
Założyłem 62Ah z otwieranymi korkami, tak abym mógł dbać o akumulator i taki wytrzyma mi spokojnienie z 6 , 7 lat.
Wystarczy dbać o akumulator dwa razy w roku, przez zimą i przed latem. Ładować go wtedy napięciem wyższym na poziomie około 16V i sprawdzać
gęstość elektrolitu aby była na poziomie 1.28 oraz aby poziom elektrolitu był tak 2 do 2.5 cm nad cele. Do tego najlepiej używać reflaktometru, aerometr też może być ale musi być dobrej firmy co by pokazywał faktyczną gęstość. Ja zawsze gęstość badam reflaktometrem, jest wygodniejszy i dokładniejszy.
JackTheNight
27-12-2021, 13:30
Trochę pokasowałem postów bo się mały offtop zrobił :)
Przyszedł czas i u mnie - 62Ah, 550A. Potrzebna tylko dłuższa podstawka, z ASO lub od złomiarzy.
41286
JackTheNight
27-12-2021, 17:32
Potrzebna tylko dłuższa podstawka, z ASO lub od złomiarzy.
Nie, wystarczy tylko obciąć kawałek plastiku który wystaje trochę nad, i wtedy wchodzi większy aku. :)
Nie, wystarczy tylko obciąć kawałek plastiku który wystaje trochę nad, i wtedy wchodzi większy aku. :)
Można. Bez tej podstawki też pewnie dałoby się zamontować, ale to zalatuje prowizorką i druciarnią, Panie Inżynierze :lol:
41287
JackTheNight
27-12-2021, 21:22
Podstawka musi być, nowa dłuższa w ASO kosztuje około 40 zł, to w sumie nie ma co dziadować i kombinować :)
Spokojnie można ten plastik wyjąć i włożyć większy akumulator - sam tak zrobiłem. Akumulator po przykręceniu jest stabilny i nie ma prawa się z nim nic stać.
Powiem wam, ze te podstawkę kupiłem w aso taniej niż na szrocie chcieliâŚ
Powiem wam, ze te podstawkę kupiłem w aso taniej niż na szrocie chcieliâŚ
To akurat nie jest specjalnie dziwne. Za tego typu duperele często złomiarze liczą sobie więcej niż ASO. Ale bywa też, że cena w ASO jest z kosmosu. Nie ma reguły. Trzeba sprawdzać... :niewiem:
Maniek_wroc
03-01-2022, 14:52
Panowie a możecie mi powiedzieć jak macie zamontowaną tą rurkę odpływową z podstawki akumulatora? Spadła mi przy wymianie i cholera wie jak to ma być obrócone :-)
41339
Panowie a możecie mi powiedzieć jak macie zamontowaną tą rurkę odpływową z podstawki akumulatora? Spadła mi przy wymianie i cholera wie jak to ma być obrócone :-)
Przyjrzyj się dokładnie. Rurka ma takie wcięcie (widoczne na Twoim zdjęciu). Z kolei w podstawce pod akumulator na trzpieniu na który wciskasz wężyk jest odpowiedni wypustek, w który trafia to wcięcie.
W razie potrzeby jak ktoś wymienia akumulator na mocniejszy (długość aku 242 mm) podaje numery OE wkładki plastikowej pod taki akumulator:
- 52160084
- 52032337
Sławek89
23-10-2023, 20:55
Podepnę się pod temat (żeby nie zakładać nowego).
Możecie polecić jakiś aku do fiata z dieslem 1.6 Mjet?. W sumie jakoś się zeszło, że zawsze zdążyłem sprzedać auto przed wymianą aku, więc trochę wypadłem z wiedzy odnośnie firm itp.
P.S
Oryginalny wytrzymał od nowości (6,5 roku)
tedybear
14-12-2023, 12:12
No i czas wymienić aku.
Stawiam na marę MOLL ale tutaj nie ma takiego jaki mam fabryczny czyli 50Ah/250A. Jest 48Ah i 470A.
W Szczecinie na Mickiewicza jest sklep od kilkunastu lat z akumulatorami i Panowie znają się na rzeczy.
Gość wszedł w katalogi, zapytał o start stop, jaki silnik, jakie nadwozie i powiedział, że w katalogach Fiata nie ma takiego aku jak oryginał i zaproponował mi 48Ah i 470A.
Musze to zrobić na już i nie bardzo mam czas na czekanie na większą podstawkę pod aku.
No i czas wymienić aku.
Stawiam na marę MOLL ale tutaj nie ma takiego jaki mam fabryczny czyli 50Ah/250A. Jest 48Ah i 470A.
[...]
Musze to zrobić na już i nie bardzo mam czas na czekanie na większą podstawkę pod aku.
Tedybear, błagam, nie rób krzywdy sobie i tipkowi! Kup cokolwiek, byle miało chociaż 60Ah. Co do podstawki, możesz ją w 5 minut dopasować pod większy akumulator przy pomocy noża, albo wyciągnąć i zamontować aku bez niej (ludzie pisali tu, że bez problemu). :cool:
PS Podziękujesz później ;-)
Podstawka w aso ok 50zl pod większy aku.
Numery podstawki też na forum są.
Jedź na gryfińska.
tedybear
19-12-2023, 13:46
Wykręcam śrubę co napina pas trzymający akumulator, wyciągam akumulator a jak mocowana jest stopka akumulatora do auta? Coś trzeba wykręcać?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
52160084
52032337
To numery na forum. Która część będzie do mojego modelu?
Jeśli dobrze kojarzę, to żadnych mocowań przy niej nie ma. Jedynie wężyk gumowy na odprowadzenie cieczy przechodzi od podstawy plastikowej poprzez blach,e podstawę aku w głąb komory silnika. Filozofii przy wymianie lub demontażu podstawy plastikowe - brak.
Podstawą jest metalowa i jej nie ruszamy. Na tej metalowej podstawie leży plastikowa podkładka i to ją wymieniamy bo ona ma odpowiednie wyżłobienia do większych lub mniejszych aku. Podkładka siedzi na wcisk ale trzeba ostrożnie z uwagi na wspomniany dzyndzel odpływu.
Panowie, jak rozwiazaliscie problem ze akumulatory, ktore sa dostepne oprocz oem nie trzymaja sie tym paskiem od akumulatora? Dzisiaj chcialem wsadzic nowy i się zdziwiłem.
krowka1978
22-01-2024, 20:41
Panowie, jak rozwiazaliscie problem ze akumulatory, ktore sa dostepne oprocz oem nie trzymaja sie tym paskiem od akumulatora? Dzisiaj chcialem wsadzic nowy i się zdziwiłem.
Kupiłeś akumulator z większą/mniejszą wysokością obudowy. Wymiary są ustandaryzowane, OEM nie jest wyjątkiem. Wymieniałem w GP i 500X, nie było żadnego problemu z umocowaniem pasem.
boguslawz
22-01-2024, 22:28
Teraz akumulatory wychodza z jednej fabryki, z tej samej tasmy a o ich MOCY decyduje naklejka. Odbiorca chce 55, prosze bardzo przyklejaja 55, chcesz 75 - tak samo. Sa o tym artykuly i filmy na YT. Ten sam akumulator ma nalepki roznych producentow. A co do wielkosci.... hmm, w motocyklu z silnikiem 1200cm3 mam akumulator niewiele wiekszy od kostki masla - zelowy i od nowosci wytrzymal 6 lat.
ochkarol
22-01-2024, 22:44
Teraz w internecie (na YouTube też) można znaleźć wszystko. Także nie robiłbym z tych miejsc źródeł merytorycznej wiedzy.
A tak na marginesie. Po kiego ten capslock?
Panowie, jak rozwiazaliscie problem ze akumulatory, ktore sa dostepne oprocz oem nie trzymaja sie tym paskiem od akumulatora? Dzisiaj chcialem wsadzic nowy i się zdziwiłem.
To proste: kupujemy akumulatory o odpowiedniej wysokości. Wymiary są w katalogach.
z tej samej tasmy a o ich MOCY decyduje naklejka. Odbiorca chce 55, prosze bardzo przyklejaja 55, chcesz 75
Na pewno "mocy"? W watach?
Panowie, jak rozwiazaliscie problem ze akumulatory, ktore sa dostepne oprocz oem nie trzymaja sie tym paskiem od akumulatora? Dzisiaj chcialem wsadzic nowy i siÄ zdziwiĹem.
W przypadku mocowania paskiem to się zdarza pomimo właściwej nominalnej wysokości obudowy akumulatora (nie będę wchodzić w szczegóły, bo za dużo pisania).
U mnie po włożeniu "Topli" pasek był za długi więc na wieko akumulatora położyłem kawałek dosyć twardej gumy w postaci pasa między akumulatorem a paskiem mocującym. Jest OK.
Z kolei w Bravo z akumulatorem FIAMM pasek ledwo wystarczył do przymocowania.
A ja kupiłem do tipo nowy aku i pasek pasuje jak do oem. Akumulator nowy ma te sama wysokość i szerokość co oem i nie ma problemu, za to jest dłuższy bo więcej Ah ma ale to bez znaczenia po pasek przypina aku po szerokości :-)
Kupujecie jakieś wynalazki a potem takie pytania ale od tego jest forum w sumie. Żeby nie to forum to bym nawet nie wpadł na to co można autu zrobić :-(
A ja kupiłem do tipo nowy aku i pasek pasuje jak do oem. Akumulator nowy ma te sama wysokość i szerokość co oem i nie ma problemu, za to jest dłuższy bo więcej Ah ma ale to bez znaczenia po pasek przypina aku po szerokości :-)
Kupujecie jakieś wynalazki a potem takie pytania ale od tego jest forum w sumie. Żeby nie to forum to bym nawet nie wpadł na to co można autu zrobić :-(
Napisz jaki akumulator kupiłeś aby inni w przyszłości nie musieli kombinować z paskiem mocującym.
Kupujecie jakieś wynalazki a potem takie pytania ale od tego jest forum w sumie. Żeby nie to forum to bym nawet nie wpadł na to co można autu zrobić :-(
Inaczej: jak sobie spier**ć samochód na własną prośbę....:smile:
Napisz jaki akumulator kupiłeś aby inni w przyszłości nie musieli kombinować z paskiem mocującym.
Amega efb 65Ah, pasuje też na wysokość amega efb 60Ah oraz amegi 5 i 7 w pojemnościach ok 60Ah.
Pasują też wszystkie o takiej samej wysokości jak oem. Jeden z przedmówców już to napisał, miarka w dłoń i mierzysz wysokość aku oem, każdy nowy aku ma w opisie swoje wymiary, wystarczy kupię o takich samych wymiarach +- te 5mm tolerancji.
miarka w dłoń i mierzysz wysokość aku oem, każdy nowy aku ma w opisie swoje wymiary, wystarczy kupię o takich samych wymiarach +- te 5mm tolerancji.
... albo kupować od rozgarniętych sprzedawców. Kumaty handlowiec, na podstawie danych z katalogu, nie powinien mieć problemu z zaproponowaniem modeli pasujących plug&play.
JackTheNight
25-01-2024, 21:20
Amega efb 65Ah, pasuje też na wysokość amega efb 60Ah oraz amegi 5 i 7 w pojemnościach ok 60Ah.
Ja mam amege 7 Ultra 75Ah i na wysokość też pasuje, tylko jest dłuższa, no ale to wiadomo, że plastikowa podstawa musi być inna.
43522
43523
finalnie zrezygnowalem z tego akumulatora. Mialem poprostu okazyjnie kupic dedykowany do yaris toyoty ale tam pasowal mimo ze toyota ma wymiarami taki sam jak tipo bo ma mozliwosc regulacji czyli opuszczenia uchwytu ktory go trzyma... podrzuccie prosze jakis ze sredniej polki jaki bedzie pasowal.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.