Zobacz pełną wersję : Sporadyczne piszczenie dodając gaz
bahamut24
21-12-2021, 15:44
Witam
Zauważylem ostatnio u siebie że czasami podczas dodawania gazu pojawia się piszczenie . Jest to sporadyczne nie za każdym razem. Gdzie szukać ewentualnej przyczyny? Jakiś czas temu mialem wymieniany rozrząd oraz filtry i olej jeżeli to coś zmienia.
Benzyna 1.4 95KM
rajtkezjusz
21-12-2021, 18:55
Pasek altka też zmieniany ? Czasem mechanikowi może kapnąć olej i potem takie sporadyczne przygody - rozrząd kpl z rolką itd + pompa ?
bahamut24
21-12-2021, 20:03
Pasek altka też zmieniany ? Czasem mechanikowi może kapnąć olej i potem takie sporadyczne przygody - rozrząd kpl z rolką itd + pompa ?
Pasek alternatora zmieniony jakies 8 miesiecy temu. Rozrzad kompletny. Pojawilo sie to jakis czas po przegladzie i wymianie filtrow, oleju.
rajtkezjusz
21-12-2021, 21:22
Można zlecić aby mechanik zdjął pasek altka i sprawdzić ułożyskowanie rolek , łożysko altka itd . To było ruszane ,to tam na początek najtaniej wykluczyć sprawę . Naciąg poprawny ?
bahamut24
21-12-2021, 22:23
Nie sprawdzalem naciągu . Po swietach podjade. Ciezko cos uslyszec bo rzadko piszczy.
Myślę że to pasek napędu altka. Był wymieniany, więc jest nowy i suchy. Przy tych temp na zewnątrz czasami sobie zapiszczy. Stara zasada jest taka, że można go bardzo delikatnie nawilżyć...
Ja tak robię (kropla oleju na palec i po wewnętrznej stronie paska od strony rowków lekko rozprowadzić) i niech mi nikt nie marudzi że olej i guma nie idą w parze....
taka ilość oleju lekko rozmiękcza gumę i powoduje że piski znikają. To taka stara nie pisana zasada mechaników już dawno nie będących w branży (powymierali). Taką metodę stosuje się również do zwykłych pasków klinowych i to naprawdę działa. Wcale nie skraca ich żywotności..:smile:
bahamut24
22-12-2021, 14:16
Myślę że to pasek napędu altka. Był wymieniany, więc jest nowy i suchy. Przy tych temp na zewnątrz czasami sobie zapiszczy. Stara zasada jest taka, że można go bardzo delikatnie nawilżyć...
Ja tak robię (kropla oleju na palec i po wewnętrznej stronie paska od strony rowków lekko rozprowadzić) i niech mi nikt nie marudzi że olej i guma nie idą w parze....
taka ilość oleju lekko rozmiękcza gumę i powoduje że piski znikają. To taka stara nie pisana zasada mechaników już dawno nie będących w branży (powymierali). Taką metodę stosuje się również do zwykłych pasków klinowych i to naprawdę działa. Wcale nie skraca ich żywotności..:smile:
Ale piszczał też gdy bylo cieplo a sam dzwiek pojawil sie kilka tygodni po wymianie. Stary od nowości nigdy nie piszczał.
Badam temat i zauwazylem na razie ze czasem piszczy gdy sa za niskie obroty do wrzuconego biegu jednak tez nie za kazdym razem.
rajtkezjusz
23-12-2021, 00:21
Od pasków są specjalne spraye ,ale to na krótko - nie może piszczeć -trzeba zweryfikować temat
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.